Uwaga na kończące się e-lokaty Getinbanku.

Data: 2009-05-29 20:07:45
Autor: mirek
Uwaga na kończące się e-lokaty Getinbanku.
Własnie kończą się lokaty na 8% zakładane 3 miesiące temu w Getinbanku. Jeżeli ktoś jeszcze nie zrobił dyspozycji na ostatni dzień okresu umownego to niech ma na uwadze, że lokata odnowi się na warunkach "lokaty wiosennej" - 3 miesiące, 6%. Zerwanie odnowionej lokaty przed upływem 30 dni to nie zwyczajowa utrata odsetek ale kara umowna w wysokości 1% ulokowanej kwoty! Taką informację uzyskałem w rozmowie tel. z bankiem. Na stronie Getin nie znalazłem żadnego regulaminu Lokaty Wiosennej.
Mirek.

Data: 2009-05-29 20:22:07
Autor: wiatrak

Użytkownik "mirek" <mironer2@wytnij.op.pl> napisał w wiadomości news:gvp892$qq3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niekoniecznie odnowi sie jako "wiosenna " na 6%. Bardziej prawdopodobne , ze odnowi się jako standardowa 3 miesięczna na 4,5%.  A w nowym regulaminie kara obowiązuje  w przypadku wycofania pieniędzy nawet na drugi dzień po dacie odnowienia.

Wiatrak

Data: 2009-05-29 20:49:13
Autor: waldek

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:gvp8v3$9a9$1node2.news.atman.pl...

[...]

Trzeba było dać dyspozycję przelania kwoty na rachunek wraz z odsetkami na rachunek po zakończeniu, a nie dyspozycję odnowienia i nie ma naprawdę żadnego problemu.
pozdrowienia

Waldek

Data: 2009-05-29 22:03:42
Autor: Peet
waldek pisze:

Trzeba było dać dyspozycję przelania kwoty na rachunek wraz z odsetkami na rachunek po zakończeniu, a nie dyspozycję odnowienia i nie ma naprawdę żadnego problemu.
pozdrowienia

Jak wypełniałem wniosek w internecie to nie było opcji wypłaty na konto.

Data: 2009-05-29 22:03:29
Autor: Valdi.Pavlack
Uwaga na kończące się e-lokaty Getinbanku.
"wiatrak" news:gvp8v3$9a9$1node2.news.atman.pl

[ciach]

Rozumiem jednak, że jeżeli złożyłem dyspozycję aby lokata była nieodnawialna
(dyspozycja złożona przy zakładaniu lokaty z poziomu serwisu
transakcyjnego - środki mają wrócić po zakończeniu lokaty na rachunek, z
którego lokata była zakładana) to nie mam się czego obawiać i tylko
pozostaje czekać na powrót pieniędzy z lokaty na rachunek TOP.

Data: 2009-05-29 22:15:06
Autor: Peet
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Możliwość powrotu kasy na konto mieli tylko ci którzy mieli pakiet egetin, jeśli zakładałeś tylko lokatę jak ja, to nie było takiej opcji.

Data: 2009-05-29 22:21:37
Autor: Valdi.Pavlack
Uwaga na kończące się e-lokaty Getinbanku.
"Peet" news:gvpd9r$3mm$2news.vectranet.pl

Możliwość powrotu kasy na konto mieli tylko ci którzy mieli pakiet
egetin, jeśli zakładałeś tylko lokatę jak ja, to nie było takiej opcji.

Mam pakiet egetin i dyspozycję o powrocie kasy złożyłem przy zakładaniu
lokaty. A więc mogę (chyba) spać spokojnie.

Data: 2009-05-29 22:11:50
Autor: Peet
mirek pisze:
[...]

Ciekawe jak to jest, ja mam lokatę na 3m na 7% i w umowie którą z bankiem podpisywałem nie ma nic o karach umownych, pojawiły się one dopiero później. Na mój chłopski rozum ta nowa umowa nas nie obowiązuje bo weszła później.

Data: 2009-05-29 22:23:24
Autor: Lukasz W.
[...]

zwróć uwagę, że w tytule postu jest e-lokata czyli lokata zakładana droga elektroniczną przez www.gb24.pl
w dokumencie https://www.gb24.pl/uploads/pliki/ind/podrecznik_uzytkownika_gb24tan.pdf jest:

dyspozycja po zakończeniu lokaty - pole wymagane - w tym polu nalezy wybrać, w jaki sposób mają być zadysponowane środki po upłynięciu okresu lokaty. Są trzy mozliwości zadysponowania środkami lokaty:

- przedłuz z odsetkami - po wybraniu tej opcji lokata zostania przedłuzona na takich samych obowiązujących warunkach wybranej lokaty, na ten sam okres z dodaniem odsetek do kapitału lokaty,

- przedłuz bez odsetek - po wybraniu tej opcji lokata zostania przedłuzona na takich samych obowiązujących warunkach wybranej lokaty, na ten sam okres bez odsetek - odsetki z lokaty zostaną przesłane na rachunek, z którego lokata jest zakładana,
- prześlij na rachunek - po wybraniu tej opcji lokata wraz z odsetkami zostanie zwrócona na rachunek, z którego jest zakładana.

pozdr

L.W.

Data: 2009-05-29 23:26:50
Autor: mirek
[...]

Napisałem e-lokata ale to taki skrót. Miałem na myśli lokatę zakładaną przez internet ale nie powiązanej z kontem. W umowie lokata jest ustalona jako odnawialna. Zakończenie lokaty wymaga wizyty w oddziale i dlatego ważne jest aby zrobić to przed zakończeniem okresu umownego (chyba nawet 2 dni wcześniej) bo odnowi się na nowej umowie. Wypłacenie pieniędzy jeden dzień później spowoduje naliczenie kary 1% co zabierze ok. połowy wcześniej wypracowanych odsetek.
Mirek.

Data: 2009-05-29 22:35:50
Autor: wiatrak

Użytkownik "Peet" <wiesminWYTNIJ@yahoo.com> napisał w wiadomości news:gvpd3m$3mm$1news.vectranet.pl...

[...]

W momencie odnowienia się lokaty, odnawia się ona na procent obowiązujący w dniu odnowienia i także obowiązuje cię chyba regulamin , który jest aktualny w dniu odnowienia. Jest to najnormalniej w świecie nowa lokata na warunkach z daty odnowienia.

wiatrak

Data: 2009-05-29 22:42:50
Autor: wiatrak

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:gvpgpq$a78$1node2.news.atman.pl...

[...]

Jeżeli więc zgłosisz sie na drugi dzień po odnowieniu, to moze cie spotkac niemiła niespodzianka. Zapłacic mozesz kare  za zerwanie lokaty, bo bedzie ona juz zawrta na nowych warunkach.

wiatrak

Data: 2009-05-29 23:55:04
Autor: Krzysztof
[...]

Nikt nie zauwazyl, ze w tabeli oprocentowania w opisie lokat-oplata za zarwanie dotyczy tylko lokat zakladanych w oddziale i tylko w PLN.
O tej oplacie dla e-lokat to troche wyssane z palca. Generalnie wydaje mi sie, ze dotyczy to tych lokat zakladanych w placowce, ktore mialy dopisana taka klauzule. Ponadto, taki zapis o tej dodatkowej oplacie nie figuruje w regulamnie lokat, naraziliby sie sprawami u arbitra bakowego dla lokat zalozonych wczesniej. Dla nowych umow, podejrzewam, ze wpisali to sobie na potwierdzeniu otwarcia lokaty i sa przez to kryci.

Uwaga na kończące się e-lokaty Getinbanku.