Uwaga pirat TVN Turbo

Data: 2009-05-05 22:20:24
Autor: huri_khan
Uwaga pirat TVN Turbo
Witam

Post raczej powinien iść na pl.soc.prawo ale jest związany z samochodem.

Oglądałem dzisiaj u kolegi program jak w temacie i zatrzymali na autostradzie A4 w rejonie Gliwic Audi które jechało więcej niż pozwalają znaki (chyba prowadziła kobieta)

I jak wszystkim złapanym zamazują tablice tak w tym przypadku w jednym momencie dało się zauważyć tablice zatrzymanej KRA 13XXX.
Jakie prawa przysługują takiej osobie i co może wywalczyć w sądzie ?
I jak tutaj słuchać stróżów prawa którzy mówią że twarze i numery nie będą widoczne ?

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2009-05-05 22:29:12
Autor: DoQ
Uwaga pirat TVN Turbo
huri_khan pisze:
I jak wszystkim złapanym zamazują tablice tak w tym przypadku w jednym momencie dało się zauważyć tablice zatrzymanej KRA 13XXX.
Jakie prawa przysługują takiej osobie i co może wywalczyć w sądzie ?

Choinkę o zapachu kokosowym i oponę do Stara :)
Jak buraczy na drodze to jakoś nie przeszkadza mu/jej,  że inni widzą tablice i facjate...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-05 23:34:31
Autor: Mario
Uwaga pirat TVN Turbo
DoQ pisze:
huri_khan pisze:
[...]

Czyli wg Ciebie przekraczanie prędkości na autostradzie to buractwo?

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-06 10:32:41
Autor: DoQ
Uwaga pirat TVN Turbo
Mario pisze:
Choinkę o zapachu kokosowym i oponę do Stara :)
Jak buraczy na drodze
Czyli wg Ciebie przekraczanie prędkości na autostradzie to buractwo?

Skoro nie, to jaki jest powod do wstydu i chęci ukrywania własnych tablic rej?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-06 10:45:53
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Uwaga pirat TVN Turbo
DoQ pisze:
Mario pisze:
[...]

LOL - no właśnie. Przypomniałeś mi niedawny numer - co się rano dzieje
na Puławskiej (DC) w stronę centrum to wiesz - buractwo oczywiście
omija korek i jedzie poboczami/prawoskrętami itd. na wprost.
Jeżdżę tę trasą codziennie z chłopakami - do szkoły ich odwożę
(jak spora część rodziców ich rówieśników). Osoba dość znana w szkole
(w tym rodzic koleżanki z klasy mojego syna) regularnie oczywiście
odstawiała takie buractwo - jest grupa kierowców, która to regularnie
uprawia i dobrze znamy rejestracje, samochody, osoby :). Pewnego
dnia traf chciał, że rzeczona osoba nadziała się na patrol policji,
który na oczach połowy szkoły zaprosił ją do siebie, po czym uraczył
stosownym mandatem :) Wstyd jak beret - nie?

Data: 2009-05-06 12:33:23
Autor: p
Uwaga pirat TVN Turbo

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gtrimu$lt6$1inews.gazeta.pl...
stosownym mandatem :) Wstyd jak beret - nie?

I co? Przestał delikwent robić z siebie cwaniaka teraz frajera, czy dalej ma wszystkich w dupie ?

Data: 2009-05-06 12:52:29
Autor: Mario
Uwaga pirat TVN Turbo
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
DoQ pisze:
Mario pisze:
[...]

tak to jest buractwo.
Ale przekraczanie prędkości na autostradach IMHO nie.
Gdyby to mnie złapano i sfilmowano przez TVN Turbo, nie ukrywałbym gęby bo uważam że nie mam się czego wstydzić.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-06 13:39:08
Autor: .Peeter
Uwaga pirat TVN Turbo
Użytkownik "Mario" napisał
Gdyby to mnie złapano i sfilmowano przez TVN Turbo, nie ukrywałbym gęby bo uważam że nie mam się czego wstydzić.

I jeszcze na pytanie "panie kierowco, dlaczego tak szybko?" odpowiedział
"bo lubię zapie***lać!"? ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-06 14:40:17
Autor: Mario
Uwaga pirat TVN Turbo
..Peeter pisze:
Użytkownik "Mario" napisał
[...]

kiedys kolega powiedzial cos podobnego, tylko ze uprzejmiej "bo lubie :-) ". Mis ubawil sie i rownie uprzejmie go poinformowal ze "predkosc to przywilej bogatych" ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-06 14:51:32
Autor: DoQ
Uwaga pirat TVN Turbo
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

Na Puławskiej to powinni stać co skrzyżowanie i kosić z rana:)
Ciekawe czy chcialby pokazac paszcze publicznosci... i czy czegos sie nauczyl?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-06 17:39:28
Autor: Gryngol
Uwaga pirat TVN Turbo
A w czsie wypisywania mandatu policjanci zasłonili tablice rejestracyjne w jej samochodzie?? Jak nie to powinna ich podać do sądu za ujawnianie danych osobowych;)

Data: 2009-05-05 22:59:08
Autor: Gryngol
Uwaga pirat TVN Turbo
[...]

Jakie prawa przysługują osobom, których tablice rejestracyjne oglądam codziennie jadąc do pracy i z pracy do domu? Czy mogą mnie podać do Sądu??
Nr na tablicy rejestracyjnej nie podlega pod dane osobowe.

Data: 2009-05-05 23:55:37
Autor: Moon
Uwaga pirat TVN Turbo
huri_khan wrote:

I jak wszystkim złapanym zamazują tablice tak w tym przypadku w jednym
momencie dało się zauważyć tablice zatrzymanej KRA 13XXX.

no i co z tego że pokazują tablice?
będąc na ulicy widzisz tysiące tablic i co?
musisz je obowiązkowo zapomnieć?
te "wymazywanki" tablic w TV to czysty idiotyzm, jakiś potworek para-legalny.
zwłaszcza, że baza danych numerów nie jest jawna.

moon

Data: 2009-05-06 06:50:52
Autor: dziadekJacek
Uwaga pirat TVN Turbo
Ustawa o ochronie danych osobowych raczej jest jasna. I nieistotne że baba jechała jak debilka, przysługują jej pewne prawa czy to sie komuś podoba czy nie. Dokładnie o sankcjach pewnie zadecyduje sąd ale jest pod ochroną prawa niestety.
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-05-06 00:32:18
Autor: slaweks
Uwaga pirat TVN Turbo
On 6 Maj, 06:50, "dziadekJacek"
<jacek_poszepszynskiBEZT...@gazeta.PRECZZEZESPAMEM.pl> wrote:
[...]

Numer rejestracyjny nie jest daną osobową a pesel już jest.

Data: 2009-05-06 08:33:17
Autor: Jakub Witkowski
Uwaga pirat TVN Turbo
dziadekJacek pisze:
Ustawa o ochronie danych osobowych raczej jest jasna.

Ustawa o ochronie zwierząt też.

Tylko co to ma wspólnego z tablicą rejestracyjną?

Data: 2009-05-06 00:11:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Uwaga pirat TVN Turbo
Data: 2009-05-06 23:18:00
Autor: Adam Płaszczyca
Uwaga pirat TVN Turbo
Dnia Wed, 6 May 2009 06:50:52 +0200, dziadekJacek napisał(a):

Ustawa o ochronie danych osobowych raczej jest jasna. I nieistotne że baba

Własnie, przeczytaj ją. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-06 09:42:33
Autor: krzyss
Uwaga pirat TVN Turbo
huri_khan pisze:
[...]

Jak by udowodnila ze w wyniku np. pokazania jej jak lamie przepisy stracila dobrego klienta bo on nie lubi takich co je lamia.
To mysle ze ma szanse na odszkodowanie od TVN...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2009-05-06 09:46:03
Autor: Usrobo
Uwaga pirat TVN Turbo
krzyss pisze:
huri_khan pisze:
[...]

ja bym zabrał się za ten głos co momentuje

jak bym spotkał tego gościa na drodze.....

niekiedy warto nie przyjmować bzdurnych zlecen, zeby mozna sie było wsrod ludzi pokazać

a4 najlepsza droga w polsce
babka w audi jechala ponad 130km/h  !!!!!!!!
przecież powinni jej auto zabrać !!!!!!!!!!

a jak by na tych pasach wasza żona przechodziła ? *

* sprawdzić czy nie ksiądz

michal

Data: 2009-05-06 09:50:21
Autor: JG
Uwaga pirat TVN Turbo
Usrobo pisze:
ja bym zabrał się za ten głos co momentuje

jak bym spotkał tego gościa na drodze.....
(...)
Tomasz Knapik - jeszcze kilka lat temu pracownik Politechniki Warszawskiej. Bardzo dziwnie się można było poczuć, kiedy widziałeś po raz pierwszy osobę posługującą się doskonale znanym Ci głosem. Nie miałem przyjemności mieć z nim zajęć (ponoć bardzo dobry wykładowca), ale parę razy słyszałem, jak się wypowiada i wrażenie niesamowite...
Z tego co wiem nie miał jakichś nieprzyjemności związanych z komentowaniem w tym programie ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-06 10:05:25
Autor: Grejon
Uwaga pirat TVN Turbo
Usrobo pisze:

ja bym zabrał się za ten głos co momentuje

jak bym spotkał tego gościa na drodze.....

niekiedy warto nie przyjmować bzdurnych zlecen, zeby mozna sie było wsrod ludzi pokazać

Ale jak "Strażnika Teksasu" na Polsacie czytał to dobrze było?

Koleś jest lektorem i wykonuje robotę, za którą mu płacą - czyta z kartki i tyle.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-06 10:17:02
Autor: Usrobo
Uwaga pirat TVN Turbo
Grejon pisze:
Usrobo pisze:

[...]

przecież ja to wiem

ale jak tobie by dali kartkę i mialbyś przeczyytać

Morderca dzieci i staruszek pędził po autostradzie 150km/h, ciekawe gdzie sie tak spieszyl, moze do kostnicy ?

to za ile byś to przeczytal ?
zakladając ze masz full roboty, czytasz od rana do wieczora, głownie strażnika teksasu i muminki

michal

Data: 2009-05-06 10:22:03
Autor: Grejon
Uwaga pirat TVN Turbo
Usrobo pisze:

[...]

Myślę że taki tekst byłby miłą odmianą od monotonnego czytania muminków i w czynie społecznym przeczytałbym za darmo :>

michal

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-06 11:57:01
Autor: kamil
Uwaga pirat TVN Turbo

"Usrobo" <usrobo@op.pl> wrote in message news:gtrh1u$ts4$1news.onet.pl...
Grejon pisze:
Usrobo pisze:

[...]

Tym rozni sie profesjonalista wykonujacy swoja prace, od oburzonego PMSowicza. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-06 22:18:12
Autor: Artur M. Piwko
Uwaga pirat TVN Turbo
In the darkest hour on Tue, 05 May 2009 22:20:24 +0200,
huri_khan <ewrwer@wp.pl> screamed:
[...]

Nic.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
[ 22:17:54 user up 12064 days, 10:12,  1 user, load average: 0.43, 0.10, 0.27 ]

The most beautiful words in the English langauge are 'not guilty'.  -- M. Gorky

Data: 2009-05-06 23:17:27
Autor: Adam Płaszczyca
Uwaga pirat TVN Turbo
Dnia Tue, 05 May 2009 22:20:24 +0200, huri_khan napisał(a):

Jakie prawa przysługują takiej osobie i co może wywalczyć w sądzie ?

Żadne, nic. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-07 10:38:22
Autor: robal
Uwaga pirat TVN Turbo
huri_khan <ewrwer@wp.pl> popełnił(a):

Jakie prawa przysługują takiej osobie i co może wywalczyć w sądzie ?

Może to podciągnąć pod naruszenie art 81 Prawa autorskiego

1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta
otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych,
zawodowych;
2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
publiczna impreza.

A co może wywalczyć?
Wszystko zależy od sądu i tego co w nim przedstawi.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-05-07 16:00:59
Autor: Artur M. Piwko
Uwaga pirat TVN Turbo
In the darkest hour on Thu, 7 May 2009 10:38:22 +0200,
robal <robal77BEZTEGO@BEZTEGOop.pl> screamed:
Jakie prawa przysługują takiej osobie i co może wywalczyć w sądzie ?

Może to podciągnąć pod naruszenie art 81 Prawa autorskiego

1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
W braku wyraĹşnego zastrzeĹźenia zezwolenie nie jest wymagane, jeĹźeli osoba ta
otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

A gdzie w rejestracji widzisz ten wizerunek?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
[ 16:00:32 user up 12065 days,  3:55,  1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.19 ]

                   2 + 2 = 5 It HAS to, the computer says so.

Data: 2009-05-07 16:52:26
Autor: KJ Siła Słów
Uwaga pirat TVN Turbo
Artur M. Piwko pisze:

A gdzie w rejestracji widzisz ten wizerunek?

A moze napis na tablicy to utwor literacki jest?

KJ

Data: 2009-05-07 18:58:04
Autor: Artur M. Piwko
Uwaga pirat TVN Turbo
In the darkest hour on Thu, 07 May 2009 16:52:26 +0200,
KJ Siła Słów <KJ@noway.com> screamed:
A gdzie w rejestracji widzisz ten wizerunek?

A moze napis na tablicy to utwor literacki jest?

Niestety prawo dosyć mocno to tworzenie utworów literackich ogranicza...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 18:57:26 user up 12065 days,  6:52,  1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.19 ]

        I may kid around about drugs, but really, I take them seriously.

Data: 2009-05-08 08:10:25
Autor: robal
Uwaga pirat TVN Turbo
Artur M. Piwko <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> popełnił(a):

[...]

To dlaczego m.in. w takich przypadkach wyrażasz (lub nie) zgodę na opublikowanie twojego wizerunku? I w przypadku braku zgody tablice są zasłonięte? Po co - przecież wg ciebie nie umożliwiają rozpowszechnianie wizerunku osoby.

Gdzieś w orzecznictwie spotkałem się z przyjętą definicją wizerunku: utrwalony wizualnie (np. w postaci fotografii, karykatury, rysunku) zespół cech fizycznych charakterystycznych dla danej osoby pozwalający na jej indywidualizację i rozpoznanie.
Znam numery, znam auto, znam sylwetkę, płeć osoby itd.

Oczywiście wszystko zależy jak spojrzy na to sąd i jak będzie to argumentował powód.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-05-08 13:33:22
Autor: slaweks
Uwaga pirat TVN Turbo
On 8 Maj, 08:10, "robal" <robal77BEZT...@BEZTEGOop.pl> wrote:
> [...]

opublikowanie twojego wizerunku? I w przypadku braku zgody tablice są
zasłonięte? Po co - przecież wg ciebie nie umożliwiają rozpowszechnianie

Dla świętego spokoju by wyeliminować pieniaczy, którzy rozbią problemy
z niczego.

Ale czasem zasłonięte twarze (pomimo mozaiki
lub blurowania) są i tak rozpoznawalne.

[...]

No to znasz - pytanie co dalej. I czym się to różni od zdobycia wiedzy
na ulicy?
Bo takich ludzi, których znam numery, auto, sylwetki, płcie, kolor
włosów lub ich brak,
spotykam codziennie.

Data: 2009-05-11 08:47:41
Autor: robal
Uwaga pirat TVN Turbo
slaweks <slaweks@seznam.cz> popełnił(a):

[...]

Skoro są rozpoznawalne mimo braku zgody na ich publikowanie, to?

[...]

Czy publikujesz tą swoję wiedzę, pomimo braku zgody?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-05-09 20:27:42
Autor: castrol
Uwaga pirat TVN Turbo
robal pisze:

[...]

Bo telewizja ma taki kaprys, a wcale tego robic nie musi. Twarzy pirata bez zgody pokazac nie moze.

[...]

No i po numerze rejestracyjnym jak cholera jestes w stanie rozpoznac taka osobe?

Znam numery, znam auto, znam sylwetkę, płeć osoby itd.

I co z tego? Skad wiesz ze to ta osoba? A moze ktos podobny? :D
Nr rejestracyjny, auto, sylwetka, plec osoby nie sa danymi osobowymi, czy Ci sie to podoba czy nie.

Oczywiście wszystko zależy jak spojrzy na to sąd i jak będzie to argumentował powód.

Sad z pewnoscia od razu oddali pozew.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-10 08:37:18
Autor: J.F.
Uwaga pirat TVN Turbo
On Sat, 09 May 2009 20:27:42 +0200,  castrol wrote:
robal pisze:
[...]

No .. w zasadzie tak. Jak zobaczysz moja fotke, to pewnie nie powiesz "JF", jesli sie nigdy
nie spotkalismy, ale jak przyjade na spotkanie charakterystycznym
samochodem z konkretnymi numerami, to mozesz powiedziec - o, to ten
pirat.

Wiec sa to cechy charakterystyczne dla mojej osoby czy nie ? J.

Data: 2009-05-10 09:48:48
Autor: Artur M. Piwko
Uwaga pirat TVN Turbo
In the darkest hour on Sun, 10 May 2009 08:37:18 +0200,
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> screamed:

To nieistotne.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 09:48:07 user up 12068 days, 21:43,  1 user, load average: 0.02, 0.50, 0.02 ]

  She got her looks from her father: He's a plastic surgeon.  -- Groucho Marx

Data: 2009-05-11 08:49:44
Autor: robal
Uwaga pirat TVN Turbo
castrol <jacek_01@wywalto.wp.pl> popełnił(a):

robal pisze:

[...]

Nie twarzy, a wizerunku.

[...]

Zauważ, że nie tylko po numerze...

[...]

Ale tu nie chodzi o dane osobowe. A o naruszenie przez TVN paragrafu prawa autorskiego. A przychylił bym się również do naruszenia § 23 KC.
Ale to jak już napisałem sprawa powoda, jak to zargumentuje i jak to przyjmie sąd.

Oczywiście wszystko zależy jak spojrzy na to sąd i jak będzie to
argumentował powód.

Sad z pewnoscia od razu oddali pozew.

Tak, bo ty jesteś sądem i powodem jednoczesnie...

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-05-09 20:24:26
Autor: castrol
Uwaga pirat TVN Turbo
robal pisze:

1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta
otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

To, ze nie posiadasz elementarnej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem juz udowodniles. Ale jakim cudem, wg Ciebie tablica rejestracyjna to jest wizerunek osoby? Wytlumacz :D

Jacek Kustra

Data: 2009-05-11 08:41:05
Autor: robal
Uwaga pirat TVN Turbo

robal pisze:

[...]

Napisałem już wyżej - definicję wizerunku spotkaną w orzecznictwie itp.

I zauważ, że cały czas twierdzę, że wszystko zależy od sądu jak i powoda (jego argumentów).
Ale rozumiem, że sąd to Ty :)