Uwaga na zodziejskie PLAY

Data: 2011-05-21 07:14:38
Autor: Dylon
Uwaga na zodziejskie PLAY
Witajcie.

Piszę ten post aby przestrzec Was przed złodziejska firmą PLAY.

Niecały miesiąc temu OTRZYMAŁĘM 3 sms-y z numeru 7555.
System play naliczył mi opłatę za nie w wysokości 6,15zl/szt wmawiając mi, że to ja je wysłałem.

Pierwsze trzy zgłoszenia reklamacyjne zostały od razu odparte z powodu, że to niby ja je wysłałem, a ostatnie po trzech tygodniach oczekiwania, też odrzucili.

Oczywiście nikt nie raczył przeczytać chhyba mojego zgłoszenia gdzie wyraźnie pisałem że ja te smsy otrzymałem oraz że mogę z telefonem podejść do salonu play pokazać obsłudze raport z OTRZYMANIA.

Tak więc przestrzegam przed tymi złodziejami. Na nieszczęście mam jeszcze umowę, ale choćbym miał płacić więcej u innego operatora, to u nich nie zostanę.

p.s. Poradźcie mi jeszcze proszę, czy iść do rzecznika praw konsumenta czy też od razu wytoczyć im sprawę o kradzież?

Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania i zuzywa o wiele mniej siana...[...]"

Data: 2011-05-21 09:31:25
Autor: spider.pl
Uwaga na złodziejskie PLAY
W dniu 21-05-2011 09:14, Dylon pisze:
<ciach>
[...]

Pozdrawiam

Może wysłałeś "darmowego" smsa w jakimś konkursie w którym wyraziłeś zgodę na otrzymywanie płatnych smsów konkursowych

Tom

Data: 2011-05-21 09:41:57
Autor: J.F.
Uwaga na zodziejskie PLAY
On Sat, 21 May 2011 07:14:38 +0000 (UTC),  Dylon wrote:
Pisz ten post aby przestrzec Was przed zodziejska firm PLAY.
Niecay miesic temu OTRZYMAM 3 sms-y z numeru 7555.
System play naliczy mi opat za nie w wysokoci 6,15zl/szt wmawiajc mi, e to ja je wysaem.

Oczywicie nikt nie raczy przeczyta chhyba mojego zgoszenia gdzie wyranie pisaem e ja te smsy otrzymaem oraz e mog z telefonem podej do salonu play pokaza obsudze raport z OTRZYMANIA.

A po co maja sprawdzac ci telefon, skoro maja swoje zapisy i wiedza co
wyslales.
Raport z otrzymania ? Jest w ogole cos takiego ?
Moze jednak raport DOSTARCZENIA .. czyli je wyslales.

Jest jeszcze mozliwe ze zamowiles jakas usluge dostarczajaca platne
SMS - troche tego bylo.

p.s. Poradcie mi jeszcze prosz, czy i do rzecznika praw konsumenta czy te od razu wytoczy im spraw o kradzie?

Jestes pewny ze nie wyslales ? Jakies przypadkowe klawisze w kieszeni
itp ? UKE bedzie chyba najlepsze do tego - jesli zechca skontrolowac, to
moga na nich nalozyc wysoka kare za nierzetelne rozpatrywanie
reklamacji.

J.

Data: 2011-05-21 07:51:51
Autor: Dylon
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dnia Sat, 21 May 2011 09:41:57 +0200, J.F. napisał(a):

A po co maja sprawdzac ci telefon, skoro maja swoje zapisy i wiedza co
wyslales.

Problem leży w ich beznadziejnym systemie, a w zasadzie dokładnie w pracownikach play, skoro opierają się na niewiarygodnym systemie.

Raport z otrzymania ? Jest w ogole cos takiego ? Moze jednak raport
DOSTARCZENIA .. czyli je wyslales.

Mój telefon przechowuje raporty zarówno wysyłania, jak i odbierania sms-
ów.

Jest jeszcze mozliwe ze zamowiles jakas usluge dostarczajaca platne SMS
- troche tego bylo.

No proszę Cię... Nie jestem kretynem który zamawia nie wiadomo co i naciska w telefonie co popadnie :)

Szukam sobie w necie i jak widzę bardzo dużo jest identycznych spraw...

Data: 2011-05-21 09:28:57
Autor: Waldek Godel
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dnia Sat, 21 May 2011 07:51:51 +0000 (UTC), Dylon napisa(a):

Szukam sobie w necie i jak widz bardzo duo jest identycznych spraw...

Szkoda, e nie poszukae w archiwum grupy (co wyranie nakazuje netykieta)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

Data: 2011-05-21 10:43:10
Autor: amir
Uwaga na z3odziejskie PLAY

Szkoda, e nie poszukae w archiwum grupy (co wyranie nakazuje netykieta)

to moze przypomnij zamiast jak zwykle glupio odpisywac i zasmiecac grupe

Data: 2011-05-22 08:10:36
Autor: Liwiusz
Uwaga na z3odziejskie PLAY
W dniu 2011-05-21 10:43, amir pisze:

Szkoda, e nie poszukae w archiwum grupy (co wyranie nakazuje
netykieta)

to moze przypomnij zamiast jak zwykle glupio odpisywac i zasmiecac grupe

Pierwszy wtek po szukaniu wg sow Play sms UKE

http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/1e0dfe970260c45b/8de97b3f8cbdc0d3?hl=pl&q=play+sms+UKE&lnk=ol&

--
Liwiusz

Data: 2011-05-21 10:28:23
Autor: amir
Uwaga na z³odziejskie PLAY
> Szukam sobie w necie i jak widzę bardzo dużo jest identycznych spraw...

pisz koniecznie do UKE w tej sprawie

Data: 2011-05-21 10:28:27
Autor: J.F.
Uwaga na z?odziejskie PLAY
On Sat, 21 May 2011 07:51:51 +0000 (UTC),  Dylon wrote:
Dnia Sat, 21 May 2011 09:41:57 +0200, J.F. napisa(a):
Raport z otrzymania ? Jest w ogole cos takiego ? Moze jednak raport
DOSTARCZENIA .. czyli je wyslales.

Mj telefon przechowuje raporty zarwno wysyania, jak i odbierania sms-
w.

A co w tych sms bylo ?
Jest jeszcze mozliwe ze zamowiles jakas usluge dostarczajaca platne SMS
- troche tego bylo.
No prosz Ci... Nie jestem kretynem ktry zamawia nie wiadomo co i naciska w telefonie co popadnie :)

To moze Ci sie tylko wydawac :-)

Szukam sobie w necie i jak widz bardzo duo jest identycznych spraw...

A ja widze http://sms.wp.pl/
Kazda gra wymaga oplaty przez 7555.

Teraz tylko pytanie co im sie pomylilo.

J.

Data: 2011-05-22 17:23:46
Autor: TZ
Uwaga na z?odziejskie PLAY
Cze J.F. !

W sobot, 21 maja 2011, o godz. 10:28:27, napisae na temat: "Uwaga na
z?odziejskie PLAY"
J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl, news:hdtet69jpvqlibj27s8jcnp47s32dtatj74ax.com

A ja widze http://sms.wp.pl/
Kazda gra wymaga oplaty przez 7555.

Teraz tylko pytanie co im sie pomylilo.

Taki przypadek z tymi grami by opisywany w TV.
Facet reklamowa i nic to nie dawao.

W salonie (Play na 90%) jego telefon z wycignit kart SIM i bateri
zosta zamknity w sejfie.
Opata za wysane SMSy (chyba za kody do gry w Necie On-line) bya nadal
pobierana.
Ponowna reklamacja i owiadczenie pracownika salonu nic nie pomogy.
Nie wiem jak si to skoczyo ale facet nie odpuszcza.

--
Hej!

- Wszystkie grzyby s jadalne ale niektre tylko jeden raz -

Data: 2011-05-21 13:27:27
Autor: Tomek
Uwaga na z³odziejskie PLAY

Użytkownik "Dylon" <dylon@unknown.pl> napisał:

No proszę Cię... Nie jestem kretynem który zamawia nie wiadomo co i
naciska w telefonie co popadnie :)

Dzieci mają dostęp do telefonu? Mogły wysłać smsa i otrzymałeś potwierdzenie zwrotne.
Poza tym, nie trzeba być kretynem, żeby ktoś bez Twojej wiedzy coś wysłał.

Szukam sobie w necie i jak widzę bardzo dużo jest identycznych spraw...

Ja mam sporo znajomych w Play, a sam mam 6 numerów w firmie i nie zdażyło się nigdy nic podobnego. A jeśli sprawy są "identyczne" ... cóż ... dzieci widocznie identycznie wysyłają smsy premium pod nieobecność właściciela numeru.

Data: 2011-05-21 10:55:51
Autor: Ryszard C
Uwaga na złodziejskie PLAY

Użytkownik "Dylon" <dylon@unknown.pl> napisał w wiadomości news:ir7oou$p5r$1news.onet.pl...
[...]

Jestem w PLAY pół roku. Przeszedlem z jak to powiadasz "złodziejskiego Plusa" w którym bylem 12 lat. Z Play-a jestem bardzo zadowolony. Dostałem 3 razy wiecej minut za te same pieniazki, a że telefon uzywam głownie do gadania, to jestem bardzo happy. Żadnych glupich opłat nie ma, ani SMS-ów, wszystko jest jasne i przejrzyste.

Pozdrawiam Rycho

Data: 2011-05-21 11:48:11
Autor: Q
Uwaga na złodziejskie PLAY
Jestem w PLAY pół roku. Przeszedlem z jak to powiadasz "złodziejskiego Plusa" w którym bylem 12 lat. Z Play-a jestem bardzo zadowolony.
[...]
wszystko jest jasne i przejrzyste.

Nie jest, np. pierwsza faktura.
Plus moze i byl drozszy (no dobra - byl :),
ale tam wszystko bylo jasne / logiczne i jedyne czego moglem sie czepiac
to ta nieslusznie naliczana oplata (5zl?) za oplacenie faktur po terminie
(zrezygnowali z tego chyba po paru latach "naciskow").

Data: 2011-05-21 11:03:09
Autor: Waldek Godel
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dnia Sat, 21 May 2011 11:48:11 +0200, Q napisa(a):

Zrezygnowali???? Dobre...
http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/msg/641722e186f77f14?hl=pl
http://mobility.com.pl/komentarz-polkomtelu-do-komunikatu-prasowego-uokik.html
http://republika.pl/liwiusz/polkomtel/knr_wyrok.html
itp...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Pawe "robbo" Kamiski aka Jan

Data: 2011-05-22 13:56:02
Autor: Q
Uwaga na zodziejskie PLAY
[...]

Dzieki za info - mylilem sie - wyrok byl na korzysc plusa,
ale jednak zrezygnowali z tej oplaty / "uslugi":

"Decyzja UOKiK potwierdzia jedynie istniejce ju status quo i polegaa na zaakceptowaniu planw Polkomtel S.A. zwizanych z zaprzestaniem usugi Monitorowanie Stanu Rozlicze, w tym terminu 1 stycznia 2006 r., oraz harmonogramu prac zwizanego z zaprzestaniem jej wiadczenia."

Chyba, ze znowu o czyms nie wiem? :)

Data: 2011-05-31 17:20:50
Autor: Technolog
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dnia Sat, 21 May 2011 10:55:51 +0200, Ryszard C napisa(a):

pieniazki,

Pienieczki

Data: 2011-05-21 16:52:21
Autor: Robert Tomasik
Uwaga na złodziejskie PLAY
Użytkownik "Dylon" <dylon@unknown.pl> napisał w wiadomości news:ir7oou$p5r$1news.onet.pl...

p.s. Poradźcie mi jeszcze proszę, czy iść do rzecznika praw konsumenta
czy też od razu wytoczyć im sprawę o kradzież?

Jeżeli już, to o oszustwo. Tylko będzie problem dowodowy, bo P4 będzie się upierało, ze oni to mają w logach. Chyba najlepszą radą jest skarga do UKE. Z tym, że na Twoim miejscu najpierw bym ustali, o co chodzi. Wg google, to z tego numeru przychodzą informacje o stanie Twojego konta, które zamawiasz wysyłając raz SMS na ten numer, a one przychodzą raz w miesiącu i kosztują 6,15 zł/szt.

Data: 2011-05-21 17:59:33
Autor: Diabeson
Uwaga na zodziejskie PLAY
W dniu 2011-05-21 16:52, Robert Tomasik pisze:
Uytkownik "Dylon" <dylon@unknown.pl> napisa w wiadomoci

p.s. Poradcie mi jeszcze prosz, czy i do rzecznika praw konsumenta
czy te od razu wytoczy im spraw o kradzie?

Jeeli ju, to o oszustwo. Tylko bdzie problem dowodowy, bo P4 bdzie
si upierao, ze oni to maj w logach. Chyba najlepsz rad jest skarga
do UKE. Z tym, e na Twoim miejscu najpierw bym ustali, o co chodzi. Wg
google, to z tego numeru przychodz informacje o stanie Twojego konta,
ktre zamawiasz wysyajc raz SMS na ten numer, a one przychodz raz w
miesicu i kosztuj 6,15 z/szt.

chyba zrezygnuj z Play i przeprosz si z Gaduair

Data: 2011-05-21 20:44:55
Autor: Robert Tomasik
Uwaga na zodziejskie PLAY
Uytkownik "Diabeson" <hellboy@satan.org> napisa w wiadomoci news:yjRBp.11402$6K4.8415newsfe14.ams2...
[...]

Nie sdz, by P4 z tego powodu ponioso jak niepowetowan strat. Skoro masz z nimi wojowa, to chyba lepiej.

Data: 2011-05-22 09:29:46
Autor: Diabeson
Uwaga na zodziejskie PLAY
W dniu 2011-05-21 20:44, Robert Tomasik pisze:

chyba zrezygnuj z Play i przeprosz si z Gaduair

Nie sdz, by P4 z tego powodu ponioso jak niepowetowan strat.
Skoro masz z nimi wojowa, to chyba lepiej.

nie zaley mi a tak, moe nawet mniej mnie zaley na P4 ni im na mnie, poza tym jak wojowa, po kiego wuja? Na razie korzystam z obu operatorw..

Data: 2011-05-22 08:09:17
Autor: Liwiusz
Uwaga na złodziejskie PLAY
W dniu 2011-05-21 16:52, Robert Tomasik pisze:
Chyba najlepszą radą jest skarga do UKE.

W zeszłym roku bodajże już ktoś opisywał na grupie podobny problem z smsami w Play, łącznie z kontaktem z UKE, operator pozostał jednak nieugięty.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-22 13:03:05
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Uwaga na złodziejskie PLAY
Liwiusz wrote:
[...]

W _tym_ wypadku o którym pisze założyciel wątku w mojej ocenie
jest niezerowe (nawet bym napisał że spore) prawdopobieństwo
że albo skorzystał z  usługi której działania wcześniej nie zrozumiał
albo z jakiejś usługi skorzystał ktoś, kto miał dostęp do telefonu..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-05-22 20:10:16
Autor: Dylon
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dnia Sun, 22 May 2011 13:03:05 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a):

[...]

A jednak się mylisz. Nie korzystam z takich usług (nawet po pijaku), a w moim telefonie jest zbyt wiele ważnych danych aby go nawet na chwilę dostał w ręce ktoś inny.

Przyszła mi tez do głowy inna teoria. Możliwe, że właściciel numeru 75550, znalazł dziurę w systemie play i ją wykorzystuje wysyłając smsy z modyfikacją kierunku.

Data: 2011-05-23 14:41:19
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Uwaga na złodziejskie PLAY
Piotrowski napisał(a):

[...]

Uznaje tą odpowiedź za prawdopdobną. Co prawda nie mam
danych aż tak istotnych, ale nawyki dot. bezpieczeństwa mam
identyczne.

Przyszła mi tez do głowy inna teoria. Możliwe, że właściciel
numeru 75550, znalazł dziurę w systemie play i ją wykorzystuje
wysyłając smsy z modyfikacją kierunku.

W to jestem skłonny uwierzyć Po migracji do P4 (odpukać)
praktycznie prawie wcale (3 szt w okresie paru miesięcy) nie
dostaje spamu SMSowego, a billingi zgadzają się idealnie..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-05-22 13:10:18
Autor: BAREK
Uwaga na złodziejskie PLAY
Chyba najlepszym zabezpieczeniem na takie "pułapki" jest nie podpisywanie żadnych cyrografów. :-)
Tylko tyle i aż tyle...
Bo jak się na opa obrazimy to nam potem darmowa słuchawka bokiem wyjść może.
--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-05-22 13:56:01
Autor: J.F.
Uwaga na zodziejskie PLAY
On Sun, 22 May 2011 13:10:18 +0200,  BAREK wrote:
Chyba najlepszym zabezpieczeniem na takie "puapki" jest nie podpisywanie adnych cyrografw. :-)
Tylko tyle i a tyle...
Bo jak si na opa obrazimy to nam potem darmowa suchawka bokiem wyj moe.

Albo odwrotnie. Z cyrografem masz "place i wymagam, a jak sie obraze
to przestane placic, ale wymagac bede dalej", a w prepaidzie "nie mamy
pana kasy na koncie i co pan nam zrobi" :-P

J.

Data: 2011-05-22 17:39:13
Autor: osiek
Uwaga na zodziejskie PLAY
J.F. pisze:
[...]

mozna podpisac umowe bez cyrografu :)

Data: 2011-05-22 21:16:56
Autor:
Uwaga na zodziejskie PLAY
Dylon <dylon@unknown.pl> napisa(a):
[...]

Witaj Dylon ! To ja jako pierwszy napisaem na grupie i kilku forach (21 Lip 2010), e zostaem oszukany na 6,1zl - ale nie o kase chodzi ale o zasade, raz oszukali, mog zrobi to kolejny raz.
Oczywicie moich reklamacji nie uznali, pisaem kilka odwoa, w koncu przestali odpowiada....
Ciekaw jestem miny wszystkich niedowiarkw z 21 listopada 2010, ktrzy nie mogli uwierzy w to co wwczas pisaem... przecie to musiaem by ja, niemoliwe, pewnie wirus, bt, dziecko, ssiad, kolega z pracy ehehhee
a jednak ! nie jestem sam...

Pozdrawiam i uprzedzam - nie wygrasz... oni gown* sprawdz, to nie jest w ich interesie a szkoda, jaki pajac ma system i trzepie $$$

Data: 2011-05-23 08:31:37
Autor: J.F.
Uwaga na zodziejskie PLAY
On Sun, 22 May 2011 21:16:56 +0000 (UTC),    wrote:
[...]

Wiesz, wszystko zdarzyc sie moze, ale zeby rzucac kalumnie trzeba
wykluczyc inne mozliwosci. Tymczasem dziecko jest w ogolnosci bardziej
prawdopodobne, moze przypadkowe nacisniecia klawiszy w kieszeni
(zdarzalo sie), moze nieprzeczytanie jakiegos regulaminu, a i wirusa
wykluczyc nie mozna. A moze ktoras z gier w telefonie - teraz taka
moda ze sa tylko wersje demo.

Pozdrawiam i uprzedzam - nie wygrasz... oni gown* sprawdz, to nie jest w ich interesie a szkoda, jaki pajac ma system i trzepie $$$

Dlatego nalezy napisac do UKE. Moze nawet nie domagac sie interwencji,
tylko tak informacyjnie - zbierze im sie wieksza ilosc takich
informacji to znaczy ze cos jest nie tak.

J.

Data: 2011-05-23 14:19:03
Autor: Tomaszek
Uwaga na zodziejskie PLAY
W dniu 2011-05-23 08:31, J.F. pisze:
[...]

W tym przypadku nie wydaje mi si. Natomiast wydaje mi si, e P4 przeliczy si ze swoj ofert i teraz szuka pienidzy. Caa masa ludzi nie zauway ubytku 6,10z tym bardziej, jeli to jest abonament.

Dlatego nalezy napisac do UKE. Moze nawet nie domagac sie interwencji,
tylko tak informacyjnie - zbierze im sie wieksza ilosc takich
informacji to znaczy ze cos jest nie tak.

I tu popieram w caej rozcigoci. W kupie sia;)

Data: 2011-05-23 14:21:25
Autor: Tomaszek
Uwaga na zodziejskie PLAY
W dniu 2011-05-22 23:16, puzon64@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

A wiesz z czego to si bierze? Bo te niedowiarki maj abonament i boj si, e im moe si co podobnego zdarzy. Sami si pocieszaj;)

Pozdrawiam i uprzedzam - nie wygrasz... oni gown* sprawdz, to nie jest w ich
interesie a szkoda, jaki pajac ma system i trzepie $$$

Ale to wiedz tylko Ci, ktrzy zostali oszukani, reszta si "broni" przed przyjciem faktw...