Uwaga na Open Finance i lokate "POL NA POL"

Data: 2009-07-20 17:33:52
Autor: perszing
Uwaga na Open Finance i lokate "POL NA POL"

W Open Finance na lokacie "POL NA POL" polowa srodkow trafia na 12 miesiecy na 6,5%, a druga polowa na lokate 2 miesieczna na 8%. Po uplywie 2 miesiecy krotsza lokata jest odnawiana na 2x mniejszy procent tj. 4,5%, a nie na 8% jak bylo za pierwszym razem.

Niestety na stronach OF nie udalo mi sie dogrzebac, ze tak znacznie zmaleje oprocentowanie lokaty, wiec posiadaczom tej lokaty zwracam uwage na powyszy HAK ze strony Open Finance.

p.

Data: 2009-07-20 09:05:53
Autor: bradley.st
On 20 Lip, 11:33, perszing <tu...@jest.moj.adres.email.pl> wrote:

Niestety na stronach OF nie udalo mi sie dogrzebac, ze tak znacznie
zmaleje oprocentowanie lokaty

http://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_51.pdf

"Lokaty są automatycznie odnawiane na taki sam okres i na warunkach
przewidzianych dla tego
rodzaju lokat zgodnie z aktualną na dzień odnowienia lokaty Kartą
produktu, obowiązującą w dniu
rozpoczęcia kolejnego okresu umownego."

http://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_so2.pdf

Lokata o stałym oprocentowaniu na 2 miesiące
(Poniższe warunki dotyczą tylko lokat odnawiających się.)
2 miesiące               4,39%                      na koniec okresu

Data: 2009-07-20 18:21:04
Autor: perszing
bradley.st pisze:

http://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_so2.pdf

Milo mi, ze znalazles tego pdfa, ale wlasnie na tym polega problem, ze na stronie OPEN FINANCE jest taki balagan, ze ja do niego nie potrafilem dotrzec. Wiec albo ja jestem taki ciemny, albo Open Finance specjalnie utrudnia do niego dostep.

Na stronie z lokata jest tylko link do pierwszego pdfa z opisem produktu.

p.

Data: 2009-07-20 09:26:36
Autor: bradley.st
On 20 Lip, 12:21, perszing <tu...@jest.moj.adres.email.pl> wrote:
bradley.st pisze:

> [...]

na stronie OPEN FINANCE jest taki balagan, ze ja do niego nie potrafilem
dotrzec. Wiec albo ja jestem taki ciemny, albo Open Finance specjalnie

Opisy wszystkich produktow, dostepne na stronie Open Finance ("Karty
produktow"):

http://lokaty.open.pl/dok/

Data: 2009-07-20 18:50:57
Autor: perszing
bradley.st pisze:

Opisy wszystkich produktow, dostepne na stronie Open Finance ("Karty
produktow"):

http://lokaty.open.pl/dok/

No sa, ale strona nie nazywa sie "Karty produktow" tylko "Dokumenty do pobrania".

Dalej uwazam, ze link do informacji o oprocentowaniu po odnowieniu lokaty jest umieszczony w sposob niewidoczny (najprawdopodobniej celowo), a jego nazwa (Dokumenty do pobrania) nie sugeruje nic specjalnego.

Nalezy jeszcze zauwazyc, ze PRZED zalozeniem lokaty nie jest wyswietlana informacja, ze z regulaminem lokaty (itd.)  mozna sie zapoznac na tej i tej stronie.

Wiec podsumowujac. OF ma, bo musi, strone z regulaminami itd., ale umieszczona tak, zeby nie bylo zbyt latwo do niej dotrzec.

p.

Data: 2009-07-20 10:10:07
Autor: bradley.st
On 20 Lip, 12:50, perszing <tu...@jest.moj.adres.email.pl> wrote:

No sa, ale strona nie nazywa sie "Karty produktow" tylko "Dokumenty do
pobrania".

Zapewne dlatego ze poza "Kartami produktow" zawiera i inne dokumenty?

[...]

Jeszcze raz, z "Karty" lokaty pol na pol:

[...]

(1) Przeczytales przed zalozeniem lokaty?
(2) Zainteresowalo Cie gdzie szukac "Karty produktu" dla lokaty 2-
miesiecznej przed zalozeniem lokaty Pol na pol?

Podsumowujac: Wyslij OF e-mail z prosba o zmiane na stronie glownej i
dolaczenie linku do "Karty" dla lokaty 2-miesiecznej do strony Lokaty
pol na pol, jezeli uwazasz ze znalezienie tej informacji jest
utrudnione.

Przyniesie wszystkim wiecej korzysci niz czwarta wiadomosc na
pl.biznes.banki.

Data: 2009-07-20 12:06:01
Autor: witek
perszing wrote:

Wiec podsumowujac. OF ma, bo musi, strone z regulaminami itd., ale umieszczona tak, zeby nie bylo zbyt latwo do niej dotrzec.

I o to wlasnie chodzi.
Przecież z czegoś muszą kasę ciągnąć, a normalnie tylu frajerów by nie znaleźli.

Data: 2009-07-21 03:00:07
Autor: XYZ
On 2009-07-20 18:05, bradley.st wrote:
[...]

Czy jeżeli wybiorę lokatę nieodnawialną, to połowa środków wróci już po 2 miesiącach, czy też ta 2-miesięczna musi się odnawiać przez cały czas trwania rocznej?

Data: 2009-07-20 19:09:23
Autor: bradley.st
On 20 Lip, 21:00, XYZ <j...@mail.bin> wrote:

Czy jeżeli wybiorę lokatę nieodnawialną, to połowa środków wróci już po
2 miesiącach, czy też ta 2-miesięczna musi się odnawiać przez cały czas
trwania rocznej?

Nie no, jak 2 miesieczna, to 2 miesieczna. Jak nieodnawialna to
nieodnawialna.
W przeciwnym razie to rzeczywiscie bylby szwindel i lowienie naiwnych.
No i lokata nie bylaby 2 miesieczna, tylko roczna z "co 2 miesieczna"
kapitalizacja odsetek.

Ale zeby miec 100% pewnosci to:

http://lokaty.open.pl/kon/

Data: 2009-07-20 23:21:58
Autor: MrMrooz
perszing wrote on 2009-07-20 17:33:

[...]
A czemu się dziwisz? Przecież nie robi Ci się kolejna lokata pół/pół tylko odnawia Ci się lokata 2-miesięczna.

Niestety na stronach OF nie udalo mi sie dogrzebac, ze tak znacznie zmaleje oprocentowanie lokaty, wiec posiadaczom tej lokaty zwracam uwage na powyszy HAK ze strony Open Finance.
HAK? Czy ja wiem? Chyba nie liczyłeś że 12 miesięczna jest bonusem do 2miesęcznej, toć z daleka widać że 8% dostajesz tylko i wyłącznie za to, że zakładasz u nich lokatę roczną.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2009-07-20 23:46:36
Autor: perszing
MrMrooz pisze:
HAK? Czy ja wiem? Chyba nie liczyłeś że 12 miesięczna jest bonusem do 2miesęcznej, toć z daleka widać że 8% dostajesz tylko i wyłącznie za to, że zakładasz u nich lokatę roczną.

Tak jak pisalem wczesniej boli mnie w Open Finance brak klarownosci jesli chodzi o warunki dla odnowienia lokaty. Sa kiepskie, wiec sa ukryte na ich stronie.

p.

Data: 2009-07-21 00:09:18
Autor: Valdi.Pavlack
Uwaga na Open Finance i lokate "POL NA POL"
"perszing" news:h42ojc$lcn$1news.onet.pl

Tak jak pisalem wczesniej boli mnie w Open Finance brak klarownosci
jesli chodzi o warunki dla odnowienia lokaty. Sa kiepskie, wiec sa
ukryte na ich stronie.

Powiedz mi, czy Ty naprawdę wierzyłeś, że będzie ci się ta lokata ciągle
odnawiała na 8%? ;)
Na przyszłość dobra rada wujka Valdka - przy zakładaniu kolejnych lokat w OF
zawsze zaznaczaj, że dany depozyt ma się nie odnawiać.
OF swoją ofertę zmienia często więc w przypadku nie odnawiania lokat zawsze
masz w pewnym sensie większą swobodę w wyborze a i też trochę tracisz bo OF
do Ciebie nie dzwoni kiedy ci się lokata kończy i nie proponuje czegoś w
zamian jeżeli zostawisz u nich kasę :)

Data: 2009-07-21 06:44:31
Autor: Mariusz
perszing <tutaj@jest.moj.adres.email.pl> napisał(a):
Tak jak pisalem wczesniej boli mnie w Open Finance brak klarownosci jesli chodzi o warunki dla odnowienia lokaty. Sa kiepskie, wiec sa ukryte na ich stronie.

Mysle ze juz Ci wyjasniono ze OF niczego nie ukrywa - a pdf jest dostepny dla
kazdej lokaty. Wg mnie tu akurat nie ma zadnego "ukrywania" czy proby nabicia
klienta w butelke - w porownaniu do wczesniejszych tego pokroju prob :) typu
podawania w jednej z lokat oprocentowania za caly okres lokaty a nie rocznej
co wychodzilo dopiero jak czlowiek wczytal sie w opis lokaty, badz lokata na
start - ktora dla wielu, np. dla mnie, od razu skojarzyla sie z produktem typu
7-dniowka BP i bylem mocno zaskoczony jak po przeczytaniu opisu wyszlo ze to
takie dziwne "cos na pocwiczenie".
 OF to finansowy twor jak kazdy inny - zawsze trzeba uwazac czy ktos cie nie
oszukuje, OF nie jest tu zadnym wyjatkiem.

--

Uwaga na Open Finance i lokate "POL NA POL"