Uwaga: Getinoline zle liczy odsetki od lokat (duza roznica)

Data: 2011-09-22 20:56:10
Autor: gostek
Uwaga: Getinoline zle liczy odsetki od lokat (duza roznica)
Lokata 8491,17 oprocentowanie 5,96 data zalozenia 21.07.2011 na 2 mc

wg getinu zwrocona kwota 8 545,39

wg mnie prawidlowa kwota do zwrotu (kapitalizacja odsetek dzienna) 8577,59

czyli

wyplacone odsetki wg getinu 54,22

prawidlowe odsetki do wyplaty 86,42

blad 32,20

albo ja zle licze albo procentowy blad jest ogromny

jak to wyjasnic?

Data: 2011-09-22 21:17:03
Autor: gostek
W dniu 2011-09-22 20:56, gostek pisze:
Lokata 8491,17 oprocentowanie 5,96 data zalozenia 21.07.2011 na 2 mc

wg getinu zwrocona kwota 8 545,39

wg mnie prawidlowa kwota do zwrotu (kapitalizacja odsetek dzienna) 8577,59

chyba sie minimalnie rabnalem bo policzylem odsetki tez za 21.09 a tego dnia nastapil juz zwrot, wiec prawidlowa kwota do zwrotu powinna byc 8576,19

ale i tak blad w liczeniu odsetek jest ponad 1/3!

Data: 2011-09-22 21:41:29
Autor: gostek
W dniu 2011-09-22 21:17, gostek pisze:
W dniu 2011-09-22 20:56, gostek pisze:
Lokata 8491,17 oprocentowanie 5,96 data zalozenia 21.07.2011 na 2 mc

juz wiem i nie pozostaje mi nic innego jak przeprosic getinbank choc tak do konca nie jest bez winy

otoz kwota lokaty w momencie zalozenia byla 8 459,37 a nie jak podalem 8491,17 i teraz wszystko sie zgadza

a wszystko przez zle przygotowane potwierdzenie lokaty w pdfie z getinbanku

otoz generowalem je nie w dniu zalozenia lokaty, ale duzo, duzo pozniej

i co widnieje na takim potwierdzeniu?

otoz informacja o dacie rozpoczecia lokaty i kwocie lokaty (i nigdzie nie pisze, ze kwota lokaty to jest aktualne saldo na dzien generowania potwierdzenia w pdfie, wiec bylem swiecie przekonany, ze to kwota startowa z dnia zalozenia

coz moj blad, ale i getinu, ze przygotowal taki super formularz potwierdzenia

Data: 2011-09-22 14:55:47
Autor: witek
On 9/22/2011 2:41 PM, gostek wrote:

[...]

A nie byly to przypadkiem lokaty jednodniowe.
Wowczas lokata ma swoja wartosc "startowÄ…" kazdego dnia.

To ze zobowiazales sie je odnawiac codziennie przez 2 miesiace niczego nie zmienia w fakcie, ze lokata jest jednodniowa, codziennie zakładana od nowa.

Data: 2011-09-22 22:02:55
Autor: gostek
W dniu 2011-09-22 21:55, witek pisze:
[...]

ok, mozna i tak rozumiec, ale dlaczego wowczas jest podana data startu jako poczatek tego 2 miesiecznego okresu, a nie data ostatniej kapitalizacji?

Data: 2011-09-22 22:11:12
Autor: gostek
Uwaga: Getinoline zle liczy odsetki od lokat (duza roznica)
a jednak maly blad udalo mi sie znalezc ;)

jesli wejde w szczegoly zakonczonej lokaty to mam

kwota lokaty 8 459,37 (czyli tu podaje poczatkowa (start dwumiesiecznego okresu, nie tak jak na potwierdzeniu)

saldo lokaty 8543,99 (i tu jest wlasnie blad bo podaje kwote sprzed ostatniej kapitalizacji, bo wyplacona byla 8545,39)

Data: 2011-09-22 15:22:28
Autor: witek
On 9/22/2011 3:11 PM, gostek wrote:
[...]

e, za chwile sie okaze, ze znowu sie pomyliłeś.

Data: 2011-09-22 21:45:49
Autor: Oli
Uwaga: Getinoline zle liczy odsetki od lokat (duza roznica)
  gostek napisaĹ‚:
Lokata 8491,17 oprocentowanie 5,96 data zalozenia 21.07.2011 na 2 mc

wyplacone odsetki wg getinu 54,22

Byłoby poprawne gdyby kapitał początkowy wynosił 5929.50 lub oprocentowanie wynosiło 3.7485%

prawidlowe odsetki do wyplaty 86,42

Ok co do grosza po warunkiem, że to było 2 miesiące (62 dni) a nie tylko 60 dni

blad 32,20
> albo ja zle licze albo procentowy blad jest ogromny

hm, nie znasz numeru do Infolinii by reklamować?. czy też my mamy ci dopłacić?

--
  Oli

Uwaga: Getinoline zle liczy odsetki od lokat (duza roznica)