Uwaga na zwierzęta!

Data: 2009-08-16 21:57:07
Autor: Budzik
Uwaga na zwierzęta!
Osobnik posiadający mail e.fiszer@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ostatnio trochę więcej jeździłam poza miastem i jestem przerażona zaobserwowaną ilością rozjechanych zwierząt przy drogach - jeże, koty, łasice, lisy, dziki, wczoraj widziałam nawet sarnę. Myślę, że przyczyną jest głównie szybka jazda, niestety. :(

rozumiem ze te wyjazdy poza miasto to dla ciebie nowowsc?
Stad takie niemądre wnioski?

"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

Data: 2009-08-17 00:25:55
Autor: Jaroslaw Berezowski
Uwaga na zwierzęta!
Dnia Sun, 16 Aug 2009 21:57:07 +0000, Budzik napisał(a):

rozumiem ze te wyjazdy poza miasto to dla ciebie nowowsc? Stad takie
niemądre wnioski?
To nie jest taka niemadra obserwacja. Kilka ostatnich dni faktycznie wysyp zwierzat skonwertowanych na ketchup, takze na lokalnych drogach wiec nie da sie tego wytlumaczyc dlugolykendowym natezeniem ruchu. Zwlaszcza panuje sezon na lisy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-17 09:03:45
Autor: Tadeusz
Uwaga na zwierzęta!

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <> napisał w wiadomości ...
[...]

Jest niemądra...
Cieżarówka jadąca 50 km/h zrobi miazgę np. z lisa który wpadnie pod koła...
Natężenie ruchu to jedno, a drugie to przegęszczęnie zwierzyny (np. saren)
o czym nikt nie wspomina, a tymczasem prawda jest taka, Ĺźe w niektĂłrych
rejonach jej liczebność przekracza wszystkie naukowo przyjęte kryteria
pojemności łowisk, stad zwierzyna pasie się w np. przydrożnych rowach...

--
Tadeusz

Data: 2009-08-17 15:06:06
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Uwaga na zwierzęta!
Tadeusz pisze:
(...)
[...]

Coś jest w tym co mówisz. Może też być związane z jakimiś chorobami
itd. - o szczegóły proszę mnie nie pytać, informacja uzyskana od
lekarza weterynarii na moje pytanie, czemu takie ilości pozabijanych
lisów widziałem przy drodze.

Data: 2009-08-17 15:05:11
Autor: -- STOP.PL -- Marcin
Uwaga na zwierzęta!
Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

moze to jakis zwierzecy protest... ;)

--
STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw.
Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online.

Data: 2009-08-17 14:08:55
Autor: medea
Uwaga na zwierzęta!
Budzik pisze:

rozumiem ze te wyjazdy poza miasto to dla ciebie nowowsc?

Na co dzień jeżdżę po mieście. Poza miasto wyjeżdżam sporadycznie, kilka razy w roku, częściej natomiast w terenie jestem pasażerem. Nigdy nie widziałam takiego zatrzęsienia rozjechanych zwierzaków jak w tym roku - zarówno w Polsce, jak i za granicą, a zrobiliśmy ładnych kilka tysięcy km. Może powodem faktycznie jest to, że zwierząt więcej. To nawet byłoby pocieszające.

Stad takie niemądre wnioski?

Co jest niemądre? Że prędkość za duża? Ja rozumiem, że można zwierzaka potrącić - nawet śmiertelnie - przy niewielkiej prędkości, ale zrobienie ze zwierzaka miazgi wymaga znacznie szybszej jazdy.

Ewa

Data: 2009-08-17 14:17:11
Autor: Przemysław Bernat
Uwaga na zwierzęta!
Dnia Mon, 17 Aug 2009 14:08:55 +0200, medea napisał(a):

Co jest niemądre? Że prędkość za duża? Ja rozumiem, że można zwierzaka potrącić - nawet śmiertelnie - przy niewielkiej prędkości, ale zrobienie ze zwierzaka miazgi wymaga znacznie szybszej jazdy.

Jaki ma związek prędkość samochodu z wyglądem padliny na drodze? Ja ustrzeliłem młodego dzika, przy prędkości początkowej 80km/h i prędkości
uderzenia pewnie z połowę mniejszej. Prawdopodobnie tylko go ogłuszyłem.
Tyle, że w chwilę potem przejechało po nim kilka osobówek i ciężarówka. Z
wyglądu padliny można było wyciągnąć wniosek, że spokojnie miałem czysta na
liczniku, a w rzeczywistości nie miałem nawet max. dopuszczalnej na tej
drodze.   Co ciekawe, wezwany przez Policję weterynarz, czy inny myśliwy, który miał
uprzątnąć z pobocza (odciągnąłem padlinę na pobocze), to co zostało z dzika
nic nie znalazł: okoliczna ludność w godzinkę zabezpieczyła zapas mięsa.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-17 15:47:05
Autor: medea
Uwaga na zwierzęta!
Przemysław Bernat pisze:

[...]

Odciągnąłeś na pobocze padlinę rozjechaną wielokrotnie, a w dodatku okoliczna ludność z takiej miazgi zrobiła zapasy mięsa? Nie przesadzasz aby? No chyba że po wielokrotnym rozjechaniu padlina nie wygląda jednak jak miazga...
Zazwyczaj, kiedy takie zwierzę leży od dawna, to już jest mocno "przyspawane" do podłoża. Da się w każdym razie odróżnić od świeżej ofiary.

Poza tym nie wiem, może jednak nie prędkość jest winna, ale po coś są te znaki pt. "uwaga, dzikie zwierzęta!" - żeby wzmóc czujność, zmniejszyć prędkość itp.

Ewa

Data: 2009-08-17 15:11:25
Autor: kamil
Uwaga na zwierzęta!

"medea" <e.fiszer@poczta.fm> wrote in message news:h6bnjb$aa8$1nemesis.news.neostrada.pl...
Przemysław Bernat pisze:

Poza tym nie wiem, może jednak nie prędkość jest winna, ale po coś są te znaki pt. "uwaga, dzikie zwierzęta!" - żeby wzmóc czujność, zmniejszyć prędkość itp.

Podobnie, jak w gorach sa znaki "uwaga lawiny!", jednak zadna czujnosc nie pomoze uniknac glazu obrywajacego sie z nienacka nad glowa.

Trzeba by toczyc sie 20km/h przez kazdy zalesiony teren, zeby uniknac trafienia lisa wyskakujacego nagle pod kola.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-17 16:33:41
Autor: Przemysław Bernat
Uwaga na zwierzęta!
Dnia Mon, 17 Aug 2009 15:47:05 +0200, medea napisał(a):

[...]

Dzik, to nie jeż, że po pierwszym przejechaniu został z niego kleks.
Weterynarz go nie znalazł, bo policjant się później żalił, że zjebki od
niego dostał, że dowcipy robi i ludzi po nocy z łóżka po próżnicy wyciąga.
Poza tym nie wiem, może jednak nie prędkość jest winna, ale po coś są te znaki pt. "uwaga, dzikie zwierzęta!" - żeby wzmóc czujność, zmniejszyć prędkość itp.

I co? Z Kozienic do Góry Kalwarii będziesz 40km/h jechała, bo z lasu może
wybiec sarna, zając, albo jeż? Z uczęszczanych przeze mnie dróg tylko A1,
S6 na gdyńskim odcinku i ulica Słowackiego w Gdańsku na odcinku leśnym
mają siatki zabezpieczające przed wtargnięciem zwierząt. Wszelkie
pozostałe, to ryzyko spotkania ze zwierzakiem. Dzika "upolowałem" na drodze
z Żukowa do Chwaszczyna - daleko od lasu: łasował na polach.   --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-18 00:22:16
Autor: monowalker
Uwaga na zwierzęta!
medea pisze:
Poza tym nie wiem, może jednak nie prędkość jest winna, ale po coś są te znaki pt. "uwaga, dzikie zwierzęta!" - żeby wzmóc czujność, zmniejszyć prędkość itp.

Te znaki to głównie dupochron dla zarządcy w sprawach o ewentualne odszkodowania po spotkaniu z mięsem.

--
monowalker

Data: 2009-08-18 09:17:29
Autor: BaX
Uwaga na zwierzęta!

Poza tym nie wiem, może jednak nie prędkość jest winna, ale po coś są te
znaki pt. "uwaga, dzikie zwierzęta!" - żeby wzmóc czujność, zmniejszyć prędkość itp.

One są tylko po to że jak przywalisz w jakieś zwierze albo ono w Ciebie zarząd dróg nie musiał płacić odszkodowania.

Data: 2009-08-17 21:26:47
Autor: Budzik
Uwaga na zwierzęta!
[...]

bo zawsze jak słysze ze przyczyna czegos była *przede wszystkim* nadmierna predkosc to mi sie jakos z brakiem madrosci to kojarzy...

Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Uwaga na zwierzęta!