Utrzymanie i budowa stadionow, cd

Data: 2010-05-21 21:51:42
Autor: CGC
Utrzymanie i budowa stadionow, cd

Tu jest więcej info o planach wrocławskich na utrzymanie stadionu:
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,sprawdz-jak-urzad-chce-zarobic-na-stadionie,wia5-3273-2415.html

Ciekawy jest pomysł z serwerowniami. Faktycznie mają one dość specyficzne
wymagania, z których wiele stadion spełnia tak czy inaczej, a przy nowej
budowie znacznie łatwiej jest zorganizować pozostałe. Inna ciekawa informacja, to średnia cena biletu, która ma wynosić 37 zł na
mecz i 40-160 zł na koncerty. Statystyczny kibic powinien wydać 1,5 zł na gadżety i 5 zł na catering. We Wrocławiu odbyła się też dyskusja o ogólnym sensie budowy stadionów.
Wnioski i zapis opinii znajdziecie tu:
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,stadion-to-kiepska-inwestycja,wia5-3266-2316.html

I tu:
http://www.habeaslounge.pl/index.php/o-wroclawiu/67-nowy-stadion-szansa-czy-zagroenie-dla-miasta

Wiele z przedstawionych tam argumentów, mimo lokalnego ubioru, ma wagę
ogólnopolską. --
CGC

Data: 2010-05-22 09:34:27
Autor: Prodidżys
Utrzymanie i budowa stadionow, cd

Inna ciekawa informacja, to średnia cena biletu, która ma wynosić 37 zł na
mecz i 40-160 zł na koncerty.
a ja z najmniejsza cena pojedynczej wejsciowki sprawa sie przedstawaia ?
jesli w granicach 15-25 to mozna tak samo spisac na straty jak Legie,
jesli wiecej niz 25 to bedzie najgorsza kiła.
Nie pomoga nawet super promocje karnetow. Zejdzmy na ziemie, takie średnie to mozna wprowadzac na europejskie puchary i to w fazie od cwiercfinalu lub grupowe rozgrywki ligi mistrzow.
to nie reprezentacja , gdzie zjezdzal sie caly kwiat polskiego kibicostwa
srednio raz na miesiac-kwartal i to kiedy byly awanse do mistrzostw.

ponizej 10 ,-  mozna zapelnic stadion kibicami i zaproponowac cala game roznego rodzaju biznesu.
Moze po mundialu kiedy juz bedzie czas przed euro 2012 na ktory mamy zapewniony udzial jest mozliwe ze bedzie wieksze zapotrzebowanie
to na wazniejsze mecze ligowe mozna zwiekszac ceny od 10-15 (tych najtanszczych biletow), wtedy trybuny moga byc w komplecie widzow lub w okolicach 90%.

Data: 2010-05-22 09:36:40
Autor: Prodidżys
p.s: Utrzymanie i budowa stadionow, cd
  i jak z najmniejszą ceną pojedyńczej wejściówki sprawa sie przedstawia w Poznaniu, Gdansku czy Krakowie ?

Data: 2010-05-22 09:44:37
Autor:
p.s: Utrzymanie i budowa stadionow, cd
we Wrocawiu jesli najwiecej biletow bedzie po 30 PLN to widze jakies 40 - 60 % wykupionych.
Do zajecia zostaje na tyle sporo ,ze lepiej zmniejszyc cene mniej wiecej dwukrotnie na runde jesienna i trzyktotnie na wiosne.
Do sezonu 2011/2012 juz mozna przystapic z takimi stawkami, frekwencja moze byc jakies 75-80 % a to juz jest przyzwoicie.
Oczywiscie tylko przypuszczam i wiadomo ,ze moze byc gorzej dla klubow bez opraw, braki punktow, a lepiej tam gdzie bedzie doping i bramki

Data: 2010-05-25 15:16:16
Autor: G B
  <tezter.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

niezle moglaby wygladac ekstraklasa :
1) Polonia Warszawa 55 tys. frekwencji;
2) Lechia 44
3) Śląsk 41
4) Lech 40 5) Legia 33
6) Wisła 33
7) Korona 15
8) Cracovia 15
9)Arka 15
10)Zagłebie Lubin 15
11)Jagiellonia 10
12)Chorzów 10 (50 tys na derbach z Gornikiem)
13)Widzew 9
14)Górnik 9
15)Bełchatów 5
16)Polonia Bytom 5

razem = 354 000 i to nie licząc ładowanej kasy na śląski;
srednia ~ 44 tysiączków x 10 zł = 440 000 ,-PLN zarabia przeciętnie klub ekstraklasy za mecz !! G.Brzeczyszczykiewicz <league soccer>

Data: 2010-05-25 16:26:36
Autor: tomek el
G B <giebe-ls.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): ...
niezle moglaby wygladac ekstraklasa :
1) Polonia Warszawa 55 tys. frekwencji;
 tutaj to po 5 złotych to moze moze

Data: 2010-05-27 00:44:15
Autor: BearBag
p.s: Utrzymanie i budowa stadionow, cd

..

tutaj to po 5 złotych to moze moze

raczej 5tyś prze wejsciu free. To max.

Data: 2010-05-22 13:10:05
Autor: Danpe
Utrzymanie i budowa stadionow, cd
On Sat, 22 May 2010 09:34:27 +0000 (UTC), "Prodidżys "
<prodigys.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

ponizej 10 ,-  mozna zapelnic stadion kibicami i zaproponowac cala game roznego rodzaju biznesu.

no chyba se zartujesz.
Slask gra w OE a nie w 2 lidze.
Ja uwazam, ze na OE cena minimalna dla doroslego czlowieka 15 na luku
i 20 gdzies na prostej wzdluz boiska jest ok. A i tak wydaje mi sie,
ze bedzie to sie ksztaltowalo gdzies oboko 25zl.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-05-25 13:47:44
Autor: ique
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

i 20 gdzies na prostej wzdluz boiska jest ok. A i tak wydaje mi sie,
ze bedzie to sie ksztaltowalo gdzies oboko 25zl.

Mnie sie wydaje ,ze Slaskowi sie wydaje , ze sa jak Lechia gdzie bilety rozprowadzane sa az poza Gdańsk, czy porowanie tu do marketingu Lecha i kreowania pewnej aury wokół stadionu.
Wszystko zalezy od tego jak beda prowadzone fan kluby we Wrocławiu
i może sie stać , że kibicowsko to będzie silna marka.
Narazie to jest jak Wisła, ale tam jest "tylko" 30 000 i problemu z zajeciem miejsc nie bedzie.
Przynajmniej ,tak to jest odbierane z zewnatrz , bedac na jakims meczu i przegladajac dane frekwencji w całosci.
Oczywiste jest ,ze Slascy kibice sa liczni i mogliby zapelnic spokojnie w 50 tysiacach ,
ale chyba nie z taka zaplata wszystkich wejsciowek.

Po drugie ;
to do tego jeszcze w ekstraklasie gra 16 klubow, a nie 12 i grajac z Belchatowem , Polonią Bytom lub Warszawską albo Zagłebie Lubin (chociaz ten ostatni na  Śląsk moze zapełnić) nie bedzie zapełnienia trybun w 20 000 tych za 15 zł.
Na taki Ruch badz Jagiellonie jak przyjezdni kibice zapełnią sektor gosici i troche na pięciu tysiącach (ilosciowo) to byłby możliwy pełny stadion, ale raczej to nie te kluby.
Predzej zajada sporą grupą Widzew, Górnik z pierwszej ligi jak awansuje .

Zatem zakładajac ze 20 tys. to sa najwieksi fani i wykupia te lepsze miejsce to napewno w pierwszych kolejkach przyciagnie komplet widownie i to na te pozostałe mniej dobre miejsca (tansze).
Ale jesli tzw. "młyn" bedzie za bramką to bedzie problem z wykupieniem wszystkich biletow po 25zł i drozszych, bo tam beda kibice ci mniej przekonani.
Nie chodzi o to ,ze ktos wybredzi stadionem, tylko zakupem zaproszenia na konkretny mecz (z jakimiś) .
Poprostu coś ludzi musi zachęcić na ten cały sezon i reszte spotkań.
Jeśli nie cena to coś innego. Jeśli połowe karnetów klub sprzeda to bedzie dobrze, ale tak optimistycznie akturat we Wrocław sie nie zapatruje.
Sugerowałbym nie nadymanie sie tak i po pierwszych pustkach obniżenie bileciku

Data: 2010-05-27 22:17:25
Autor: CGC
Dnia Tue, 25 May 2010 13:47:44 +0000 (UTC), ique napisał(a):

[...]

Wychodzi dość śmiesznie: Legia i Wisła budują stadiony na 30+ tys. ludzi.
Tymczasem Śląsk i Lechia na 40+ tys. Legia i Wisła to odwieczne potęgi ekstraklasy, mające za sobą dwie
największe polskie metropolie. Śląsk i Lechia niedawno jeszcze tułały się po ligach profesjonalnych
inaczej, osiągnięcia obu zespołów razem wziętych są mniejsze niż choćby
prowincjonalnego Zagłębia Lubin i przypadają na czasy pomiędzy późną kredą
a stanem wojennym. A teraz polityczni dobroczyńcy z cudzej kieszeni postanowili poprawić
historię najnowszą futbolu i postawić im stadiony klasy elite, które
zawstydzą nie tylko Legię i Wisłę, ale też niejeden klub grający w Lidze
Mistrzów. Cóż, zobaczymy jak to będzie dalej wyglądało. --
CGC

Utrzymanie i budowa stadionow, cd