Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!

Data: 2009-08-16 21:45:08
Autor: Chris
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
Cwaniacy wymyślili nowy sposób rżnięcia niczego nieświadomych frajerów:
http://media2.pl/telekomunikacja/54940-uwaga-na-przychodzace-%28platne%29-sms-y.html

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-17 00:40:17
Autor: Piotr M
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
Hmm, płatne przychodzące smsy, chyba pierwsze słyszę...

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-08-17 10:07:25
Autor: qwerty
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h6a1si$loj$2@news.onet.pl...
Hmm, płatne przychodzące smsy, chyba pierwsze słyszę...

U operatorów jest to od dawna, więc nie wiem czemu się dziwisz.

Data: 2009-08-17 10:43:10
Autor: awiesiek
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
Cwaniacy wymyślili nowy sposób rżnięcia niczego nieświadomych frajerów:
http://media2.pl/telekomunikacja/54940-uwaga-na-przychodzace-%28platne%29-
sms-y.html

Uszanowanie

Teoretycznie taka możliwość istnieje
http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_SMS_billing
W regulaminie paragraf 3
http://www.milionzasms.pl/Res/Regulamin.pdf
http://www.milionzasms.pl/FAQ.aspx
http://www.wapster.pl/Regulamin_MT.html
http://www.google.pl/#hl=pl&q=us%C5%82uga+SMS+MT&lr=&fp=608dbeef14aa897e
http://www.google.pl/#hl=pl&q=SMS+MT&lr=&fp=608dbeef14aa897e
Nie sprawdzałem organoleptycznie- moze ktoś się pochwali ,
najlepiej bilingiem za SMS MT przychodzący .

--
awiesiek

Data: 2009-08-17 11:32:32
Autor: SDD

Użytkownik "awiesiek" <njvrfvrx@cbpmgn.tnmrgn.cy> napisał w wiadomości news:h6b571$sbc$1inews.gazeta.pl...

Nie sprawdzałem organoleptycznie- moze ktoś się pochwali ,
najlepiej bilingiem za SMS MT przychodzący .

Przeciez to nei bedzie billing za SMS przychodzacy, a za polaczenie sie z umieszczonym w takim SMSie linkiem i pobranie tresci.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 11:51:06
Autor: Michal Jankowski
"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> writes:

[...]

"Uczestnik, który przystąpi do Programu Milion za SMS będzie otrzymywał
co dziennie (sic!) jedną wiadomość w formie SMS-a, której koszt w
wysokości 1 zł/1,22 zł z VAT poniesie Uczestnik. Zasady obciążania
Uczestnika kosztami związanymi z otrzymywaniem opisanych powyżej
wiadomości SMS określa właściwy regulamin świadczenia usług
telekomunikacyjnych."

I zgadnij tu, co mają na myśli...

  MJ

Data: 2009-08-17 11:33:24
Autor: Ircys
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
On 17 Sie, 11:51, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> pisze...

> [...]

Uczestnika kosztami związanymi z otrzymywaniem opisanych powyżej
wiadomości SMS określa właściwy regulamin świadczenia usług

Dokładnie to co napisali.
Ot, taki nowy sposób (w PL bo za granicą to już nie nowość) na dojenie
klienta

Ircys

Data: 2009-08-17 21:28:23
Autor: Jan Strybyszewski
Ircys pisze:

Dokładnie to co napisali.
Ot, taki nowy sposób (w PL bo za granicą to już nie nowość) na dojenie
klienta

Od 10 prawie lat jest taka usluga jak informacje ze swiata SMSem

Ircys

Data: 2009-08-17 13:55:52
Autor: Ircys
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
On 17 Sie, 21:28, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> pisze....
> Dokładnie to co napisali.
> Ot, taki nowy sposób (w PL bo za granicą to już nie nowość) na dojenie
> klienta

Od 10 prawie lat jest taka usluga jak informacje ze swiata SMSem

Zamawiana w zewnętrznej firmie a billingowana u macierzystego
operatora w PL?

Ircys

Data: 2009-08-23 00:22:09
Autor: Michal Jankowski
Ircys <ircys@post.pl> writes:

[...]

Jest w regulaminach operatorow telefonicznych cos na ten temat?

  MJ

Data: 2009-08-23 06:09:54
Autor: Ircys
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
On 23 Sie, 00:22, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> pisze...

> Dokładnie to co napisali.
> Ot, taki nowy sposób (w PL bo za granicą to już nie nowość) na dojenie
> klienta

Jest w regulaminach operatorow telefonicznych cos na ten temat?

Operatorzy trochę jeszcze udają, że świadczą tylko swoje serwisy
ale umowy już mają z wieloma firmami ;)
http://tinyurl.com/lv2sxy

Ircys

Data: 2009-10-04 10:35:37
Autor: Chris
Dnia Sun, 16 Aug 2009 21:45:08 +0200, Chris napisał(a):

Cwaniacy wymyślili nowy sposób rżnięcia niczego nieświadomych frajerów:
http://media2.pl/telekomunikacja/54940-uwaga-na-przychodzace-%28platne%29-sms-y.html

Zaraza szerzy się coraz bardziej, najnowszą jej odmianą jest obecnie
uporczywie reklamowana w telewizji loteria "Pusty los":
http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news/komorki-przestana-dzialac/komentarze,1376884,,25935326

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-04 11:50:56
Autor: Czarek
W dniu 2009-10-04 10:35, Chris napisał/a:
[...]

A tu jest regilamin tego "konkursidła":
http://www.pusty-sms.pl/regulaminText.gif

Ciekawy jestem jakim sposobem by mi pobrali to 4,88 zł z konta? Chyba tylko w przypadku przysłania linka a ja muszę się zgodzić na połączenie aby pobrać treść. Jest inna możliwość?

--
Cz.

Data: 2009-10-04 13:55:14
Autor: Chris
Dnia Sun, 04 Oct 2009 11:50:56 +0200, Czarek napisał(a):

Ciekawy jestem jakim sposobem by mi pobrali to 4,88 zł z konta?

Też cały czas się nad tym zastanawiam.
Chyba tylko w przypadku przysłania linka a ja muszę się zgodzić na połączenie aby pobrać treść. Jest inna możliwość?

Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
że płatne jest *odebranie SMS-a*!
Ircys podał już jedna z możliwości: http://tinyurl.com/lv2sxy. Sprawa
jest o tyle dziwna, że przecież cenniki operatorów AFAIK nie przewidują
opłat za odbierani SMS-ów, więc takie postępowanie operatora może być
niezgodne z prawem.
Inna ewentualność jaka mi przychodzi na myśl to taka, że organizator
loterii daje frajerowi wygrać niewielką kwotę, każe sobie przesłać jego
dokładne dane w celu przekazania nagrody, a po zakończeniu loterii na
uzyskany adres najpierw wysyła fakturę, a potem ewentualnie komornika.
A ponieważ każdego frajera można oskubać w ten sposób na ponad 400 zł,
więc gra jest warta świeczki.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-04 13:07:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:55:14 +0200, Chris napisał(a):

Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
że płatne jest *odebranie SMS-a*!

Pokaż paluszkiem, gdzie tak jest napisane.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-04 14:35:24
Autor: Chris
Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:07:07 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:55:14 +0200, Chris napisał(a):

Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
że płatne jest *odebranie SMS-a*!

Pokaż paluszkiem, gdzie tak jest napisane.

Czy będziesz usatysfakcjonowany, jeśli powyższe zdanie zmienię na:
"płatne jest otrzymanie SMS-a"?
Bo w Regulaminie (punkt 17) jest to właśnie tak sformułowane.
Cytatu zamieścić nie mogę, bo Regulamin jest w postaci obrazka GIF.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-04 13:45:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 4 Oct 2009 14:35:24 +0200, Chris napisał(a):

Czy będziesz usatysfakcjonowany, jeśli powyższe zdanie zmienię na:
"płatne jest otrzymanie SMS-a"?

Nie, bo tam nic takiego nie ma - kłamiesz. Albo masz problemy z czytaniem w
języku polskim.

Bo w Regulaminie (punkt 17) jest to właśnie tak sformułowane.
Cytatu zamieścić nie mogę, bo Regulamin jest w postaci obrazka GIF.

Może jakiś inny GIF masz. Bo na stronie podanej wyżej, jest napisane
wyraźnie: uczestnik może wyrazić wolę przystąpienia do droższej opcji
programu, gdzie będzie otrzymywał SMS, za WYSYŁANIE których będzie
obciążane jego konto.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-04 17:45:12
Autor: J.F.
Uwaga na przychodzšce płatne SMS-y!
On Sun, 4 Oct 2009 13:45:17 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Eee, jakis inny gif masz ? pkt 17
Uczestnik [..] bedzie otrzymywal ... jedna wiadomosc dziennie w formie
SMS, ktorej koszt w kwocie ... poniesie uczestnik. Zasady obciazania
Uczestnika kosztami zwiazanymi z otrzymywaniem opisanych powyzej
wiadomosci SMS okresla wlasciwy regulamin swiadczenia uslug
telekomunikacyjnych.

od ogolnej strony prawnej nie widze wiekszych problemow - uzytkownik
zamowil usluge za 4zl dziennie, to sie go taka kwota obciazy.

J.

Data: 2009-10-04 17:01:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 04 Oct 2009 17:45:12 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Obciąży opłatą za wysłanie. To jak z paczką pocztową - można wysłać za
pobraniem, można zapłacić i wystawić odbiorcy fakturę - tu mamy ten drugi
przypadek. Skoro obydwa istnieją niezależnie, to znaczy, że jest między
nimi różnica..

od ogolnej strony prawnej nie widze wiekszych problemow - uzytkownik
zamowil usluge za 4zl dziennie, to sie go taka kwota obciazy.

też.
Oprócz tego przypominam, że obowiązują od pewnego czasu przepisy odnośnie
nieuczciwej reklamy. Osoba mająca telewizor i komórkę nie musi mieć
komputera i internetu. Czyli dostęp do regulaminu i cennika jest
utrudniony.  Zrobienie regulaminu w postaci pliku GIF też nie jest oznaką
dobrych praktyk w stosunku do klienta..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-04 18:06:33
Autor: JoteR
"J.F." napisał:

Eee, jakis inny gif masz ? pkt 17
Uczestnik [..] bedzie otrzymywal ...

A czemu wyciąłeś istotny fragment?
"Uczestnik <tu wyciałeś> Loterii *może przystąpić* w ramach udziału w Loterii do "Klubu Pusty sms VIP". Uczestnik, który *przystąpi* do "Klubu Pusty sms VIP", </tu wyciąłeś> będzie otrzymywał..."
Zatem - żeby becelować, trzeba przystąpić.
Żeby przystąpić - trzeba wiedzieć jak.
Żeby wiedzieć jak - trzeba przeczytać regulamin.
Więc gdzie tu "wyłudzenie" od "nieświadomego frajera"?

JoteR

Data: 2009-10-04 19:33:30
Autor: Chris
Dnia Sun, 4 Oct 2009 18:06:33 +0200, JoteR napisał(a):

[...]

Jak na razie zgoda.

Żeby przystąpić - trzeba wiedzieć jak.
Żeby wiedzieć jak - trzeba przeczytać regulamin.

A to już nie jest prawda!
Zwróć uwagę, że uczestnik będzie co dziennie dostawał 5 różnych SMS-ów z
poleceniami co ma zrobić, żeby powiększyć ilość posiadanych punktów.
Będzie musiał wysyłać jakieś SMS-y *tylko w określonych godzinach*,
będzie musiał dzwonić na numery Premium Rate, ale też tylko w określonym
czasie, a jednym z zadań będzie wysłanie (oczywiście również w
określonym i nie pozwalającym spokojnie się zastanowić czasie) SMS-a o
treści "START VIP" na numer 60444, co pozwoli podwoić ilość posiadanych
punktów.
I to już wystarczy, żeby "stać się członkiem klubu"!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-07 00:36:16
Autor: J.F.
On Sun, 4 Oct 2009 18:06:33 +0200,  JoteR wrote:
"J.F." napisał:
Eee, jakis inny gif masz ? pkt 17
Uczestnik [..] bedzie otrzymywal ...

A czemu wyciąłeś istotny fragment?

Bo to imho nieistotne.

[...]

A jestes pewien ze nie przysla "wyslij sms o tresci START VIP pod
numer ..., zeby podwoic ilosc swoich punktow ? Tak czy inaczej - ciekawi nas jak jest zrealizowane obciazanie za
odbieranie.
A jesli wylacze telefon i nie odbiore ? :-)

J.

Data: 2009-10-04 14:22:42
Autor: Czarek
W dniu 2009-10-04 13:55, Chris napisał/a:
[...]

Nie wczytywałem się, ale "pięknie" to Plus sobie wymyślił.
Podobnie jak z numerami:

605 705 xxx a 2,28 zł
605 706 xxx a 2,44 zł
605 707 xxx a 2,56 zł
605 708 xxx a 4,22 zł
605 709 xxx a 4,88 zł

a naliczanie opłat za każde rozpoczęte 60 sekund od początku trwania połączenia.

Wyglądają tak niepozornie, jak każdy inny numer z puli Plusa...

--
Cz.

Data: 2009-10-04 15:22:26
Autor: Chris
Dnia Sun, 04 Oct 2009 14:22:42 +0200, Czarek napisał(a):

605 709 xxx a 4,88 zł

a naliczanie opłat za każde rozpoczęte 60 sekund od początku trwania połączenia.

Wyglądają tak niepozornie, jak każdy inny numer z puli Plusa...

Organizatorzy tej loterii też z tyłu nie pozostają. Oni przewidują
dzwonienie na IVR po numerem 708 770088. Cena za każda rozpoczętą
minutę, to też 4,88 zł.
Niektórzy nieźle sobie porozmawiają z Janiną Magnetofon ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-04 17:47:11
Autor: J.F.
On Sun, 4 Oct 2009 15:22:26 +0200,  Chris wrote:
[...]

ale to jest ogolnie przyjety drogi numer, wszyscy powinni o tym
wiedziec. takie 605 xxx moze zaskoczyc.

J.

Data: 2009-10-04 19:41:08
Autor: Chris
Dnia Sun, 04 Oct 2009 17:47:11 +0200, J.F. napisał(a):

ale to jest ogolnie przyjety drogi numer, wszyscy powinni o tym
wiedziec.

Czy naprawdę wierzysz, że przeciętny oglądacz telewizyjnej papki będzie
o tym wiedział? ;)

takie 605 xxx moze zaskoczyc.

A to już jest normalna gangsterka!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-04 17:49:16
Autor: zlotowinfo
Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:haa42h$8kt$1news.dialog.net.pl...
[...]
[...]

to już hamstwo, nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKiK?

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-10-04 18:47:42
Autor: Czarek
W dniu 2009-10-04 17:49, zlotowinfo napisał/a:
[...]

To jest część cennika jednej z taryf Simplusa, pewnie dotyczy całego Plusa, szczegóły tej taryfy są tu: http://www.simplus.pl/images/cennik_twoj_profil_5_07_09.pdf strona 5
Ciekawe jak liczy połączenie z takimi numerami z innych sieci?

--
Cz.

Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!