"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto je chał 137 km/h

Data: 2014-10-23 09:34:24
Autor: Marcin N
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto je chał 137 km/h
Żenujące.
Piękny słoneczny dzień. Na A4 jest jakieś głupie ograniczenie do 100. Oczywiście nie widać żadnych zagrożeń, ale policja uczepiła się babki, która jechała 137.

W dodatku zatrzymali się na poboczu i co chwilę mijały ich rozpędzone samochody. Powinni tych policjantów ukarać jakoś za głupotę.

--
MN

Data: 2014-10-23 09:43:32
Autor: depros
W dniu 2014-10-23 09:34, Marcin N pisze:
[...]

Pobocze=pas awaryjny czy na pasie? Pytam bo sÄ… odcinki gdzie sÄ… po obu stronach bandy i brak awaryjnego pasa.

Data: 2014-10-23 08:09:40
Autor: masti
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
depros wrote:

W dniu 2014-10-23 09:34, Marcin N pisze:
Żenuj±ce.
Piękny słoneczny dzień. Na A4 jest jakie¶ głupie ograniczenie do 100.
Oczywi¶cie nie widać żadnych zagrożeń, ale policja uczepiła się babki,
która jechała 137.

W dodatku zatrzymali się na poboczu i co chwilę mijały ich rozpędzone
samochody. Powinni tych policjantów ukarać jako¶ za głupotę.

Pobocze=pas awaryjny czy na pasie? Pytam bo s± odcinki gdzie s± po obu stronach bandy i brak awaryjnego pasa.

nawet na awaryjnym nie powinni zatrzymywać.
W Niemczech jest to jawnie zabronione. Jak zdejmuj± kogo¶ z autostrady
to doprowadzaj± do najbliższego MOPa lub zjazdu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-23 21:57:13
Autor: jerzu
On Thu, 23 Oct 2014 08:09:40 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

W Niemczech jest to jawnie zabronione. Jak zdejmuj± kogo¶ z autostrady
to doprowadzaj± do najbliższego MOPa lub zjazdu

Koło ¦wiecka, po niemieckiej stronie widziałem policyjne,
nieoznakowane BMW, które stało wraz z zatrzymanym pacjentem na pasie
awaryjnym.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-23 22:43:51
Autor: depros

Nasi już tam s±;] http://radioszczecin.pl/1,108792,niemiecka-policja-poszukuje-polakow-do-pracy

Data: 2014-10-23 23:04:41
Autor: jerzu
On Thu, 23 Oct 2014 22:43:51 +0200, depros <depros@gmail.com> wrote:

Nasi już tam s±;] http://radioszczecin.pl/1,108792,niemiecka-policja-poszukuje-polakow-do-pracy

To wiele tłumaczy ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-23 14:55:29
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 paĽdziernika 2014 09:34:19 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
Żenuj±ce.
Piękny słoneczny dzień. Na A4 jest jakie¶ głupie ograniczenie do 100. Oczywi¶cie nie widać żadnych zagrożeń, ale policja uczepiła się babki, która jechała 137.

W dodatku zatrzymali się na poboczu i co chwilę mijały ich rozpędzone samochody. Powinni tych policjantów ukarać jako¶ za głupotę.

-- MN

Je¶li na drodze, po której przed policyjnym samochodem można zapierdalać 150-160 i policjanci nie reaguj±, ustawiony jest znak ograniczaj±cy maksymaln± dopuszczaln± prędko¶ć więcej niż o 10. To należy bezwzględnie zwolnić bo chgw co może być dalej.

Data: 2014-10-24 00:00:21
Autor: gobo
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Hej!
Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się emeryt-mode:)
Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy dozwolonych 110km/h.
Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2014-10-23 22:06:58
Autor: AZ
On 2014-10-23, gobo <gobo007@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

W sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod
jadac 110 czy 140 km/h, w obu przypadkach nie bedzie za wiele co zbierac ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-24 00:31:15
Autor: gobo
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Ja jeżdżę automatem i w przypadku awarii mojego auta raczej i tak bym nie zjechał na pas awaryjny. Kolega z rok temu miał taki przypadek jadąc jakimś amerykańcem - jechał, coś strzeliło w ASB, wyleciał olej, rozległ się chrobot i stanął na lewym pasie z zablokowanym napędem. Pas awaryjny mu nie pomógł:)
A tak na serio - tu powinny zadziałać bramownice - auta przejechały przez jedną bramę, nie dojechały do drugiej przez długi czas i automatycznie na poprzedzającej powinno pojawić się ograniczenie, bo coś tamuje ruch. Niestety na A4 na naszym odcinku nie ma do nich sterowników i wyświetlają tylko napis "ZWOLNIJ"
Piotr

Data: 2014-10-24 22:43:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Hello AZ,

Friday, October 24, 2014, 12:06:58 AM, you wrote:

Powód
ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeĽdzi:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłyn±ć na podniesienie prędko¶ci? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł.
W sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod
jadac 110 czy 140 km/h, w obu przypadkach nie bedzie za wiele co zbierac ;-)

Dla zepsutych samochodów s± zatoczki co kilkaset metrów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-24 09:59:48
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Użytkownik gobo gobo007@poczta.onet.pl ...

Do czego d±żę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów s± ok i uważam że taka prędko¶ć w niczym i nikomu nie zagraża. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeĽdzi:)

To teraz pomysl, gdzie zatrzyma sie zepsute auto i jak w tym kontekscie zmienia brak pasa awaryjnego...

Data: 2014-10-24 10:10:33
Autor: depros
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
[...]
JeĹĽdĹĽÄ™ tak juĹĽ kilka lat, policjÄ™ czasem widujÄ™ ale jakoĹ› mnie nie
[...]

W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po kilka dziennie;/

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

Przebyta droga w ciÄ…gu sekundy

110 km/h to w 1s 30 m
140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s

Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s., w najgorszym - 1,4 s.

Droga hamowania na suchym
http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/droga-hamowania
110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
140 km/h - 78,68 m
            20 m różnicy plus obsĂłwa wynikajÄ…ca z reakcji 8 m = 28 m przy idealnych warunkach

Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał jeszcze?!

Data: 2014-10-24 10:16:38
Autor: depros
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
[...]

jesli a4 to mamy brak pasa awaryjnego...

+3 / -2
Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dĹ‚ugo_pis (gość)  • 28.09.14, 22:48:44

gdyby byl... moze by sie wszyscy zmiescili... na takiej rynnie brak mozliwosci wykonania bezpiecznego manewru... cierpliwie czekamy juz nie tylko na droge olszyna-legnica ale i na pas awaryjny

Data: 2014-10-24 16:40:35
Autor: Marcin N
[...]

ZadziwiajÄ…ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mĂłwi siÄ™ o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu dla pieszych.

--
MN

Data: 2014-10-24 16:59:50
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić szybkim marszem, żeby zd±żyć zacz±ć hamować przed czerwonym na przej¶ciu dla pieszych.

Za 30 beda jezdziły same...

Data: 2014-10-24 19:11:55
Autor: John Kołalsky
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

Bez pasażerów ?

Data: 2014-10-24 19:59:47
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Użytkownik John Kołalsky john@kowal.invalid ...

tez :)

Data: 2014-10-26 22:08:23
Autor: jerzu
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
On 24 Oct 2014 16:59:50 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Za 30 beda jezdziły same...

30 lat temu też tak mówiono.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-26 22:59:40
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

Za 30 beda jezdziły same...

30 lat temu też tak mówiono.

No i przeciez jeżdz±...

Data: 2014-10-24 17:06:56
Autor: Tom N
Marcin N w <news:544a64db$0$12626$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wci¶nięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

Zadziwiaj±ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakie¶ 0.3 sek. Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.

No to 30 lat temu ludzie byli szybsi -- jak /sportowcy/ z DDR albo ZSRR

A teraz fachowcy ustalili tak:

<http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BAT2-0004-0021/c/httpwww_ein_org_plsitesdefaultfiles2012-04-05p.pdf>

Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Wzi±ł po uwagę również stan swojego pojazdu

Co będzie za 30 lat?

Stan pojazdu nie pozwoli na rozwinięcie niebezpiecznej prędko¶ci? ;P

--
'Tom N'

Data: 2014-10-24 18:21:43
Autor: Shrek
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
[...]

Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, ĹĽe czas reakcji to jakieĹ› 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mĂłwi siÄ™ o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki grają w pingponga z takim czasem reakcji;)

Shrek.

Data: 2014-10-24 17:59:48
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogo¶, kto jechał 137 km/h
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki graj± w pingponga z takim czasem reakcji;)

Pewnie dlatego nie ma maratonów pingpongowych...

Data: 2014-10-24 20:53:42
Autor: J.F.
Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:21:43 +0200, Shrek napisał(a):
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
Zadziwiaj±ce.
[...]

Bo 0.3s to jest jak masz pod stopa przycisk, mowia ci "czekaj na
zielone swiatelko i naciskaj".

A w ruchu, jedziesz sobie autostrada, auto przed toba gwaltownie
hamuje, ile czasu minie zanim wcisniesz hamulec ?
A jak ma swiatla stop zepsute ?
Czy pieszy z nienacka skreci z chodnika na jezdnie, czy ciezarowka
zajedzie ci droge.

Albo jak w Wejherowie - zapala sie zolte swiatlo i musisz
blyskawicznie zareagowac, ale wczesniej ocenic - hamulec nacisnac czy
gaz.

J.

Data: 2014-10-25 10:30:58
Autor: J.F.
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
Zadziwiaj±ce.
[...]

[...]
oops, pozno bylo i pomyslalem ze "grac w pingponga" oznacza
manipulowanie czasem".

Do reki jest troche blizej niz do nogi, a wiec szybciej, czas lotu
jest zazwyczaj jednak dluzszy, zawodnikom na wysokim poziomie zdarza
sie odchodzic od stolu daleko, odbicia sa w pewnym stopniu
przewidywalne i mozna sie ustawic, a przy szybkich zagraniach
odbierajacy jest bezradny.

J.

Data: 2014-10-24 19:14:07
Autor: cef
W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:

[...]

Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik.
Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie daj± też wiarygodnych warto¶ci,
bo badany przychodzi i wie, że "co¶" ma się wydarzyć i oczekuje zdarzenia.
Dodatkowo wie jak ma zareagować, bo wciska guzik czy co¶ tam innego.
A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenę co zrobić: hamować, skręcać, zamkn±ć oczy :-)
Rok temu przechodziłem jakie¶ tam badania dla kierowców
i przy tej okazji dokopałem się do materiałów, gdzie wykazano,
że jak w tych testach reakcji wprowadzono różnicowanie sygnałów
i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje się zielone kółko to wciskamy 1,
a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrósł o ok 0,2sek
więc już masz 0,2 znik±d.

Data: 2014-10-24 19:50:04
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenę co
zrobić: hamować, skręcać, zamkn±ć oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeństwo" reaguję ostrym hamowaniem, który daje mi więcej czasu na decyzję, co zrobić.

Je¶li mam się zastanawiać, co pocz±ć i marnować na to cenne ułamki sekund, to faktycznie 1.4s wydaje się całkiem nisk± warto¶ci±.

--
MN

Data: 2014-10-24 23:10:13
Autor: depros
W dniu 2014-10-24 19:50, Marcin N pisze:
[...]

To wielki bł±d, moim zdaniem. Odpuszczenie hebla co najmniej raz uratowało moj± dupę przed dzwonem. Nie ma jednej reguły. Zależnie od sytuacji i warunków. Gdyby był złoty ¶rodek nie ginęli by ludzie;/

Data: 2014-10-25 11:28:40
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-24 23:10, depros pisze:
[...]

Oczywi¶cie, że puszczenie hamulca może być nieraz jedynym ratunkiem.
Jednak pierwszy odruch "hamuj!" pozwala mi dać chwilę czasu do namysłu, czy pu¶cić hamulec, czy zamkn±ć oczy.

--
MN

Data: 2014-10-25 15:32:43
Autor: J.F.
Dnia Fri, 24 Oct 2014 19:50:04 +0200, Marcin N napisał(a):
[...]

Zajedziesz komus droge, a jak uslyszysz klakson to wcisniesz hamulec
:-)

P.S. rozsiadzcie sie wygodnie przed monitorem, wlaczcie na pelny ekran
https://www.youtube.com/watch?v=y5s8vFBIZO4

Kiedy wam noga drgnela w kierunku hamulca ? A przeciez wiadomo ze sie odbije, ze zajedzie droge, ze przed zjazdem
na prawy pas trzeba sie upewnic czy tam kogos nie ma :-)

J.

Data: 2014-10-25 17:40:44
Autor: cef
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze:
[...]

Prawdziwy twardziel dodaje gazu :-)

Data: 2014-10-25 21:29:33
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-25 17:40, cef pisze:
[...]

Dawno przestałem być twardzielem.

--
MN

Data: 2014-10-25 22:40:14
Autor: cef
W dniu 2014-10-25 o 21:29, Marcin N pisze:
[...]

Ja nigdy nim nie byłem.

Data: 2014-10-25 11:58:30
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-24 16:40, Marcin N pisze:
[...]

ZaleĹĽy co mierzysz.

0.3s to czas reakcji na dobrze zdefiniowany i spodziewany bodziec.
Czyli jak badany ma nacisnąć palcem przycisk po tym jak zapali się lampka.
Palec trzyma na przycisku, wzrok wbity w lampkę, wiadomo że w ciągu max 60s lampka się zapali, klik i średni czas reakcji to będzie jakieś 0.3s.

Czyli pełna koncentracja - człowiek jest się w stanie tak na czymś koncentrować max kilka-kilkanaście minut.
Oczywiście można to trenować - jeszcze skracać czas reakcji, wydłużać możliwy czas koncentracji. Żołnierze oddziałów specjalnych mają takie treningi. Podobno dobrze działają też gry komputerowe.

Gorzej jak jest 10 lampek i 10 przycisków, ale też nie będzie źle ze względu na koncentrację.

Natomiast jak bodziec nie jest zdefiniowany, wymaga interpretacji i nie jesteś na niego przygotowany - czyli takie typowe że nagle coś się pojawia na drodze podczas zwykłej jazdy, to czas reakcji w okolicach sekundy to jest jeszcze całkiem nieźle.
Oczywiście mózg reagującego jest przekonany że zareagował natychmiast, albo i nawet wcześniej :)

"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto je chał 137 km/h