Usztywniające wkładki do butów

Data: 2009-07-28 20:02:50
Autor: piecia aka dracorp
Usztywniające wkładki do butów
Witam
Można nabyć jakieś usztywniające wkładki do butów? Mowa tutaj o spd. Jakoś od jakiegoś czasu jeżdżę swoim góralem ale tak na prawdę nigdy ostro. Dopiero dzisiaj jak się zgadaliśmy na wspólną jazdę stwierdziłem że moje buty są za miękkie. Tak czy siak z biegiem czasu kupię jakieś sztywniejsze ale dorywczo przydało by się coś innego. Zawsze pozostaje wyciąć kawałek plastiku ale czy to zda egzamin? Głównie chodzi aby nie czuć bloku przy dłuższej/mocniejszej jeździe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-28 22:17:30
Autor: kml

Użytkownik "piecia aka dracorp" <xxx@onet.pl> napisał w wiadomości news:h4nlha$4t5$1news.wp.pl...
[...]

Musiałbyś mieć całą wkładkę nową i sztywną ale IMO to będzie bolało po prostu. Twardość buta to nie wkładka a właśnie podeszwa. Olej to teraz i zbieraj na nowe butki.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-28 22:20:46
Autor: click
piecia aka dracorp pisze:

Zawsze pozostaje wyciąć kawałek plastiku ale czy to zda egzamin? Głównie chodzi aby nie czuć bloku przy dłuższej/mocniejszej jeździe.

kawalek plastiku bedziesz tak samo czul jak blok
wkladki z butow trekingowych daja rade - takie z "zeberkami" pod spodem
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-28 22:35:30
Autor: PeJot
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Zawsze można coś wyciąć, np. z cienkiej blachy, albo tekstolitu i popróbować.

Być może to nie kwestia sztywności podeszwy, ale ustawienia bloków przód-tył. Jeśli bloki masz ustawione w przodzie buta, siła nacisku rozkłada się na przednią część stopy. U mnie skutkowało to wręcz odparzeniami, które początkowo wiązałem z krążeniem w stopach. Ta dolegliwość nazywa się hot foot. Za radą kolegów z alt.*.kolarstwo przesunąłem bloki w tył, co dało bardziej równomierny rozkład nacisku podeszwy na stopę, i to jest wyczuwalne.

Druga sprawa to to, że czasem, szczególnie w butach no Shimano, blacha mocująca blok jest zbyt cienka w stosunku do zagłębienia w podeszwie, co powoduje że stopa trafia na dziurę i to powoduje kolejny dyskomfort.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-29 06:09:59
Autor: piecia aka dracorp
Usztywniające wkładki do butów
Dzięki za info wszystkim. Pokombinuję z blokiem ale buty jednak trzeba będzie kupić.

--
piecia aka dracorp

Usztywniające wkładki do butów