Utrata wartości handlowej pojazdu

Data: 2013-05-10 19:16:00
Autor: T.
Utrata wartości handlowej pojazdu
W dniu 2013-05-09 09:02, Przemeq pisze:
Witam,
Mam pytanie. Miałem kolizje, nie mam problemu ze sprawcą.
Typowa stłuczka parkingowa do wymiany tylny zderzak uszkodzone zaczepy.
Autko ma 6 miesięcy więc trochę boli.
Znalazłem informacje w sieci iż należy mi się od ubezpieczyciela sprawcy
odszkodowanie wynikającego z faktu, iż pojazd został naprawiony ale jego
wartość rynkowa przed szkodą była wyższa niż po jego naprawie.
Czy faktycznie istnieją jakieś przepisy umożliwiające uzyskanie takiego
odszkodowania?
Jak określić wysokość ewentualnego odszkodowania?
Ktoś to przerabiał?

Przemeq

Taką różnicę między samochodem "bitym" a nie bitym może uzyskać na drodze sądowej. Ale tylko w przypadku sprzedaży tego auta (bo inna będzie utrata wartości w samochodzie sprzedawanym jako stosunkowo nowe, a inna przy sprzedaży po 15 latach od stłuczki). Nabywca musi wystawić oświadczenie, że cena jest niższa z powodu napraw wykonanych w aucie. Generalnie sprawa trudna do załatwienia.
T.

Data: 2013-05-10 19:34:51
Autor: J.F
Utrata wartości handlowej pojazdu
Użytkownik "T."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Taką różnicę między samochodem "bitym" a nie bitym może uzyskać na drodze sądowej.

Zapewne tak, bo inaczej bedzie sie ubezpieczyciel uchylac.

Ale tylko w przypadku sprzedaży tego auta (bo inna będzie utrata wartości w samochodzie sprzedawanym jako stosunkowo nowe, a inna przy sprzedaży po 15 latach od stłuczki).

Z jednej strony  rozsadnie piszesz ... ale z drugiej nie.
Utrata wartosci ma miejsce teraz, niezaleznie od tego czy sprzedasz, czy nie.

Nabywca musi wystawić oświadczenie, że cena jest niższa z powodu napraw wykonanych w aucie. Generalnie sprawa trudna do załatwienia.

P.S. Dlugow nie splacac, wydac auto komornikowi ... i sad nie powinien miec watpliwosci ze komornicza licytacja byla uczciwa, a roznica ceny rynkowej z urzedu skarbowego a ceny sprzedazy jest wylacznie wynikiem wypadku :-P

PPS. a potem nam wszystkim podniosa skladki OC :-(

J.

Utrata wartości handlowej pojazdu