Uwaga na zmiany w Citi

Data: 2014-02-05 17:04:38
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
Niestety ale chyba moj ulubiony Citi dla transakcji zagranicznych z karta do rachunku walutowego, cos namieszal w nowym roku. Mam karte podpieta do rachunku w EUR i zawsze transakcje inne niz waluta EUR przeliczane byly bezposrednio po kursach MC. Od tego roku wyglada na to, ze transakcje w USD i GBP nie sa przeliczane po kursach MC, a po kursach banku. Efektem jest kurs 4% gorszy jak ten oferowany przez MC. Pozostale waluty sa przeliczane po kursach MC.

Czyzby zaczeli stosowac haki wzorem WBK? Jesli sami przeliczaja USD/EUR i GBP/EUR to jak rozumiem dzieje sie to podobnie jak w WBK: USD-PLN-EUR lub GBP-PLN-EUR...

Ciekawe jak to wyglada w Aliorze?

Stiwi

Data: 2014-02-06 00:07:29
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
Na zielono zmiany w regulaminie, wyglada na to ze pozmieniali:
http://tinyurl.com/qf4ubmw
Rozdzial V § 20. CITICARD ORAZ KARTA IDENTYFIKACYJNA

Data: 2014-02-06 07:40:45
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Uwaga na zmiany w Citi
Ostatnia zmiana w Citi to oddzielenie korporacji od klienta indywidualnego.
W pomorskim placówek obsługujących korporacje czyli wpłaty/wypłaty są chyba
tylko dwie na całe województwo, a w zachodniopomorskim tylko jedna.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index2.php

Data: 2014-02-06 17:31:19
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 06.02.2014 02:04, Stiwi pisze:

Ciekawe jak to wyglada w Aliorze?

Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC zobacz ostatnio wrzucałem na grupę w zeszły tygodniu małe info.

Xenocide

Data: 2014-02-06 18:06:49
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
On Thursday, February 6, 2014 4:31:19 PM UTC, xbartx wrote:
Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC zobacz ostatnio wrzucałem na grupę w zeszły tygodniu małe info.

Glownie mnie interesuje czy dla rachunku EUR i transakcji w walutach USD/GBP, Alior stosuje MC czy swoje przeliczniki?

Data: 2014-02-09 10:38:53
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 07.02.2014 03:06, Stiwi pisze:

Glownie mnie interesuje czy dla rachunku EUR i transakcji w walutach USD/GBP, Alior stosuje MC czy swoje przeliczniki?

Karta jest do konta w USD i dla każdej innej waluty idzie przeliczenie przez MC i nic poza tym.

Xenocide

Data: 2014-02-09 18:48:11
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-09 10:38, xbartx pisze:
[...]

Ejże...
A regulamin kart płatniczych Alior kantor na to:
(Operacje) "wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku jest inna niż USD) a
następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
Operacji"

Ja tu widzę kursy BANKU a nie MC oraz dwukrotne przewalutowanie.
Dla operacji w GBP analogicznie.

Sławek

Data: 2014-02-09 19:15:01
Autor: gral
Uwaga na zmiany w Citi
Slavekk napisał(a):
[...]

ale przecież nie chodzi o operacje w USD, tylko o operacje w innej walucie dla KONTA w USD. popatrz lepiej na to:

4) w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu MasterCard i zasad stosowanych przez tę organizację...
(dalej możemy pominąć, bo chodzi o konto w innej walucie niż USD): ...a następnie przeliczane przez Bank na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż USD) a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji przez Bank

Data: 2014-02-09 19:18:56
Autor: gral
Uwaga na zmiany w Citi
gral napisał(a):

[...]

czyli podsumowując, jeśli płacimy inną walutą niż waluta konta to używajmy tylko karty USD, bo inaczej przeliczniki będą kosmiczne :)

Data: 2014-02-09 20:17:22
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-09 19:18, gral pisze:
gral napisał(a):

[...]

ERROR
JEŚLI PŁACIMY WALUTĄ INNĄ NIŻ EUR czy GBP, to i owszem...
Jeśli płacimy w EUR to tylko kartą do konta w EUR.
Dla GBP analogicznie.

Sławek

Data: 2014-02-09 20:33:44
Autor: gral
Uwaga na zmiany w Citi
Slavekk napisał(a):

[...]

a to by już trzeba sprawdzić, może się okazać, że tyle samo PLN kosztowałoby kupienie 100 EUR w kantorze co kupienie tylu USD, ile zejdzie z konta USD po transakcji na 100 EUR :)

Data: 2014-02-10 21:50:54
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-09 20:33, gral pisze:
Slavekk napisał(a):

[...]

Wystarczy porównać spread w Alior Banku i Alior Kantorze by wiedzieć, że nie możesz mieć racji.

Sławek

Data: 2014-02-10 22:24:21
Autor: gral
Uwaga na zmiany w Citi
Slavekk napisał(a):

Wystarczy porównać spread w Alior Banku i Alior Kantorze by wiedzieć, że nie możesz mieć racji.

Slusznie, zapomnialem, ze w tej sytuacji użyty będzie kurs Banku, nie Kantoru.
A tak w ogóle, to Alior prędzej czy później (raczej prędzej) zepsuje ofertę Kantoru - to pewne jak w... banku :)
Pamięta ktoś ile już działa Kantor? Aliory zwykle po ok. roku zaczynają świrować :)

Data: 2014-02-09 20:15:10
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-09 19:15, gral pisze:
Slavekk napisał(a):
[...]

Komu nie chodzie temu nie chodzi...
Specjalnie nie wyciąłem cytatów byś mógł przeczytać zdanie zaczynające się od "Glownie mnie interesuje"...
Stiwiemu ewidentnie CHODZI o transakcje w USD dla KONTA w EUR.
I dlatego się wytrąciłem bo IMO xbartx nie ma racji i takie transakcje są niekorzystnie przeliczane.

Sławek

Data: 2014-02-09 13:39:58
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
On Sunday, February 9, 2014 8:15:10 PM UTC+1, Slavekk wrote:
[...]

Dzieki, czyli wyglada na to ze jak Citi wypadlo z gry od biezacego roku, nie ma juz zadnego banku ktory oferowalby rachunek w EUR z karta dla ktorej transakcje w walutach GBP/USD przeliczane by byly bezposrednio po kursach MC....

Stiwi

Data: 2014-02-11 17:21:05
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 09.02.2014 20:15, Slavekk pisze:

Stiwiemu ewidentnie CHODZI o transakcje w USD dla KONTA w EUR.
I dlatego się wytrąciłem bo IMO xbartx nie ma racji i takie transakcje
są niekorzystnie przeliczane.

Stiwi pytał o kantor Aliora no to mu napisałem wyraźnie jaka ich karta i do jakiego konta się nadaje. Zawsze Stiwi może wymienić EUR (nie wiem, strzelam, zarabia w EUR) na USD i tak płacić - większej różnicy to raczej nie robi.

Xenocide

Data: 2014-02-11 17:47:01
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-11 17:21, xbartx pisze:
[...]

No właśnie napisałeś wyraźnie ale nie nie napisałeś prawdy ;)
Mając kartę w EUR masz transakcje wykonane w USD przeliczane po kursie BANKU (a nie MC) na PLN a następnie po kursie BANKU z PLN na EUR.

Sławek

Data: 2014-02-12 22:29:09
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 11.02.2014 17:47, Slavekk pisze:

No właśnie napisałeś wyraźnie ale nie nie napisałeś prawdy ;)
Mając kartę w EUR masz transakcje wykonane w USD przeliczane po kursie
BANKU (a nie MC) na PLN a następnie po kursie BANKU z PLN na EUR.

Hmmm przecież od początku pisałem tylko i wyłącznie o karcie USD, więc może zacytuj konkretnie gdzie napisałem to co sugerujesz powyżej?

Xenocide

Data: 2014-02-13 17:23:28
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-12 22:29, xbartx pisze:
[...]

1. Pisałeś co pisałeś bo odpowiadałeś nie na temat - pytek pytał o operacje w USD kartą EURową a ty mu o operacjach w EUR kartą dolarową ;)

2. Ciągle do ciebie nie dociera, że w tą stronę co ty powiedziałeś też nie działa tak jak powiedziałeś. Kluczem jest tu zawarte w regulaminie karty określenie "pozostałe waluty". Pozostałe, inne niż USD/EUR/GBP.
Dla "pozostałych" przeliczenie faktycznie wygląda tak: HUF->USD po kursie MC, albo CZK->USD, czy BGN->USD
Przeliczenia pomiędzy walutami EUR/USD/GBP odbywają się po kursie BANKU przez PLN - np. EUR->PLN->USD, a nie jak ty sugerujesz tekstem "Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC" - bezpośrednio po kursie MC.

Sławek

Data: 2014-02-13 23:04:51
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 13.02.2014 17:23, Slavekk pisze:

[...]

Dla logicznym jest, że skoro mogę mieć konto/kartę w EUR/USD/GBP to nie będę przecież kombinował i płacił USD w GPB, GBP w EUR etc a jeżeli, robi się transakcję, raz na ruski rok to w ogóle można pierwszą lepszą kartą z brzegu zapłacić i się nie zastanawiać, bo szkoda czasu.

Xenocide

Data: 2014-02-13 15:11:44
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
On Friday, February 14, 2014 1:04:51 AM UTC+3, xbartx wrote:
[...]

Raz na ruski rok to faktycznie szkoda zachodu. Jesli jednak ktos zarabia w EUR, karta MC Citi byla do tej pory najlepszym produktem na rynku, nawet biorac pod uwage oferte bankow zagranicznych z krajow gdzie waluta domyslna jest EUR, ktore to banki czesto pobieraja 2-3% prowizje za transakcje inne niz w EUR.

Jednym z rozwiazan na pewno bylaby wymiana czesci EUR na USD i GBP celem platnosci w tych walutach. Minusem jest to, ze Walutomat nie obsluguje Citi, tzn nie posiada tam rachunkow, a wiec wymiana EUR/GBP/USD i z powrotem na rachunek to kwestia 4-5 dni roboczych.

Alior bylby dobra alternatywa, ale niekoniecznie chce miec 3 karty do 3 kont, wolalbym miec 1 karte i moc przepinac ja miedzy rachunkami (tak jak w Citi). Alior niewiele tez w tym wzgledzie rozni sie od WBK poza tym, ze rozlicza karte USD po kursach MC. Jak jednak zauwazyl Slavekk, nie ta waluta jest moim motywem przewodnim.

Stiwi

Data: 2014-02-14 17:04:53
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 14.02.2014 00:11, Stiwi pisze:

[...]

No niestety łatwo teraz nie ma i dla tych nazwijmy to podstawowych walut EUR/USD/GBP trzeba mieć osobne konta i kombinować z wymianami. Fakt, że z EUR masz ten bonus, że SEPA dużo nie kosztuje więc łatwo kasę przelać do kantoru aliora (fakt, że oferta walutomatu czasami wygląda lepiej ale jak się doliczy ich prowizję, to już różnie bywa.) czy gdzieś tam (cinkciarz i inne kantory) i wymieniać.

Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

§ 98.1. W przypadku kart wydanych do rachunków prowadzonych w USD lub w walucie euro (EUR) – transakcje kartą dokonane w walucie innej niż waluta rachunku (USD lub EUR) są przeliczane, w dniu dokonania transakcji, z waluty w jakiej transakcja została dokonana odpowiednio na USD lub na EUR według kursów obowiązujących w systemie VISA.
2. Bank obciąża rachunek równowartością odpowiednio w USD lub EUR kwot transakcji przeliczonych zgodnie z postanowieniami ust.1.

Nie mam jednak więcej czasu, więc jak coś to przyglądnij się temu dokładniej.
Jakiś czas temu, jak jeszcze działał VISA z dawnego Allianz bank, to wrzucałem na grupę, że jej przeliczniki były lepsze niż Polbankowego MC.

Xenocide

Data: 2014-02-16 03:11:02
Autor: Stiwi
Uwaga na zmiany w Citi
On Saturday, February 15, 2014 12:04:53 AM UTC+8, xbartx wrote:
[...]

Plusem Walutomatu jest to, ze mozna dokonac wymiany EUR/USD lub EUR/GBP po faktycznych kursach srednich dla tej pary walut, podczas gdy wszelkie kantory internetowe realizuja takie transakcje z przewalutowaniem na PLN, czyli np: EUR-PLN-GBP.

Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

Ciekawa sprawa z tym Peako SA, kojarzyelm ze maja karty do rachunkow walutowych, jednak niespecjalnie sa one atrakcyjne glownie ze wzgledu na 4% prowizje wyplat z bankomatow. Moga byc jedna swietna alternatywa do platnosci bezgotowkowych. Tylko w TOiP jest jakis dziwny zapis dotyczacy VC walutowej: "Opłata za przeliczenie transakcji dokonanych kartą w walucie nie notowanej w tabeli kursowej Banku 2%". Czyli skoro przelicza VISA, to skad ta prowizja 2%.

Przypomnialo mi sie jeszcze, ze BPH mial zawsze w ofercie rachunek walutowy oraz Vise Classic:

"8. Jeśli Umowa dotyczy Karty Visa wydanej do Rachunku prowadzonego w walucie innej niz w PLN:
c. w pozostałych przypadkach Transakcje zostaną przeliczone na walutę prowadzenia Rachunku po kursach stosowanych przez Visa w dniu ich rozliczenia w Centrum Rozliczeniowym Visa."

Wszystko fajnie, tylko w TOiP widnie zapis, ze "Niniejsza prowizja (2%) jest pobierana w przypadku transakcji dokonanych w walucie innej niż waluta Rachunku oraz w walucie innej niż PLN. W przypadku pozostałych transakcji niniejsza prowizja nie jest pobierana."

Wiec albo mi sie wydaje, albo w obu przypadkach, zarowno Pekao jak i BPH, doliczana jest 2% prowizja.

Data: 2014-02-16 08:19:19
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-13 23:04, xbartx pisze:
[...]

Ale jesteś śmieszny...
Umiesz czytać tylko po jednym zdaniu?
To ci dodam drugie: "Mam karte podpieta do rachunku w EUR i zawsze transakcje inne niz waluta EUR przeliczane byly bezposrednio po kursach MC."

Pkt 2  - też nie na temat - piszesz o sobie zamiast odpowiadać na pytania innych.
Może nie umiesz inaczej...

Sławek

Data: 2014-02-16 10:49:52
Autor: xbartx
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 16.02.2014 08:19, Slavekk pisze:

[...]

Hmmm napisał, że popsuło mu się rozwiązanie z którego skorzystał, podałem mu inne rozwiązanie, oczywiście nie jedyne (w miarę dyskusji podałem mu kolejne Pekao sa), do przemyślenia, do tego właśnie służy między innymi grupa, to nie, będziesz drążył, udowadniał i bił pianę zamiast podać po prostu lepsze rozwiązanie, bo do tego to jakoś Ci nie spieszno.

Pkt 2  - też nie na temat - piszesz o sobie zamiast odpowiadać na
pytania innych.
Może nie umiesz inaczej...

Nie piszę o sobie, zostało tutaj na grupie dosłownie kilkanaście (może kilkadziesiąt) osób i zazwyczaj nie pisze się o oczywistościach, bo po co. Dobra EOT.

Xenocide

Data: 2014-02-16 11:50:53
Autor: Slavekk
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu 2014-02-16 10:49, xbartx pisze:
[...]

Widzę że lubisz przemilczeć niewygodne fakty...
Podałeś mu rozwiązanie z kartą Alior Kantor w USD, które to rozwiązanie NIE DZIAŁA TAK jak podałeś.
Dodajmy - w przypadku o który pytał wątkotwórca (waluta rachunku EUR, transakcje w USD i GBP) karta Alior Kantor TEŻ NIE DZIAŁA TAK jak opisałeś.
Znaczy - podałeś "rozwiązanie" które niczego nie rozwiązuje

do tego właśnie służy między innymi grupa,

.... i ponieważ do tego służy to cię sprostowałem, żeby się ktoś nie naciął.
Sam wyposażyłem się w kartę Alior Kantor w USD, do zastosowań w krajach/walutach INNYCH niż niż EUR/GBP bo do tego celu jest ona dobra.
Natomiast do płatności w walucie EUR/GBP/USD, jeśli płatność jest w innej walucie niż waluta rachunku, karta Alior Kantor działa tak samo kiepsko jak karty większości banków.

to nie, będziesz drążył, udowadniał i bił pianę

o tym, że w tej konkretnej odpowiedzi nie miałeś racji mogę cię zapewnić dowolną ilość razy ;)

Dobra EOT.

Pora by była...

Sławek

Data: 2014-02-17 01:21:18
Autor: Krzysiek
Uwaga na zmiany w Citi
W dniu czwartek, 13 lutego 2014 17:23:28 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:

Przeliczenia pomiędzy walutami EUR/USD/GBP odbywają się po kursie BANKU przez PLN - np. EUR->PLN->USD,
Co jest przelicznikiem masakrycznym i wlasciwie psuja cala oferte dla osob ktore bede placic tez w tych walutach ale nie tylko w nich a nie chca miec wiecej niz jednej karty i wiecej niz jednego konta walutowego.

Uwaga na zmiany w Citi