Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   "Uwaga pirat" - zÅ‚apali na A4 kogoÅ›, kto jechaÅ‚ 137 km/h

"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h

Data: 2014-10-24 00:00:21
Autor: gobo
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Hej!
Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się emeryt-mode:)
Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy dozwolonych 110km/h.
Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2014-10-23 22:06:58
Autor: AZ
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
On 2014-10-23, gobo <gobo007@poczta.onet.pl> wrote:
Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł.

W sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod
jadac 110 czy 140 km/h, w obu przypadkach nie bedzie za wiele co zbierac ;-)

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

Data: 2014-10-24 00:31:15
Autor: gobo
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Ja jeżdżę automatem i w przypadku awarii mojego auta raczej i tak bym nie zjechał na pas awaryjny. Kolega z rok temu miał taki przypadek jadąc jakimś amerykańcem - jechał, coś strzeliło w ASB, wyleciał olej, rozległ się chrobot i stanął na lewym pasie z zablokowanym napędem. Pas awaryjny mu nie pomógł:)
A tak na serio - tu powinny zadziałać bramownice - auta przejechały przez jedną bramę, nie dojechały do drugiej przez długi czas i automatycznie na poprzedzającej powinno pojawić się ograniczenie, bo coś tamuje ruch. Niestety na A4 na naszym odcinku nie ma do nich sterowników i wyświetlają tylko napis "ZWOLNIJ"
Piotr

Data: 2014-10-24 22:43:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
Hello AZ,

Friday, October 24, 2014, 12:06:58 AM, you wrote:

Powód
ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim siê nie je¼dzi:) Co on mia³by zmieniæ i jak mia³by wp³yn±æ na podniesienie prêdko¶ci? Poziom bezpieczeñstwa na drodze raczej by nie wzrós³.
W sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod
jadac 110 czy 140 km/h, w obu przypadkach nie bedzie za wiele co zbierac ;-)

Dla zepsutych samochodów s± zatoczki co kilkaset metrów.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-10-24 09:59:48
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
U¿ytkownik gobo gobo007@poczta.onet.pl ...

Do czego d±¿ê - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrêtów s± ok i uwa¿am ¿e taka prêdko¶æ w niczym i nikomu nie zagra¿a. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim siê nie je¼dzi:)

To teraz pomysl, gdzie zatrzyma sie zepsute auto i jak w tym kontekscie zmienia brak pasa awaryjnego...

Data: 2014-10-24 10:10:33
Autor: depros
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
Hej!
Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości
poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się
emeryt-mode:)
Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej
do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy
dozwolonych 110km/h.
Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie
zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na
podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie
wzrósł.
Pozdrawiam
Piotr

W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po kilka dziennie;/

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

Przebyta droga w ciÄ…gu sekundy

110 km/h to w 1s 30 m
140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s

Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s., w najgorszym - 1,4 s.

Droga hamowania na suchym
http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/droga-hamowania
110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
140 km/h - 78,68 m
            20 m różnicy plus obsówa wynikajÄ…ca z reakcji 8 m = 28 m przy idealnych warunkach

Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał jeszcze?!

Data: 2014-10-24 10:16:38
Autor: depros
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
Hej!
Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości
poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się
emeryt-mode:)
Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej
do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy
dozwolonych 110km/h.
Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie
zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na
podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie
wzrósł.
Pozdrawiam
Piotr

W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po
kilka dziennie;/

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html


Przebyta droga w ciÄ…gu sekundy

110 km/h to w 1s 30 m
140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s

Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

Droga hamowania na suchym
http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/droga-hamowania
110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
140 km/h - 78,68 m
            20 m różnicy plus obsówa wynikajÄ…ca z reakcji 8 m = 28 m
przy idealnych warunkach

Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to
jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest
to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast
przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał
jeszcze?!

jesli a4 to mamy brak pasa awaryjnego...

+3 / -2
Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dÅ‚ugo_pis (gość)  • 28.09.14, 22:48:44

gdyby byl... moze by sie wszyscy zmiescili... na takiej rynnie brak mozliwosci wykonania bezpiecznego manewru... cierpliwie czekamy juz nie tylko na droge olszyna-legnica ale i na pas awaryjny

Data: 2014-10-24 16:40:35
Autor: Marcin N
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

ZadziwiajÄ…ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu dla pieszych.

--
MN

Data: 2014-10-24 16:59:50
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
U¿ytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Co bêdzie za 30 lat? Czas reakcji bêdzie 1 minuta? Strach bêdzie chodziæ szybkim marszem, ¿eby zd±¿yæ zacz±æ hamowaæ przed czerwonym na przej¶ciu dla pieszych.

Za 30 beda jezdzi³y same...

Data: 2014-10-24 19:11:55
Autor: John Ko³alsky
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>


Co bêdzie za 30 lat? Czas reakcji bêdzie 1 minuta? Strach bêdzie chodziæ
szybkim marszem, ¿eby zd±¿yæ zacz±æ hamowaæ przed czerwonym na przej¶ciu
dla pieszych.

Za 30 beda jezdzi³y same...

Bez pasa¿erów ?

Data: 2014-10-24 19:59:47
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
U¿ytkownik John Ko³alsky john@kowal.invalid ...

Co bêdzie za 30 lat? Czas reakcji bêdzie 1 minuta? Strach bêdzie
chodziæ szybkim marszem, ¿eby zd±¿yæ zacz±æ hamowaæ przed czerwonym
na przej¶ciu dla pieszych.

Za 30 beda jezdzi³y same...

Bez pasa¿erów ?
tez :)

Data: 2014-10-26 22:08:23
Autor: jerzu
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
On 24 Oct 2014 16:59:50 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:


Za 30 beda jezdzi³y same...

30 lat temu te¿ tak mówiono.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-10-26 22:59:40
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
U¿ytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

Za 30 beda jezdzi³y same...

30 lat temu te¿ tak mówiono.

No i przeciez je¿dz±...

Data: 2014-10-24 17:06:56
Autor: Tom N
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Marcin N w <news:544a64db$0$12626$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeñstwa na drodze, przeciêtna reakcja
kierowcy na pojawienie siê przeszkody przed jego autem i wci¶niêcie
peda³u hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyæ 0,3-0,4 s. na
zadzia³anie uk³adu hamulcowego. W najlepszym razie jest to wiêc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

Zadziwiaj±ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, ¿e czas reakcji to jakie¶ 0.3 sek. Do tego 0.2 sek na zadzia³anie hamulców.

No to 30 lat temu ludzie byli szybsi -- jak /sportowcy/ z DDR albo ZSRR

A teraz fachowcy ustalili tak:

<http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BAT2-0004-0021/c/httpwww_ein_org_plsitesdefaultfiles2012-04-05p.pdf>

Teraz powszechnie mówi siê o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Wzi±³ po uwagê równie¿ stan swojego pojazdu

Co bêdzie za 30 lat?

Stan pojazdu nie pozwoli na rozwiniêcie niebezpiecznej prêdko¶ci? ;P

--
'Tom N'

Data: 2014-10-24 18:21:43
Autor: Shrek
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

ZadziwiajÄ…ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki grają w pingponga z takim czasem reakcji;)

Shrek.

Data: 2014-10-24 17:59:48
Autor: Budzik
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jak ustalili fachowcy od bezpieczeñstwa na drodze, przeciêtna reakcja
kierowcy na pojawienie siê przeszkody przed jego autem i wci¶niêcie
peda³u hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyæ 0,3-0,4 s. na
zadzia³anie uk³adu hamulcowego. W najlepszym razie jest to wiêc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

Zadziwiaj±ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, ¿e czas reakcji to jakie¶ 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadzia³anie hamulców.
Teraz powszechnie mówi siê o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

W sumie ostatnio te¿ zastanawia³em siê jakim cudem ludziki graj± w pingponga z takim czasem reakcji;)

Pewnie dlatego nie ma maratonów pingpongowych...

Data: 2014-10-24 20:53:42
Autor: J.F.
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:21:43 +0200, Shrek napisa³(a):
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
Zadziwiaj±ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, ¿e czas reakcji to jakie¶ 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadzia³anie hamulców.
Teraz powszechnie mówi siê o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

W sumie ostatnio te¿ zastanawia³em siê jakim cudem ludziki graj± w pingponga z takim czasem reakcji;)

Bo 0.3s to jest jak masz pod stopa przycisk, mowia ci "czekaj na
zielone swiatelko i naciskaj".

A w ruchu, jedziesz sobie autostrada, auto przed toba gwaltownie
hamuje, ile czasu minie zanim wcisniesz hamulec ?
A jak ma swiatla stop zepsute ?
Czy pieszy z nienacka skreci z chodnika na jezdnie, czy ciezarowka
zajedzie ci droge.

Albo jak w Wejherowie - zapala sie zolte swiatlo i musisz
blyskawicznie zareagowac, ale wczesniej ocenic - hamulec nacisnac czy
gaz.

J.

Data: 2014-10-25 10:30:58
Autor: J.F.
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Dnia Fri, 24 Oct 2014 20:53:42 +0200, J.F. napisa³(a):
Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:21:43 +0200, Shrek napisa³(a):
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
Zadziwiaj±ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, ¿e czas reakcji to jakie¶ 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadzia³anie hamulców.
Teraz powszechnie mówi siê o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

W sumie ostatnio te¿ zastanawia³em siê jakim cudem ludziki graj± w pingponga z takim czasem reakcji;)

Bo 0.3s to jest jak masz pod stopa przycisk, mowia ci "czekaj na
zielone swiatelko i naciskaj".

[...]
oops, pozno bylo i pomyslalem ze "grac w pingponga" oznacza
manipulowanie czasem".

Do reki jest troche blizej niz do nogi, a wiec szybciej, czas lotu
jest zazwyczaj jednak dluzszy, zawodnikom na wysokim poziomie zdarza
sie odchodzic od stolu daleko, odbicia sa w pewnym stopniu
przewidywalne i mozna sie ustawic, a przy szybkich zagraniach
odbierajacy jest bezradny.

J.

Data: 2014-10-24 19:14:07
Autor: cef
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:

ZadziwiajÄ…ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek.
Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta?

Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik.
Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie daj± te¿ wiarygodnych warto¶ci,
bo badany przychodzi i wie, ¿e "co¶" ma siê wydarzyæ i oczekuje zdarzenia.
Dodatkowo wie jak ma zareagowaæ, bo wciska guzik czy co¶ tam innego.
A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)
Rok temu przechodzi³em jakie¶ tam badania dla kierowców
i przy tej okazji dokopa³em siê do materia³ów, gdzie wykazano,
¿e jak w tych testach reakcji wprowadzono ró¿nicowanie sygna³ów
i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje siê zielone kó³ko to wciskamy 1,
a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrós³ o ok 0,2sek
wiêc ju¿ masz 0,2 znik±d.

Data: 2014-10-24 19:50:04
Autor: Marcin N
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Je¶li mam siê zastanawiaæ, co pocz±æ i marnowaæ na to cenne u³amki sekund, to faktycznie 1.4s wydaje siê ca³kiem nisk± warto¶ci±.


--
MN

Data: 2014-10-24 23:10:13
Autor: depros
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-24 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym
hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Je¶li mam siê zastanawiaæ, co pocz±æ i marnowaæ na to cenne u³amki
sekund, to faktycznie 1.4s wydaje siê ca³kiem nisk± warto¶ci±.



To wielki b³±d, moim zdaniem. Odpuszczenie hebla co najmniej raz uratowa³o moj± dupê przed dzwonem. Nie ma jednej regu³y. Zale¿nie od sytuacji i warunków. Gdyby by³ z³oty ¶rodek nie ginêli by ludzie;/

Data: 2014-10-25 11:28:40
Autor: Marcin N
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-24 23:10, depros pisze:
W dniu 2014-10-24 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym
hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Je¶li mam siê zastanawiaæ, co pocz±æ i marnowaæ na to cenne u³amki
sekund, to faktycznie 1.4s wydaje siê ca³kiem nisk± warto¶ci±.



To wielki b³±d, moim zdaniem. Odpuszczenie hebla co najmniej raz
uratowa³o moj± dupê przed dzwonem. Nie ma jednej regu³y. Zale¿nie od
sytuacji i warunków. Gdyby by³ z³oty ¶rodek nie ginêli by ludzie;/

Oczywi¶cie, ¿e puszczenie hamulca mo¿e byæ nieraz jedynym ratunkiem.
Jednak pierwszy odruch "hamuj!" pozwala mi daæ chwilê czasu do namys³u, czy pu¶ciæ hamulec, czy zamkn±æ oczy.

--
MN

Data: 2014-10-25 15:32:43
Autor: J.F.
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
Dnia Fri, 24 Oct 2014 19:50:04 +0200, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:
A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.
Je¶li mam siê zastanawiaæ, co pocz±æ i marnowaæ na to cenne u³amki sekund, to faktycznie 1.4s wydaje siê ca³kiem nisk± warto¶ci±.

Zajedziesz komus droge, a jak uslyszysz klakson to wcisniesz hamulec
:-)

P.S. rozsiadzcie sie wygodnie przed monitorem, wlaczcie na pelny ekran
https://www.youtube.com/watch?v=y5s8vFBIZO4

Kiedy wam noga drgnela w kierunku hamulca ? A przeciez wiadomo ze sie odbije, ze zajedzie droge, ze przed zjazdem
na prawy pas trzeba sie upewnic czy tam kogos nie ma :-)

J.

Data: 2014-10-25 17:40:44
Autor: cef
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym
hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Prawdziwy twardziel dodaje gazu :-)

Data: 2014-10-25 21:29:33
Autor: Marcin N
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-25 17:40, cef pisze:
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym
hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Prawdziwy twardziel dodaje gazu :-)

Dawno przesta³em byæ twardzielem.


--
MN

Data: 2014-10-25 22:40:14
Autor: cef
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h
W dniu 2014-10-25 o 21:29, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-25 17:40, cef pisze:
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:

A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co
zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-)

Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym
hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ.

Prawdziwy twardziel dodaje gazu :-)

Dawno przesta³em byæ twardzielem.

Ja nigdy nim nie by³em.

Data: 2014-10-25 11:58:30
Autor: Tomasz Pyra
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
W dniu 2014-10-24 16:40, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.

ZadziwiajÄ…ce.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.

Zależy co mierzysz.

0.3s to czas reakcji na dobrze zdefiniowany i spodziewany bodziec.
Czyli jak badany ma nacisnąć palcem przycisk po tym jak zapali się lampka.
Palec trzyma na przycisku, wzrok wbity w lampkę, wiadomo że w ciągu max 60s lampka się zapali, klik i średni czas reakcji to będzie jakieś 0.3s.

Czyli pełna koncentracja - człowiek jest się w stanie tak na czymś koncentrować max kilka-kilkanaście minut.
Oczywiście można to trenować - jeszcze skracać czas reakcji, wydłużać możliwy czas koncentracji. Żołnierze oddziałów specjalnych mają takie treningi. Podobno dobrze działają też gry komputerowe.

Gorzej jak jest 10 lampek i 10 przycisków, ale też nie będzie źle ze względu na koncentrację.

Natomiast jak bodziec nie jest zdefiniowany, wymaga interpretacji i nie jesteś na niego przygotowany - czyli takie typowe że nagle coś się pojawia na drodze podczas zwykłej jazdy, to czas reakcji w okolicach sekundy to jest jeszcze całkiem nieźle.
Oczywiście mózg reagującego jest przekonany że zareagował natychmiast, albo i nawet wcześniej :)

"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona