Uwaga na dyski WD RED NAS(a może i inne ze stajni WD)

Data: 2020-04-21 00:28:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Uwaga na dyski WD RED NAS(a może i inne ze stajni WD)

"Olaf Frikiov Skiorvensen" j0co9fdqf1pu8ajs56ut39roh57307m4c1@4ax.com

https://www.tomshardware.com/news/wd-fesses-up-some-red-hdds-use-slow-smr-tech

W skrócie, firma WD w manualach i reklamach celowo nie zamieszcza
informacji o tym, że kupowany dysk wykorzystuje technologię SMR.

Pisze dwie ścieżki naraz? -- dobrze rozumiem? Zanim coś zapisze,
przeczyta sąsiednią ścieżkę, by następnie zapisać obie ścieżki naraz?

Od jakiego czasu stosowana jest ta technologia SMR?
Mam nadzieję, że nie kupiłem SMR. (szybki odczyt,
małe opóźnienia i czasochłonny zapis?)

-=-

Przed nami kolejna rewolucja pojemnościowa HDD -- 80 TB na 3.5"...

    https://www.computerworld.pl/news/Na-horyzoncie-dyski-twarde-o-pojemnosci-80-TB,419040.html

Ciekawe, jak tu zmieszczą się z cienką ścieżką pod szeroką głowicą... ;)

IMO los HDD został przypieczętowany, ale że w laboratoriach gniją
dawne pomysły... Podgrzewany talerzyk miał chyba MiniDisc Sony.
Początkowo (na przełomie tysiącleci) na 2.5" było 140 MB, później
chyba 1 GB... Ponad 20 lat temu 140 MB na otwartej ,,dyskietce''
stanowiło zawrotną pojemność...

-=-

Gdzie są te zapowiadane dawno węglowe RAMki, które nie gasną bez zasilania?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-21 09:08:05
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Uwaga na dyski WD RED NAS(a może i inne ze stajni WD)
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 21 Apr 2020 00:28:24 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5e9e2221$0$510$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

Nie do końca.
To jest zapis dachówkowy, wytłumaczone masz tu(w miarę zwięźle):
https://www.synology.com/pl-pl/knowledgebase/DSM/tutorial/Storage/PMR_SMR_hard_disk_drives
SMR ma swoje zalety, ale ma też sporo wad, dysk SMR potrzebuje czasu na reorganizację
zapisywanych danych(można powiedzieć, że dysk pisze bezpośrednio do wydzielonego bufora,
a potem przepisuje dane w miejsce docelowe, co(po zapełnieniu bufora) może spowodować
drastyczny spadek wydajności(normalnie, reorganizacja odbywa się w stanie bezczynności).
Taki dysk jest idealny do archiwizacji danych(piszesz raz, a odczytujesz wiele razy),
natomiast na dysk systemowy średnio się nadaje. Zapis ma większą gęstość, więc,
teoretycznie, jednostka pojemności takiego dysku jest tańsza, niż jednostka pojemności
dysku PMR(CMR).
Producenci dysków "zapomnieli" umieszczać info o technologii zapisu w dokumentacjach,
przez co jest mała afera. Pół roku temu, jak kupowałem większy dysk, to miałem spore
kłopoty z odszukaniem info o tym, które modele są CMR/PMR, a które SMR.
Jako bazę do poszukiwań, odwiedzam tą witrynę:
https://winfuture.de/preisvergleich/?cat=hde7s
Możesz wyfiltrować dyski pod względem technologii zapisu, tu 8TiB+CMR(conventional
magnetic recording):
https://winfuture.de/preisvergleich/?cat=hde7s&xf=13745_8000%7E8457_Conventional+Magnetic+Recording+(CMR)
Oczywiście wynik trzeba potwierdzić na innych witrynach(testy, grupy dyskusyjne itp).

Data: 2020-04-22 13:05:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Uwaga na dyski WD RED NAS(a może i inne ze stajni WD)

"Olaf Frikiov Skiorvensen" v85t9f1iag9un9lckltgf7i9f2agaqc4dl@4ax.com

[...]

Jeśli producenci tają -- chyba w grę wchodzą tylko testerzy.

-=-

Pisanie do bardzo szybkiego bufora i spokojne
przepisywanie na talerz w wolnej chwili poda się mi.

--