Uszkodzony telefon - diagnostyka

Data: 2014-02-01 18:21:34
Autor: Tomek
Uszkodzony telefon - diagnostyka
Użytkownik "Atlantis"  napisaÅ‚:

Znajomemu niedawno upadł telefon (...)
od tego czasu nie da się wykonywać połączeń - brak sygnału.

Zgadnij, skoro nie ma sygnału (wykluczam głośniczek, bo pewnie nie o tym chciałeś napisać, lecz o braku zasięgu)
to co odpowiada za połączenie telefonu ze stacją bazową?

Mam w swoim warsztacie HotAira, mam pewne doświadczenie z lutowaniem
elektroniki elektroniki z wykorzystaniem elementów SMD, zdarzyło mi się
swego czasu przeprowadzać drobne naprawy telefonów i PDA. Jednak tutaj
ewidentnie muszę się podszkolić.

Podszkolić z czego? Z lutowania? Czy z wiedzy?

Przede wszystkim czy faktycznie serwisanci majÄ… racjÄ™?

Mamy zgadywać? Tego oczekujesz?

Naprawa na niższym poziomie jak wymiana płyty głównej nie jest możliwa?

Może jest możliwa, może nie. Na odległość chcesz żeby ktoś podał prawidłową odpowiedź? To nie grupa z wróżkami.

Może po prostu puściły gdzieś luty i wystarczy wygrzać fragment PCB gorącym
powietrzem (wcześniej zasłoniwszy resztę taśmą kaptonową)?

Może tak. A może nie. Wygrzałeś, czy jesteś ze swoim doświadczeniem na etapie zadawania pytań?

Może wystarczy wymienić jednego scalaczka?

Wymieniłeś? Scalak przy SMD, które wymieniałeś to przecież pikuś. Pewnie masz doświadczenie z czytania schematów? Masz oczywiście schemat tego HTC prawda?

Od czego powinienem zacząć diagnozowanie sprzętu?

Znasz odpowiedź na pierwsze pytanie?
Od nadajnika.

Uszkodzony telefon - diagnostyka