[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie

Data: 2010-02-05 16:41:24
Autor: Wojtas
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie
Kończąc temat. Rower dzisiaj wyciągnąłem z pomocą op1 i bosaka. Tak jak przewidywałem, nigdzie nie popłynął. Był jakieś maks. 1.5 metra od miejsca wpadki. Szczęśliwie z 2.5 metra głębokości, zrobiło się jakieś 1.70.
Straty w sprzęcie "bezpośrednim", żadne - licznik działa, tylna lampka też. Skórzany Prolink nigdzie się nie rozlazł. Pozostaje tylko wyczyścić, konkretnie przesmarować i można jeździć :) Jeśli chodzi o sprzęt "niebezpośredni", to telefon i odbiornik GPS już nie działają :) Przy okazji, uszczelnienie odbiornika Nokii (LD-3W), jest dziadowskie, wygląd jest mylący.

Foto:
http://picasaweb.google.com/wojtaslwp

Track GPS:
http://tinyurl.com/yzgr94u

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

   My devotion has a definition
   Something in my mind kept me all the time
   If it rains, or if the sun shines
   Looking just for you baby, looking just for you baby

Data: 2010-02-05 17:37:12
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-05 16:41, Wojtas pisze:
[...]
Przy okazji czy tam gdzie wpadłeś była mniejsza grubośc lodu bo wpadały
jakieś ścieki komunalne, albo silny prąd albo ?
Próbowałeś się przyjrzeć co mogło być powodem tego że się tam skąpałeś ?

Data: 2010-02-05 17:37:28
Autor: SN .. AP
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie
Nawet nie wyglada jak koszmar po tylu dniach moczenia :) Ale i tak bym wszystko doslownie rozebral umyl wyczyscil i przesmarowal.

Data: 2010-02-05 17:47:48
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-05 17:37, SN .. AP pisze:
Nawet nie wyglada jak koszmar po tylu dniach moczenia :) Ale i tak bym wszystko doslownie rozebral umyl wyczyscil i przesmarowal.

Moj rower wygl±da tragicznie po zimie (kawałek ramy i łańcuch, zębatki)
ale nie przez sam± wilgoć a przez poł±czenie jej z sol± z jezdni.
Wielokrotnie smarowany i odrdzewainy, zabiegi starczaj± na kilka dni po
czym jest ponownie jasny pomarańczowy ...

Data: 2010-02-05 17:48:06
Autor: rAzor
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakoń czenie
Użytkownik... he he - SN .. AP raczył napisać:
Nawet nie wyglada jak koszmar po tylu dniach moczenia :) Ale i tak bym
wszystko doslownie rozebral umyl wyczyscil i przesmarowal.

A co by¶ zrobił z szurniętym "rowerzystom"?
--
Kieruj±cy pojazdem wolnobieżnym, ci±gnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowi±zany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania. (kodeks drogowy; artykuł 24.6)

Data: 2010-02-06 19:47:45
Autor: SN .. AP
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie
A co by¶ zrobił z szurniętym "rowerzystom"?

Nie kumejszyn troche : D
Ale ok.
Zdjal bym mu lancuch i kazal krecic korba az do osiagniecia maxymalnej predkosci :D

Data: 2010-02-06 20:00:41
Autor: Felek "memememe" aka Memememe
[Foto][Cross] Utopi_em rower - zako_czenie
On Sat, 6 Feb 2010 19:47:45 +0100
"SN .. AP" <ismssq@jadamspam.pl> wrote:

A co by¶ zrobił z szurniętym "rowerzystom"?

Nie kumejszyn troche : D
Ale ok.
Zdjal bym mu lancuch i kazal krecic korba az do osiagniecia maxymalnej predkosci :D

A nie lepiej poszczuć idiotę mastifem? :-D

Data: 2010-02-07 02:49:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik SN .. AP napisał:
[...]

Wystarczy dać mu z przodu zębatkę 11 a z tyłu 54 - typowe ćwiczenie na prędko¶ć kręcenia - puszcza się chłopców na bieżnię lekkoatletyczn± (z toru kolarskiego by pospadali) i niech się ¶cigaj±! A po pierwsze niech się nie poprzewracaj±!

--
Darek

Data: 2010-02-05 17:50:56
Autor: FD
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakoń czenie
Wojtas pisze:

widzisz synku... jak bys mial wiecej powietrza w oponach to by rower sam wyplyn±ł!
ba nawet by nie zaton±ł!! ;)
zarcik :)

gratuluje wyłowienia :)

Data: 2010-02-06 14:07:11
Autor: Bydlę
FD wrote:
> Wojtas pisze:
>
> widzisz synku... jak bys mial wiecej powietrza w oponach

Chyba czego¶ lżejszego od powietrza...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-02-07 02:51:23
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik FD napisał:
Wojtas pisze:

widzisz synku... jak bys mial wiecej powietrza w oponach to by rower sam
wyplyn±ł!
ba nawet by nie zaton±ł!! ;)

Cheburator?

--
Darek
P.S. Nie żartuję - napu¶cić wujka Googla na hasło cheburator...

Data: 2010-02-05 17:53:26
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończe nie
W dniu 2010-02-05 16:41, Wojtas pisze:

Przy okazji, uszczelnienie odbiornika Nokii (LD-3W), jest dziadowskie,
wyglÄ…d jest mylÄ…cy.

Chyba nie posadzalbym LD-3W o wodoszczelnosc. Predzej LD-4W. :)

--
Michał

Data: 2010-02-06 01:05:47
Autor: Wojtas
W dniu 2010-02-05 17:53, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

Chyba nie posadzalbym LD-3W o wodoszczelnosc. Predzej LD-4W. :)

Jakoś tak wygląda solidnie, stąd zmyłka :)

Data: 2010-02-05 18:16:50
Autor: BoDro
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakoń czenie
Wojtas pisze:

Kończ±c temat. Rower dzisiaj wyci±gn±łem z pomoc± op1 i bosaka.

no to sobie wyobrażam jak pociesznie wygl±dałe¶. No bo rozumiem, że do tego "wdzianka" pasuje AK-47, ale bosak?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-02-05 20:00:03
Autor: Tomasz Pyra
Wojtas pisze:
Jeśli chodzi o sprzęt "niebezpośredni", to telefon i odbiornik GPS już nie działają :)

Wyjmij baterie, utop całość w alkoholu (np. izopropylowym), uchyl obudowę (tak żeby była pewność że alkohol spenetrował dokładnie całe wnętrze, następnie wysusz.

Baterie pewnie są zabite (chociaż różnie może być - sprawdź), ale IMO są duże szanse że będzie działać.
Kolega po tygodniu komórkę wyciągnął z wody i po takiej operacji wszystko działało.

Data: 2010-02-05 23:08:48
Autor: Ryszard Mikke
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Wojtas pisze:
> JeĹ&#65533;li chodzi o > sprzÄ&#65533;t "niebezpoĹ&#65533;redni", to telefon i odbiornik GPS juĹĽ nie dziaĹ&#65533;ajÄ&#65533; :) Wyjmij baterie, utop caĹ&#65533;oĹ&#65533;Ä&#65533; w alkoholu (np. izopropylowym), uchyl obudowÄ&#65533; (tak ĹĽeby byĹ&#65533;a pewnoĹ&#65533;Ä&#65533; ĹĽe alkohol spenetrowaĹ&#65533; dokĹ&#65533;adnie caĹ&#65533;e wnÄ&#65533;trze, nastÄ&#65533;pnie wysusz.

Baterie pewnie sÄ&#65533; zabite (chociaĹĽ różnie moĹĽe byÄ&#65533; - sprawdĹş), ale IMO sÄ
&#65533; duĹĽe szanse ĹĽe bÄ&#65533;dzie dziaĹ&#65533;aÄ&#65533;.
Kolega po tygodniu komĂłrkÄ&#65533; wyciÄ&#65533;gnÄ&#65533;Ĺ&#65533; z wody i po takiej operacji wszystko dziaĹ&#65533;aĹ&#65533;o.

Alkohol można zast±pić wentylatorem, komórkę tak uratowałem.
Otworzyłem, co się dało, powyci±gałem karty i baterię, zostawiłem
na noc pod wentylatorem. Rano ożyła.

rmikke

Data: 2010-02-06 01:05:08
Autor: Wojtas
W dniu 2010-02-06 00:08, Ryszard Mikke pisze:

Alkohol można zast±pić wentylatorem, komórkę tak uratowałem.
Otworzyłem, co się dało, powyci±gałem karty i baterię, zostawiłem
na noc pod wentylatorem. Rano ożyła.

Zastosowałem metodę na samym pocz±tku, ale specjalnie nic nie dało. GPS martwy, telefon się restartuje jeszcze przed załadowaniem systemu.
Pal licho, wysłużyło się jedno i drugie :)

Data: 2010-02-06 01:23:00
Autor: nb
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie
at Sat 06 of Feb 2010 00:08, Ryszard Mikke wrote:

Alkohol można zastąpić wentylatorem, komórkę tak uratowałem.

Potwierdzam.
Utopiłem radio w kałuży (roboty budowlane). Po paru godzinach
rozkręciłem, opłukałem z błota pod bieżącą wodą i paręnaście
godzin dmuchałem wentylatorem. Grało jak nowe.

Otworzyłem, co się dało, powyciągałem karty i baterię, zostawiłem
na noc pod wentylatorem. Rano ożyła.

rmikke

--
nb

Data: 2010-02-05 20:40:55
Autor: Maks
Wojtas pisze:
[...]

Już nie myślałem że Ci się uda moje gratulacje ;)
Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-02-06 23:12:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Feb 2010, Wojtas wrote:

Kończ±c temat. Rower dzisiaj wyci±gn±łem

  Pogratulować! :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-07 02:44:47
Autor: Dariusz K. Ładziak
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakoń czenie
Użytkownik Wojtas napisał:
Kończ±c temat. Rower dzisiaj wyci±gn±łem z pomoc± op1 i bosaka. Tak jak
przewidywałem, nigdzie nie popłyn±ł. Był jakie¶ maks. 1.5 metra od
miejsca wpadki. Szczę¶liwie z 2.5 metra głęboko¶ci, zrobiło się jakie¶
1.70.
Straty w sprzęcie "bezpo¶rednim", żadne - licznik działa, tylna lampka
też. Skórzany Prolink nigdzie się nie rozlazł. Pozostaje tylko
wyczy¶cić, konkretnie przesmarować i można jeĽdzić :) Je¶li chodzi o
sprzęt "niebezpo¶redni", to telefon i odbiornik GPS już nie działaj± :)
Przy okazji, uszczelnienie odbiornika Nokii (LD-3W), jest dziadowskie,
wygl±d jest myl±cy.

Rozebrać na drobne kawałki cał± mechanikę. Je¶li elektronika działa to do ¶rodka wody nie nabrała - umyć z wierzchu wod± z kranu, umyć wod± sodow±, umyć destylatk± i wysuszyć. Po wysuszeniu dać fachowcowi żeby rozebrał (je¶li nie wystarczy rozhermetyzować przez otwarcie komór baterii) i porz±dnie dosuszyć.

Mechanike po rozmontowaniu rozmyć do czysta (stary smar nabrał syfu i może działać korozyjnie), przesuszyć żeby resztki nafty smaru nie dekomponowały, przesmarować czym należy i złożyć od nowa. Po drodze nie od rzeczy będzie umycie szarym mydłem albo wyk±panie w fosolu - to gasi ogniska korozji.

--
Darek

Data: 2010-02-07 02:58:37
Autor: Dariusz K. Ładziak
[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakoń czenie
Podsumowuj±c - jak ktos ma takie problemy to zapraszam na priv, zawodowy technolog elektronowy (wcze¶niej technik technolog procesów chemicznych - to też co¶ daje) z do¶wiadczeniem w myciu półprzewodników w procesie technologicznym i utopionego sprzętu (wędzony komputer domyłem, komórkę i skrzynkę antenow± utopiona w krowim gównie umyłem - skrzynka działa do dzi¶, komórka działała jeszcze rok aż j± na bunkrach w Mamerkach posiałem...). Rady za darmo, kasę mogę brać za osobiste działanie na sprzęcie jak kto¶ ma dwie lewe ręce. A że parę rowerów od zera też zbudowałem to wiem jak się też to robi.

--
Darek

Data: 2010-02-19 18:58:24
Autor: __Maciek
[Foto][Cross] Utopi łem rower - zakończ enie
Sun, 07 Feb 2010 02:58:37 +0100 "Dariusz K. Ładziak"
<ladzk@ladzk.pol.pl> napisał:

wędzony komputer domyłem

Ten?
http://z.about.com/d/bbq/1/0/Z/N/pc_bbq.jpg

:-)

[Foto][Cross] Utopiłem rower - zakończenie