Uwaga - fishing!

Data: 2014-10-14 23:04:45
Autor: \(c\)RaSz
Uwaga - fishing!
Aby ktoś się nie dał naciąć, sygnalizuję próbę "fishingu" (jak ktoś nie wie
co to fishing" to pewnie jest w Wikipedii, ale nie sprawdzałem).

Choć nie mam konta w iPKO, dostałem maila z nagłówkiem Bank Polski,
natomiast adres nadawcy był: <postmaster@lusotits.com> . Podobnej treści
wiadomość dostała też moja znajoma, więc chyba nadawca wysyła tego sporo.
Treść:
 _________

Wazna wiadomosc w systemie iPKO!

Posiadasz nowa wiadomosc w systemie iPKO !
W celu odczytania prosimy o zalogowanie sie do systemu iPKO
 _____________

Pod spodem był link, który WYGLĄDAŁ całkiem prawidłowo, ale tylko -
wyglądał: https://www.ipko.pl/  - bowiem pod spodem zaszyty był całkiem inny
odsyła.

Ostrzegam przed kliknięciem, jeśli ktoś posiada takie konto, i już się dał
"złapać na rybkę" - to niech czym prędzej zablokuje konto

A na koniec pytanie: czy jest jakiś e-adres policyjny, gdzie takie sprawy
się zgłasza? (znajoma bank już zawiadomiła). Bo różne podobne próby już
widziałem, ale nadal nie mam pojęcia, co w takich przypadkach robić!

--

  ______________
Moje motto na dziś:

  ____________________________

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!

Gdy to zrozumiesz, to dotrze też może i to, że zakresu władzy rządu nie
należy poszerzać, o prawo ingerowania w gospodarcze reguły gry -  lecz
przeciwnie: stale i uparcie ograniczać! Im mniejsze uprawnienia mają
rządzący, tym mniejsze pole do nadużyć: malwersacji, nepotyzmu i korupcji.

Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2014-10-14 17:16:29
Autor: rs
Uwaga - fishing!
On 10/14/2014 5:04 PM, (c)RaSz wrote:
[...]

ale co takie klikniecie mialoby spowodowac? od razu wysscie wszystkie info z twojego kompa na temat twojego konta w tym banku. co najwyzej jakis worm sie moze przyczepic, ale to tyle.
dostaje takich emaili przynajmniej pare dziennie. a to od amazona, ebaya, paypala, moich prowiderow internetu czy telefonu, z bankow a owszem tez. to dzis jest normalna rzecz. <rs>
<rs>

Data: 2014-10-15 09:22:30
Autor: Krzychu
Uwaga - fishing!
W dniu 14.10.2014 o 23:04, (c)RaSz pisze:
Aby ktoś się nie dał naciąć, sygnalizuję próbę "fishingu" (jak ktoś nie wie
co to fishing" to pewnie jest w Wikipedii, ale nie sprawdzałem).

Kolego, wędkarstwo to na innej grupie.
Zapewne masz na mysli phishing.

Data: 2014-10-15 18:51:41
Autor: Jawi
Uwaga - fishing!
W dniu 2014-10-14 23:04, (c)RaSz pisze:
A na koniec pytanie: czy jest jakiś e-adres policyjny, gdzie takie sprawy
się zgłasza? (znajoma bank już zawiadomiła). Bo różne podobne próby już
widziałem, ale nadal nie mam pojęcia, co w takich przypadkach robić!

pewnie nie, ale jest netykieta, która dokładnie określa ile linijek powinna mieć stopka

Data: 2014-10-15 19:16:41
Autor: \(c\)RaSz
Uwaga - fishing!

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.com> napisał w
[...]
: >
: pewnie nie, ale jest netykieta, która dokładnie określa ile linijek
: powinna mieć stopka

Piszesz że określa "dokładnie" - no cóż, nie słyszałem jeszcze "ile".
Wydawało mi się, że jeśli na podpis jest w moim "kliencie" wystarczające
miejsce...
Jeśliś łaskaw, to podaj wartość, wraz z tym, gdzie taki uzus został
zadekretowany.

--
  _________________
Moje motto na dziś:

Lepiej powiedzieć o sto słów za mało,
niż o jedno zdanie - za dużo!

Data: 2014-10-15 19:42:50
Autor: Leszek K.
Uwaga - fishing!
Dnia Wed, 15 Oct 2014 19:16:41 +0200, (c)RaSz napisał(a):

[...]
:>
[...]

Cztery. Nigdzie to nie jest zadekretowane podobnie jak nie jest
zadekretowane, że nie mlaska się przy jedzeniu. Opis dobrych obyczajów
znajdziesz n.p. tutaj:
http://hamster.dnx.pl/netykieta.htm --

Uwaga - fishing!