Data: 2014-10-24 00:00:21 | |
Autor: gobo | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
Hej!
Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się emeryt-mode:) Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy dozwolonych 110km/h. Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2014-10-23 22:06:58 | |
Autor: AZ | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
On 2014-10-23, gobo <gobo007@poczta.onet.pl> wrote:
Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie wzrósł.W sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod jadac 110 czy 140 km/h, w obu przypadkach nie bedzie za wiele co zbierac ;-) -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-10-24 00:31:15 | |
Autor: gobo | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
Ja jeżdżę automatem i w przypadku awarii mojego auta raczej i tak bym nie zjechał na pas awaryjny. Kolega z rok temu miał taki przypadek jadąc jakimś amerykańcem - jechał, coś strzeliło w ASB, wyleciał olej, rozległ się chrobot i stanął na lewym pasie z zablokowanym napędem. Pas awaryjny mu nie pomógł:)
A tak na serio - tu powinny zadziałać bramownice - auta przejechały przez jedną bramę, nie dojechały do drugiej przez długi czas i automatycznie na poprzedzającej powinno pojawić się ograniczenie, bo coś tamuje ruch. Niestety na A4 na naszym odcinku nie ma do nich sterowników i wyświetlają tylko napis "ZWOLNIJ" Piotr |
|
Data: 2014-10-24 22:43:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
Hello AZ,
Friday, October 24, 2014, 12:06:58 AM, you wrote: PowódW sumie fakt - to zadna roznica czy wpakujesz sie w zepusty samochod Dla zepsutych samochodów s± zatoczki co kilkaset metrów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-24 09:59:48 | |
Autor: Budzik | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik gobo gobo007@poczta.onet.pl ...
Do czego d±¿ê - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrêtów s± ok i uwa¿am ¿e taka prêdko¶æ w niczym i nikomu nie zagra¿a. Powód ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro nim siê nie je¼dzi:) To teraz pomysl, gdzie zatrzyma sie zepsute auto i jak w tym kontekscie zmienia brak pasa awaryjnego... |
|
Data: 2014-10-24 10:10:33 | |
Autor: depros | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
Hej! W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po kilka dziennie;/ http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html Przebyta droga w ciągu sekundy 110 km/h to w 1s 30 m 140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s., w najgorszym - 1,4 s. Droga hamowania na suchym http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/droga-hamowania 110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony 140 km/h - 78,68 m 20 m różnicy plus obsówa wynikająca z reakcji 8 m = 28 m przy idealnych warunkach Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał jeszcze?! |
|
Data: 2014-10-24 10:16:38 | |
Autor: depros | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze: jesli a4 to mamy brak pasa awaryjnego... +3 / -2 Autor komentarza nie dodał zdjęcia długo_pis (gość) • 28.09.14, 22:48:44 gdyby byl... moze by sie wszyscy zmiescili... na takiej rynnie brak mozliwosci wykonania bezpiecznego manewru... cierpliwie czekamy juz nie tylko na droge olszyna-legnica ale i na pas awaryjny |
|
Data: 2014-10-24 16:40:35 | |
Autor: Marcin N | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja Zadziwiające. Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców. Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s. Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu dla pieszych. -- MN |
|
Data: 2014-10-24 16:59:50 | |
Autor: Budzik | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...
Co bêdzie za 30 lat? Czas reakcji bêdzie 1 minuta? Strach bêdzie chodziæ szybkim marszem, ¿eby zd±¿yæ zacz±æ hamowaæ przed czerwonym na przej¶ciu dla pieszych. Za 30 beda jezdzi³y same... |
|
Data: 2014-10-24 19:11:55 | |
Autor: John Ko³alsky | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Bez pasa¿erów ? |
|
Data: 2014-10-24 19:59:47 | |
Autor: Budzik | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik John Ko³alsky john@kowal.invalid ...
tez :)Co bêdzie za 30 lat? Czas reakcji bêdzie 1 minuta? Strach bêdzie |
|
Data: 2014-10-26 22:08:23 | |
Autor: jerzu | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
On 24 Oct 2014 16:59:50 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
30 lat temu te¿ tak mówiono. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-10-26 22:59:40 | |
Autor: Budzik | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...
No i przeciez je¿dz±...Za 30 beda jezdzi³y same... |
|
Data: 2014-10-24 17:06:56 | |
Autor: Tom N | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
Marcin N w <news:544a64db$0$12626$65785112news.neostrada.pl>:
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze: Zadziwiaj±ce. No to 30 lat temu ludzie byli szybsi -- jak /sportowcy/ z DDR albo ZSRR A teraz fachowcy ustalili tak: <http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BAT2-0004-0021/c/httpwww_ein_org_plsitesdefaultfiles2012-04-05p.pdf> Teraz powszechnie mówi siê o 1s. Ty piszesz o 1.4s. Wzi±³ po uwagê równie¿ stan swojego pojazdu Co bêdzie za 30 lat? Stan pojazdu nie pozwoli na rozwiniêcie niebezpiecznej prêdko¶ci? ;P -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-24 18:21:43 | |
Autor: Shrek | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze: W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki grają w pingponga z takim czasem reakcji;) Shrek. |
|
Data: 2014-10-24 17:59:48 | |
Autor: Budzik | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeñstwa na drodze, przeciêtna reakcja Pewnie dlatego nie ma maratonów pingpongowych... |
|
Data: 2014-10-24 20:53:42 | |
Autor: J.F. | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:21:43 +0200, Shrek napisa³(a):
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote: Bo 0.3s to jest jak masz pod stopa przycisk, mowia ci "czekaj na zielone swiatelko i naciskaj". A w ruchu, jedziesz sobie autostrada, auto przed toba gwaltownie hamuje, ile czasu minie zanim wcisniesz hamulec ? A jak ma swiatla stop zepsute ? Czy pieszy z nienacka skreci z chodnika na jezdnie, czy ciezarowka zajedzie ci droge. Albo jak w Wejherowie - zapala sie zolte swiatlo i musisz blyskawicznie zareagowac, ale wczesniej ocenic - hamulec nacisnac czy gaz. J. |
|
Data: 2014-10-25 10:30:58 | |
Autor: J.F. | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
Dnia Fri, 24 Oct 2014 20:53:42 +0200, J.F. napisa³(a):
Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:21:43 +0200, Shrek napisa³(a): W sumie ostatnio te¿ zastanawia³em siê jakim cudem ludziki graj± w pingponga z takim czasem reakcji;) [...] oops, pozno bylo i pomyslalem ze "grac w pingponga" oznacza manipulowanie czasem". Do reki jest troche blizej niz do nogi, a wiec szybciej, czas lotu jest zazwyczaj jednak dluzszy, zawodnikom na wysokim poziomie zdarza sie odchodzic od stolu daleko, odbicia sa w pewnym stopniu przewidywalne i mozna sie ustawic, a przy szybkich zagraniach odbierajacy jest bezradny. J. |
|
Data: 2014-10-24 19:14:07 | |
Autor: cef | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:
ZadziwiajÄ…ce. Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik. Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie daj± te¿ wiarygodnych warto¶ci, bo badany przychodzi i wie, ¿e "co¶" ma siê wydarzyæ i oczekuje zdarzenia. Dodatkowo wie jak ma zareagowaæ, bo wciska guzik czy co¶ tam innego. A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co zrobiæ: hamowaæ, skrêcaæ, zamkn±æ oczy :-) Rok temu przechodzi³em jakie¶ tam badania dla kierowców i przy tej okazji dokopa³em siê do materia³ów, gdzie wykazano, ¿e jak w tych testach reakcji wprowadzono ró¿nicowanie sygna³ów i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje siê zielone kó³ko to wciskamy 1, a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrós³ o ok 0,2sek wiêc ju¿ masz 0,2 znik±d. |
|
Data: 2014-10-24 19:50:04 | |
Autor: Marcin N | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze:
A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenê co Ja mam wyuczone inne odruchy: na "niebezpieczeñstwo" reagujê ostrym hamowaniem, który daje mi wiêcej czasu na decyzjê, co zrobiæ. Je¶li mam siê zastanawiaæ, co pocz±æ i marnowaæ na to cenne u³amki sekund, to faktycznie 1.4s wydaje siê ca³kiem nisk± warto¶ci±. -- MN |
|
Data: 2014-10-24 23:10:13 | |
Autor: depros | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze: To wielki b³±d, moim zdaniem. Odpuszczenie hebla co najmniej raz uratowa³o moj± dupê przed dzwonem. Nie ma jednej regu³y. Zale¿nie od sytuacji i warunków. Gdyby by³ z³oty ¶rodek nie ginêli by ludzie;/ |
|
Data: 2014-10-25 11:28:40 | |
Autor: Marcin N | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 23:10, depros pisze:
W dniu 2014-10-24 19:50, Marcin N pisze: Oczywi¶cie, ¿e puszczenie hamulca mo¿e byæ nieraz jedynym ratunkiem. Jednak pierwszy odruch "hamuj!" pozwala mi daæ chwilê czasu do namys³u, czy pu¶ciæ hamulec, czy zamkn±æ oczy. -- MN |
|
Data: 2014-10-25 15:32:43 | |
Autor: J.F. | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
Dnia Fri, 24 Oct 2014 19:50:04 +0200, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze: Zajedziesz komus droge, a jak uslyszysz klakson to wcisniesz hamulec :-) P.S. rozsiadzcie sie wygodnie przed monitorem, wlaczcie na pelny ekran https://www.youtube.com/watch?v=y5s8vFBIZO4 Kiedy wam noga drgnela w kierunku hamulca ? A przeciez wiadomo ze sie odbije, ze zajedzie droge, ze przed zjazdem na prawy pas trzeba sie upewnic czy tam kogos nie ma :-) J. |
|
Data: 2014-10-25 17:40:44 | |
Autor: cef | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 19:14, cef pisze: Prawdziwy twardziel dodaje gazu :-) |
|
Data: 2014-10-25 21:29:33 | |
Autor: Marcin N | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-25 17:40, cef pisze:
W dniu 2014-10-24 o 19:50, Marcin N pisze: Dawno przesta³em byæ twardzielem. -- MN |
|
Data: 2014-10-25 22:40:14 | |
Autor: cef | |
"Uwaga pirat" - z³apali na A4 kogo¶, kto jecha³ 137 km/h | |
W dniu 2014-10-25 o 21:29, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-25 17:40, cef pisze: Ja nigdy nim nie by³em. |
|
Data: 2014-10-25 11:58:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
"Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h | |
W dniu 2014-10-24 16:40, Marcin N pisze:
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze: Zależy co mierzysz. 0.3s to czas reakcji na dobrze zdefiniowany i spodziewany bodziec. Czyli jak badany ma nacisnąć palcem przycisk po tym jak zapali się lampka. Palec trzyma na przycisku, wzrok wbity w lampkę, wiadomo że w ciągu max 60s lampka się zapali, klik i średni czas reakcji to będzie jakieś 0.3s. Czyli pełna koncentracja - człowiek jest się w stanie tak na czymś koncentrować max kilka-kilkanaście minut. Oczywiście można to trenować - jeszcze skracać czas reakcji, wydłużać możliwy czas koncentracji. Żołnierze oddziałów specjalnych mają takie treningi. Podobno dobrze działają też gry komputerowe. Gorzej jak jest 10 lampek i 10 przycisków, ale też nie będzie źle ze względu na koncentrację. Natomiast jak bodziec nie jest zdefiniowany, wymaga interpretacji i nie jesteś na niego przygotowany - czyli takie typowe że nagle coś się pojawia na drodze podczas zwykłej jazdy, to czas reakcji w okolicach sekundy to jest jeszcze całkiem nieźle. Oczywiście mózg reagującego jest przekonany że zareagował natychmiast, albo i nawet wcześniej :) |