Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Data: 2013-02-15 10:08:24
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Oglądałem jakąś powtórkę, policja zorganizowała akcję nastawioną na pieszych i ich przechodzenie po przejściu na czerwonym.
Niektóre piesze zgrywusy spodziewały się ewidentnie upomnienia albo 5 dych mandatu, a tu ups.. taryfikator, 250PLN albo sąd. Za jednym zamachem wykosili grupę chyba z 10 osób, czyli zarobili 2,5k od ręki - łatwa kasa:)

Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

Pozdr.

Data: 2013-02-15 11:05:46
Autor: komar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:
[...]

super, to niech też ustawią się na jakiś długich światłach i koszą za postój z właczonym silnikiem powyżej 2 minut i to wszystkich jak leci.

Data: 2013-02-15 11:08:43
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:05, komar pisze:
Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...
super, to niech też ustawią się na jakiś długich światłach i koszą za
postój z właczonym silnikiem powyżej 2 minut i to wszystkich jak leci.

A podasz podstawę prawną do takiego koszenia, czy wydłubałeś ten pomysł nosa?

Data: 2013-02-15 12:14:23
Autor: komar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:08, DoQ pisze:
[...]

proszę bardzo: PoRD.

Data: 2013-02-15 12:20:36
Autor: komar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 12:14, komar pisze:
[...]

a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

Data: 2013-02-15 12:25:06
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 12:20, komar pisze:
proszę bardzo: PoRD.
a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

"Zabrania się: pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze. "

Samochód uczestniczący w ruchu jest na postoju? Dobrze się czujesz?
Nie dziwie się, że ludzie jeżdżą jak jeżdżą skoro nie potrafią zrozumieć prostego zdania....

Data: 2013-02-15 13:17:31
Autor: komar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 12:25, DoQ pisze:
[...]

Dlatego podałem ten przykład jako bzdurne egzekwowanie prawa, ale widzę, że ciężko ci to zrozumieć, w końcu jesteś zwolennikiem karania za wszystko, wszystkich poza tobą - geniuszem kierownicy i prawa :). Wykonywanie czynności to zapis, który można interpretować dowolnie, podobnie jak "uzasadnione podejrzenie", czy "niedostosowanie prędkości do warunków" itp.

Data: 2013-02-15 13:41:01
Autor: LEPEK
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:17, komar pisze:

[...]

Witam,

Nie rozumiesz.

Stanie w miejscu w oczekiwaniu na zmianę na zielone to nie postój, bo wynika z przepisów ruchu. Nie chodzi tu wcale o wykonywanie czynności na drodze.
Nie byłoby to więc egzekwowanie prawa, bo prawa nakazującego zgasić silnik pod światłami nie ma.

Ale żeby nie było - uważam, że przechodzenie na czerwonym, gdy nie stwarza się zagrożenia, nie wymusza pierwszeństwa, nie naraża, nie powoduje itp. nie powinno być karane.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-02-15 14:03:27
Autor: WOJO
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Ale żeby nie było - uważam, że przechodzenie na czerwonym, gdy nie stwarza się zagrożenia, nie wymusza pierwszeństwa, nie naraża, nie powoduje itp. nie powinno być karane.

Obawiam się, że "Czym skorupka..." Lepiej niech dalej czerwone będzie oznaczać "stój".
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-02-15 15:53:07
Autor: Ghost
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:kflbmk$t28$1node2.news.atman.pl...
[...]

W wielu krajach nie oznacza.

Data: 2013-02-15 16:09:56
Autor: Dawid
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 15:53, Ghost pisze:

[...]

W każdym kraju oznacza to samo.
Tylko
-ludzie nie respektują
-policja ma w tyle, bo nie jest opłacana z mandatów, a i tak ubezpieczalnia w razie czego Cię załatwi
-kierowcy i piesi są inaczej wychowani niż nasi kowboje
W prawie niemieckim jest dokładny zapis o czerwonym świetle i wygląda podobnie jak nasz, a mandatów za przechodzenie nawet nasi już trochę zebrali i nie piszcie głupot.

Data: 2013-02-15 16:12:58
Autor: Dawid
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

http://www.wykop.pl/link/1340767/przechodzenie-przez-ulice-po-holendersku-i-niemiecku/
byłeś kiedyś w innym kraju?

Data: 2013-02-17 14:34:57
Autor: Ghost
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisał w wiadomości news:511e507c$0$26690$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja pierdole, nawet wlasnymi linkami udowaniasz, ze jestes kretynem.

Data: 2013-02-15 17:27:04
Autor: Cavallino
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ale żeby nie było - uważam, że przechodzenie na czerwonym, gdy nie stwarza się zagrożenia, nie wymusza pierwszeństwa, nie naraża, nie powoduje itp. nie powinno być karane.

Dokładnie.
Podobnie jak wszystkie inne czynności w tym, olewanie limitów.

Data: 2013-02-15 13:44:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Hello komar,

Friday, February 15, 2013, 12:20:36 PM, you wrote:

Jestem jak najbardziej za, szkoda e do tego trzeba specjalnych
akcji...
super, to niech te ustawi si na jaki dugich wiatach i kosz za
postj z waczonym silnikiem powyej 2 minut i to wszystkich jak leci.
A podasz podstaw prawn do takiego koszenia, czy wydubae ten pomys
nosa?
prosz bardzo: PoRD.
a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

Ale na art. 2 pkt 30 to sobie czniasz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-02-15 12:22:46
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Dokładniej który przepis zabrania kierowcy stać z włączonym silnikiem będąc jednocześnie uczestnikiem ruchu drogowego? Podasz czy wyssałeś jednak gila?

Data: 2013-02-16 18:00:17
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail doq@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

Dokadniej ktry przepis zabrania kierowcy sta z wczonym silnikiem bdc jednoczenie uczestnikiem ruchu drogowego? Podasz czy wyssae jednak gila?

wydaje si, e komar chcia powiedzie, e nie ma takiego przepisu a tylko drogwka sobie wymysla powody nadinterpretujac przepis kty komar wskaza. Oczywiscie nadinterpretujac idiotycznie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-02-15 13:41:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Hello komar,

Friday, February 15, 2013, 12:14:23 PM, you wrote:

[...]

Ale przeczytae przepis ze zrozumieniem i w caoci?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-02-15 11:11:23
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Przechodzisz na czerwonym? To życzę Ci aby przypierdolił w Ciebie jakiś duży pojazd.

Data: 2013-02-15 10:35:21
Autor: masti
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia pięknego Fri, 15 Feb 2013 11:11:23 +0100 osobnik zwany BaX napisał:

[...]

oczywiście, że przechodzę. I uważam. Podobnie jak na zielonym bo może się trafić taki "miszcz" jak Ty.
Jakoś na całym swiecie jest to dopuszczone, podobnie jak przechodzenie poza przejściami dla pieszych.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-02-15 13:30:10
Autor: Dawid
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:35, masti pisze:

oczywiście, że przechodzę. I uważam. Podobnie jak na zielonym bo może się
trafić taki "miszcz" jak Ty.
Jakoś na całym swiecie jest to dopuszczone, podobnie jak przechodzenie
poza przejściami dla pieszych.

Chyba na całym Twoim świecie.

Data: 2013-02-15 13:37:00
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

[...]

Otóż na całym nie. Ale w sporej części świata tak. Albo inaczej nie ma za to sankcji.

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:47:08
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

To ja chyba czacznę jeździć na czerwonym bo po cholere mam stać sam w nocy na pustym skrzyżowaniu..

Data: 2013-02-15 13:49:37
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:47, BaX pisze:
oczywiście, że przechodzę. I uważam. Podobnie jak na zielonym bo może się
trafić taki "miszcz" jak Ty.
To ja chyba czacznę jeździć na czerwonym bo po cholere mam stać sam w
nocy na pustym skrzyżowaniu..

No właśnie.
Po co PORD, zasady, ograniczenia i obowiązki. Niech każdy sam ocenia wg. własnego widzimisię!

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:51:52
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:49, DoQ pisze:
[...]

Skoro pieszy może to ocenić przed przejściem bez sygnalizacji, to czemu nie może tego samego przy sygnalizatorach?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 13:55:17
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:51, Liwiusz pisze:
[...]

O masz, a zdajesz sobie sprawę o istnieniu skrzyżowań bez sygnalizacji, gdzie kierowca podejmuje decyzję kto dot. pierwszeństwa przejazdu? Jaki to ma związek z przejazdem samochodem przez skrzyżowanie na czerwonym świetle a tym bardziej łażeniem pieszych ?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 17:20:56
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "DoQ" <doq@gmail.com>

[...]

No ma, wszędzie chodzi o to, by poruszać się nie stwarzając zagrożenia. Jeśli te światła nie umieją dostosować swojego działania do potrzeb to pojawiają się głosy by dopuścić ignorowanie ich.

Data: 2013-02-15 17:34:42
Autor: Dykus
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Witam,

W dniu 2013-02-15 13:49, DoQ pisze:

Po co PORD, zasady, ograniczenia i obowiązki. Niech każdy sam ocenia wg.
własnego widzimisię!

Na zielonej strzałce się zatrzymujesz? Do 50km/h po mieście jeździsz? Czy jednak uważasz, że możesz sobie pozwolić na więcej...?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-02-15 17:48:40
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 17:34, Dykus pisze:
[...]

Zatrzymuje się, to takie dziwne?
Na czerwonym przejeżdżasz kiedy ci wygodnie?

Data: 2013-02-15 17:56:47
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

[...]

Nie, bo jeżdżę z wypalonymi numerami na zadzie. Potem by mnie ciągali

Data: 2013-02-15 21:44:34
Autor: Dykus
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Witam,

W dniu 2013-02-15 17:48, DoQ pisze:

Na zielonej strzałce się zatrzymujesz? Do 50km/h po mieście jeździsz?
Czy jednak uważasz, że możesz sobie pozwolić na więcej...?

Zatrzymuje się, to takie dziwne?

Dla mnie dziwne, bo poza L-kami, to przy niektórych skrzyżowaniach nie widziałem, by ktoś się zatrzymywał... Ale ja to mało jeżdżę.

Na czerwonym przejeżdżasz kiedy ci wygodnie?

Przy zielonej strzałce - jeśli stoją piesi to się zatrzymuję, a przynajmniej mocno zwalniam. Ale jeśli skrzyżowanie puste, to jadąc w sznurze samochodów skręcających w prawo - nie zatrzymuję się. Jeśli Ty się zatrzymujesz, to współczuję kierowcom jadącym za Tobą...

W sumie mogę powiedzieć, że tak - przejeżdżam, kiedy mi wygodnie. Dyskomfort odczuwany, gdy stoją ludzie uważam za brak wygody... ;)

Co z "pięćdziesiątką" po mieście?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-02-15 21:50:15
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 21:44, Dykus pisze:
Zatrzymuje się, to takie dziwne?
Dla mnie dziwne, bo poza L-kami, to przy niektórych skrzyżowaniach nie
widziałem, by ktoś się zatrzymywał... Ale ja to mało jeżdżę.

Widocznie za mało.

W sumie mogę powiedzieć, że tak - przejeżdżam, kiedy mi wygodnie.
Dyskomfort odczuwany, gdy stoją ludzie uważam za brak wygody... ;)
Co z "pięćdziesiątką" po mieście?

Dostosowuje się, nie stać mnie na utratę PJ.

Pozdr.

Data: 2013-02-15 22:05:32
Autor: Artur Maśląg
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 21:50, DoQ pisze:
[...]

:) Sporo ludzi jednak się zatrzymuje, ale trzeba przyjąć, że na pms
to nie występuje, podobnie jak zatrzymywanie się przed stopem.
Występuje za to powszechna amnezja i bujanie ślepego :>

W sumie mogę powiedzieć, że tak - przejeżdżam, kiedy mi wygodnie.
Dyskomfort odczuwany, gdy stoją ludzie uważam za brak wygody... ;)
Co z "pięćdziesiątką" po mieście?

Dostosowuje się, nie stać mnie na utratę PJ.

Niektórzy to tutaj bez uprawnień jeździli (a może i jeżdżą) i jeszcze
traktowali to jako pewien rodzaj awansu społecznego, czy swej wyższości
:) Dziwnym trafem poza Polską przepisy są bardzo podobne i jakoś tam
potrafią się ludzie dostosować (w tym i nasi, choć nie wszyscy).
Walczyć trzeba z debilizmami drogowymi i to najlepiej 'ich' własną
bronią, czyli dostosowaniem się do regulacji i rozwiązań. Jak się
zaczną robić niebotyczne korki to szybko coś wymyślą, a jak ludzie
sobie 'radzą' sami, to 'władza' ma wszystko w d i jeszcze klęski
w sukces na papierze przełoży. Co 50 w mieście - nie ma co zap*,
ponieważ czas przejazdu się nie skróci (a wręcz może się wydłużyć),
a złapać parę punktów szkoda.

Data: 2013-02-15 14:04:46
Autor: masti
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia pięknego Fri, 15 Feb 2013 13:47:08 +0100 osobnik zwany BaX napisał:

[...]

trzeba byo od razu pisać, że z zazdrości ci gul skacze

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-02-16 00:00:38
Autor: szufla
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
To ja chyba czacznę jeździć na czerwonym bo po cholere mam stać sam w nocy na pustym skrzyżowaniu..

Bo w nocy w wiekszosci przypadkow w miastach na skrzyzowaniu mryga zolte, ale faktycznie zdarza sie, ze bez sensu poza skrajnymi przypadkami sygnalizacja dziala non stop.

sz.

Data: 2013-02-15 11:24:59
Autor: hisjusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:11, BaX pisze:
[...]

250 zł to sporo pieniędzy dla dużej części społeczeństwa. Kara za sprinty na czerwonym winna być, częste kontrole winny być. Maks mandat 100 zł, po 3 złapaniach w ciągu roku, obowiązkowe badania psychiatryczne, szkolenie z konsekwencji i prace społeczne -> na ten przykład pomalowanie kamienicy. 250 zł dla kogoś kto zarabia 1200 na kasie to spora nienawiść do służb które winny być przyjacielem obywatela.

Data: 2013-02-15 11:49:28
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik hisjusz hisjusz@wp.pl ...

250 z to sporo pienidzy dla duej czci spoeczestwa. Kara za sprinty na czerwonym winna by, czste kontrole winny by. Maks mandat 100 z, po 3 zapaniach w cigu roku, obowizkowe badania psychiatryczne, szkolenie z konsekwencji i prace spoeczne -> na ten przykad pomalowanie kamienicy. 250 z dla kogo kto zarabia 1200 na kasie to spora nienawi do sub ktre winny by przyjacielem obywatela.

ale jeeli rzeczywicie przebiega na ruchliwej drodze, przed/pomiedzy samochodami to po co to robi? Kto go pcha?
300 dla kierowcy za przekroczenie predkoci to te dua suma.

Data: 2013-02-15 18:51:52
Autor: nazgul
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 12:49, Budzik pisze:
Użytkownik hisjusz hisjusz@wp.pl ...

[...]

ale jeżeli rzeczywiście przebiega na ruchliwej drodze, przed/pomiedzy
samochodami to po co to robi? Ktoś go pcha?
300 dla kierowcy za przekroczenie predkości to też duża suma.

no może
z tym, że taki przebiegający raczej zostanie przejechany, a nie kogoś przejedzie.

Data: 2013-02-15 19:09:13
Autor: Cavallino
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

A skąd wiesz kogo przejedzie ktoś, kto próbuje ominąć przebiegającego przez jezdnię?

Data: 2013-02-16 18:00:16
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail xpm@wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

no moe
z tym, e taki przebiegajcy raczej zostanie przejechany, a nie kogo przejedzie.

Najprawdopodobniej.
Tylko e to nic nie zmienia.
Takie przebieganie odbywa si w okolicy przejc dla pieszych a wiesz jak moe skoczy si np. utrata panowania nad samochodem w takim miejscu?
(w Poznaniu mielimy taki przykd przy skrzyowaniu Warszawskiej i w Michaa kilka lat temu, chocia tam byo te pono znaczne przekroczenie predkosci)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Wiem, e to, co pisz, jest moe rednio mdre,
ale c - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2013-02-15 13:50:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Fri, 15 Feb 2013, hisjusz wrote:

Kara za sprinty na czerwonym winna by

  Tyle, e nie o tym mowa!
  Problem w tym, e "wersja demonstracyjna" dla telewizji moe pokazywa
kilka przypadkw faktycznego powodowania zagroenia, za kara jest
(i sdz i co najmniej istotna cz ukaranych, o ile nie wikszo)
za samo "goe" przechodzenie na czerwonym, rwnie bezpieczne.
  Pieszy ma znacznie wiksze zdolnoci manewrowe od samochodu, na
dzie dobry nie ma oczu prawie metr od maski :>, relatywnie atwo
jest oceni czy si zmieci w widocznej wolnej przestrzeni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 11:28:01
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 11:11, BaX wrote:

Przechodzisz na czerwonym?

Tak.

To życzę Ci aby przypierdolił w Ciebie jakiś
duży pojazd.

A ja ci życzę dużo szczęścia i żebyś żył długo.

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:47:52
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

On 2013-02-15 11:11, BaX wrote:

Przechodzisz na czerwonym?

Tak.

To ja chyba czacznę jeździć na czerwonym bo po cholere mam stać sam w nocy na pustym skrzyżowaniu..

Data: 2013-02-15 05:13:13
Autor: Lisciasty
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 15 Lut, 13:47, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:
To ja chyba czaczn jedzi na czerwonym bo po cholere mam sta sam w nocy
na pustym skrzyowaniu..

Wracaem kiedy o 1 w nocy z imprezki gdzie na zadupiu miasta. Boczna
ulica, przejcie dla pieszych, czerwone wiato. ywej duszy w obrbie
5ha, samochodw te brak. Ju miaem depn na pasy, kiedy wypatrzyem
na drugim kocu patrol strasznikw w liczbie 2. Oni te wykonali taki
tik nerwowy sugerujcy ch przejcia ale si powstrzymali. I tak
stalimy jak te sieroty z minut a zapalio si zielone ;P

L.

Data: 2013-02-15 15:02:19
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

[...]

Lata temu, nie wiem jaka to ulica. Wlot do Katowic od strony or, po prawej COIG, prosty odcinek, 2-3 w nocy pusto, ywej duszy, czerwone wiata na pasach. Oczywicie ZERO pieszych. Jedziem tam o tej porze czasami nawet 3-4x w tygodniu tam i spowrotem, przynajmniej 3-4x apaem si na czerwone. Czowiek czasami mia wraenie, e te wiata byy tak ustwione w nocy e jak co jedzie zmieni si na czerowne. Zdarzao si, e od Katowic wracajc za przejciem trafiaem na radiowz ktry pilnowa przejcia.

Data: 2013-02-15 11:49:29
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik BaX bax@_klub.chip.pl ...

super, to niech te ustawi si na jaki dugich wiatach i kosz za
postj z waczonym silnikiem powyej 2 minut i to wszystkich jak
leci.

Przechodzisz na czerwonym? To ycz Ci aby przypierdoli w Ciebie
jaki duy pojazd.
o, gupek....

Data: 2013-02-15 13:48:58
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Sam jeste gupek. Czarwone to czerwone, masz sta.

Data: 2013-02-15 16:28:24
Autor: John Koalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

[...]

Na baczno

Stj bo Wielki Brat patrzy !

Data: 2013-02-18 09:08:51
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Uytkownik "John Koalsky" <john@kowal.invalid> napisa w wiadomoci news:kflkl0$of9$1mx1.internetia.pl...

[...]

Moesz na rkach, jeden uj.

Data: 2013-02-16 18:00:17
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail bax@_klub.chip.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

z tym mona dyskutowa.
Jak widzisz, wielu ma odmienne zdanie.

Ale gupek ze wzgldu na wymwione yczenia. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Przepis na dziecko: 25dag mioci, 25dag namitnoci, 2 jajka,
4 kolana. Ubija do rana a powstanie piana. Odstawi na 9 miesicy
i kupic wzek dziecicy. ;-)

Data: 2013-02-15 22:15:50
Autor: Adam Paszczyca
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia Fri, 15 Feb 2013 11:05:46 +0100, komar napisa(a):

super, to niech te ustawi si na jaki dugich wiatach i kosz za postj z waczonym silnikiem powyej 2 minut i to wszystkich jak leci.

Lepiej, jakby kosili takich jak Ty, za nieznajomoc przepisw...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2013-02-16 19:05:59
Autor: Bydl
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 11:05:46 +0100, komar <komar@125.cc> said:

super, to niech te ustawi si na jaki dugich wiatach i kosz za postj z waczonym silnikiem powyej 2 minut i to wszystkich jak leci.

Od niedawna na tej planecie?

--
Bydl

Data: 2013-02-15 11:20:14
Autor: z
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:
Jestem jak najbardziej za, szkoda e do tego trzeba specjalnych akcji...

Aktualnie rzecznik Policji opowiada e wanie zajmuj si pieszymi.
Te jestem za. Im wiksza cz narodu dowiadczy dojenia tym prdzej si to skoczy. Albo pogoni opresyjny aparat albo wszyscy naucz si przestrzega _kadego_ przepisu i nie bdzie narzekania :-)

Data: 2013-02-15 22:17:22
Autor: Adam Paszczyca
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia Fri, 15 Feb 2013 11:20:14 +0100, z napisa(a):

si to skoczy. Albo pogoni opresyjny aparat albo wszyscy naucz si przestrzega _kadego_ przepisu i nie bdzie narzekania :-)

Ja bym bardzo prosi, aby zaczli od apania radiowozw amicych przepisy.
Ile to by byo kasy!

Data: 2013-02-16 23:14:39
Autor: vvvvvv
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik "z" <zch28@usunwp.pl> napisa w wiadomoci news:kfl24t$a7o$1news.task.gda.pl...
[...]

zawsze mona zmieni przepisy eby doi "efektywniej", ale to ju OT i spiskowo.

Data: 2013-02-15 11:30:05
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 12:36:35
Autor: szufla
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

Nie liczylbym na inteligencje naszych osłów.

sz.

Data: 2013-02-15 13:10:47
Autor: Artur Malg
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:30, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:
Ogldaem jak powtrk, policja zorganizowaa akcj nastawion na
pieszych i ich przechodzenie po przejciu na czerwonym.
Niektre piesze zgrywusy spodzieway si ewidentnie upomnienia albo 5
dych mandatu, a tu ups.. taryfikator, 250PLN albo sd. Za jednym
zamachem wykosili grup chyba z 10 osb, czyli zarobili 2,5k od rki -
atwa kasa:)

Jestem jak najbardziej za, szkoda e do tego trzeba specjalnych akcji...

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie byo karalne,
jeli nie wymusza si pierwszestwa na pojazdach.

Ba, idea pikna, tylko pytanie jak by si sprawdzia w Polsce,
skoro tak czsto przy orzekaniu o winie patrzy si tylko na wyrwany
z kontekstu literalny zapis ustawy i zapomina si o wczeniejszych,
w tym o intencji ustawodawcy. Do tego trzeba troch edukacji
i to nie tylko kierowcw i nie tylko pieszych. Druga sprawa
to kwestia odpowiedzialnoci czy skutecznoci dziaania sub.
Osobicie nie mam nic do zdrowego rozsdku (i jak najbardziej
uwaam, e trzeba si do niego rwnie stosowa) i mam nadziej,
e do tego te z czasem dojdzie. Ciekawe ile bdzie krzykw na
na pms - rowerzyci od jakie czasu ju nie musz si zatrzymywa
i ucieka w krzaki, pieszym (przynajmniej w DC) od dawna si
poprawio (a przepis o i chci przejcia ju jest?).
Idzie ku normalnoci :)

Data: 2013-02-15 13:27:32
Autor: tck
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfl2ng$brs$1news.task.gda.pl...
[...]

skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu nie wymuszam....

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-02-15 13:40:26
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:27, tck wrote:

skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu
nie wymuszam....

Pewnie z tego samego powodu że nie znany jest przypadek skutecznego staranowania przystanku autobusowego przez pieszego. Piesi są niebezpeiczni z innych powodów niż osiągany przez nich pęd - między innymi na przykład wszczynają bójki i jest to powód dla którego wolę pijanych rowerzystów od pijanych pieszych - są dla mnie bezpieczniejsi:P

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:44:32
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:40, Shrek pisze:
[...]

Użyj wyobraźni, pieszy wyłażący prosto pod koła może spowodować odruch kierowcy, który może się właśnie skończyć wjazdem na chodnik czy przystanek. No i kto pokryje szkody wywołane przez pieszego na moim mieniu?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:49:56
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:44, DoQ pisze:
[...]

Kolejny... Zapomniałeś o elektrowniach atomowych, których się właśnie z tego powodu nie buduje...

kierowcy, który może się właśnie skończyć wjazdem na chodnik czy
przystanek. No i kto pokryje szkody wywołane przez pieszego na moim mieniu?

Zastanów się - czy powodem tego by było wejście na czerwonym, czy wejście na czerwonym i wymuszenie pierwszeństwa? Dlaczego w tym niegroźnym pierwszym przypadku chcesz tak samo karać, jak w drugim?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 13:52:53
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:49, Liwiusz pisze:
[...]

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób, niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej uprzywilejowany?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:19:17
Autor: kakmar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15.02.2013 DoQ <doq@gmail.com> napisał/a:

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób, niezależnie od tego czy wymusił?
W sumie można by bez większych strat, zmienić znaczenie czerwonego sygnału, na takie jak ma znak STOP.
Dlaczego pieszy ma być bardziej uprzywilejowany?

Żebyś mógł stanąć na czele nowego ruchu, na rzecz równouprawnienia?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-15 14:15:23
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:52, DoQ wrote:

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób,
niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej
uprzywilejowany?

Ba ma mniejszy pęd.

Shrek.

Data: 2013-02-15 17:06:09
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl>

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób,
niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej
uprzywilejowany?

Ba ma mniejszy pęd.

To ma być bardziej karany a nie mniej. Co ma w ogóle pęd do kręcącego się wiatraka.

Data: 2013-02-16 09:14:51
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 17:06, John Kołalsky wrote:

[...]

Bo? I osobówki mają być bardziej karanne niż TIRy?

Co ma w ogóle pęd do kręcącego
się wiatraka.

Skalę efektów jak coś pójdzie nie tak.

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:14:49
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:44, DoQ wrote:
[...]

Albo pies. Tak wiemy, ty z tych co twierdzą, że pijany rowerzysta to takie samo zagrożenie jak pijany kierowca, albo pijany pilot, albo pijany Putin z walizką z czerwonym przyciskiem.

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:17:30
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 14:16, DoQ wrote:

[...]

Papierosa, a bo co?

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:17:44
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 14:17, Shrek pisze:
[...]

Chyba z wkładką.

Pozdr.

Data: 2013-02-16 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail doq@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

W dniu 2013-02-15 14:14, Shrek pisze:
Uyj wyobrani, pieszy wyacy prosto pod koa moe spowodowa odruch
kierowcy, ktry moe si wanie skoczy wjazdem na chodnik czy
przystanek. No i kto pokryje szkody wywoane przez pieszego na moim
mieniu?
Albo pies. Tak wiemy, ty z tych co twierdz, e pijany rowerzysta to
takie samo zagroenie jak pijany kierowca, albo pijany pilot, albo
pijany Putin z walizk z czerwonym przyciskiem.

Palie co?

Wychodzi na to, e nie zgadzasz si z wasnymi poglldami.
Bo Twoje pytanie "dlaczego samochd tak a pieszy tak" sugeruj dokadnie takie podejcie, jak napisa Shrek.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Kto leczy si z poradnikw lekarskich, ten umiera na pomyk w druku".

Data: 2013-02-15 13:46:20
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:27, tck pisze:

[...]

Chodzi głównie o skutki. Możemy przyjąć, że raz na (strzelam, to nieistotne) 10 tysięcy takich przejść zostanie poszkodowany pieszy i godzimy się na to - straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca (zgodnie z zasadą chcącemu nie dzieje się krzywda, nie powinniśmy w jakiś szczególny sposób ingerować w taki układ). Zupełnie inaczej ryzyko wygląda, jeśli zderzeniu miałyby ulec dwa samochody.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 17:16:09
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca

Chyba sobie kpisz, po pierwsze auta omijając pojebanych pieszych często lądują w rowie/na innych autach/whatever, po drugie straty moralne związane z walnięciem w pieszego nawet z jego winy są bardzo duzę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:36:40
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 18:16, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca

Chyba sobie kpisz, po pierwsze auta omijając pojebanych pieszych często

Rzadko.

lądują w rowie/na innych autach/whatever, po drugie straty moralne
związane z walnięciem w pieszego nawet z jego winy są bardzo duzę.

To nie jeździj samochodem, jak Cię to przerasta.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 18:37:30
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

[...]

cd.
Mam stać w szczerym polu na czerwonym, bo jakiś kapelusznik jest rozchwiany psychicznie. LOL.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-16 09:16:49
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 18:37, Liwiusz wrote:

cd.
Mam stać w szczerym polu na czerwonym, bo jakiś kapelusznik jest
rozchwiany psychicznie. LOL.

NIe kapelusznik tylko mistrz kierownicy. Ten od 120@50 i jedyny prawowity użytkownik lewego pasa. Kapelusze zwykle nie narzekają, bo i ciężko kapelusznikowi wyjść przed maskę.

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:52:49
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

A ja jestem za tym, aby przejechanie skrzyżowania na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na innych pojazdach.
Proponuję też dopuszczenie jazdy po chodniku jeżeli nie koliduje z ruchem pieszych.

Data: 2013-02-15 13:55:39
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:52, BaX pisze:
[...]

I niby Twoje dziwne pomysły miałyby dyskredytować mój rozsądny?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 13:58:56
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Nie, są równie oderwane od czapy jak Twój.

Data: 2013-02-15 14:42:29
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:58, BaX pisze:
[...]

Nadal tego nie uzasadniłeś. Przypomnę tylko nieśmiało, że mój pomysł jest praktykowany w wielu krajach, a Twój jest niezgodny z Konwencją.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 16:37:07
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 17:55:30
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "t?"

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

A przechodzenie na zielonym ma być karalne czy nie ? Bo ... jak to potem będziesz udowadniał ? Każdy ma sobie zamontować kamerkę ?

:-)

Data: 2013-02-15 17:12:51
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
John Kołalsky wrote:

A przechodzenie na zielonym ma być karalne czy nie ? Bo ... jak to potem
będziesz udowadniał ? Każdy ma sobie zamontować kamerkę ?

Jak piesi mają zielone, to Ty masz czerwone. Jak za łażenie na czerwonym jest mandat, to mniej pieszych łazi na czerwonym, a jak już lezie, to bardziej uważa, więc ryzyko trafienia debila biegającego na czerwonym mniejsze.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:08:27
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 17:37, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

Tak samo, jak bym udowadniał, że wszedłem na zielonym, a nie na czerwonym.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 17:14:22
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

Tak samo, jak bym udowadniał, że wszedłem na zielonym, a nie na
czerwonym.

Czyli nijak (jak nie ma świadków ani kamer, a świadkowie czasem bywają gorsi, niż ich brak, bo "PASY TO AZYL DLA PIESZEGO!!!!1111"). Więc lepiej, żeby mniej łaziło na czerwonym.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:36:06
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 18:14, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

A jak udowodnisz, że łaził na czerwonym, skoro...

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 11:32:44
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 10:08:24 +0100, DoQ
Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

W Danii mają fajnie -- mandatu nie dostaje się za wejście na przejście przy
czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie niebezpieczeństwa
podczas przechodzenia na czerwonym. ;) --
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-15 11:48:50
Autor: ToMasz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 15.02.2013 11:32, Myjk pisze:
[...]

napisz jeszcze coś o Danii. Jak już spowoduje wypadek, pieszy czy też kierowca, kto płaci za szpital i starty. czy wypadek, a właściwie jego koszt, wpływa radykalnie na składkę ubezpieczeniową?

ToMasz

Data: 2013-02-15 11:52:10
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 11:48:50 +0100, ToMasz
napisz jeszcze coś o Danii. Jak już spowoduje wypadek, pieszy czy też kierowca, kto płaci za szpital i starty. czy wypadek, a właściwie jego koszt, wpływa radykalnie na składkę ubezpieczeniową?

Nie wiem czy moge coś napisać. Boję się pisania podobnie jak przechodzenia
przez jezdnię, czy to na czerwonym czy na zielonym. W naszym pięknym kraju
kto płaci za przechodzenie na czerwonym?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-15 16:39:14
Autor: ToMasz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 15.02.2013 11:52, Myjk pisze:
[...]

a gdzie mieszkasz? W Polsce za głupote/lekkomyślność/nieodpowiedzialność płacą wszyscy pracujący obywatele. Skoro łajzy są sponsorowane to liczba ich rośnie, liczba sponsorów maleje

ToMasz

Data: 2013-02-15 11:49:32
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Jestem jak najbardziej za, szkoda e do tego trzeba specjalnych
akcji...

W Danii maj fajnie -- mandatu nie dostaje si za wejcie na przejcie
przy czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie
niebezpieczestwa podczas przechodzenia na czerwonym. ;)

Ucz obywateli zdrowego rozsdku.
W koncu nie ma nic zego w przechodzeniu na czerownym, prawda?
Chodzi wasnie o to niebezpieczestwo...

Data: 2013-02-15 13:05:15
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 11:49:32 +0000 (UTC), Budzik
Uczą obywateli zdrowego rozsądku.
W koncu nie ma nic złego w przechodzeniu na czerownym, prawda?
Chodzi własnie o to niebezpieczeństwo...

U nas za to uczą, że można wchodzić na zielonym i się jest wtedy świętą
krową. Tylko w zderzeniu z rzeczywistością, a może raczej z samochodem, się
okazuje inaczej.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-16 18:00:15
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail myjkel@nospam.op.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Ucz obywateli zdrowego rozsdku.
W koncu nie ma nic zego w przechodzeniu na czerownym, prawda?
Chodzi wasnie o to niebezpieczestwo...

U nas za to ucz, e mona wchodzi na zielonym i si jest wtedy
wit krow. Tylko w zderzeniu z rzeczywistoci, a moe raczej z
samochodem, si okazuje inaczej.

Ale to jest tylko konsekwencja tego co napisaem.
Skoro wane jest wiato a nie relane bezpieczestwo to ludzie zamiast patrzy, czy moga przejc, patrzna kolor swiata....

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Zbyt kocham moje szalestwa, by nie przeraaa mnie myl,
e kto wbrew woli prbowa bdzie mnie leczy

Data: 2013-02-15 11:52:51
Autor: Tengu
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:32, Myjk pisze:
[...]

W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to sprawdziło.

--
Tengu

Data: 2013-02-15 12:38:40
Autor: szufla
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to sprawdziło.

Nawet w Brazylii sie sprawdza :)

sz.

Data: 2013-02-15 13:41:59
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 11:52, Tengu wrote:

W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to
sprawdziło.

Przecież się sprawdza, ludzi masowo łażą na czerwonym. Sprawdza się i na zachodzi i w dzikiej Azji, czemu my mielibyśmy być wyjątkowi?

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:45:52
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 13:41:59 +0100, Shrek
Przecież się sprawdza, ludzi masowo łażą na czerwonym. Sprawdza się i na zachodzi i w dzikiej Azji, czemu my mielibyśmy być wyjątkowi?

Ponieważ polaczki mają jakąś taką wyjątkową mentalność, że sensowne
rozwiązania na nich nie działają. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-15 15:14:58
Autor: Artur Maśląg
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 15:05, Liwiusz pisze:
[...]

To fakt, ale niektórzy w to wierzą :)

Data: 2013-02-16 19:00:36
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Przecie si sprawdza, ludzi masowo a na czerwonym. Sprawdza si i
na zachodzi i w dzikiej Azji, czemu my mielibymy by wyjtkowi?

Poniewa polaczki maj jak tak wyjtkow mentalno, e sensowne
rozwizania na nich nie dziaaj. :P

dawaj jaki przykad. :)

Data: 2013-02-17 13:42:15
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Sat, 16 Feb 2013 19:00:36 +0000 (UTC), Budzik
dawaj jakiś przykład. :)

Masz przykład choćby w tym wątku. BaX. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-17 16:00:14
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail myjkel@nospam.op.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

dawaj jaki przykad. :)

Masz przykad choby w tym wtku. BaX. :P

moesz przytoczy, skoro to tj argument? Albo zalinkowa?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Dzieci staj si podobne do tego, co o nich mylimy."
Bird Johnson

Data: 2013-02-18 13:03:19
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Sun, 17 Feb 2013 16:00:14 +0000 (UTC), Budzik
dawaj jakiś przykład. :)
Masz przykład choćby w tym wątku. BaX. :P
możesz przytoczyć, skoro to tój argument? Albo zalinkować?

Życzy innym śmierci tylko dlatego, że moga mieć wiecej praw na drodze niż
on ma. Sam nie zje i drugiemu nie da. Dlatego właśnie uważam, że u nas nie
ma to szans działać, bo takich ludzi wcale, niestety, nie jest mało (choć
oczywiście jest to coraz częściej zdecydowana mniejszość). Zaraz jeszcze
specjalnie by przyśpieszali, by pokazać kto ma akurat pierwszeństwo. Co ja,
życia na drodze nie znam? Codziennie takich frustratów spotykam, choć dużo
wcale nie jeżdżę. :P

Pieszym na drodze jestem bardzo rzadko, ale rozumiem sytuację. Zimno, na
łeb pada, albo wręcz przeciwnie, upał, a muszą stać pomimo, że droga pusta
po horyzont. Jestem za, ale część naszego narodu jeszcze nie dorosła do
takiej "cywilizacji" i będzie z tego więcej szkód niż zysku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 17:00:10
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail myjkel@nospam.op.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

dawaj jaki przykad. :)
Masz przykad choby w tym wtku. BaX. :P
moesz przytoczy, skoro to tj argument? Albo zalinkowa?

yczy innym mierci tylko dlatego, e moga mie wiecej praw na drodze
ni on ma. Sam nie zje i drugiemu nie da. Dlatego wanie uwaam, e u
nas nie ma to szans dziaa, bo takich ludzi wcale, niestety, nie jest
mao (cho oczywicie jest to coraz czciej zdecydowana mniejszo).
Zaraz jeszcze specjalnie by przypieszali, by pokaza kto ma akurat
pierwszestwo. Co ja, ycia na drodze nie znam? Codziennie takich
frustratw spotykam, cho duo wcale nie jed. :P

Miae poda przykad, e *sensowne* rozwiazania nie dziaaj na *Polaczkw*

A potrcenie pieszego z du predkocia (skoro przyspiesza...) bez sladw hamowania... hmm.... Demonizujesz...

Pieszym na drodze jestem bardzo rzadko, ale rozumiem sytuacj. Zimno,
na eb pada, albo wrcz przeciwnie, upa, a musz sta pomimo, e
droga pusta po horyzont. Jestem za, ale cz naszego narodu jeszcze
nie dorosa do takiej "cywilizacji" i bdzie z tego wicej szkd ni
zysku.
Znaczy rozwamy co jest skutkiem a co przyczyn.
W jaki sposb mamy dorosnc do myslenia o przepisach jako czym stworzonym dla naszego dobra, skoro na kadym kroku okazuje si, e przepis jest dobry bo jest przepisem?
A jak postuluuje sie jego zmiane na "rzeczywicie dobry" to pojawia sie argument, esmny nie dorosli?
I koo si zamyka...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"W demokracji wolno gupcom gosowa,
w dyktaturze wolno gupcom rzdzi."  Bertrand Russell

Data: 2013-02-18 17:19:43
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-18 13:03, Myjk wrote:

Jestem za, ale część naszego narodu jeszcze nie dorosła do
takiej "cywilizacji" i będzie z tego więcej szkód niż zysku.

A niby jak mają dorosnąć, jak nie wolno;) ? Problem z tym, że jak zawsze musi być pierwszy raz:P

Shrek.

Data: 2013-02-18 09:37:01
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

dawaj jakiś przykład. :)

Masz przykład choćby w tym wątku. BaX. :P

Sensowne znaczy jakie? Czerwone to ide bo nic nie jedzie?

Data: 2013-02-15 13:42:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Fri, 15 Feb 2013, Tengu wrote:

W dniu 2013-02-15 11:32, Myjk pisze:

W Danii maj fajnie -- mandatu nie dostaje si za wejcie na przejcie przy
czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie niebezpieczestwa
podczas przechodzenia na czerwonym. ;)

W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wtpliwoci czy w Polsce by si
to sprawdzio.

  A dlaczego by si miao nie sprawdzi?
  Te przyznaj si do przechodzenia na czerwonym - jak mi wytumaczy
kto po co mam zatrzymywa ca kolumn pojazdw, kiedy mog przej
przez akurat pust jezdni, to bd peen podziwu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 13:56:24
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

[...]

A u nas chcą wprowadzić, że jak pieszy pojawi się w okolicy przejścia to cały ruch uliczny w promieniu 10m ma się zatrzymać.
Udowodnij takiemu pieszemu, że on wszedł na pasy na czerwonym, a nie na zielonym. W naszym chorym kraju za chwile przed samochodem będzie musiał biec gość z pochodnią żeby przypadkiem pieszy nie wlazł pod koła bo mu wolno.

Data: 2013-02-15 14:46:35
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 13:56:24 +0100, BaX
A u nas chcą wprowadzić [...]

Kto, pytanie tylko.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-15 15:04:17
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

A u nas chcą wprowadzić [...]

Kto, pytanie tylko.

Oszołomy z rządu które na fali kilku wypadków na pasach i tefałenowej "kampanii" chcą zaistnieć.

Data: 2013-02-15 15:22:59
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Fri, 15 Feb 2013 15:04:17 +0100, BaX
A u nas chcą wprowadzić [...]
Kto, pytanie tylko.
Oszołomy z rządu które na fali kilku wypadków na pasach i tefałenowej "kampanii" chcą zaistnieć.

Nie, społeczeństwo chce takich zmian.

Przykład. Droga wylotowa z DC niedaleko granicy Wawy, przejście bez świateł i
ograniczenie do 60/h, gdyż obok jest małe osiedle domków jednorodzinnych --
większość ludzi ma samochód... albo i dwa. Jest to trasa wylotowa z dwoma
pasami w każdym kierunku, rozdzielona pasem zieleni -- aut dużo, pieszych z
owego osiedla trochę jest, ale ogólnie w stosunku do przewalających się
tamtędy samochodów to jest ułamek promila. W zeszłym roku zginął na
przejściu człowiek, starszy, w stosunkowo drastyczny sposób. Mieszkająca
tam radna PiS postanowiła złożyć petycję, zbierając podpisy mieszkańców,
aby postawić na tym przejściu sygnalizację. Podpisali się prawie wszyscy,
no, powiedzmy, że zdecydowana większość. Na szczęście ktoś miał rozum w ZDM
i odmówiono takiego zabiegu. Ale się nie poddali i w zamian wywalczyli
radar. :P A sporo wczesniej mieszkańcy wywalczyli sobie ograniczenie do
60/h.

Ludzie sami sobie na ryj kaganiec zakładają. Oczywiście wszystko jest OK
jak się to dzieję pod ich domem -- w innych miejscach światła, ograniczenia
i radary są totalnie bez sensu ustawione i każdy to potwierdzi, kto tamtędy
jedzie!

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-15 17:11:44
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Myjk wrote:

Oczywiście wszystko jest OK
jak się to dzieję pod ich domem -- w innych miejscach światła,
ograniczenia i radary są totalnie bez sensu ustawione i każdy to
potwierdzi, kto tamtędy jedzie!

I to jest sedno. Pod domem chcieliby mieć 30 km/h (albo prywatną drogę, oczywiście za darmo), a wszędzie indziej b/o. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-16 21:00:10
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail myjkel@nospam.op.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Droga wylotowa z DC niedaleko granicy Wawy, przejcie bez wiate i
ograniczenie do 60/h, gdy obok jest mae osiedle domkw
jednorodzinnych -- wikszo ludzi ma samochd... albo i dwa. Jest to
trasa wylotowa z dwoma pasami w kadym kierunku, rozdzielona pasem
zieleni -- aut duo, pieszych z owego osiedla troch jest, ale oglnie
w stosunku do przewalajcych si tamtdy samochodw to jest uamek
promila. W zeszym roku zgin na przejciu czowiek, starszy, w
stosunkowo drastyczny sposb. Mieszkajca tam radna PiS postanowia
zoy petycj, zbierajc podpisy mieszkacw, aby postawi na tym
przejciu sygnalizacj. Podpisali si prawie wszyscy, no, powiedzmy,
e zdecydowana wikszo. Na szczcie kto mia rozum w ZDM i
odmwiono takiego zabiegu. Ale si nie poddali i w zamian wywalczyli radar. :P A sporo wczesniej mieszkacy wywalczyli sobie ograniczenie
do 60/h.

kadka?
przejscie z sygnalizacja wzbudzan przyciskim?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Istota, ktra przez cae ycie tworzya pewne okrelone wyobraenie
swojej osoby, zginie raczej, ni stanie si antytez tego wyobraenia."
Frank Herbert

Data: 2013-02-17 13:14:17
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Sat, 16 Feb 2013 21:00:10 +0000 (UTC), Budzik
kładka?
przejscie z sygnalizacja wzbudzaną przyciskim?

Zapłaci za to... kto? :P --
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-17 16:00:13
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail myjkel@nospam.op.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

kadka?
przejscie z sygnalizacja wzbudzan przyciskim?

Zapaci za to... kto? :P
zarzdca drogi?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Dyplomata to czowiek, ktry pamita o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2013-02-17 20:29:59
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Sun, 17 Feb 2013 16:00:13 +0000 (UTC), Budzik
kładka?
przejscie z sygnalizacja wzbudzaną przyciskim?
Zapłaci za to... kto? :P
zarządca drogi?

Zarządca drogi skąd bierze na to pieniążki?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 11:00:14
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Zarzdca drogi skd bierze na to pieniki?

Powiedz co masz powiedziec.

P.S. Pieniki?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Bg ukry pieko w samym sercu raju,
abymy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2013-02-18 13:01:40
Autor: Myjk
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Mon, 18 Feb 2013 11:00:14 +0000 (UTC), Budzik
Zapłaci za to... kto? :P
zarządca drogi?
Zarządca drogi skąd bierze na to pieniążki?
Powiedz co masz powiedziec.

Sugerujesz budowanie kładki dla 10 osób na krzyż, to zadaję proste pytanie:
kto za to zapłaci -- bo z pewnością nie te pare osób co będzie przechodzić
przez kładkę wartą bańkę (jak nie więcej) złotych. I po co tę bańkę
spuszczać w miejscu, gdzie spokojnie da się przejść, trzeba tylko wykazać
nieco uwagi i cierpliwości... bo mieszkańcy zaszokowani nieuwagą
"znajomego" tak sobie zażyczyli?

Powiem wprost co mam powiedzieć: jaja sobie robisz.

P.S. Pieniążki?

Tak, pieszczotliwie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-18 17:00:11
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Sugerujesz budowanie kadki dla 10 osb na krzy, to zadaj proste
pytanie: kto za to zapaci -- bo z pewnoci nie te pare osb co
bdzie przechodzi przez kadk wart bak (jak nie wicej) zotych.
I po co t bak spuszcza w miejscu, gdzie spokojnie da si przej,
trzeba tylko wykaza nieco uwagi i cierpliwoci... bo mieszkacy
zaszokowani nieuwag "znajomego" tak sobie zayczyli?

Powiem wprost co mam powiedzie: jaja sobie robisz.

A skd mam wiedzie, e piszesz o 10 osobach?
Mowa bya o osiedlu mieszkaniowym.
A sygnalizacja wietlna baki raczej nie kosztuje...

P.S. Pieniki?

Tak, pieszczotliwie.

Raczej infantylnie :(

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Moi ludzie pracuj na okrgo! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dob!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Woska/Allo, Allo

Data: 2013-02-15 11:49:32
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik DoQ doq@gmail.com ...

[...]

Hmmm, ja bym wola, eby to dziaao w ten sposb, e pieszy wchodzc na czerwonym podejmuje ryzyko wsnego zdrowia i ma do tego prawo.

Oczywicie jeeli robi to na ruchliwej drodze i przebiega przed mask - pena zgoda - 250. W koncu to jest przewinienie duo gorsze ni np. przekroczenie o 30 w terenie.
Natomiast nie chciabym aby policja apaa takich chodziarzy na totalnie pustej drodze najlepiej jeszcze po 23 kiedy generalnie ruch aden. Wtedy moje stanowcze NIE.

Tak wiem - jak zwykle problemem nie jest zdrowo rozsdkowe prawo, tylko jak udowodni, e potrcio si tego, co przebiega na czerwonym a nie na zielonym.
Ale tu chyba nie ma rnicy w stosunku do obecnych przepisw.

Data: 2013-02-15 12:58:34
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Mona pj dalej i zastosowa to zaoenie dla kierowcw samochodw. Czerwone? Mona jecha, na wasne ryzyko...nie byoby raczej zbyt wesoo.

[...]

apali na Marymonckiej :)

[...]

Obawiam sie, e nauka finansowa poskutkuje mniejszym prawdopodobiestwem wtargnicia takiego pacjenta na czerwonym :)

Pozdr.

Data: 2013-02-18 12:17:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Fri, 15 Feb 2013, DoQ wrote:

[...]

  Nie, nie na wasne ryzyko.
  Budzik zaokrgli, nigdzie na wiecie nie jest tak e "na
wasne ryzyko", znaczy NIE TYLKO "na wasne ryzyko": pieszy
moe i, ale pod warunkiem e si upewni e nie utrudni
ruchu (niespowodowanie zagroenia to podzbir nieutrudnienia).
"Wasne ryzyko" jest w bonusie :D, to dodatek a nie podstawa
dla przepisu.

  Czyli nieco inaczej.
  Pod warunkiem, e widzi i nic nie moe pojecha w czasie jego
przejazdu (to co innego, ni e nie widzi i co jedzie :P)
oraz *moe ustpi miejsca* w razie jakby si pomyli.
  Teleportowanie we wszystkie strony jest atwiejsze pieszo :>,
wpakowany w ze miejsce pojazd do czsto stoi bez moliwoci
jazdy, cofnicie si na poprzednie miejsce czsto okazuje si
niemoliwe (kto tam ju stoi) a pojazd blokuje adnych kilka
metrw jezdni.

nie byoby raczej zbyt wesoo.

  Z powodw wyej gwnie.
  Przyjmiesz do wiadomoci, e relatywnie mae (przede wszystkim
krtkie), w miar zwrotne i zapewniajce dobr widoczno (brak
metra maski z przodu) pojazdy mog w niektrych miejscach na
wiecie przejeda na czerwonym?

  Oczywicie mam na myli motocykle :> (i rowery)
http://www.video.faktychicago.com/wiadomosci/rowery-i-motocykle-moga-przejezdzac-na-czerwonym,news,6713.html
http://www.motocykle.v10.pl/Motocyklisci,w,Stanach,Zjednoczonych,moga,jezdzic,na,czerwonym,73632.html

  Problemem samochodu jest fatalna widoczno w bok z jego wntrza,
dlatego z "pjciem dalej" jest problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 13:42:01
Autor: SW3
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15-02-2013 o 12:49:32 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisa(a):

Hmmm, ja bym wola, eby to dziaao w ten sposb, e pieszy wchodzc na
czerwonym podejmuje ryzyko wsnego zdrowia i ma do tego prawo.

Mona to ustali do prosto: jeeli jakikolwiek uczestnik ruchu musia z  powodu pieszego przechodzcego na czerwonym zmieni prdko (nie  koniecznie istotnie) lub kierunek ruchu lub nie mg ruszy/przyspieszy z  powodu tego pieszego to mandat pieszemu si naley, w innym przypadku -  nie.

--
SW3
-- --

Data: 2013-02-15 13:47:48
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:42, SW3 pisze:
[...]

Ale dlaczego nie? Co jest zego w uporzdkowaniu ruchu pieszych poprzez wymuszeniu na nich stosowania si do pewnych zasad? Pieszy czy rowerzysta ma by wit krow uczestniczc w ruchu drogowym?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:07:08
Autor: kakmar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15.02.2013 DoQ <doq@gmail.com> napisał/a:

Ale dlaczego nie? Co jest złego w uporządkowaniu ruchu pieszych poprzez wymuszeniu na nich stosowania się do pewnych zasad?

Co jest dobrego, w staniu pod świecącym na czerwono słupkiem, przed przejściem na pustej drodze?

Pieszy czy rowerzysta ma być świętą krową uczestniczącą w ruchu drogowym?

Po co ta demagogia?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-15 14:12:00
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 14:07, kakmar pisze:
[...]

Mniej więcej to samo co stanie samochodem przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Dasz radę wytrzymać czy zwykle przejeżdżasz?

Pieszy czy
rowerzysta ma być świętą krową uczestniczącą w ruchu drogowym?
Po co ta demagogia?

Demagogia? Ciekawe co powiesz, gdy któregoś dnia taka łajza, której zdawało się że zdąży wejdzie ci pod motorek, narobi szkód i jeszcze powie że pędziłeś jak na motocyklistę przystało.

Pozdr.

Data: 2013-02-15 14:02:02
Autor: kakmar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15.02.2013 DoQ <doq@gmail.com> napisał/a:

Mniej więcej to samo co stanie samochodem przed sygnalizatorem na czerwonym świetle. Dasz radę wytrzymać czy zwykle przejeżdżasz?

Przechodzić przechodzę, w aucie stoję. Co powiesz na propozycję
zmiany znaczenia czerwonego sygnału na STOP?

Demagogia? Ciekawe co powiesz, gdy któregoś dnia taka łajza, której zdawało się że zdąży wejdzie ci pod motorek, narobi szkód i jeszcze powie że pędziłeś jak na motocyklistę przystało.

Do tego żeby wleźć, taka łajza nie potrzebuje wcale przejścia. Fakt że jak ktoś chce bardzo zdążyć na zielonym, to mu łatwiej ślepego pieszego trafić. A po trafieniu na przejściu z sygnalizacją może czuć się oszukany, przez system. Potencjalny problem sam się wyjaśnia, po uświadomieniu sobie że takie
czy inne znaki/sygnały/przepisy nie są w stanie, w żaden sposób zapewnić bezpieczeństwa. Zawsze może ci nagle wybiec przed maskę, na 3pasmowej drodze funkcjonariusz z suszarką. Nie nie do ciebie, do tego co "złapał" na lewym pasie. I co wtedy zrobisz. A zdarzają się mieście takie przypadki.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-15 15:14:28
Autor: SW3
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15-02-2013 o 13:47:48 DoQ <doq@gmail.com> napisa(a):

Pieszy czy rowerzysta ma by wit krow uczestniczc w ruchu drogowym?

W jaki sposb z niekarania za zachowanie nie utrudniajce nikomu ruchu i  nie stanowice adnego zagroenia wysnuwasz wnioski o witych krowach?

--
SW3
-- --

Data: 2013-02-15 17:00:13
Autor: John Koalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Uytkownik "SW3" <sw3.spam.stop@poczta.fm>

[...]

Z niekarania za to to nie, ale z przepisw wymuszajcych na kierujcych pojazdami szczeglne zachowania wobec pieszych i rowerzystw ju tak. Mona to porwna do prawa ktre wymuszaoby przepuszanie kobiet.

Data: 2013-02-18 12:36:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Fri, 15 Feb 2013, John Koalsky wrote:

[...]

  Ale przecie w tym konkretnym przypadku mowy o tym nie byo.
  Pieszy utrudniajcy ruch poprzez wejcie na czerwonym dostaje
mandat!
  Taka odmiana "zielonej strzaki" dla pojazdw :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-16 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Ale w imie czego? PRzepisu jako takiego?
Przeciez przepis mwiacy o tym, e moesz przechodzic jeeli nikomu nie utrudnisz (SW3 poda tutaj dobre wyznaczniki) to te jest uporzdkowanie.

P.S. Nie chodzi o swiete krowy tylko o zdrowy rozsadek.
Sa to najwolniejsi i ajsabsi ucestnicy ruchu, mona wiec zaozy e najbardziej bdzie im zaleao aby nie powodowa niebezpieczestwa.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"atwiej pozna ludzko ni pojedynczego czowieka"
Francois La Rochefoucauld

Data: 2013-02-15 13:46:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Fri, 15 Feb 2013, Budzik wrote:

Hmmm, ja bym wola, eby to dziaao w ten sposb, e pieszy wchodzc na
czerwonym podejmuje ryzyko wsnego zdrowia i ma do tego prawo.

  Troch mao.
  Jednak spowodowanie zagroenia lub utrudnienia ruchu powinno by
karalne, tyle e nie "moliwo utrudnienia" a konkretny stan.

Oczywicie jeeli robi to na ruchliwej drodze i przebiega przed mask

  Ano. Czyli j.w. :D

  No wanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-16 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail smolik@stanpol.com.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

  No wanie.

Twoja zgoda upewnie mnie tylko w mojej racji :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Film powinien zaczyna si od trzsienia ziemi, potem za napiecie
ma nieprzerwanie wzrasta."   Alfred Hitchcock

Data: 2013-02-15 16:46:15
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Budzik wrote:

Tak wiem - jak zwykle problemem nie jest zdrowo rozsądkowe prawo, tylko
jak udowodnić, że potrąciło się tego, co przebiegał na czerwonym a nie
na zielonym.
Ale tu chyba nie ma różnicy w stosunku do obecnych przepisów.

Różnica jest taka, ze po zmianie więcej pieszych by właziło pod koła, więc ryzyko takiej sytuacji byłoby większe.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-16 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik  t? ...

[...]

Rnica jest taka, ze po zmianie wicej pieszych by wazio pod koa, wic ryzyko takiej sytuacji byoby wiksze.

Nie wiem skd takie wnioski wic trudno z nimi dyskutowa.

Ja zakdam, e jednak wikszo osb ma silniejszy instrynkt samozachowawczy ni myli samobjcze.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
 ("""""""""")
 /""/t/"""""
/  /       9mm

Data: 2013-02-17 00:29:24
Autor: mk4
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2/16/2013 20:00, Budzik pisze:
Uytkownik  t? ...

[...]

Nie zgodze sie.

Statystyczny czlowiek to jednak ignorant. Potrzebuje prostych przepisow.
Jakos we wszystkich dziedzinach zycia tworzy sie tzw. procedury po to zeby wyeliminowac myslenie Nowaka-szaraka tam gdzie jego "zdawalo mi sie" moze byc dalekie od oceny rzeczywistego stanu rzeczy.
I to sie sprawdza zazwyczaj. A tutaj chcemy najgorzej obeznana z rzeczywistoscia grupe (czyli pieszych) uprawomocnic we wchodzeniu na czerwonym?
Przeciez taki pieszy - bez PJ i bez jakiegokolwiek doswiadczenia, nie ma mozliwosci oceny ani predkosci pojazdu ani mozliwosci jego zatrzymania (juz nie mowie o uwzglednieniu panujacych warunkow).

Poza tym jak sie ma mozliwosc to sie zaczyna naginac rzeczywistosc - wszyscy tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

Teraz jest jasne przeslanie - jest czerwone to stoj a jak zielone to rozejrzyj sie i jesli mozna to idz. Owszem, czasem prowadzi to do absurdow - ale nie przesadzajmy. Te przypadki, gdzie w nocy sie stoi bez sensu to jakas znikoma i zupelnie marginalna liczba. Jak zaczekaja to nic im sie nie stanie - a mechanizm w glowie bedzie dzialal nadal (czerwone - stoj). I wedlug mnie to dobry mechanizm.

Wedlug mnie instynkt samozachowawczy juz dawno w ludziach zaginal. Owszem, budzi sie jak ma ku temu przeslanki. Ale tutaj nie ma - jak cie trafi auto to juz jest za pozno. A dopoki nie trafi to przeciez jest bezpiecznie. Stoimy przy drodze i jada samochody i wszystko jest ok. Pozornie tak, ale jeden metr roznicy i sytuacja wyglada nieco inaczej.

Jak zdarza mi sie isc z kims kto nie jezdzi samochodem przez przejscie (zwykle bez swiatel) i widze jak wlazi przed pojazd to mnie zawsze ciarki przechodza. Bo zdarza mi sie siedziec po drugiej stronie i wiem, jak nieprzyjemna jest to sytuacja. Wiem ile raz zdarzylo mi sie przejechac przejscie nieswiadomie, albo z nadmierna predkoscia.
A moj(a) towarzysz(ka) ingnorancja na 100%. Np. fakt, ze jest juz ciemno to w ogole nic nie znaczy. A jest tak, ze z pojazdu widzisz pieszego dopiero jak wlezie w reflektory. natomiast pieszy naiwnie zaklada, ze skoro on swietnie widzi pojazd to i kierowca pojazdu swietnie widzi jego. Slisko czy mokro - tez bez znaczenia. Wiec o jakim instynkcie mowa?

Wreszcie kwestia dzieci - od doroslych nie mozna oczekiwac, ze zachowaja sie sensownie a sa jeszcze dzieci. Teraz maja jasno okreslona strategie - czekac na zielone. Lepiej zeby tak zostalo.

--
Pozdrawiam,
mk4

Data: 2013-02-17 11:00:24
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail mk4@dev.nul napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

Jeeli wedug ciebie do przechodzenia przez jezdnie s potrzebne procedury, bo zwyky czowiek-ignorant sobie nie poradzi to raczej nie ustalimy wsplnego stanowiska.
Mam rwnie wraenie, e nie zrozumiae czego ma dotyczy to pozwolenie.
Bo na pewno nie "szacowania predkosci", "oceniania czy zd" i "przebiegania przed mask".
Zobacz o czym piszemy.

Poza tym jak sie ma mozliwosc to sie zaczyna naginac rzeczywistosc - wszyscy tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

Ale teraz te tak jest. Wic gdzie rnica?

[...]

Nie wydaje mi si, aby to by az tak adki obrazek.
Poza tym kade takie stanie poteguje w gowie haso: "po co stoje... ale te przepisy s gupie"
 --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Jak mog powiedzie, co myl, dopki
nie przekonam si, co mwi?"  E.M. Forster

Data: 2013-02-18 11:43:57
Autor: SW3
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 17-02-2013 o 00:29:24 mk4 <mk4@dev.nul> napisa(a):

Statystyczny czlowiek to jednak ignorant. Potrzebuje prostych przepisow.

Ale przecie nie chodzi ot o, eby wszyscy zaczli masowo przechodzi na  czerwonym, tylko eby nie kara jeli nikomu to nie przeszkadza. Przepisy  niech pozostan proste: czerwone - stj. Wystarczy w taryfikatorze  mandatw zmieni z "za przechodzenie na czerwonym" na "za zaburzenie ruchu  przez przechodzenie na czerwonym".

--
SW3
-- --

Data: 2013-02-18 12:51:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On Sun, 17 Feb 2013, mk4 wrote:

Poza tym jak sie ma mozliwosc

  Ale przecie ta moliwo istnieje.
  Fizycznie.
  Nie byoby postw grupowiczw przyznajcych si do przechodzenia
na czerwonym, a ju zupenie czynicych to ku wygodzie
kierujcych.

to sie zaczyna naginac rzeczywistosc - wszyscy tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

  I to powinno by karalne, jako czyn RZECZYWICIE szkodliwy.

Jak zdarza mi sie isc z kims kto nie jezdzi samochodem przez przejscie (zwykle bez swiatel) i widze jak wlazi przed pojazd to mnie zawsze ciarki przechodza.

  Na widok pojazdu, ktry nie zwalnia przy zblianiu si do przejcia
dla pieszych? ;>

Wiem ile raz zdarzylo mi sie przejechac
przejscie nieswiadomie

  Czowiek jest omylny.
  Ale jeli gdzie ley duy problem, to wanie w braku rutyny
zwalniania przy zblianiu si do przejcia - a nie niezwalniania
tego tylko wyjtkowo, jak wida e nie ma pieszych (nie
na odwrt, od niewidzenia pieszych :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 11:57:14
Autor: ToMasz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 15.02.2013 10:08, DoQ pisze:
Oglądałem jakąś powtórkę, policja zorganizowała akcję nastawioną na
pieszych i ich przechodzenie po przejściu na czerwonym.
Łapanka. ja jestem zwolennikiem przestrzegania przepisów, ale nawet ja mam pewien poziom tolelrancji. opowiem Wam bajkę

miasto 200tyś, duże i mocno obciążone skrzyżowanie, z dolotem kończące się rowerówki. ludzie łażą na czerwonym, rowerzyści jeżdżą po pasach, auta mają "lewoskręt" i hamują z piskiem... masakra. nad tym wszystkim jedna z kilku zajebistych ustra nowoczesnych kamer. ile mandatów wystawiono? ZERO

To samo miasto 4 km dalej. Jest przejście podziemne pod jezdnią. ale kiedyś mocno obciążoną, teraz średnio mało. co więcej, jednokierunkowa i 50 metrów wcześniej światła, tak że czasowo blokują cały ruch. Czyli przechodzień widzi że wszyscy mają czerwone i tak będzie przez 10 sekund co 2 minuty. Przechodzi więc przez jezdnie. ilość mandatów? Kilka dziennie, zawsze jak nie mają  co robić, to czyhają na frajerów....

ToMasz

Data: 2013-02-15 11:49:30
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Uytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

miasto 200ty, due i mocno obcione skrzyowanie, z dolotem koczce si rowerwki. ludzie a na czerwonym, rowerzyci jed po pasach, auta maj "lewoskrt" i hamuj z piskiem... masakra. nad tym wszystkim jedna z kilku zajebistych ustra nowoczesnych kamer. ile mandatw wystawiono? ZERO

To samo miasto 4 km dalej. Jest przejcie podziemne pod jezdni. ale kiedy mocno obcion, teraz rednio mao. co wicej, jednokierunkowa i 50 metrw wczeniej wiata, tak e czasowo blokuj cay ruch. Czyli przechodzie widzi e wszyscy maj czerwone i tak bdzie przez 10 sekund co 2 minuty. Przechodzi wic przez jezdnie. ilo mandatw? Kilka dziennie, zawsze jak nie maj  co robi, to czyhaj na frajerw....

TVN chtnie zrobi reporta. Powanie.

Data: 2013-02-15 12:51:57
Autor: KrzyNiem
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:

Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

Światła są dla ludzi, a nie ludzie dla świateł.

Mają pomagać, a nie przeszkadzać.

Ich zadaniem jest ustalenie, kto przed kim ma pierwszeństwo w sytuacji, gdy drogi (pojazdów lub pieszych) się krzyżują i mogłoby dojść do kolizji. Jeśli aktualna sytuacja na drodze nie wskazuje, aby do takiej kolizji mogłoby dojść, to światła nie są potrzebne. Oczywiście, dla uproszczenia systemu, nie podejmuje on decyzji, w którym momencie jest potrzebny, a w którym nie; taką decyzję powinien móc podjąć sam zainteresowany, a czujni i mądrzy policjanci powinni weryfikować, czy nie dochodzi do sytuacji, w których poprzez złe decyzje obywatele nie stwarzają zagrożenia i w uzasadnionych (!) przypadkach karać.

Jakie by to było piękne, prawda?

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2013-02-15 22:22:42
Autor: WildS
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15, DoQ <doq@gmail.com> wrote:
[...]

Ja kiedyś w Toruniu na skrzyżowaniu zaobserwowałem zmasowaną akcję pary
policjantów i pary strażników miejskich. Wlepiali mandaty przechodzącym
na czerwonym i rowerzystom przejeżdżającym przez przejścia na rowerze.

--
WildS

Data: 2013-02-17 13:40:32
Autor: huri_khan
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Witam Podepn si pod wtek poniewa take dotyczy TVNu i programu Legendy PRL.
Jest pokazany go, ktry garbusem objecha wiat. Wywiad jest prowadzony w tym samochodzie, ktry porusza si po drodze.
Jako, e samochd wszystkie szyby (czoowa i boczne take) s oblepione
rnymi naklejkami i to dosy gsto to jak to si ma do przyciemniania
szyb?

Przepuszczalno nie moe by mniejsza (czoowa i przednie boczne) ni 75%,
ale czy jest gdzies w przepisach na jakiej powierzchnii ? Widzc tego garbusa to mam wraenie, e mona sobie cae szyby obklei
rnymi naklejkami i swobodnie jedzi. Czy s jakie przepisy, w jaki sposb dokona pomiaru przepuszczalnoci
wiata, czy jeeli obklej szyb czoow naklejkami i zostawi np. kwadrat
o boku 20cm nieobklejony to policjant moe zabra dowd rejestracyjny ? --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2013-02-17 17:21:29
Autor: user
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 15.02.2013 10:08, DoQ wrote:
[...]

Tia, czerwone, światła postawione nie wiadomo po co, bo ruch bliski zera, 100m w lewą 0 aut, w prawą 0 aut a ja jak debil mam stać i czekać na zielone. Sorki, ale to nie światła zabijają tylko samochody.

Uwaga Pirat - jestem za ;-)