Uwaga na blokady w Polbanku

Data: 2014-01-26 16:13:24
Autor: xbartx
Uwaga na blokady w Polbanku

Kupiłem ostatnio dwa bilety Air France po 2320 zł i tak mam na wyciągu karty. Dodatkowo kupowałem coś koledze na ebay za 50$ a jako, że limit kk to 5k więc spokojnie się zmieści. No ale się okazało, że nie mogę zapłacić przez paypal. Dzwonię do Polbanku z pytaniem dlaczego odrzuca mi transakcję. Pani gdzieś na chwilę znikła i po ponownym pojawieniu się mówi mi że transakcja została odrzucona, bo przekroczyłem limit karty o 4200. Pytam jak to, skoro limit kk jest 5k? Pani powiedziałem, że przekroczyłem limit i się rozłączyła albo coś nas rozłączyło, cholera wie. Dzwonię jeszcze raz, trafiłem na Pana, któremu przedstawiłem sprawę, Pan znowu na chwilę zniknął a po powrocie poinformował mnie, że kupując bilety blokada została założona na 4640 zł (czyli łącznie za dwa bilety) a rozliczyła się na 2 x 2320 zł. Oczywiście system potraktował to jako osobne transakcje czyli zrobił mi 4600 x 2. Oczywiście grożą za to kary i inne takie, więc musiałem złożyć reklamację, która szybko (do 4 dni) zostanie rozpatrzona na moją korzyść i blokada zniknie, bo u nich wisi taka blokada 30 dni podobno.
Reasumując jak widać trzeba czasami uważać, bo może nas system półbanku nieźle urządzić ;) --

Xenocide

Data: 2014-01-26 09:37:06
Autor: Kris
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 17:13:24 UTC+1 u¿ytkownik xbartx napisa³:
Kupi³em ostatnio dwa bilety Air France po 2320 z³ i tak mam na wyci±gu karty. Dodatkowo kupowa³em co¶ koledze na ebay za 50$ a jako, ¿e limit kk to 5k wiêc spokojnie siê zmie¶ci. No ale siê okaza³o, ¿e nie mogê zap³aciæ przez paypal. Dzwoniê do Polbanku z pytaniem dlaczego odrzuca mi transakcjê. Pani gdzie¶ na chwilê znik³a i po ponownym pojawieniu siê mówi mi ¿e transakcja zosta³a odrzucona, bo przekroczy³em limit karty o 4200. Pytam jak to, skoro limit kk jest 5k? Pani powiedzia³em, ¿e przekroczy³em limit i siê roz³±czy³a albo co¶ nas roz³±czy³o, cholera wie. Dzwoniê jeszcze raz, trafi³em na Pana, któremu przedstawi³em sprawê, Pan znowu na chwilê znikn±³ a po powrocie poinformowa³ mnie, ¿e kupuj±c bilety blokada zosta³a za³o¿ona na 4640 z³ (czyli ³±cznie za dwa bilety) a rozliczy³a siê na 2 x 2320 z³. Oczywi¶cie system potraktowa³ to jako osobne transakcje czyli zrobi³ mi 4600 x 2. Oczywi¶cie gro¿± za to kary i inne takie, wiêc musia³em z³o¿yæ reklamacjê, która szybko (do 4 dni) zostanie rozpatrzona na moj± korzy¶æ i blokada zniknie, bo u nich wisi taka blokada 30 dni podobno.

Reasumuj±c jak widaæ trzeba czasami uwa¿aæ, bo mo¿e nas system pó³banku nie¼le urz±dziæ ;)
Prawdê mówi±c nie rozumiem skad2*4600 zamista 2*2320

Data: 2014-01-26 20:02:08
Autor: neoniusz
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu 26.01.2014, 18:37, Kris pisze:
Prawdê mówi±c nie rozumiem skad2*4600 zamista 2*2320

Nie rozumiesz.
Bilety kosztowaly 4640 zl. Blokada byla na 4640 zl a rozliczenie przyszlo na 2x2320 zl. Czyli lacznie "polecialo" 2x4640 zl.
Gdyby rozliczenie poszlo jak blokada, czyli na 4640 zl to pewnie blokada by zniknela, ale bylo inaczej.

Data: 2014-01-27 20:26:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Uwaga na blokady w Polbanku

"Kris" afa5cdbe-b05a-4bfe-869c-3b2a4e1ed9a6@googlegroups.com

: Prawdê mówi±c nie rozumiem skad2*4600 zamista 2*2320

Z b³êdu Polbanku -- a tych b³êdów tam jest ca³a sterta.

Tu jedynym problemem jest kwota -- bo w Polbanku b³êdy
s± (by³y, gdy ja by³em klientem Polbanku) na ka¿dym
kroku, tak ¿e pisanie o nich by³oby strat± czasu.

Dopiero wtedy b³±d Polbanku nabiera wagi, gdy dotyczy powa¿niejszej kwoty.

Data: 2014-01-26 19:49:57
Autor: ikarek
Uwaga na blokady w Polbanku
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:lc3c74$g7c$1node2.news.atman.pl...

Abstrahując od przedstawionych przez Ciebie wyliczeń,
w różnych sytuacjach zakupowych może zdarzyć się,
że kwota blokady przekracza kwotę transakcji. Czasem
system sklepu jest "dziwny" i blokuje np. 3-ktotność
transakcji. Czasem jest to bardziej zrozumiałe, np. przy
wynajęciu samochodu, blokada może pełnić rolę kaucji.
Także trzeba się z tym liczyć.

Data: 2014-01-26 10:53:53
Autor: Kris
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 19:49:57 UTC+1 u¿ytkownik ikarek napisa³:
Abstrahuj±c od przedstawionych przez Ciebie wyliczeñ,
w ró¿nych sytuacjach zakupowych mo¿e zdarzyæ siê,
¿e kwota blokady przekracza kwotê transakcji. Czasem
system sklepu jest "dziwny" i blokuje np. 3-ktotno¶æ
transakcji. Czasem jest to bardziej zrozumia³e, np. przy
wynajêciu samochodu, blokada mo¿e pe³niæ rolê kaucji.
A co "zrozumianego" est w tym zê zablokowano 3 razy wiêksz± kwote od ustalonej?

Data: 2014-01-26 20:15:31
Autor: ikarek
Uwaga na blokady w Polbanku

U¿ytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 19:49:57 UTC+1 u¿ytkownik ikarek napisa³:
A co "zrozumianego" est w tym zê zablokowano 3 razy
wiêksz± kwote od ustalonej?

Nic, pisa³em ¿e zrozumia³e mo¿e byæ przy umowie takiej
jak wynajêcie samochodu, gdzie cena z cennika wynosi
X, a bolkuj± dajmy na to X + 5000, jako zabezpieczenie.

Za to sklepy internetowe miewaj± wadliwe systemy, np.
jaki¶ czas temu kupowa³em oprogramowanie firewalla przez
share-it i blokada by³a 2-3 razy wiêksza, ni¿ kwota transakcji.

Data: 2014-01-26 20:00:55
Autor: Krystek
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu 2014-01-26 17:13, xbartx pisze:
[...]

Co za bezsens....

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-01-26 21:49:31
Autor: Slavekk
Uwaga na blokady w Polbanku
> [...]

> a rozliczyła się na 2 x 2320 zł. Oczywiście system potraktował to jako
> osobne transakcje czyli zrobił mi 4600 x 2. Oczywiście grożą za to

....oczywiście nie mogą grozić żadne kary za blokady...
blokada to nie transakcja, tylko... blokada ;)
Kara mogłaby się pojawić gdyby nastąpiło ROZLICZENIE na kwotę przekraczającą limit.
Tak to tylko masz kłopot (bo się limit wyczerpał), ale kara ci nie grozi.

> więc musiałem złożyć reklamację,

no tak...

SÅ‚awek

Data: 2014-01-26 23:07:20
Autor: Pete
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu 2014-01-26 17:13, xbartx pisze:

Reasumując jak widać trzeba czasami uważać, bo może nas system półbanku
nieźle urządzić ;)

Yyyy, ale to chyba wina systemu gdzie kupowałeś bilety, że nie powiązał rozliczenia z blokadą. Jeśłi takiej informacji brak, to żaden system nie zdejmie blokady.

--
Pete

Data: 2014-01-29 20:52:32
Autor: Piotr W.
Uwaga na blokady w Polbanku
Yyyy, ale to chyba wina systemu gdzie kupowałeś bilety, że nie powiązał rozliczenia z blokadą. Jeśłi takiej informacji brak, to żaden system nie zdejmie blokady.

-- Pete

Chyba nie zawsze tak jest.
Karta Pre-paid  w funtach  użyta na wycieczce na Malcie a wiÄ™c w €.
Blokada w przeliczeniu na funty po kursie w momencie blokady.
Za 2 dni obciążenie po deczko innym kursie, a więc inną kwotą w L.
I blokada zdjęta w momencie rozliczenia mimo różnicy między blokadą a rozliczeniem..
Inny przypadek: Blokady założone za zakupy w Tesco w UK ( karta j.w.
kilka zakupów w ciÄ…gu tygodnia)  rozliczenia brak ( awaria ?).
Blokady zdjęte po 10 dniach (zdjęte sukcesywnie od daty każdej z blokad osobno liczonej)
Obciążenie przyszło po 30 dniach od daty pierwszej transakcji na wszystkie zakupy razem.
Kasa jeszcze na karcie była, gdyż zapisywałem wydatki a nie posługiwałem się
dostępnymi środkami na koncie.

Pozdr. Piotr W.

Data: 2014-01-30 14:35:17
Autor: Pete
Uwaga na blokady w Polbanku
W dniu 2014-01-29 20:52, Piotr W. pisze:
[...]

siÄ™
dostępnymi środkami na koncie.

Pozdr. Piotr W.

Kwota obciążenia nie ma tu znaczenia.
Trzeba by się przegryźć przez ISO 8583 a w szczególności MIT x220, gdzie i jak jest przekazywana informacja o blokadzie.

Jak jest, to blokada automatycznie spada a jak nie ma, to wisi do wygaśnięcia.

--
Pete

Data: 2014-01-27 15:35:14
Autor: Krzysztof Halasa
Uwaga na blokady w Polbanku
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Pan znowu na chwilę zniknął a po powrocie poinformował mnie, że kupując bilety blokada została założona na 4640 zł (czyli łącznie za dwa bilety) a rozliczyła się na 2 x 2320 zł.

Typowe.

Oczywiście system potraktował to jako osobne transakcje czyli zrobił mi 4600 x 2. Oczywiście grożą za to
kary

Kary za blokady? Wątpię, typowo kary (jeśli w ogóle) są za przekroczenie
limitu zadłużenia, blokada to nie zadłużenie.

Większy limit trzeba po prostu mieć i tyle. Może bank zwiększy od ręki,
zwłaszcza biorąc pod uwagę sytuację.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-01-28 17:43:22
Autor: xbartx
Uwaga na blokady w Polbanku
Dnia Mon, 27 Jan 2014 15:35:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Ja wiem, że za blokady raczej karać nie można. Napisałem po prostu tylko to co usłyszałem do party line i nawet już mi się dyskutować nie chciało. Dzisiaj dostałem sms, że reklamacja rozpatrzona pozytywnie, więc blokadę pewnie zdjęli.
Co do limitu to taki kiedyś dali bez zaświadczeń i nawet nie wiem czy go podnieść można ale znając Polbank to pewnie jest to skomplikowany i karkołomny proces, także pewnie szybciej przeliczniki popsują i się karty pozbędę ;)

Xenocide

Uwaga na blokady w Polbanku