Utrata zniżek - pytanko

Data: 2017-04-13 00:41:08
Autor: Poldek
Utrata zniżek - pytanko
W dniu 2017-04-12 o 19:49, Jacek pisze:

Żona puknęła na parkingu gościowi autko i teraz trzeba naprawiać z AC :-(
Mam pytanko: jeżeli żona ma na siebie zarejestrowane 2 auta, to traci
zniżkę na oba, czy tylko na jedno?

Czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli trzeba naprawiać samochód człowieka, który został trafiony przez twoją żonę, to będzie z waszego OC. Z AC to by była naprawa waszego samochodu.

Data: 2017-04-13 05:08:08
Autor: Jacek
Utrata zniżek - pytanko
W dniu 13.04.2017 o 00:41, Poldek pisze:

Czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli trzeba naprawiać samochód człowieka,
który został trafiony przez twoją żonę, to będzie z waszego OC. Z AC to
by była naprawa waszego samochodu.
Masz rację. Naprawa będzie z OC.
Jacek

Data: 2017-04-13 04:20:14
Autor: sczygiel
Utrata zniżek - pytanko
W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 05:08:10 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

> Czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli trzeba naprawiać samochód człowieka,
> który został trafiony przez twoją żonę, to będzie z waszego OC. Z AC to

Zależy od tego jaka ubezpieczalnia ale większośc ma wspólny wskaznik bonus malus (czy jak tam se to zwą) i znizki polecą na oba auta.

Dlatego często nie oplaca sie korzystać z AC dla mniejszych szkód.

I to szczególnie jak ma sie zniżki nieduże na poziomie 90-100%.

Bo nie dość że traci sie aktualny poziom to jeszce w przyszlym roku sie on nie obniża więc w sumie traci sie dwa poziomy. A przy ubezpieczeniu na poziomie 1000pln te 5-10% razy dwa to 10-20% czyli 100-200pln rocznie przez 4-5 lat. czyli z grubsza 400-1000pln na jedno auto.
Jak poklepac trzeba tylko jeden element to nawet w aso sie robi za 400-600pln. Z ubezpieczenia sie nie oplaca.

Data: 2017-04-13 14:25:42
Autor: J.F.
Utrata zniżek - pytanko
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> [...]

Zależy od tego jaka ubezpieczalnia ale większośc ma wspólny wskaznik bonus malus (czy jak tam se to zwą) i znizki polecą na oba auta.

Ubezpieczalnie moga byc rozne ... ale centralny rejestr jest jeden :-)

[...]

Ale to, jak przywalisz w slupek na parkingu.
A jak w inny samochod i jest szkoda na OC, to
-niewiadoma sie robi, jak to dzis potraktuja ... po sprawdzeniu szkoda wyskoczy, to moze i AC podniosa
-przy zalatwianiu wyplaty z OC sie zdziwia, czemu szkoda w AC nie zgloszona ...

J.

Data: 2017-04-13 12:10:18
Autor: J.F.
Utrata zniżek - pytanko
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocmae6$p9n$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jego z OC, zony z AC.
Wiec znizki sie straci na OC i na AC :-(

J.

Data: 2017-04-14 16:39:54
Autor: Mateusz Bogusz
Utrata zniżek - pytanko
Jego z OC, zony z AC.
Wiec znizki sie straci na OC i na AC :-(

A gdyby tak oba auta rejestrować na obu małżonków? Z odpowiednim stażem, o ile oboje nie będą szkodowi, to ten drugi by dawał zniżki nawet wtedy kiedy pierwsze miało by stłuczkę. Chytry plan zadziała? :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-04-14 18:08:03
Autor: J.F.
Utrata zniżek - pytanko
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocqmvr$64p$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Zadziala, ale raczej odwrotnie.
Wrzuca w komputer pesel jednego malzonka, i wyskocza wszystkie szkody na wspolnie posiadanych autach.

Wiec raczej odwrotnie - zarejestrowac kazde auto tylko na jednego, a potem zona wypowie polise a maz pojdzie do swojego/nowego ubezpieczyc wspolne auto.
I grzecznie zezna, ze on nijakich szkod przez 5 lat nie mial. A 60% znizki ma.

A ubezpieczyciel wklepie nr rejestracyjny i wyjdzie, ze jednak byly :-P

J.

Utrata zniżek - pytanko