Uwaga na zolte

Data: 2017-01-27 17:56:46
Autor: J.F.
Uwaga na zolte

Stoje sobie na skrzyzowaniu, mam czerwone, z boku samochody tez stoja, zapala sie zolte, ruszam ... i tak katem oka widze, ze ci z boku tez ruszaja.
Hamuje ....
Przyszla 22 czy 23 i wlaczyli zolte migajace.

Hm, bylo blisko.
Pierwszy raz mi sie cos takiego zdarzylo.

Miewacie tak ?

J.

Data: 2017-01-27 09:26:11
Autor: Zenek Kapelinder
Uwaga na zolte
Inaczej mialem. Zgaslo wszystko i za chwile zaczelo zolte mrugac.

Data: 2017-01-27 18:41:08
Autor: radekp@konto.pl
Uwaga na zolte
Fri, 27 Jan 2017 17:56:46 +0100, w <588b7bd9$0$640$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Miałem tak raz. Na żółtym nie można przejeżdżać :P

Data: 2017-01-27 18:58:28
Autor: xyz
Uwaga na zolte
W dniu 27.01.2017 o 17:56, J.F. pisze:

[...]

A na żółtym się nie rusza, tylko trzeba się przygotować :))

A na poważnie to miałem raz, najpierw czeriweń i wszyscy stali.
Trwało to kilka długich sekund może 10-15. Następnie żółte zaczęło migać. Problemu nie było wszyscy się zorientowali i ruszyli zgodnie ze znakami. Nie było sygnału przejściowego czerone+żółte.

--
-- - xyz

Data: 2017-01-27 19:00:37
Autor: Budzik
Uwaga na zolte

[...]

Ty byłes na podporządkowanej?
To nie powinno tak być, zgłoś do zarządcy drogi.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2017-01-29 20:26:04
Autor: BK
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-27 o 20:00, Budzik pisze:

Ty byłes na podporządkowanej?
To nie powinno tak być, zgłoś do zarządcy drogi.

Dlaczego uważasz, że powinno być inaczej? Tak właśnie wygląda przejście sygnalizacji w żółte pulsujące. Najpierw wszyscy mają czerwone przez kilka sekund a potem włącza się ŻP.

Data: 2017-01-29 21:00:31
Autor: Budzik
Uwaga na zolte
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

To chyba zle zrozumiałem watkotwórce.
Sadziłem, ze zapaliło mu sie zołte i potem zielone a jak juz był na krzyzówce to z zielonego zmieniło sie nagle dla wszystkich na pulsujace przez co stracił pierwszenstwo bedac na krzyzówce.
A nie ze zapaliło sie zołte pulsujące a on ruszył jakby miał pierwszenstwo...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2017-01-30 10:07:00
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-27 o 17:56, J.F. pisze:

Stoje sobie na skrzyzowaniu, mam czerwone, z boku samochody tez stoja,
zapala sie zolte, ruszam ... i tak katem oka widze, ze ci z boku tez

Zapala się żółte, czy żółte z czerwonym?

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 11:37:43
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6mvnj$quj$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-01-27 o 17:56, J.F. pisze:
Stoje sobie na skrzyzowaniu, mam czerwone, z boku samochody tez stoja,
zapala sie zolte, ruszam ... i tak katem oka widze, ze ci z boku tez

Zapala się żółte, czy żółte z czerwonym?

Zwracasz na to uwage ?

J.

Data: 2017-01-30 11:40:56
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 11:37, J.F. pisze:
[...]

Czasem widziałem takie przejście, i zapalenie się migającego samego żółtego jasno dawało do zrozumienia, o co chodzi.

Ale bardziej pytam w kontekście czyjejś sugestii, że sygnalizacja jest skopana. Byłaby to prawda, gdyby zapalało się żółte z czerwonym. Jeśli od razu żółte migające, to nie widzę niczego złego.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 05:12:42
Autor: sczygiel
Uwaga na zolte
W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 11:40:57 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Ale bardziej pytam w kontekście czyjejś sugestii, że sygnalizacja jest skopana. Byłaby to prawda, gdyby zapalało się żółte z czerwonym. Jeśli od razu żółte migające, to nie widzę niczego złego.

Trzeba zapytać inaczej:

Czy paliło sie zielone kiedy Pan wjechał na skrzyzowanie?

Mysle ze to zamyka temat :)

Data: 2017-01-30 15:21:31
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości
Trzeba zapytać inaczej:
Czy paliło sie zielone kiedy Pan wjechał na skrzyzowanie?
Mysle ze to zamyka temat :)

Otwiera :-)

Na skrzyzowanie ... zalezy jaki obszar definiowac, ale nie, nie wjechalem (cudem).
Ale przepis mowi "za sygnalizator".

Z tym, ze ... jesli sie palilo zolte migajace, to moglem :-)
Chyba moglem, to jak patrze ... ta czesc jest jakby pominieta w przepisach :-)

Chyba wiem - moge w przerwie miedzy zoltymi :-)

J.

Data: 2017-01-30 07:46:27
Autor: sczygiel
Uwaga na zolte
W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 15:21:33 UTC+1 użytkownik J..F. napisał:
> [...]

Chyba moglem, to jak patrze ... ta czesc jest jakby pominieta w przepisach :-)

Chyba wiem - moge w przerwie miedzy zoltymi :-)

Jak wjeżdzasz na żółtym to albo możesz załozyć że inni w najlepszym wypadku też mają żółte albo jest to mrugające żółte i wtedy patrzysz na znaki mówiące o pierwszeństwie.

Tak czy siak dyskusja mocno akademicka bo w sumie z zatrzymania żółte nie pozwala na wjazd za sygnalizator/na skrzyżowanie.

A to że w tym przypadku kierowca nie popatrzyl czy jest zielone to raczej nie kwestia do roztrząsania.

Taki urok jazdy na pamięć czy poszerzającej sie rutyny.

W tym przypadku sygnalizatory jak w hameryce by sie sprawdzily lepiej niz tak jak są montowane u nas...

Data: 2017-01-30 17:39:12
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
> [...]

Chyba wiem - moge w przerwie miedzy zoltymi :-)

Jak wjeżdzasz na żółtym to albo możesz załozyć że inni w najlepszym wypadku też mają żółte

W najlepszym to od dawna maja czerwone :-)

albo jest to mrugające żółte i wtedy patrzysz na znaki mówiące o pierwszeństwie.
Tak czy siak dyskusja mocno akademicka bo w sumie z zatrzymania żółte nie pozwala na wjazd za sygnalizator/na skrzyżowanie.

ale akademicko
6. Migajacy lub sta?y sygna? ˝o?ty umieszczony na przeszkodzie albo migajacy sygna? ˝o?ty nadawany przez sygnalizator ostrzegaja o wyst??pujacym niebezpiecze?twie lub utrudnieniu ruchu oraz nakazuja zachowanie szczegolnej ostro˝noEci.

No i nie wiem - wolno wjechac, czy nie wolno.

Bo z innego przepisu, to na zoltym nie wolno, wiec wolno chyba wtedy, jak w tym mruganiu zgasnie :-)

A to że w tym przypadku kierowca nie popatrzyl czy jest zielone to raczej nie kwestia do roztrząsania.

Ano - jazda na pamiec o malo nie zgubila.
Z tym ze - skoro bylo migajace, to mialem prawo :-)
Tyle, ze mialem obowiazek ustapic, bo taki znak.

J.

Data: 2017-01-30 12:27:00
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6n57o$v5$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Zapalenie migajacego zoltego oczywiscie daje do myslenia, ale czy sprawdzasz, czy zolte zapalilo sie razem z czerwonym ?

Stalem pierwszy (i jedyny), blisko sygnalizatora, ktory byl z boku, szyba zaparowana,
sie zapalilo zolte, no to wrzucam bieg, ruszam ... no i moj blad, czas na zauwazenie migania byl,
trzeba sie tez bylo upewnic ze zielone juz jest.
Albo stawac dalej od sygnalizatora :-)

J.

Data: 2017-01-30 12:43:16
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 12:27, J.F. pisze:
[...]

Co tu do sprawdzania? Przecież to widać.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 12:55:05
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6n8sk$520$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Migajace oczywiscie widac (jak widac - nie zawsze :-)),
mnie tylko chodzi o to, czy jak po czerwonym zapali ci sie samo zolte, zamiast zoltego razem z czerwonym, to czy zwrocisz uwage, ze cos tu jest nie tak ?
.... awarie sterownika nalezy zakladac ? :-)

J.

Data: 2017-01-30 12:57:32
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 12:55, J.F. pisze:
[...]

Z tego co widziałem, to tak. Insytnktownie widać różnicę. A po sekundzie, zanim człowiek ruszy, już ma pewność.

... awarie sterownika nalezy zakladac ? :-)

Nie trzeba.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 13:23:39
Autor: J.F.
Uwaga na zolte
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6n9nb$61p$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No coz, jedyna metoda sprawdzenia, to byloby posadzic Cie przed jakims przerobionym symulatorem jazdy ... albo miec dostep do sterownika :-)

... awarie sterownika nalezy zakladac ? :-)
Nie trzeba.

No jak nie, jak tak - swiatla niezgodne z prawem ... czy jednak zgodne ?

J.

Data: 2017-01-30 13:31:11
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 13:23, J.F. pisze:

No jak nie, jak tak - swiatla niezgodne z prawem ... czy jednak zgodne ?

No właśnie - umiesz odpowiedzieć?

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 18:04:19
Autor: Cavallino
Uwaga na zolte
W dniu 30-01-2017 o 13:23, J.F. pisze:
[...]

Ja pierdzielę, następny wszechmogący, wszystkowidzący i wszystkoprzewidujący.
Jakiś wysyp dzisiaj takowych, skoki ciśnienia są, że czubków w głowę ciśnie czy co?

Data: 2017-01-30 14:00:30
Autor: Budzik
Uwaga na zolte
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Jeśli od razu żółte migające, to nie widzę niczego złego.

Ale zółte migające po czym?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2017-01-30 15:49:05
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 15:00, Budzik pisze:
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Jeśli
od razu żółte migające, to nie widzę niczego złego.

Ale zółte migające po czym?

Pewnie po sekundzie.
Nie rozumiem pytania
Ruszasz na żółtym ciągłym?

--
Liwiusz

Data: 2017-01-30 16:00:29
Autor: Budzik
Uwaga na zolte
[...]

Po jakiej sekwencji swiateł?
Bo jeżeli po tym jak wszedzie było czerwone to ok, jeżeli jednak na jednym kierunku było zielone i nagle przełączenie na zołte pulsujące to juz chyba nie ok...

Data: 2017-01-30 17:13:52
Autor: Liwiusz
Uwaga na zolte
W dniu 2017-01-30 o 17:00, Budzik pisze:
[...]

Wątkotwórca wyraźnie napisał, że po czerwonym.

--
Liwiusz

Uwaga na zolte