Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile

Data: 2014-06-27 00:08:05
Autor: Sierp
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
Witam,

pewnie nie tylko ja tak mam, więc zwrócę waszą uwagę.
Od 3 miesięcy otrzymuję inną wartość zadłużenia SMSem, a inna jest na wyciągu, przez co bank już dwa razy naliczył mi odestki.
Zauważyłem odsetki z opóźnieniem, reklamacja została uznana, teraz złożyłem drugą reklamację (bo ponownie to samo na wyciągu z początku maja - różnicę w wartościach zobaczyłem z opóźnieniem, po opłaceniu tegoż miesiąca).

Teraz mam nowy wyciąg i ponownie mam inne kwoty w SMSie i na wyciągu - jutro zadzwonię i złożę kolejną reklamację, tym razem na różnice SMS <> wyciąg (bo widać pierwsza, uznana, nie wystarczyła aby problem rozwiązać)

W ogóle bank nieźle podpada :/ dorzucił koszt jakiegoś ubezpieczenie na życie (które zawsze było, ale bank przestał za nie płacić), złożyłem wniosek o kartę zbliżeniową w oddziale (gdzie byłem obniżyć limit karty który bank wcześniej samodzielnie dwukrotnie podwyższył), i wniosek zaginął.... złożyłem kolejny przez telefon...

Na wakacjach byłem, limit mi się skończył (ten wniosek o obniżenie akurat przyjęli) ale skończył się dlatego, że air france zablokował na karcie kwotę równą kosztom biletów a do tego obok ściągnął kwotę tych biletów (czyli koszt na karcie podwójny, z czego połowa to blokada), a że biletów kupowałem 4... to karta przekroczyła limit.
I mimo, że gość w banku przekonywał mnie, że mam jeszcze ok. 1kpln limitu, żadnej transakcji wykonać nie mogłem (info w systemie, że dostępny limit to 13zł - nie umiał gość z banku wyjaśnić czemu ta różnica). A na koniec gość powiedział, że mogę złożyć reklamację na tą blokadę przez airfrance, powinna być szybko rozpatrzona, ale to potrwa dość długo (proces składania reklamacji). Dzwoniąc z zagranicy, powiedziałem, aby się ugryzł...

Sierp

Data: 2014-06-27 20:13:34
Autor: xbartx
W dniu 27.06.2014 00:08, Sierp pisze:
[...]

(...)

To ja widzę teraz dobrze zrobiłem i wszystko spłaciłem przed rozliczeniem się karty.
Co do tego ubezpieczenia to złożyłem reklamację i cały czas czekam na odpowiedź ale jakoś strasznie długo im to idzie, strasznie.
Co do Air France to oni tak mają i też to przerabiałem. Blokadę Ci robią na całość czyli kwota w Twoim przypadku jak za 4 bilety ale rozliczenie przysyłają każdy bilet z osobna. Złóż reklamację jak Ci rozliczą te bilety to Ci szybciej blokadę ściągną - o ile dobrze pamiętam to tak właśnie zrobiłem.

Xenocide

Data: 2014-06-28 02:01:08
Autor: darnok
On 2014-06-27 01:08, Sierp wrote:
[...]

Wszyscy normalni z tej grupy juz sie z tego cwierćbanku wyniesli.
Wynieś sie i ty.
Szkoda czasu na użeranie sie z nimi jak pokończyli już wszystkie bonusy które mieli. Zostały dobre kursy MC, ale za cene ubezpieczenia i ew. opłaty za małą ilość transakcji - moim zdaniem nie warta gra świeczki.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2014-06-28 09:42:01
Autor: RobertS
[...]

mają fajne przeliczniki na KK przy płatnościach w innych walutach, mam termin ważności karty do 11.2014 i do tego czasu ją trzymam, później jakieś obowiązkowe opłaty więc dziękuję im bardzo

RobertS

Data: 2014-06-28 10:12:00
Autor: mm
W dniu 6/28/2014 9:42 AM, RobertS pisze:
\> mają fajne przeliczniki na KK przy płatnościach w innych walutach, mam termin
ważności karty do 11.2014 i do tego czasu ją trzymam, później jakieś obowiązkowe
opłaty więc dziękuję im bardzo

Ostatnia zmiana TOiP zakończyła "fajne przeliczniki" na wszystkich kartach rwgo banku. Teraz już te karty niczym specjalnym się nie wyróżniają i nie są bardziej opłacalne niż karty kredytowe z BZWBK czy PKO.
Wyróżniają się za to "specjalnymi" zasadami obsługi na zasadzie: "czym tu dzisiaj zaskoczyć klienta". :>

Data: 2014-06-28 14:16:28
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-28 10:12, mm pisze:
[...]

Nieprawdą jest jakoby...
Przeliczniki kart exPolbank bez zmian.

Sławek

Data: 2014-06-28 17:48:15
Autor: RobertS
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile

Nieprawdą jest jakoby...
Przeliczniki kart exPolbank bez zmian.

Sławek

przeliczniki (obecnie) są nadal bdb, ale kojarzę, że się to zmieni wraz z wydaniem wznowienia karty (z logo Raiffeisena) dlatego zostało jeszcze kilka miesięcy...

jeżeli mam za kartę płacić to wolę już debetówkę z Alior Kantora - wychodzi w zasadzie na to samo, różnica taka, że trzeba najpierw walutę kupić a później wydawać

RobertS

Data: 2014-06-29 09:13:30
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-28 17:48, RobertS pisze:

[...]

A skąd kojarzysz?
Jakiś link, regulamin...
Bo jak na razie to mam podpisaną umowę na konkretną kartę, a Raifi nie ma swojego odpowiednika dla mojej MC. Musiałby zmienić TOiP tej karty a to nie dzieje się z dniem wznowienia.
Coś kręcisz

Sławek

Data: 2014-06-29 18:52:22
Autor: RobertS
[...]

dostałem w wersji papierowej, zmiany nie wyglądały korzystnie

RobertS

Data: 2014-06-29 22:44:11
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-29 18:52, RobertS pisze:

[...]

Ale co dostałeś? To co wszyscy w kwietniu?
Jeśli tak to wszystkie zmiany są znane, już weszły w życie i nic "z dniem wznowienia" się tam nie zapowiada.

Sławek

Data: 2014-06-29 22:11:54
Autor: xbartx
W dniu 29.06.2014 09:13, Slavekk pisze:

Bo jak na razie to mam podpisaną umowę na konkretną kartę, a Raifi nie
ma swojego odpowiednika dla mojej MC. Musiałby zmienić TOiP tej karty a
to nie dzieje się z dniem wznowienia.

O ile pamiętam to wszystkie karty byłego Polbanku zostaną zastąpione kartami Rajfiego.

Xenocide

Data: 2014-06-29 22:46:00
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-29 22:11, xbartx pisze:
[...]

Pamiętasz przyszłość?
Bo w przeszłości zapowiedzi takowych nie było.

Sławek

Data: 2014-06-29 22:48:50
Autor: RobertS
[...]

a co tak dokładnie było? apmiętam tylko konkluzję, że kartę trzeba bedzie zamknąć...

RobertS

Data: 2014-06-29 23:05:19
Autor: RobertS
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
robiłem porządki i znalazłem zmiany w TOiP

1. opłata za administrowanie 4,50 zł jeżeli nie zrobi się 4 operacji
2. 79 zł za kartę jeżeli w poprzednich 12 m-cach średni obrót na karcie nie wyniósł min. 1000 zł miesięcznie

o ile pierwszy warunek bez problemu można to spełnić to drugiego nie spełnię, od razu te 79 zł mi naliczą czy dopiero po kolejnym roku?

RobertS

Data: 2014-06-30 00:13:11
Autor: darnok
On 2014-06-30 00:05, RobertS wrote:
[...]

po cichaczu zapomnieli o juz zrobionych transakcjach, na ostatnich wyciagach zniknela info ze "wykonaj jeszcze tyle a tyle transakcji lub na taka kwote zeby nie placic oplaty".
Ale na infolinii szlo wynegocjowac zwolnienie z tej oplaty na rok. (jedyna rzecz ktora przy migracji dalo sie uzyskac)

Ja nie skorzystalem i nie przyjalem nowych warunkow. Po reklamacji i 2 tygodniach karte zamkneli.

co do warunkow migracji - mozna tu przeczytac:
http://raiffeisenpolbank.com/integracja/klienci-indywidualni-karty-kredytowe

Data: 2014-06-29 23:21:40
Autor: RobertS
[...]

tak jak piszesz, na wyciągu już tej informacji nie ma, zadzwonię i zapytam czy mnie zwolnią, jak nie to po wakacjach zamykam

Ale na infolinii szlo wynegocjowac zwolnienie z tej oplaty na rok.
(jedyna rzecz ktora przy migracji dalo sie uzyskac)

coś nt. przeliczników wiesz? nadal będzie tak dobrze jak bylo?

co do warunkow migracji - mozna tu przeczytac:
http://raiffeisenpolbank.com/integracja/klienci-indywidualni-karty-kredytowe

już patrze

RobertS

Data: 2014-06-30 05:43:38
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-29 23:13, darnok pisze:
On 2014-06-30 00:05, RobertS wrote:
[...]

Skąd wiesz, że zapomnieli
Rok to jest rok, rozliczenie obrotów jest roczne

na ostatnich
wyciagach zniknela info ze "wykonaj jeszcze tyle a tyle transakcji lub
na taka kwote zeby nie placic oplaty".

Owszem.
I co z tego poza niewygodą, że trzeba samemu liczyć obroty?

co do warunkow migracji - mozna tu przeczytac:
http://raiffeisenpolbank.com/integracja/klienci-indywidualni-karty-kredytowe

To NIE SĄ warunki migracji tylko zmiany w TOiP (głownie podwyżki)
Karta Polbanku pozostaje kartą Polbanku i sposób przeliczania transakcji zagranicznych się nie zmienia.
Nie ma żadnej migracji.

Sławek

Data: 2014-06-30 05:48:25
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-29 23:05, RobertS pisze:
robiłem porządki i znalazłem zmiany w TOiP

No właśnie - zmiany w TOiP, ale nie wymiana kart na innego typu.

[...]

Nie wiem, pewnie od razu na koniec bieżącego roku rozliczeniowego.
Już tak miałem kiedy poprzednim razem podnieśli limity.
Najpierw dostałem wyciąg z info "jesteś zwolniony z opłaty rocznej" a 2 wyciągi później - "wykonaj jeszcze płatności na xxx zł..."

Sławek

Data: 2014-06-30 07:40:08
Autor: mm
W dniu 6/29/2014 11:05 PM, RobertS pisze:
[...]

Opłata roczna zostanie pobrana w pierwszym miesiącu nowego roku rozliczeniowego jeśli w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie wykonano obrotów zwalniających z opłaty. Przyjąłeś nową TOiP od dnia 17.05.2014. Karty z dawnego Polbanku mają tam swoje pozycje i odpowiednio wskazane opłaty. Czas płacić.

Data: 2014-06-30 23:44:46
Autor: xbartx
W dniu 29.06.2014 22:46, Slavekk pisze:

O ile pamiętam to wszystkie karty byłego Polbanku zostaną zastąpione
kartami Rajfiego.

Pamiętasz przyszłość?
Bo w przeszłości zapowiedzi takowych nie było.

Od razu widać, że zrobiłem czeski błąd zostaną > zostają (aż tak boli chwila myślenia czy taki mało domyślny jesteś?) ale jak zauważyłem, Ty przy każdej możliwej okazji musisz wszystko wytknąć, obśmiać etc.
Daruj sobie to brylowanie, bo nic do sprawy nie wnosi a jak mawiają "milczący głupiec uchodzi za mędrca".

Xenocide

Data: 2014-07-01 18:55:02
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-30 23:44, xbartx pisze:
[...]

Ani nie zostają, ani nie zostaną - nie było czego się domyślać.
To nie czeski błąd tylko zwykły - nie miałeś racji po prostu.
Bank tą marką (Raiffeisen Polbank) sygnuje (nadal) swoje karty.
Nie tylko nie wymienia kart Polbanku na "Rajfiego" ale wręcz zrezygnował z wydawania "kart Rajfiego" bo jakoś tak sobie wybrali (musieli?), że Raiffeisen Bank Polska SA działa pod marką Raiffeisen Polbank.
Próbowałem się dowiedzieć, co właściwie pamiętasz. Przecież nie można wykluczyć, że za tydzień nie pojawi się całkiem nowy zestaw dokumentów wydanych przez bank z nowymi regulaminami, TOiP i logo. A może gdzieś już były jakieś zapowiedzi tego kroku których nie znam

ale jak zauważyłem, Ty
przy każdej możliwej okazji musisz wszystko wytknąć, obśmiać etc.

Oczywiście
[Paranoja ON]
Jeśli ktoś pyta, to nie po to by się dowiedzieć tylko by zaprzeczyć twojej wiedzy, a może nawet ośmieszyć ją
[Paranoja OFF]

Daruj sobie to brylowanie, bo nic do sprawy nie wnosi a jak mawiają
"milczący głupiec uchodzi za mędrca".

Zajrzyj w lustro i powiedz to temu po drugiej stronie

Sławek

Data: 2014-07-02 18:33:11
Autor: xbartx
W dniu 01.07.2014 18:55, Slavekk pisze:

[...]

Otwieramy tę stronę:

http://raiffeisenpolbank.com/klienci-indywidualni/karty

i pokaż mi w ich ofercie chociaż jedną kartę byłego Polbanku, bo ja chyba jakiś ślepy jestem albo mam inny Internet niż Ty i mi się inna TOiP ściaga, skoro widzę praktycznie same karty byłego Rajfiego.

Xenocide

Data: 2014-07-02 18:39:45
Autor: Raff
W dniu 7/2/2014 6:33 PM, xbartx pisze:

Otwieramy tę stronę:

http://raiffeisenpolbank.com/klienci-indywidualni/karty

Na tej stronie jest takie coś "Dokumenty archiwalne. Wyszukaj dokumenty archiwalne dotyczące kart nie oferowanych już w sprzedaży".
I tam jest np. obowiązująca od 17.05.2014 TOiP dotycząca kart byłego Polbanku.

Data: 2014-07-02 19:52:42
Autor: Slavekk
W dniu 2014-07-02 18:33, xbartx pisze:
[...]

Nie wiem, nie jestem twoim okulistą
Ale czytanie to nie tylko kwestia oczu, jeszcze mózg warto zaangażować.
Klikamy w dowolną kartę, potem dokumenty do pobrania, TOiP i co widzimy?
"Dla umów zawartych po 19 maja 2014r"
A wątek tej dyskusji o czym jest?
O kartach które użyszkodnicy JUŻ POSIADAJĄ, czyli mają umowy zawarte wcześniej.
Znaczy - linka dałeś nie na temat.

Dodajmy, że wznowienie karty nie oznacza zawarcia nowej umowy...

Sławek

Data: 2014-07-03 17:49:06
Autor: xbartx
W dniu 02.07.2014 19:52, Slavekk pisze:

[...]

Odpowiadaj może na temat, co?
"Nie tylko nie wymienia kart Polbanku na "Rajfiego" ale wręcz zrezygnował z wydawania "kart Rajfiego""

Rozumiem, że karta World MasterCard Class&Club, to nie jest była karta Rajfiego tylko tak ją sobie na poczekaniu wymyślili?

Poza tym Panie czepialski jedna podstawowa uwaga, następnym razem się bardziej przykładaj i nie naciągaj faktów:
"Dla umów zawartych po 19 maja 2014r"

pokaż mi to *po*, bo mimo że używam oczu i angażuję dwie szare komórki, to jak kliknę w kartę VISA/MC SREBRNA czy też VISA ZŁOTA, to tam nie ma żadnego *po* tylko jest *od* a to trochę komplikuje sytuację jak podpowiadają mi te dwie szare komórki.
No i na koniec pytanie za 100 punktów - miałem kartę MC Polbank T-mobile - jaką kartę mam teraz i gdzie mogę znaleźć TOiP na stronie banku dla niej?

Xenocide

Data: 2014-07-03 20:07:56
Autor: Pete
W dniu 2014-07-03 17:49, xbartx pisze:
No i na koniec pytanie za 100 punktów - miałem kartę MC Polbank T-mobile
- jaką kartę mam teraz i gdzie mogę znaleźć TOiP na stronie banku dla niej?

Się wtrącę:
http://raiffeisenpolbank.com/karta-kredytowa-t-mobile

uprzedzając pytanie - nie, nie wiem, jak trafić z głównej strony banku.

--
Pete

Data: 2014-07-03 21:02:50
Autor: Slavekk
[...]

Na temat to jest o posiadaczach "starych" kart Polbanku
dlatego [ciach... poboczne]

[...]

"Po" 19.05 to jest to samo co "od" 20.05
Faktycznie, nie kopiowałem tylko przepisywałem i się pomyliłem.
O 1 dzień
Jeśli to dla ciebie jest komplikacja, to... dorzuć jeszcze parę komórek do tego zadania. Tak czy tak DZISIAJ już jest i po 19.05 i po 20.05, więc DZISIAJ to różnica żadna.

No i na koniec pytanie za 100 punktów - miałem kartę MC Polbank T-mobile
- jaką kartę mam teraz i gdzie mogę znaleźć TOiP na stronie banku dla niej?

Jeśli nie straciła ważności to masz nadal kartę MC Polbank T-mobile obsługiwaną przez Raiffeisen Bank Polska SA.
Jeśli przyjdzie pora wymiany na nową to dostaniesz MC Raiffeisen Polbank T-mobile.
Linka do dokumentów już ci @Pete podał.

Sławek

Data: 2014-07-04 01:07:24
Autor: xbartx
W dniu 03.07.2014 21:02, Slavekk pisze:

[...]

To już ostatni raz najprościej jak się da.
To Ty napisałeś:
"Dla umów zawartych po 19 maja 2014r"
a to jest na stronie:
"Tabela obowiązuje od 19 maja 2014 r."
Teraz widać?

[...]

Taaa to może mi wytłumaczysz dlaczego na mojej karcie, rzekomo MC Polbank T-mobile pojawiło się obowiązkowe ubezpieczenie, którego w TOiP z linka Pete jakoś nie ma? Dlaczego na partyline nowego 1/4 banku jak pytałem trzy różne osoby za każdym razem jako TOiP dla mojej karty wskazywano mi TOiP dla MC Srebrna.

Xenocide

Data: 2014-07-04 08:15:17
Autor: RobertS
[...]

to już jesteś po wymianie tej karty na nową? moja karta (MC Polbank T-Mobile) traci ważność 11/2014 i za żadne ubezpieczenie nie płacę;

co będzie po 11/2014 nie jestem ciekawy, gdyż i tak z karty rezygnuję

chciałem złożyć dyspozycję nieodnawiania, ale nie ma takiej możliwości, można jedynie wypowiedzieć umowę z 30-dniowym okresem karencji

RobertS

Data: 2014-07-04 10:36:02
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości

to już jesteś po wymianie tej karty na nową? moja karta (MC Polbank T-Mobile) traci ważność 11/2014 i za żadne ubezpieczenie nie płacę;

Ja mam stara karte, a ubezpieczenie doliczyli. Oczywiscie zlozylem
reklamacje wskazujac, ze zlozylem oswiadczenie woli o tym, ze nowych
warunkow nie akceptuje, a skoro umowy nie wypowiedziali to powinienem
korzystac z niej na starych warunkach. Swoja droga to od maja 4 reklamacje
skladalem

1/ ze nie chcieli przyjac oswiadczenia woli, bo zadzwonilem o 18:02, a
jednostka pracuje tylko do 18:00
2/ ze zaginela reklamacja nr 1
3/ dotyczace obslugi telefonicznej - czlowiek, ktorego zapytalem o podstawe
naliczenia oplaty za ubezpieczenie powiedzial, ze zaraz odszuka i mi poda,
zawiesil rozmowe i chyba poszedl do domu (polaczenie trawalo 84 minuty, po
tym czasie musialem wykonac inny telefon i sie rozlaczylem)
4/ reklamacja dotyczaca ubezpieczenia - zlozylem oswiadczenie woli o tym, ze
nowych warunkow nie przyjmuje, a w starych takich oplat nie bylo, nie
przypominam sobie tez zebym deklarowal przystapienie do ubezpieczenia

Oprocz powyzszych mialem jeszcze kilka innych kontaktow z inforlinia, np.
pytanie dotyczace braku dokonanych transakcji w historii, Pani po drugiej
stronie sluchawki powiedziala, ze tez ich nie widzi, a ja w miedzyczasie
jedna z nich znalazlem... w transakcjach odrzuconych z opisem "transakcja
zaakceptowana" okazalo sie, ze sa tam wszystkie transakcje z ostatnich 6
m-cy...

MK

Data: 2014-07-04 11:27:29
Autor: mm
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
Mnie zamknęli w końcu kartę po skardze do KNF.

Wszystko byłoby w porządku, gdyby w odpowiedzi niby do mnie, ale de facto do KNF (bo napisali, że pismo do mnie jest spowodowane moją skargą do KNF, więc zakładam, że kopię odpowiedzi wysyłali do KNF), napisali, że ja w rozmowie telefonicznej zgodziłem się na wypowiedzenie w trybie zwykłym z 30-dniowym okresem wypowiedzenia i między wierszami zasugerowali, że oni zrobili to co chciałem. Bezczelnie powołują się na nagranie z konsultantem. Problem jest tylko taki, że w nagraniu mojej rozmowy z konsultantem, zaraz po wypowiedzi konsultanta o 30-dniowym terminie wypowiedzenia, powinni usłyszeć mój sprzeciw wobec sugestii konsultanta na 30-dniowy termin wypowiedzenia, i wyraźne wskazanie, że w związku z moim sprzeciwem umowa ma wyggasnąć 16.05. Gdyby nie fact, że w końcu dostałęm potwierdzenie zamknięcia karty to chyba bym nie odpuścił tego, że próbują wprowadzić w błąd KNF cytując fragment rozmowy "do przecinka", a to że w dalszej części rozmowy, klient "prostuje" konsultanta i wskazuje wyraźnie kiedy umowa ma wygasnąć, to już próbują "zamieść pod dywan". Żal. Naprawdę, jeśli takie praktyki są w tym banku na porządku dziennym, to aż strach obok ich oddziału ulicą przechodzić.

Data: 2014-07-04 21:23:24
Autor: MK
Użytkownik "mm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lp5s1a$87v$1@adenine.netfront.net...

Mnie zamknęli w końcu kartę po skardze do KNF.

Ja raczej skieruje swoje kroki do UOKiK, to mi wyglada na razace naruszenie zbiorowych interesow klientow. UOKiK poza pisaniem do prezesow dowala czasami kare, a bez nie zapamietaja nauczki.

MK

Data: 2014-07-05 01:36:24
Autor: xbartx
W dniu 04.07.2014 10:36, MK pisze:

4/ reklamacja dotyczaca ubezpieczenia - zlozylem oswiadczenie woli o tym, ze
nowych warunkow nie przyjmuje, a w starych takich oplat nie bylo, nie
przypominam sobie tez zebym deklarowal przystapienie do ubezpieczenia

No moja reklamacja w temacie tego cudownie objawionego ubezpieczenia cały czas wisi i właśnie dzisiaj przysłali lista: "że w celu zakończenia postępowania reklamacyjnego banku musi podjąć dodatkowe czynności wyjaśniające" i że jednocześnie informują, że jak coś, to przedstawią mi stanowisko banku maksymalnie do 27 sierpnia 2014 r. i ani dnia dłużej a z miesiąc temu dzwoniłem i składałem reklamację jak nie lepiej.
Karta jak i cały bank ewidentnie do odstrzału a takie były narzekania na wyższą kulturę ;)

Xenocide

Data: 2014-07-05 11:39:00
Autor: MK
UĹźytkownik "xbartx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lp7dpp$fb5$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Ja tez dostalem taka korespondencje w sprawie reklamacji nr 2, ktora doyczyla zaginiecia reklamacji nr 1, na ktora jednak dostalem odpowiedz, wiec musiala sie odnalezc. Dostalem tez 2 smsy informujace o tym, ze reklamacja jest rozpatrywana, nie bylo szczegolow jakiej reklamacji dotycza, zakladam, ze 2 ostanio zlozonych. Widac, ze liczba reklamacji ich przytloczyla.

MK

Data: 2014-07-05 17:48:12
Autor: Pete
W dniu 2014-07-05 01:36, xbartx pisze:
[...]

Ja też dostałem oraz złożyłem kolejną reklamacją za składkę za kolejny miesiąc. I zamierzam tak co miesiąc składać te reklamacje.

--
Pete

Data: 2014-07-05 19:03:38
Autor: xbartx
W dniu 05.07.2014 17:48, Pete pisze:

Ja też dostałem oraz złożyłem kolejną reklamacją za składkę za kolejny
miesiąc. I zamierzam tak co miesiąc składać te reklamacje.

Hmmm w sumie też za kolejny miesiąc mam tę składkę na ubezpieczenie, więc w poniedziałek pójdzie kolejna reklamacja skoro tak ładnie to zareklamowałeś :)

Xenocide

Data: 2014-07-05 19:53:29
Autor: mm
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
W sumie to podziwiam Was za takie oddanie. ;) Jakość obsługi w Polbanku powodowała, że nie raz chciałem wypowiedzieć umowę, dopiero Raiffeisen mnie wręcz zmusił do opuszczenia. A Wy dalej trwacie... godne podziwu. :)
Generalnie jak ktoś szuka karty kredytowej z dobrymi przelicznikami "via VISA only" i bez prowizji to został im Getin ze swoją VISĄ Silver. Poziom obsługi może nie lepszy, ale przynajmniej karta ma atrakcyjne warunki na tyle, aby przymknąć oko na jakość.

Data: 2014-07-05 20:14:41
Autor: xbartx
W dniu 05.07.2014 19:53, mm pisze:
W sumie to podziwiam Was za takie oddanie. ;) Jakość obsługi w Polbanku
powodowała, że nie raz chciałem wypowiedzieć umowę, dopiero Raiffeisen
mnie wręcz zmusił do opuszczenia. A Wy dalej trwacie... godne podziwu. :)

Szczerze powiem, że dawno bym tą kartę już zmielił ale mam w jedną transakcję na niej wmieszanego arbitra bankowego, który cholera wie co robi od 2011 roku ale w zasadzie nic mu nie mogę zrobić aby w końcu coś przyspieszyć :/

Xenocide

Data: 2014-07-04 11:36:00
Autor: darnok
On 2014-07-04 09:15, RobertS wrote:

chciałem złożyć dyspozycję nieodnawiania, ale nie ma takiej możliwości,
można jedynie wypowiedzieć umowę z 30-dniowym okresem karencji

Robert nie zartuj sobie :)
Chyba nie zamierzasz poddawac sie terrorowi cwiercbanku i ich "wewnetrznych chorych pomyslow"
Mozesz wyslac bankowi rezygnacje (oswiadczenie woli nt umowy) juz teraz z dowolna data w przyszlosci, oczywiscie uwzgledniajac ten ich okres wypowiedzenia.
I bedzie to skuteczne oswiadczenie woli odnosnie twojej umowy.
To juz ich problem jak sobie to ustawia w systemie zeby zamknac w odpowiednim terminie.

Jak nieprzyjmowalem nowych warunkow to mialem awanture z pania na infolinii ze ja tak na prawie 2 mies przed nie moge sobie rezygnowac. Albo tak jak ona mi kaze robie to teraz przez telefon i za 30 dni karta zamyka sie albo w ogole.
Wiec poinformowalem ja grzecznie, ze ja juz sie pisemnie wypowiedzialem   na temat umowy i przez telefon oswiadczen woli na temat tej karty wiecej skladac nie bede.

Po terminie karta wisila w systemie wiec reklamacja, dwa tygodnie minelo, karta zamknieta i przeprosili ze blad, ze pracownik, trele morele. Ale sie da.

Data: 2014-07-05 19:55:37
Autor: Slavekk

To Ty napisałeś:
"Dla umów zawartych po 19 maja 2014r"
a to jest na stronie:
"Tabela obowiązuje od 19 maja 2014 r."
Teraz widać?

To ja też prosto:

NA STRONIE której linka podałeś
http://raiffeisenpolbank.com/klienci-indywidualni/karty
kliknąłem Srebrny Mastercard/Dokumenty

NA STRONIE przy TOiP jest napis "Tabela obowiązuje od 19 maja 2014 r." - tak jak piszesz.

Ale ja prosiłem byś kliknął w tego PDFa...
Onże PDF ma w nagłówku "Dla umów zawartych OD 19 maja 2014r" - tak jak ja napisałem (no, prawie bo się o ten 1 dzień pomyliłem).

Dla ułatwienia dodam, że analogiczna TOiP którą mi bank dostarczył do karty "starej" ma w nagłówku "Dla umów zawartych PRZED 19 maja 2014r"
I stąd wiem że dla karty wydanej przed 19 maja 2014 TOiP może być inna niż dla nowszych.

Sławek

Data: 2014-06-30 00:32:27
Autor: Sierp
W dniu 2014-06-28 01:01, darnok pisze:
Wszyscy normalni z tej grupy juz sie z tego cwierćbanku wyniesli.
Wynieś sie i ty.
Szkoda czasu na użeranie sie z nimi jak pokończyli już wszystkie bonusy
które mieli.

póki co cały czas 2% zwroty za zakupy jest, ale powoli zaczynam się zastanawiać, czy warte toto tego zachodu...

Sierp

Data: 2014-06-30 08:32:00
Autor: RobertS
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile

póki co cały czas 2% zwroty za zakupy jest, ale powoli zaczynam się
zastanawiać, czy warte toto tego zachodu...

Sierp

no ja żadnego zwrotu już nie dostaję (pewnie nie spełniam jakiegoś warunku)

tych 79 zł nie mam zamiaru płacić więc zadzwonię do nich i dowiem się czy można to jakoś ominąć jeżeli ktoś nie zrobił odpowiedniego obrotu

przeliczniki fajne, ale karty z Alior Kantor też ładnie pod tym względem się zachowują

RobertS

Data: 2014-06-30 17:58:31
Autor: Slavekk
W dniu 2014-06-30 08:32, RobertS pisze:

[...]

IMO kolega @Sierp się wciął nie na temat.
ZTCP 2% było dla posiadaczy KONTA od transakcji kartą DEBETOWĄ
Wątek jest o kredytowych
Jak nie masz Golda to nowy regulamin zniósł "zwrot kwot" dla pozostałych.

@mm ci wyżej podpowiedział - rozwiązać umowę o kartę przed upływem roku rozliczeniowego - wtedy ci nie będą mieli kiedy naliczyć opłaty "w pierwszym miesiącu nowego roku rozliczeniowego"

przeliczniki fajne, ale karty z Alior Kantor też ładnie pod tym względem
się zachowują

Owszem, fajne są. Ciekawe jak długo - odpowiednie punkty w TOiP są - na razie z kwotami 0,00zł ;)
Jeśli nie rozróżniasz/nie potrzebujesz rozróżniać obsługi karty debetowej i kredytowej to faktycznie.

Sławek

Data: 2014-06-30 22:57:43
Autor: RobertS
[...]

mam kartę do listopada, do września potrzymam, bo mi się przyda, dzisiaj chciałem złożyć dyspozycję nieodnawiania karty, ale nie udało się, gdyż zadzwoniłem z innego numeru niż mieli odnotowane w systemie

muszę dodać drugi numer

Owszem, fajne są. Ciekawe jak długo - odpowiednie punkty w TOiP są - na
razie z kwotami 0,00zł ;)

nic nie może wiecznie trwać, jak wprowadzą dodatkowe opłaty to znowu trzeba będzie się rozejrzeć

Jeśli nie rozróżniasz/nie potrzebujesz rozróżniać obsługi karty
debetowej i kredytowej to faktycznie.

Alior Kantor jest embosowana, tak na oko nie widać że to nie jest kredytówka

RobertS

Data: 2014-07-05 01:17:22
Autor: Sierp
W dniu 2014-06-30 17:58, Slavekk pisze:
IMO kolega @Sierp się wciął nie na temat.

nie wciąłem się bo to ja założyłem ten wątek :)

ZTCP 2% było dla posiadaczy KONTA od transakcji kartą DEBETOWĄ
Wątek jest o kredytowych
Jak nie masz Golda to nowy regulamin zniósł "zwrot kwot" dla pozostałych.

nie mam u nich konta, mam tylko kredytówkę
mam caly czas zwrot obrotow - na wyciągu nazywa się to
"rekompensata zwrot kwot"

https://drive.google.com/file/d/0B66ardAcU4DoeF8yOVI1dWFfTnM/edit?usp=sharing

no chyba, że to jakiś inny bonus od banku - np. mnie lubią :-)

zresztą nawet na stronie jest jak byk
http://raiffeisenpolbank.com/karta-kredytowa-t-mobile
"zwrot części zakupów - nawet 750 zł rocznie"

http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/30395127/PB+-+Regulamin+Kart+Kredytowych+dla+um%C3%B3w+zawartych+przed+18.12.2011r.+-+obowi%C4%85zuje+od+16.09.2013.pdf

paragraf 27

Sierp

Data: 2014-07-05 10:15:34
Autor: PP
W dniu 2014-07-05 01:17, Sierp pisze:
[...]

Przeciez to wyciag jeszcze za okres zahaczający o stary regulamin gdzie był ten zwrot.

Data: 2014-07-05 11:27:55
Autor: Sierp
W dniu 2014-07-05 10:15, PP pisze:
Przeciez to wyciag jeszcze za okres zahaczający o stary regulamin gdzie
był ten zwrot.

to ostatni jaki mam - a od kiedy ma (miała) ta rekompensata zniknąć?

Sierp

Data: 2014-07-05 17:43:57
Autor: Pete
W dniu 2014-07-05 11:27, Sierp pisze:
[...]

Od maja właśnie.

--
Pete

Data: 2014-07-06 16:52:52
Autor: Sierp
W dniu 2014-07-05 17:43, Pete pisze:
Przeciez to wyciag jeszcze za okres zahaczający o stary regulamin gdzie
był ten zwrot.

to ostatni jaki mam - a od kiedy ma (miała) ta rekompensata zniknąć?

Od maja właśnie.

no to w takim razie zrezygnuję z karty
tylko gdzie teraz iść? :)

Jeszcze widzę, że rajfi reklamuje się

Załóż Konto Wygodne i zyskaj:
3% premii do pensji
3% zwrotu za wszystkie transakcje kartą

ta premia do pensji to czytałem - ściema
a gdzie haczyk przy 3% zwrotu? :)

Sierp

Data: 2014-07-06 17:19:23
Autor: Imka
Dnia Sun, 06 Jul 2014 16:52:52 +0200, Sierp napisał(a):

[...]

Max 15 zł miesięcznie (ale 3% dopiero od czwartego kwartału posiadania
konta, wczesniej odpowiednio 0, 1 lub 2) pod warunkiem wpływu na konto
tego 1000 zł miesięcznie. Jak nie wpłynie to z cashbacku nici. I do 31 sierpnia 2015 (chyba że przedłużą).

--
Imka

Data: 2014-07-06 17:34:57
Autor: Sierp
W dniu 2014-07-06 17:19, Imka pisze:
[...]

czyli też szkoda zabawy, dzięki :)

Sierp

Data: 2014-07-05 11:16:59
Autor: darnok
On 2014-07-05 01:17, Sierp wrote:
[...]

Ten regulamin i opis na stronie jest polbank wart.
Ale przyznam ze w ostanim miesiacu przed koncem karty (brak przyjecia warunkow) nagle ni z tego ni z owego dostalem od banku siedemdziesiat kilka zl wlasnie "rekompenstaty" kompletnie nie wiem za co.
nie protestowalem, ale ostatnie kompltenie nie wydalem ponad 7 tys a i promocji zadnej az z taka kwota sobie nie przypominam.

Mysle ze maja taki brudel w tym archeo ze nie ogarneli i zapomnieli poprawic parametrow niektorych kart.

Data: 2014-07-05 17:46:56
Autor: Pete
[...]

W maju jeszcze był :P

[...]

Regulamin i TOIP mają na stronie, google to znajduje. Ale na stronie RP nie da się do tego dostać.

W tej chwili mamy kartę, która nie posiada regulamina ani TOIP a bank wg własnego widzimisię stosuje jakąś taryfę dla zupełnie innej karty.

Jeśli mi nie oddadzą ubezpieczenia, to uderzę do arbitra bankowego, bo to jakaś komedia jest.

--
Pete

Data: 2014-07-05 19:45:24
Autor: Slavekk
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
W dniu 2014-07-05 01:17, Sierp pisze:
W dniu 2014-06-30 17:58, Slavekk pisze:
IMO kolega @Sierp się wciął nie na temat.

nie wciąłem się bo to ja założyłem ten wątek :)

OK, założyłeś ale o kartach kredytowych.
Nie pamiętam by jakakolwiek KK Polbanku dawała 2% zwrotu
Mylę się? (wygrzebałem starą TOiP z 2011r i Polbank-Era dawała 1%)
Więcej niż 1% dawały karty debetowe do kont, dlatego uznałem to za wpis nie na temat.

Sławek

Data: 2014-07-06 16:46:11
Autor: Sierp
W dniu 2014-07-05 19:45, Slavekk pisze:
[...]

ok, faktycznie procenty mi się pomyliły :)
natomiast post jak najbardziej w temacie, a ostrzeżenie także (bo jaja miałem i mam...)

Sierp

Data: 2014-07-11 15:48:21
Autor: syn.jakuba
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
Witam
Reklamowalem w polbanku oplate za ubezpieczenie, oto odpowiedz banku:

"zanowny Panie,

dziękujemy za Pana wiadomość. Uprzejmie informujemy, iż od dnia 17.05.2014 r. uległ zmianie regulamin i tabela oprocentowania, opłat, prowizji i limitów transakcyjnych dla kart kredytowych. W związku z powyższą zmianą bank wprowadził opłatę za ubezpieczenie na wypadek śmierci i trwałej niezdolności do pracy, która aktualnie stanowi 0,18% salda zadłużenia na koniec cyklu rozliczeniowego. Jednocześnie nadmieniamy, że zgodnie z §9 Umowy Karty Kredytowej "Posiadacz wyraża zgodę, aby ochrona z tytułu Umowy Ubezpieczenia na Życie trwała przez cały okres obowiązywania Umowy oraz oświadcza, że nie cofnie swojej zgody na obięcie go ochroną z tytułu Umowy Ubezpieczenia na Życie przed upływem tego okresu oraz że nie dokona zmiany banku jako uposażonego z tytułu ubezpieczenia na życie Posiadacza w całym okresie obowiązywania umowy". Zgoda na objęcie ubezpieczeniem była wyrażona przez Pana we wniosku o kartę kredytową. Rezygnacja z ww. ubezpieczenia jest możliwa tylko w przypadku dostarczenia do banku polisy wskazującej Raiffeisen Polbank jako uposażonego do kowty przyznanego limitu kredytowego w przypadku śmierci oraz przeniesienia na bank prawa do otrzymanego świadczenia ubezpieczeniowego w przypadku trwałej niezdolności do pracy również do kwoty przyznanego limitu kredytowego - oraz przekazania do banku potwierdzonego przez towarzystwo ubezpieczeniowego pisma, w którym bank wskazany jest jako uposażony. Kopię umowy karty kredytowej może Pan zamówić w Centrum Obsługi Klienta bądź dowolnej placówce Raiffeisen Polbank

Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z naszym Centrum Obsługi Klienta, które jest do Pana dyspozycji 7 dni tygodniu, 24 godziny na dobę pod numerem 801 180 801* lub 22 549 99 99.
Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania. "

Takze good bye raifaisen polbabnk

Data: 2014-07-12 09:24:54
Autor: Raff
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
Czegoś nie rozumiem. To ubezpieczenie to od dawna jest, ale... jeśli przy podpisywaniu umowy nie było zgody na ubezpieczenie, to bank nie mógł nagle uznać, że ubezpieczenie ma być. Zmiana TOiP nie ma nic do rzeczy. Sprawdź umowę o kartę - jeśli tam nie ma nic o zgodzie na objęcie ubezpieczeniem to niech się Raiffeisen wypcha i zwraca kasę.

Data: 2014-07-12 14:32:18
Autor: Pete
W dniu 2014-07-12 09:24, Raff pisze:
[...]

Umowa nie zawiera informacji, czy klient zawarł ubezpieczenie. Kluczowe jest:
"Zgoda na objęcie ubezpieczeniem była wyrażona przez Pana we wniosku o kartę kredytową."

Czyli albo RP się dokopał do wniosku klienta albo ściemnia.

Ja np trzymam raczej takie papiery i o ile umowę o KK mam, to już wniosku nie posiadam.
Sam jestem ciekaw, co zaznaczyłem w momencie wypełniania wniosku a co jest tam teraz :/

--
Pete

Data: 2014-07-12 15:06:12
Autor: Raff
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
W mBank jest brak zgody na ubezpieczenia zarówno we wniosku, jak i w umowie. I jeszcze w internecie na podglądzie parametrów karty jest to wyraźnie pokazane.
Widać, że Raiffeisen wykorzysta każdą słabość klienta na swoją korzyść. Nieprawdopodobne.

Data: 2014-07-14 21:48:14
Autor: xbartx
W dniu 12.07.2014 14:32, Pete pisze:

Ja np trzymam raczej takie papiery i o ile umowę o KK mam, to już
wniosku nie posiadam.
Sam jestem ciekaw, co zaznaczyłem w momencie wypełniania wniosku a co
jest tam teraz :/

No ja też bym musiał pogrzebać ale też za cholerę nie pamiętam. W każdym bądź razie odpowiedzi żadnej na swoją reklamację jeszcze nie dostałem. Generalnie to sam zachodzę w głowę po jaki przysłowiowy ch.j ja ją jeszcze trzymam ;)

Xenocide

Data: 2014-07-14 22:55:57
Autor: Pete
W dniu 2014-07-14 21:48, xbartx pisze:
[...]

Dzisiaj dostałem odpowiedź. Nie spodziewałem się innej. Chyba jeszcze sobie zażyczę kopię wniosku.

--
Pete

Data: 2014-07-15 07:35:52
Autor: MK
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lq1g4p$d2u$2@node2.news.atman.pl...

Dzisiaj dostałem odpowiedź. Nie spodziewałem się innej. Chyba jeszcze sobie zażyczę kopię wniosku.

A na co Ci kopia wniosku? OWU do tego "ubezpieczenia" dostales? Zgodnie z regulacjami prawnymi w przypadku zakupu ubezpieczenia musisz otrzymac OWU.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-15 07:55:03
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 07:35, MK pisze:
[...]

Tyle,że to było 5 lat temu. Tak jak pisałem wcześniej, mam tylko umowę. Nie mam kopii wniosku ani żadnych innych papierów z tamtego dnia. Czort wie, co zostało zaznaczone we wniosku.

--
Pete

Data: 2014-07-15 09:46:06
Autor: MK
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lq2fni$92e$2@node1.news.atman.pl...

Tyle,że to było 5 lat temu. Tak jak pisałem wcześniej, mam tylko umowę. Nie mam kopii wniosku ani żadnych innych papierów z tamtego dnia. Czort wie, co zostało zaznaczone we wniosku.

Wiesz, wydaje mi sie, ze to ma mniejsze znaczenie. Jestem w ppodobnej sytuacji, karte mam od 2008. Co do zasady nie biore zadnych ubezpieczen, ale oni twierdza, ze jest obligatoryjne. Mam zamiar to zakwestionowac bazujac na tym, ze
1/ nie dostalem kopii wniosku
2/ nie dostalem OWU
3/ wniosek byl wypelniany przez agenta, a nie przeze mnie i nie przypominam sobie aby byla mowa o obligatoryjnym ubezpieczeniu
Bank oczywiscie moze sobie wykupic ubezpieczenie jako zabezpieczenie i sam oplacac skladke. Jasli skladka ma byc oplacana przez ubezpieczonego to powinien otrzymac OWU, potwierdzenie zawarcia polisy i kwestie te powinny byc regulowane w umowie. Checkboxy na wniosku tego nie zalatwiaja.

MK

Data: 2014-07-15 09:57:04
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 09:46, MK pisze:
[...]

Niestety tak to jest sprytnie zorganizowane, że umowa mówi o obligatoryjnym ubezpieczeniu, o ile zostało zaznaczone na wniosku.
Kto go wypełniał, nie ma żadnego znaczenia, ważne, że jest tam Twój podpis.
Podpisując umowę i wniosek zgodziłeś się na powyższe warunki.
Natomiast kopię wniosku powiedzą, że dostałeś i możesz ich pocałować tam, gdzie pan możesz pana majstra w d... pocałować.

Oczywiście. I o to zamierzam wystąpić.

--
Pete

Data: 2014-07-15 11:03:10
Autor: MK
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lq2msb$grd$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Hehe... taka jest argumentacja bankow, ale to nie znaczy, ze jest to prawidlowe. Kopii wniosku nie moglem dostac, bo formularze nie byly samokopiujace. Kto wypelnial wniosek ma znaczenie, bo w momencie podpisania wniosku checkbox nie byl zaznaczony. Jesli do banku dotarl wniosek z zaznaczonym to oznacza, ze zostal zaznaczony przez przedstawiciela banku po jego podpisaniu. Takie postepowanie bylo nagminne i banki przymykaly na to oko. Jakis czas temu na bankach zostala wymuszona praktyka, ktora nie pozwala na takie praktyki tj. jest checkbox z protestem ("nie wyrazam zgody"), zaznaczenie jego przez klienta uniemozliwia dokonanie zmian. Zwykle tez pod oswiadczeniem przystapienia do umowy jest osobne oswiadczenie, ktore podpisuje klient, ale o ile dobrze pamietam na tym wniosku podpisywalem sie tylko w jednym miejscu.
Pozycja banku wbrew pozorom wydaje sie byc slaba. Moga co najwyzej doprowadzic do oskarzenia o wyludzenie i falszerstwo.

Swoja droga u mnie stanowi to poboczny element, bo zlozylem oswiadczenie o tym, ze nie zgadzam sie na nowe warunki i mam potwierdzenie zapoznania sie z tym oswiadczeniem na pismie. Odpisali mi, ze nie przyjmuja mojego oswiadczenia, bo w dniu zmiany warunkow na karcie byly nierozliczone transakcje (z biezacego okresu) ;). Poniewaz nowe warunki nie zostaly przeze mnie przyjete stosowanie ich wobec mniewydaje sie co najmniej watpliwe.

Nie pytajcie tylko dlaczego sie tak z nimi mecze ;). Chodzi oczywiscie o kursy i to, ze wg. informacji z ostatniego polbankowego wyciagu mam juz zwolnienie z oplaty za rok 2015/2016. Jak wysla mi wypowiedznie umowy nie bede plakal.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-16 19:44:22
Autor: xbartx
W dniu 15.07.2014 11:03, MK pisze:

[...]

Jak już wspomniałem w inny wątku dzisiaj zauważyłem na swojej liście transakcji

Kwota w PLN: -2,51
Szczegóły transakcji: Uznanie reklamacji 472424

Odpowiedzi na razie żadnej na swoją reklamację nie dostałem. Kartę też mam już ładnych parę lat i jak to zwykle na grupie bywa, nigdy żadnych ubezpieczeń wcisnąć sobie nie dałem, więc chyba żadnego haka na mnie w swojej teczce nie mają ;)

Xenocide

Data: 2014-07-17 14:24:47
Autor: Pete
W dniu 2014-07-16 19:44, xbartx pisze:
[...]

Niestety, nie dało się złożyć wniosku o KK bez zgody na ubezpieczenie.

--
Pete

Data: 2014-07-18 18:56:09
Autor: xbartx
W dniu 17.07.2014 14:24, Pete pisze:

Niestety, nie dało się złożyć wniosku o KK bez zgody na ubezpieczenie.

Fakt, że jakieś darmowe ubezpieczenie przy kk T-mobile było. Cóż mnie to ani ziębi ani grzeje, bo jak dla mnie karta do odstrzału. No chyba że dożywotnio zwolnią z opłaty rocznej to powiedzmy te 4 transakcję można wykonywać, tak myślę.

Xenocide

Data: 2014-07-15 11:56:53
Autor: J.F.
Dnia Tue, 15 Jul 2014 09:46:06 +0200, MK napisał(a):
[...]

Ale  "Uprzejmie informujemy, iż od dnia 17.05.2014 r. uległ zmianie
[...]

sugeruje ze zmiana nastapila od maja. Wczesniej ubezpieczenia nie
bylo, bylo ale skladka byla zerowa, czy bank sie profilaktycznie
postaral aby klient wyrazil zgode na przyszlosc.

[...]

No chyba ze bank stwiedzi ze to on jest ubezpieczony, a tylko skladka
przerzucona na klienta. Tym niemniej - klient placi, powienien wiedziec za co.

J.

Data: 2014-07-15 15:29:50
Autor: MK
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1416egnbw3w1o.gdaqf06t2t8s$.dlg40tude.net...

[...]

Ale ja kwestionuje istnienie samej umowy ubezpieczenia :).

No chyba ze bank stwiedzi ze to on jest ubezpieczony, a tylko skladka
przerzucona na klienta.
Tym niemniej - klient placi, powienien wiedziec za co.

Jest to ubezpieczenie na zycie i wystepuja w nim 3 strony ubezpieczony (osoba ktorej zycie jest ubezpieczone), ubezpieczajacy (wykupujacy polise) i uposazony (otrzymujacy wyplace odszkodowania). Bank nie moze byc ubezpieczonym, bo nie moze utracic zycia ;).

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-15 16:13:51
Autor: J.F.
Dnia Tue, 15 Jul 2014 15:29:50 +0200, MK napisał(a):
[...]

Mogla zostac wprowadzona w/w zmiana regulaminow.

[...]

Ale ubezpieczyc sie od ryzyka smierci klienta to chyba moze ?

J.

Data: 2014-07-15 16:34:58
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 16:13, J.F. pisze:
[...]

może, o ile sam za to zapłaci.

--
Pete

Data: 2014-07-15 17:06:53
Autor: J.F.
Dnia Tue, 15 Jul 2014 16:34:58 +0200, Pete napisał(a):
[...]

Ale klienta oplata z tytulu ubezpieczenia moze ...

J.

Data: 2014-07-15 17:23:27
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 17:06, J.F. pisze:
[...]

Ale bank ubezpiecza nie siebie a klienta.

--
Pete

Data: 2014-07-15 10:38:07
Autor: luc
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
Fragment mojego wniosku KK PolbankEra ze stycznia 2009:
http://goo.gl/vaPqmP

pzdrwm
luc

Data: 2014-07-15 20:02:17
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 19:38, luc pisze:
Fragment mojego wniosku KK PolbankEra ze stycznia 2009:
http://goo.gl/vaPqmP

PoniĹźej jak mniemam, jest TwĂłj podpis?

--
Pete

Data: 2014-07-15 12:05:49
Autor: luc
W dniu wtorek, 15 lipca 2014 20:02:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
W dniu 2014-07-15 19:38, luc pisze:

> Fragment mojego wniosku KK PolbankEra ze stycznia 2009:

> http://goo.gl/vaPqmP

Poniżej jak mniemam, jest Twój podpis?

Tak, chociaż z tego co pamiętam, to chciałem wykreślić ten zapis o ubezpieczeniu, ale wtedy nie chcieli przyjąć wniosku...

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-07-15 22:46:15
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 21:05, luc pisze:
[...]

Czyli w całym wniosku jest tylko jeden podpis poniżej tej klauzuli o ubezpieczeniu?

--
Pete

Data: 2014-07-15 14:41:06
Autor: luc
Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
W dniu wtorek, 15 lipca 2014 22:46:15 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Czyli w ca�ym wniosku jest tylko jeden podpis poni�ej tej klauzuli o ubezpieczeniu?

Tak.

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-07-16 08:35:19
Autor: Pete
W dniu 2014-07-15 23:41, luc pisze:
W dniu wtorek, 15 lipca 2014 22:46:15 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

Czyli w ca�ym wniosku jest tylko jeden podpis poni�ej tej klauzuli o

ubezpieczeniu?

Tak.

Dzięki.

No to po wakacjach karta do odstrzału.

--
Pete

Data: 2014-07-15 16:38:53
Autor: MK
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tbrxohd4ho0k$.f61z80k9xmi.dlg@40tude.net...

Ale ja kwestionuje istnienie samej umowy ubezpieczenia :).

Mogla zostac wprowadzona w/w zmiana regulaminow.

Jednostronna zmiana umowy? Nie sadze aby dalo sie wprowadzic dodatkowa umowe zmiana regulaminu.

Ale ubezpieczyc sie od ryzyka smierci klienta to chyba moze ?

Moze ubezpieczyc swojego klienta, ale zawarcie umowy i obciazenie jej kosztami klienta to juz cos innego... Ja generalnie nie przyjmuje do wiadomosci istnienia czegos takiego jak obligatoryjne ubezpieczenie. Swoja droga ciekawe jak by zareagowal zaklad ubezpieczen gdybym zechcial zmienic uposazonego ;). Hm... skoro mamy tzw sezon ogorkowy to moze sie wysile i przesle z ciekawosci takie pisemko ;).

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-16 12:25:29
Autor: luc
W dniu wtorek, 15 lipca 2014 16:38:53 UTC+2 użytkownik MK napisał:

[...]

Przewidzieli to, bo w umowie stoi tak:

"W celu zabezpieczenia wierzytelności Banku Posiadacz zobowiązuje się wskazać Zakładowi ubezpieczeń Bank jako uposażonego oraz nie dokonywać zmiany Banku jako uposażonego w całym okresie kredytowania."

pzdrwm luc 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

Data: 2014-07-16 22:00:24
Autor: MK
Użytkownik "luc"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3fc32386-5ee6-4f09-a72e-c62002bf636b@googlegroups.com...

[...]

Mnie prawnicy uczyli zeby nie umieszczac w umowie miekkich zwrotow typu "zobowiazuje się" tylko wpisywac twardo "wskaze" ;). A jakas sankcja za niedotrzymanie zobowiazania jest? Ja nie zauwazylem, wiec nie wszystko przewidzieli :).

MK

Data: 2014-07-17 11:25:59
Autor: Pete
W dniu 2014-07-16 22:00, MK pisze:
[...]

Nie nie.
W mowie prawniczej zobowiązuje się oznacza to samo co powinien :)
Czyli po polsku = musi

--
Pete

Data: 2014-07-16 19:50:26
Autor: xbartx
W dniu 15.07.2014 16:38, MK pisze:
[...]

Już gdzieś to wrzucałem. W regulaminie MC Srebrna, bo według partyline taką kartę teraz posiadam (zamiast kk T-mobile) jest, według mnie, jasny i klarowny instruktaż co do przedmiotowego ubezpieczenia:

"Ubezpieczeniem odpłatnym objęty jest jedynie ten
Posiadacz, który złożył deklarację przystąpienia do
ubezpieczenia i wyraził zgodę na pobieranie opłaty na
pokrycie kosztów ubezpieczenia."

Teraz pytanie: czy ktoś z Was złożył deklarację i wyraził zgodę? To jest według mnie kluczowe.

Xenocide

Data: 2014-07-17 14:26:33
Autor: Pete
W dniu 2014-07-16 19:50, xbartx pisze:
[...]

Z wczorajszej wrzutki wniosku wynika że ubezpieczenie jest obowiązkowe - nie dało się złożyć wniosku bez ubezpieczenia.

--
Pete

Data: 2014-07-16 20:09:32
Autor: J.F.
Dnia Tue, 15 Jul 2014 16:38:53 +0200, MK napisał(a):
[...]

Jednostronna zmiana umowy jest nagminna. Bank (lub inny
przedsiebiorca) wysyla nowe brzmienie z dopiskiem "prosze sie zgodzic
lub wypowiedziec umowe". A regulamin to czesc umowy.

Ale co do jakis dodatkowych, z udzialem firm trzecich, mozesz miec
racje.

Ale ubezpieczyc sie od ryzyka smierci klienta to chyba moze ?
Moze ubezpieczyc swojego klienta,

Pytalem o ubezpieczenie banku. Ryzyko jak kazde inne ... wiec czemu nie ?

ale zawarcie umowy i obciazenie jej
kosztami klienta to juz cos innego...

W tym przypadku bylaby po prostu dodatkowa oplata. Aczkolwiek klient chetnie by poznal warunki ... zeby nie bylo, ze
placil, placil, a potem dzieciom ze spadku odbieraja..

Ja generalnie nie przyjmuje do wiadomosci istnienia czegos takiego jak obligatoryjne ubezpieczenie. Swoja

No coz, tez pewien standard. Na razie nie slychac, aby bylo
nielegalne..

droga ciekawe jak by zareagowal zaklad ubezpieczen gdybym zechcial zmienic uposazonego ;). Hm... skoro mamy tzw sezon ogorkowy to moze sie wysile i

Maja doswiadczenie, chocby z samochodami na kredyt. Powiadomia uposazonego, a ten zablokuje karte ?
przesle z ciekawosci takie pisemko ;).

Ja wlasnie na cos innego wpadlem - zmiana regulaminu, przyjmujesz albo
nie ... no to nie przyjmuje, wycofuje wszystkie lokaty, ale procentow
sie domagam ... albo np nie uznaje ze mam cos zaplacic za tableta :-)

J.

Data: 2014-07-20 09:11:52
Autor: MK
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bkq1vlu7603t.7k4k95ywncic$.dlg@40tude.net...

> [...]

Aczkolwiek klient chetnie by poznal warunki ... zeby nie bylo, ze
placil, placil, a potem dzieciom ze spadku odbieraja..

Natrafiłem właśnie na ciekawy artykuł dotyczący ubezpieczenia kredytu, co prawda hipotecznego, ale jeden fragment jest całkiem ciekawy, w kontekście tej dyskusji. Oczywiście należałoby zapoznać się z uzasadnieniem wyroku, bo tu mamy tylko opis dziennikarski.

[calosc http://m.wyborcza.biz/biznes/1,134339,16335387,Klienci_wygrali_spor_z_bankiem_o_ubezpieczenie_niskiego.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=biznes]

Ubezpieczenie niskiego wkładu było skonstruowane tak, jak zwykle bywa - pieniądze były automatycznie pobierane z konta kredytobiorców, ale, rzecz jasna, nie byli oni ani stroną, ani uposażonym umowy. Nie mieli żadnego wpływu na to, u kogo i na jakich warunkach bank ubezpieczył ich niski wkład własny.

Monika i Sebastian długo myśleli, co z tym fantem zrobić, aż w końcu natknęli się na kultowe dziś wśród wszystkich frankowych kredytobiorców postanowienie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 6 sierpnia 2009 r. (sygn. XVII AmC 624/09), z którego wynika, że ponoszenie przez klientów kosztów polisy w sytuacji, kiedy ktoś inny osiąga z jej opłacenia korzyści, jest klauzulą niedozwoloną. [...]

Nie zakwestionowali w pozwie samego ubezpieczenia jako zabezpieczenia kredytu, ale to, że byli obciążeni jego kosztami. Bank z kolei bronił się w odpowiedzi na pozew, że klienci wiedzieli o obowiązku płacenia tak skonstruowanego ubezpieczenia, nie zgłaszali żadnych pretensji[...]

Co powiedział sąd? Ano orzekł, że mimo wszystko weźmie pod uwagę orzeczenie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, bo jego uzasadnienie można zastosować także w sprawie, którą miał na stole.

I ogłosił, że klienci mają dostać z powrotem obie raty ubezpieczenia niskiego wkładu własnego - w sumie ponad 10,2 tys. zł, a także prawie 3 tys. zł kosztów sądowych i zwrotu kosztów wynajęcia prawników.

Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile