Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Data: 2013-02-15 11:30:05
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:
Oglądałem jakąś powtórkę, policja zorganizowała akcję nastawioną na
pieszych i ich przechodzenie po przejściu na czerwonym.
Niektóre piesze zgrywusy spodziewały się ewidentnie upomnienia albo 5
dych mandatu, a tu ups.. taryfikator, 250PLN albo sąd. Za jednym
zamachem wykosili grupę chyba z 10 osób, czyli zarobili 2,5k od ręki -
łatwa kasa:)

Jestem jak najbardziej za, szkoda że do tego trzeba specjalnych akcji...

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 12:36:35
Autor: szufla
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

Nie liczylbym na inteligencje naszych osłów.

sz.

Data: 2013-02-15 13:10:47
Autor: Artur Malg
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 11:30, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-02-15 10:08, DoQ pisze:
Ogldaem jak powtrk, policja zorganizowaa akcj nastawion na
pieszych i ich przechodzenie po przejciu na czerwonym.
Niektre piesze zgrywusy spodzieway si ewidentnie upomnienia albo 5
dych mandatu, a tu ups.. taryfikator, 250PLN albo sd. Za jednym
zamachem wykosili grup chyba z 10 osb, czyli zarobili 2,5k od rki -
atwa kasa:)

Jestem jak najbardziej za, szkoda e do tego trzeba specjalnych akcji...

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie byo karalne,
jeli nie wymusza si pierwszestwa na pojazdach.

Ba, idea pikna, tylko pytanie jak by si sprawdzia w Polsce,
skoro tak czsto przy orzekaniu o winie patrzy si tylko na wyrwany
z kontekstu literalny zapis ustawy i zapomina si o wczeniejszych,
w tym o intencji ustawodawcy. Do tego trzeba troch edukacji
i to nie tylko kierowcw i nie tylko pieszych. Druga sprawa
to kwestia odpowiedzialnoci czy skutecznoci dziaania sub.
Osobicie nie mam nic do zdrowego rozsdku (i jak najbardziej
uwaam, e trzeba si do niego rwnie stosowa) i mam nadziej,
e do tego te z czasem dojdzie. Ciekawe ile bdzie krzykw na
na pms - rowerzyci od jakie czasu ju nie musz si zatrzymywa
i ucieka w krzaki, pieszym (przynajmniej w DC) od dawna si
poprawio (a przepis o i chci przejcia ju jest?).
Idzie ku normalnoci :)

Data: 2013-02-15 13:27:32
Autor: tck
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfl2ng$brs$1news.task.gda.pl...
[...]

skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu nie wymuszam....

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-02-15 13:40:26
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:27, tck wrote:

skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu
nie wymuszam....

Pewnie z tego samego powodu że nie znany jest przypadek skutecznego staranowania przystanku autobusowego przez pieszego. Piesi są niebezpeiczni z innych powodów niż osiągany przez nich pęd - między innymi na przykład wszczynają bójki i jest to powód dla którego wolę pijanych rowerzystów od pijanych pieszych - są dla mnie bezpieczniejsi:P

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:44:32
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:40, Shrek pisze:
[...]

Użyj wyobraźni, pieszy wyłażący prosto pod koła może spowodować odruch kierowcy, który może się właśnie skończyć wjazdem na chodnik czy przystanek. No i kto pokryje szkody wywołane przez pieszego na moim mieniu?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:49:56
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:44, DoQ pisze:
[...]

Kolejny... Zapomniałeś o elektrowniach atomowych, których się właśnie z tego powodu nie buduje...

kierowcy, który może się właśnie skończyć wjazdem na chodnik czy
przystanek. No i kto pokryje szkody wywołane przez pieszego na moim mieniu?

Zastanów się - czy powodem tego by było wejście na czerwonym, czy wejście na czerwonym i wymuszenie pierwszeństwa? Dlaczego w tym niegroźnym pierwszym przypadku chcesz tak samo karać, jak w drugim?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 13:52:53
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:49, Liwiusz pisze:
[...]

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób, niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej uprzywilejowany?

Pozdr.

Data: 2013-02-15 13:19:17
Autor: kakmar
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Dnia 15.02.2013 DoQ <doq@gmail.com> napisał/a:

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób, niezależnie od tego czy wymusił?
W sumie można by bez większych strat, zmienić znaczenie czerwonego sygnału, na takie jak ma znak STOP.
Dlaczego pieszy ma być bardziej uprzywilejowany?

Żebyś mógł stanąć na czele nowego ruchu, na rzecz równouprawnienia?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-15 14:15:23
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:52, DoQ wrote:

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób,
niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej
uprzywilejowany?

Ba ma mniejszy pęd.

Shrek.

Data: 2013-02-15 17:06:09
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl>

Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób,
niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej
uprzywilejowany?

Ba ma mniejszy pęd.

To ma być bardziej karany a nie mniej. Co ma w ogóle pęd do kręcącego się wiatraka.

Data: 2013-02-16 09:14:51
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 17:06, John Kołalsky wrote:

[...]

Bo? I osobówki mają być bardziej karanne niż TIRy?

Co ma w ogóle pęd do kręcącego
się wiatraka.

Skalę efektów jak coś pójdzie nie tak.

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:14:49
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 13:44, DoQ wrote:
[...]

Albo pies. Tak wiemy, ty z tych co twierdzą, że pijany rowerzysta to takie samo zagrożenie jak pijany kierowca, albo pijany pilot, albo pijany Putin z walizką z czerwonym przyciskiem.

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:17:30
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 14:16, DoQ wrote:

[...]

Papierosa, a bo co?

Shrek.

Data: 2013-02-15 14:17:44
Autor: DoQ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 14:17, Shrek pisze:
[...]

Chyba z wkładką.

Pozdr.

Data: 2013-02-16 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Osobnik posiadajcy mail doq@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

W dniu 2013-02-15 14:14, Shrek pisze:
Uyj wyobrani, pieszy wyacy prosto pod koa moe spowodowa odruch
kierowcy, ktry moe si wanie skoczy wjazdem na chodnik czy
przystanek. No i kto pokryje szkody wywoane przez pieszego na moim
mieniu?
Albo pies. Tak wiemy, ty z tych co twierdz, e pijany rowerzysta to
takie samo zagroenie jak pijany kierowca, albo pijany pilot, albo
pijany Putin z walizk z czerwonym przyciskiem.

Palie co?

Wychodzi na to, e nie zgadzasz si z wasnymi poglldami.
Bo Twoje pytanie "dlaczego samochd tak a pieszy tak" sugeruj dokadnie takie podejcie, jak napisa Shrek.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-02-15 13:46:20
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:27, tck pisze:

[...]

Chodzi głównie o skutki. Możemy przyjąć, że raz na (strzelam, to nieistotne) 10 tysięcy takich przejść zostanie poszkodowany pieszy i godzimy się na to - straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca (zgodnie z zasadą chcącemu nie dzieje się krzywda, nie powinniśmy w jakiś szczególny sposób ingerować w taki układ). Zupełnie inaczej ryzyko wygląda, jeśli zderzeniu miałyby ulec dwa samochody.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 17:16:09
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca

Chyba sobie kpisz, po pierwsze auta omijając pojebanych pieszych często lądują w rowie/na innych autach/whatever, po drugie straty moralne związane z walnięciem w pieszego nawet z jego winy są bardzo duzę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:36:40
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 18:16, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

straty w samochodach są pomijalne, a poszkodowanym jest głównie sprawca

Chyba sobie kpisz, po pierwsze auta omijając pojebanych pieszych często

Rzadko.

lądują w rowie/na innych autach/whatever, po drugie straty moralne
związane z walnięciem w pieszego nawet z jego winy są bardzo duzę.

To nie jeździj samochodem, jak Cię to przerasta.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 18:37:30
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

[...]

cd.
Mam stać w szczerym polu na czerwonym, bo jakiś kapelusznik jest rozchwiany psychicznie. LOL.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-16 09:16:49
Autor: Shrek
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
On 2013-02-15 18:37, Liwiusz wrote:

cd.
Mam stać w szczerym polu na czerwonym, bo jakiś kapelusznik jest
rozchwiany psychicznie. LOL.

NIe kapelusznik tylko mistrz kierownicy. Ten od 120@50 i jedyny prawowity użytkownik lewego pasa. Kapelusze zwykle nie narzekają, bo i ciężko kapelusznikowi wyjść przed maskę.

Shrek.

Data: 2013-02-15 13:52:49
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

A ja jestem za tym, aby przejechanie skrzyżowania na czerwonym nie było karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na innych pojazdach.
Proponuję też dopuszczenie jazdy po chodniku jeżeli nie koliduje z ruchem pieszych.

Data: 2013-02-15 13:55:39
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:52, BaX pisze:
[...]

I niby Twoje dziwne pomysły miałyby dyskredytować mój rozsądny?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 13:58:56
Autor: BaX
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
[...]

Nie, są równie oderwane od czapy jak Twój.

Data: 2013-02-15 14:42:29
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 13:58, BaX pisze:
[...]

Nadal tego nie uzasadniłeś. Przypomnę tylko nieśmiało, że mój pomysł jest praktykowany w wielu krajach, a Twój jest niezgodny z Konwencją.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 16:37:07
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 17:55:30
Autor: John Kołalsky
Uwaga Pirat - jestem za ;-)

Użytkownik "t?"

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

A przechodzenie na zielonym ma być karalne czy nie ? Bo ... jak to potem będziesz udowadniał ? Każdy ma sobie zamontować kamerkę ?

:-)

Data: 2013-02-15 17:12:51
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
John Kołalsky wrote:

A przechodzenie na zielonym ma być karalne czy nie ? Bo ... jak to potem
będziesz udowadniał ? Każdy ma sobie zamontować kamerkę ?

Jak piesi mają zielone, to Ty masz czerwone. Jak za łażenie na czerwonym jest mandat, to mniej pieszych łazi na czerwonym, a jak już lezie, to bardziej uważa, więc ryzyko trafienia debila biegającego na czerwonym mniejsze.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:08:27
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 17:37, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne,
jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

A jak to potem będziesz udowadniał? Każdy ma sobie zamontować kamerkę?

Tak samo, jak bym udowadniał, że wszedłem na zielonym, a nie na czerwonym.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 17:14:22
Autor: tᴏ
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
Liwiusz wrote:

Tak samo, jak bym udowadniał, że wszedłem na zielonym, a nie na
czerwonym.

Czyli nijak (jak nie ma świadków ani kamer, a świadkowie czasem bywają gorsi, niż ich brak, bo "PASY TO AZYL DLA PIESZEGO!!!!1111"). Więc lepiej, żeby mniej łaziło na czerwonym.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-15 18:36:06
Autor: Liwiusz
Uwaga Pirat - jestem za ;-)
W dniu 2013-02-15 18:14, tᴏ pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

A jak udowodnisz, że łaził na czerwonym, skoro...

--
Liwiusz

Uwaga Pirat - jestem za ;-)