Uwaga na Statoil w Bełchatowie i ON

Data: 2016-01-03 10:36:02
Autor: Przemek
Uwaga na Statoil w Bełchatowie i ON
Witam,

wczoraj tankowałem na Statoil w Bełchatowie - wsadziłem pistolet, wcisnąłem blokadę i stoję. Po 2-3 minutach patrzę na dystrybutor, a tam ledwo 5l wlane i cały czas ledwo leci.
Polazłem na stację, pytam pannę za ladą co jest grane - podobno tak ma być, bo jest zimno i paliwo gęstnieje. Nosz kurna jego mać! "(...)jak jest zima to musi być zimno, tak? Pani kierowniczko, takie jest odwieczne prawo natury!" - tak znam to. No, ale pierwszy raz widziałem, żeby w takim tempie leciało(spodziewałem się, że może będzie się tłumaczyć, że dystrybutor zamarzł :)).

Wróciłem do auta, patrzę, a tam 10l dobija. Dolałem do 50zł, zapłaciłem i pojechałem na Lotos. Tam 30l weszło szybciej, niż na Statoil 5l 8-)

Także, jak ktoś zamierza tankować w Bełchatowie, to polecam konkurencję, bo można się zdziwić.

pozdrawiam
Przemek

Data: 2016-01-03 21:03:37
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Pompa się popsuła w dystrybutorze a nie, że zgęstniało :) Czasami jest wkurwiające jak się pistolet popsuje i odbija nonstop po lekkim wciśnięciu. Wtedy 2litry i odjazd do konkurencji :)

Data: 2016-01-03 14:28:18
Autor: Przemyslaw P.
W dniu niedziela, 3 stycznia 2016 21:03:39 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

Pompa się popsuła w dystrybutorze a nie, że zgęstniało :) Czasami jest wkurwiające jak się pistolet popsuje i odbija nonstop po lekkim wciśnięciu. Wtedy 2litry i odjazd do konkurencji :)

Może pompa, ale wg laski na stacji to wina paliwa. A arktyczny cały wykupiony i dostępny dopiero następnego dnia. A pistolet dział normalnie, to paliwo tak wolno leciało...

Data: 2016-01-04 10:51:47
Autor: Jacek
W dniu 2016-01-03 o 23:28, Przemyslaw P. pisze:

Może pompa, ale wg laski na stacji to wina paliwa.
Podjedź do niej i zachęć - niech rozwinie ten temat, może jakaś nagroda Nobla z tego wyjdzie.
Jacek

Data: 2016-01-04 11:43:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3f78935a-cbed-42f5-a94e-f6bcf1ad103b@googlegroups.com...
[...]

I dojechales dalej ?

Bo po takim tekscie ... chyba lepiej zatankowac jak najmniej i szybko pojechac tam, gdzie nie zamarza ...

J.

Data: 2016-01-04 03:09:24
Autor: Przemyslaw P.
W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 11:43:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

I dojechales dalej ?

Bo po takim tekscie ... chyba lepiej zatankowac jak najmniej i szybko pojechac tam, gdzie nie zamarza ...

przecież napisałem - do pełna wlałem na Lotosie...

Data: 2016-01-04 12:01:22
Autor: yabba
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości news:3f78935a-cbed-42f5-a94e-f6bcf1ad103bgooglegroups.com...
[...]

To mi przypomniało moją wizytę na Statoilu gdzieś w okolicach Prochowic, jakieś 8 lat temu. Początek zimy, zapowiadają duże mrozy. Wchodzę na stację i pytam młodą sprzedawczynię czy mają zimowy ON i do ilu stopni. A ona do mnie z pretensjami, że już jestem kolejnym klientem, który się z niej nabija. "Przecież paliwa nie zmienia się na zimę tak jak opon!" Dziewczyna w ogóle nie była świadoma, że istnieje ON letni, zimowy i arktyczny. A Statoil ostro się wtedy reklamował z ON arktycznym. Miałem nawet do nich napisać maila, że personel na stacjach jest nie przeszkolony w zakresie sprzedawanych produktów.
:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-04 13:04:05
Autor: T.
W dniu 2016-01-03 o 19:36, Przemek pisze:
[...]

Zbiorniki są w ziemi, więc otoczenie ma ok. 6 st. na plusie. mimo dużych mrozów aż od 2 dni. :-)
W rurze od dystrybutora zmieści się kilka litrów tego niby "zgęstniałego" paliwa. Pani generalnie bredzi... Była jakaś usterka i tyle.
T.

Data: 2016-01-04 13:14:37
Autor: Lewis
W dniu 2016-01-04 o 13:04, T. pisze:
[...]

Albo wyjął pistolet z dystrybutora wsadził we wlew i od razu wcisnął spust nie czekając na wyzerowanie dystrybutora. Często jest tak że dystrybutory mają zabezpieczenie, które blokuje normalny przepływ gdy wykryje przedwczesne wciśnięcie spustu. Kilka razy już tak miałem.

Spotkałem się też z czyjąś ułańską fantazją i odwieszonym pistoletem z wciśniętym i zablokowanym spustem...

Lewis

Data: 2016-01-04 04:50:20
Autor: Przemyslaw P.
Uwaga na Statoil w Bełchatowie i ON
Taa, zaraz się dowiem, że łyżeczką do herbaty lałem :). Parę razy sprawdzałem i leciało cały czas tak samo, ewidentnie coś nie grało. Nie miałem cierpliwości czekać 30 min, bo tyle by chyba zajęło wlanie całego baku i pojechałem gdzie indziej. Tyle.

Data: 2016-01-04 14:19:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:caa61f13-d897-466f-9264-818be3bae562@googlegroups.com...
[...]

No wlasnie - a nalezalo sie zastanowic po pierwszych objawach, a nie czekac na skonczenie cierpliwosci :-)

J.

Data: 2016-01-04 05:39:43
Autor: Przemyslaw P.
Uwaga na Statoil w Bełchatowie i ON
I co by to zmieniło? Wlałem raptem 12l na 80l zbiornik, resztę uzupełniłem gdzie indziej. Zdziwiło mnie tylko zachowanie dystrybutora, niestety nie miałem w co wlać próbki paliwa, żeby sprawdzić, czy to ono było przyczyną, czy może jednak urządzenie.

Data: 2016-01-04 13:51:28
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

I to był powód, ze wolno mu się lało? :)

Data: 2016-01-04 15:01:52
Autor: Lewis
W dniu 2016-01-04 o 13:51, Czesław Wiśniak pisze:

I to był powód, ze wolno mu się lało? :)

Oczywiście, też kiedyś myślałem, że coś się zrąbało z dystrybutorem a się wybitnie śpieszyłem, wlałem za 20zł, które lały się z 2min. odwiesiłem pistolet i mówię do pana przy kasie że coś wam się zepsuło. Ten się uśmiechnął i powiedział, że pan pójdzie jeszcze raz, weźmie pistolet, zaczeka na wyzerowanie liczydła i wtedy wciśnie spust...
Myślę sobie no pogięło gościa ale spoko. No i pozostałe 60l wlałem w kolejne 2-3min ;) Z tego samego dystrybutora...

Okazuje się że niektóre dystrybutory wchodzą w jakieś tryby awaryjne jak wykryją wciśnięcie spustu przed wyzerowaniem liczydła żebyś się nie oblał wahą...

Lewis

Data: 2016-01-04 15:04:41
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja jak próbowałem przez pośpiech zatankować niewyzerowany to w ogóle nie leciało. Był zablokowany.

Data: 2016-01-04 21:50:03
Autor: Lewis
W dniu 2016-01-04 o 15:04, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Tak zazwyczaj tak jest, ale jak widać nie zawsze i wszędzie...

Lewis

Uwaga na Statoil w Bełchatowie i ON