Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.

Data: 2020-02-01 17:12:43
Autor: sczygiel
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361

Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

Data: 2020-02-02 03:00:17
Autor: J.F.
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
Dnia Sat, 1 Feb 2020 17:12:43 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361
Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

Jeszcze kwestia gdzie on jezdzi ... bo chwali to, na co grupowicze
narzekaja :-)

I z czym ma porownanie ... Las Vegas ?

Bo tak jakos dziwnie chwali ... na Froga widac nie trafil ..

A tak ogolnie ... jak nie patrzec na StopChamom, to u nas sie tak
normalnie jezdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=-SB3CNnSs0c

J.

Data: 2020-02-02 18:30:22
Autor: sczygiel
napisał(a):
> [...]

Bo tak jakos dziwnie chwali ... na Froga widac nie trafil ..

A tak ogolnie ... jak nie patrzec na StopChamom, to u nas sie tak

Mowil ze krakow ale pewnie gdzie indziej tez bo siedzi w Polsce nieco dluzej.

Data: 2020-02-03 10:18:31
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b0e40985-39c2-4c7a-b5ec-566b21f8b45a@googlegroups.com...
> [...]
narzekaja :-)

Mowil ze krakow ale pewnie gdzie indziej tez bo siedzi w Polsce nieco dluzej.

Pewne stwierdzenia mozna roznie interpretowac ... podoba mu sie, ze my zajmujemy wlasciwy pas ... no taki narodowy zwyczaj, jak sie zamka nie zna i wilkiem na omijajacych kolejke patrzy :-)

J.

Data: 2020-02-02 13:59:59
Autor: Budzik
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361

Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

wiesz, jest tyle miejsc gdzie ja obserwuje ze mozna jezdzic lepiej i płynniej, albo co ważniejsze - delikatnie zmienic organizacje ruchu co dałoby duze korzysci ze az tak bardzo nie pociesza mnie fakt ze w Hameryce jezdza gorzej...
Chociaz przyznaje ze ostatnio chyba najbardziej wkurwia mnie to ze jak coś się na drodze stanie i mamy jakies korki giganty, to nie ma patrolu policji ktory by posterował ruchem i udroznil dany obszar, pomogł kierowcom i ogólnie spełnił zadania do których sa moim zdaniem powołani.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2020-02-02 18:36:41
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 08:00:01 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

wiesz, jest tyle miejsc gdzie ja obserwuje ze mozna jezdzic lepiej i płynniej, albo co ważniejsze - delikatnie zmienic organizacje ruchu co dałoby duze korzysci ze az tak bardzo nie pociesza mnie fakt ze w

Tak, to prawda. Mozna poprawiac.
Hameryce jezdza gorzej...

Czyli jeden krok ku poprawie mniemania o nas samych zrobiony. Juz nie tylko nie jestesmy gorsi od afryki i azji. ;)

Wrzucilem tu ten film bo jak sie pisze ze nie jest zle to wielu nie wierzy. To nie znaczy ze nie moze byc lepiej, bo pewnie moze. Ale katastrofalnie nie jest.

Data: 2020-02-02 15:15:08
Autor: Shrek
W dniu 02.02.2020 o 02:12, sczygiel@gmail.com pisze:
https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361

Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

Nie wiem. Może jak koleś przyjechał z Las Vegas, to takie wrażenie mógł odnieść - nie wiem jak tam jeżdżą. Ja jak wróciłem z Indii to też odniosłem wrażenie, że u nas jeżdżą lepiej;) No bo bez jaj - jak mówi o symultanicznym ruszaniu ze świateł, to ciężko mi wziąć jego opinie na poważnie.

A że u nas się jeździ stosunkowo dobrze (nie mylić z bezpiecznie) to raczej jest prawdą - skoro w internetowej stolicy buractwa ludzie się dziwią, że trzeba ustawowo suwak wprowadzać, autobusy rutynowo zmieniają po trzy pasy z przystanku do lewoskrętu na długości swoich trzech długości, nie ma problemu z wyjazdem z podporządkowanej bo zawsze ktoś wpuści, pasy zmienia się bez problemu jak tylko się płyn w kierunkowskazach nie skończy, ludziki zostawiają na głównych drogach miejsce dla motocykistów, filmiki z innych krajów jak to karetka nie może przejechać (no może z wyjątkiem autostrad i esek) budzą zdziwienie to z kulturą jako taką nie jest źle. Przynajmniej w stosunku kierowcy-kierowcy.

Umiejętności chyba mamy niezłe, skoro się przy tym rutynowo nie zabijamy, kulturę generalnie też. Problemem jest to, że jeździmy z husarskim podejściem więc niebezpiecznie. No i mułowato ruszamy ze świateł wbrew temu co koleś mówi oraz mamy generalnie w dupie wszysko co nie ma silnika.

--
Shrek

Data: 2020-02-02 16:24:21
Autor: ąćęłńóśźż
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
I blachy.

-- -- -
co nie ma silnika.

Data: 2020-02-02 18:46:18
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 08:15:23 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Nie wiem. Może jak koleś przyjechał z Las Vegas, to takie wrażenie mógł odnieść - nie wiem jak tam jeżdżą. Ja jak wróciłem z Indii to też odniosłem wrażenie, że u nas jeżdżą lepiej;) No bo bez jaj - jak mówi o symultanicznym ruszaniu ze świateł, to ciężko mi wziąć jego opinie na poważnie.

Z jednej strony ci przyznam racje, gostek chyba nie wszystko jeszzce rozumie, z drugiej ja go i rozumiem i sie z nim zgadzam.
Bo nieco pojezdzilem i czyniac analize porownawcza stwierdzam ze u nas jest podobnie jak gdzie indziej. Znaczy sie podobna doza buraczanstwa (pojedyncze sztuki), masa nijakosci i spora doza wspolpracy czy rozumnosci. Tak u nas jak i poza Polska.

A że u nas się jeździ stosunkowo dobrze (nie mylić z bezpiecznie) to raczej jest prawdą - skoro w internetowej stolicy buractwa ludzie się dziwią, że trzeba ustawowo suwak wprowadzać, autobusy rutynowo zmieniają

Ale to samo jest gdzie indziej. Wczoraj dyskutowalem z jasnie panstwem oswieconym. Jeden amerykaniec, drugi z uk plus jakas grupka nieokreslonych (reddit) i mundrale pojac nie chcieli ze rondo ma wady. Nie zaczailo ze jak jeden kierunek jest intensywnie uczeszczany to pewne inne moga byc zablokowane. I tlumacz im ze nie czaja. Taki syndrom wyksztalciucha. Mundry ze hej. A prostej sprawy nie czai i pyskuje.

I u nas tacy sa (wspomniany suwak) i poza Polska tacy sa. Ergo: nie ma co sie samobiczowac.

[...]

Zgadza sie.

[...]

Tu tylko nie zgodze sie ze "jezdzimy". Nie. To jednostki tak maja. No, rzucmy 5% (i tak IMHO duzo za duzo, ja bym powiedzial ze 1%) to nie jest "jezdzimy" w ujeciu statystycznym.

I to ten aspekt spowodowal ze wrzucilem ten filmik. Bo nie podoba mi sie robienie masowego wstydu wszystkim z powodu jednostek.

Data: 2020-02-02 22:41:39
Autor: Przemek Jedrzejczak
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
-- Genralnie zgadza się, że naprawdę pojebanych jest promile.

o slabosci systemu swiadczy fakt ze nawet z tym promilem sobie nie potrafi poradzic patrz frog

Data: 2020-02-03 10:37:44
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 00:41:41 UTC-6 użytkownik Przemek Jedrzejczak napisał:
-- Genralnie zgadza się, że naprawdę pojebanych jest promile.

o slabosci systemu swiadczy fakt ze nawet z tym promilem sobie nie potrafi poradzic patrz frog

I z tym sie zgadzam bardzo. Ale co ciekawe gdzie indziej jest gorzej.
W Kanadzie ci PJ nie zabiora. Mozesz jezdzic pijany, mozesz przekraczac predkosc.
Tyle ze ci podniosa ubezpieczenie i oplate za PJ. Do jakich 3-5tysiecy dolarow na rok.

I przyjda z windykatorem.
Skutecznie.

Data: 2020-02-03 20:07:53
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 07:41, Przemek Jedrzejczak pisze:
-- Genralnie zgadza się, że naprawdę pojebanych jest promile.

o slabosci systemu swiadczy fakt ze nawet z tym promilem sobie nie potrafi poradzic patrz frog

No fakt. W ogóle dostać mandat w Polsce to traktuje się raczej w kategorii pecha niż kary.

--
Shrek

Data: 2020-02-03 21:27:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e386f88$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A w USA to myslisz inaczej ?

Tylko tam dochodza kary dodatkowe, to sie ludzie bardziej boja.

J.

Data: 2020-02-03 21:47:23
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 21:27, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem, też popularne jest że się przez powiedzmy 10kkm autostradą 200km leci i nic?

--
Shrek

Data: 2020-02-03 06:14:49
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 03:46, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Niestety nie. Prędkość przekracza zdecydowana większość, zachowanie na przejściach pozostawia wiele do życzenia, na skrzyżowaniach gdzie są krótkie fazy na każdym wczesnym czerwonym ktoś przeleci. Także niestety husarie mamy w swojej mentalności i widać to w statystykach. To nie są pojedyncze procenty.

Data: 2020-02-03 10:35:42
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 23:15:03 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

Niestety nie. Prędkość przekracza zdecydowana większość, zachowanie na

Tak jest i w usa, kanadzie, holandii. W niemcowie nie obserwowalem wiec nie potwierdze i nie zaprzecze.

przejściach pozostawia wiele do życzenia, na skrzyżowaniach gdzie są krótkie fazy na każdym wczesnym czerwonym ktoś przeleci. Także niestety

W usa czerwoni to plaga. W Polsce tego nie widzialem. Nie potwierdzam.

Data: 2020-02-03 19:43:35
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bd0397b4-4ac1-4998-b662-40ba7832a00d@googlegroups.com...

> [...]

Tak jest i w usa, kanadzie, holandii. W niemcowie nie obserwowalem wiec nie potwierdze i nie zaprzecze.

Trudno przekroczyc predkosc, jak nie ma limitu :-)

Kary w Niemczech za przekroczenie ponizej 20 sa symboliczne, i Niemiec sie tego nie boi ... co nie znaczy, ze zawsze przekracza.

Ale powyzej 20 jest juz gorzej, bo punkty i blitze nie takie jak u nas.
A i tak czesc sie nie boi :-)

Wiec zalezy gdzie, zalezy kiedy, zalezy kto ...

przejściach pozostawia wiele do życzenia, na skrzyżowaniach gdzie są
krótkie fazy na każdym wczesnym czerwonym ktoś przeleci. Także niestety

W usa czerwoni to plaga. W Polsce tego nie widzialem. Nie potwierdzam.

Pamietam stara gierkowe/DK-8 od Belchatowa do Warszawy.
Tam w zasadzie nie bylo swiatel, zeby kilku nie przemknelo na czerwonym.
No ale co sie dziwic - przy 150 hamuje sie niechetnie :-)

J.

Data: 2020-02-03 11:00:53
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 12:46:52 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Trudno przekroczyc predkosc, jak nie ma limitu :-)

Mam na mysli drogi w zabudowanym. Tam gdzie zazwyczaj jest 50-60km/h.
W kanadzie standard jest "Polski" czyli +10.
W niektorych miejscach mowia ze +20 policjanta nie rusza.

W fotoradarach jest ustawione 64 przy 50-ciu.

[...]

No tak, ale jaka z tego statystyka? Bo jaka jest u nas wiadomo. +10, prawie kazdy.
A u niemca? Cos mi sie wierzyc nie chce ze jada tak jak przepis podaje. A jak jada to i tak przekraczaja bo licznik cygani...

BTW. W ameryce i kanadzie liczniki nie cygania. Przynajmniej te co widzialem.

> [...]

Tam w zasadzie nie bylo swiatel, zeby kilku nie przemknelo na czerwonym.
No ale co sie dziwic - przy 150 hamuje sie niechetnie :-)

Widzisz, jade i widze ze jestem dosyc pozno zolty. Patrze w lusterko i jeden za mna dalej jedzie, drugi...

I tak dosyc czesto.
Czesciej niz u nas.

Data: 2020-02-03 21:36:42
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7af3f5b3-2209-4b52-b567-2a6bc3d532cd@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 12:46:52 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
[...]
> [...]

Widzisz, jade i widze ze jestem dosyc pozno zolty. Patrze w lusterko i jeden za mna dalej jedzie, drugi...

https://www.youtube.com/watch?v=5C78KfeZ1Ak

https://www.youtube.com/watch?v=6CF_9B8h60M

Ale to moze byc efekt, ze sa kamery, to sa i filmy

J.

Data: 2020-02-03 20:10:07
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 19:43, J.F. pisze:

Pamietam stara gierkowe/DK-8 od Belchatowa do Warszawy.
Tam w zasadzie nie bylo swiatel, zeby kilku nie przemknelo na czerwonym.
No ale co sie dziwic - przy 150 hamuje sie niechetnie :-)

Powiem tak - jak przelatuję na póżno-żółtym czasem to mam wyrzuty sumienia, ale za mną przelatuje jeszcze trzech. Jak zdarzyło mi się na jasnoczerwonym przeleciec, to jeszcze dwóch za mną...

--
Shrek

Data: 2020-02-02 16:57:52
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2020-02-02 o 02:12, sczygiel@gmail.com pisze:
https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361

Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

Chwilę pojeździłem w Kaliforni, gdzie podobno i tak jest nieźle na tle reszty USA i faktycznie tam na drogach jest większa dzicz niż u nas.

Może trochę bardziej szanują ograniczenia prędkości, ale reszty zasad - zupełnie nie, w tym przejść dla pieszych.

Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki wypadków nawet gorsze niż w Polsce.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-02 17:26:43
Autor: Poldek
W dniu 2020-02-02 o 16:57, Tomasz Pyra pisze:
[...]

USA ładnie wygląda na reklamach i filmach z Hollywoodu, tak jak Polska ładnie wygląda na reklamach i serialach z TVNu.

Data: 2020-02-03 10:12:45
Autor: ąćęłńóśźż
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
Jak w serialach TVN zbyt ładna Polska to oglądaj ich wiadomości, zamiast horroru ;-)

-- -- -
Polska ładnie wygląda na reklamach i serialach z TVNu.

Data: 2020-02-02 17:27:06
Autor: J.F.
Dnia Sun, 2 Feb 2020 16:57:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Moze nie maja tych innych zasad :-)

Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki wypadków nawet gorsze niż w Polsce.

Czesto tego ruchu pieszych nie ma - kazdy ma samochod :-)

Statystyki ... o ile pamietam, to na obywatela wychodzilo podobnie jak
u nas. Czyli ryzyko smierci w wypadku takie same.

Na samochodo-km juz byli lepsi.

J.

Data: 2020-02-02 18:33:34
Autor: Shrek
W dniu 02.02.2020 o 17:27, J.F. pisze:

Statystyki ... o ile pamietam, to na obywatela wychodzilo podobnie jak
u nas. Czyli ryzyko smierci w wypadku takie same.

Biorąc pod uwagę infrę i praktyczną separację od pieszych to raczej słaby wynik.

Na samochodo-km juz byli lepsi.

Z ciekawości - znacznie? No i raczej cieżko "jakość" kierowców porówywać 1-1, bo jednak mają zupełnie inną specyfikę - choćby jak już się coś zdarzy, to na ogół wszyscy za blachami i to w amerykańskim stylu. No i zdecydowanie wolniej jeżdżą - kiedyś odwoziłem jednego na lotnisko, to jak pojechałem 140@120 na S8 to szukał uchwytu nad drzwiami;)

--
Shrek

Data: 2020-02-02 18:54:15
Autor: J.F.
Dnia Sun, 2 Feb 2020 18:33:34 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

W zasadzie tak. Ale dodaj brak szkol nauki jazdy ... efekty widzimy ?

Na samochodo-km juz byli lepsi.

Z ciekawości - znacznie?

https://en.wikipedia.org/wiki/Road_traffic_safety

Ofiar smiertelnych:
Polska 87 / mln mieszkancow, brak danych na 10 mld km - a kiedys IMO
widzialem, 14 / 100k zarejestrowanych pojazdow

USA   103, 68, 12
Niemcy 41, 46, 6
UK     28, 35, 5

ale tak zakladajac ze zarejestrowany pojazd przejezdza u nas 10kkm, to bysmy mieli 87

[...]

Oni chyba masowo sobie podniesli te limity i teraz 70mph to ~110km/h.
A w dodatku wszyscy przekraczaja, wiec wiec raczej 130.

Albo jakis starej daty, albo wiozles w stylu Froga :-)

J.

Data: 2020-02-02 18:59:58
Autor: Budzik
Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.

14 / 100k zarejestrowanych pojazdow

To my sie juz doliczylismy ile mamy pojazdów...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2020-02-03 10:20:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB57CB28BDCA0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
14 / 100k zarejestrowanych pojazdow

To my sie juz doliczylismy ile mamy pojazdów...?

Zarejestrowanych. To latwo policzyc :-)

I jak ktos bedzie kwestionowal sredni roczny przebieg, to niech uwzgledni wszystkie zarejstrowane :-)

J.

Data: 2020-02-03 11:34:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-02-03 o 10:20, J.F. pisze:
[...]

Tyle że ta sama dana może co innego oznaczać u nas, a co innego w USA. Być może tam nie ma powodu, aby w systemie wisiało kilka(dziesiąt-proporcjonalnie) milionów samochodów zarejestrowanych, a nieistniejących.

--
Liwiusz

Data: 2020-02-04 19:42:26
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2020-02-03 o 11:34, Liwiusz pisze:

Tyle że ta sama dana może co innego oznaczać u nas, a co innego w USA. Być może tam nie ma powodu, aby w systemie wisiało kilka(dziesiąt-proporcjonalnie) milionów samochodów zarejestrowanych, a nieistniejących.

Równie dobrze to u nich może dopiero być jazda z liczeniem pojazdów.

Data: 2020-02-02 19:06:48
Autor: Shrek
W dniu 02.02.2020 o 18:54, J.F. pisze:

W zasadzie tak.
Ale dodaj brak szkol nauki jazdy ... efekty widzimy ?

Akurat rolę szkół i wogóle posiadania PJ to bym w zasadzie pominął. Przecież w szkole uczymy się tylko jak zdać egzamin i się przy tym nie zabić. Tak naprawdę to dowolny świeżak będzie miał mniejsze umiejętności i nawet pewnei znajomość przepisów od dowolnego co mu prawko zatrzymali.

[...]

Raczej więcej - 10kkm to każdy zgłasza do uybezpieczenia tylko;)

Oni chyba masowo sobie podniesli te limity i teraz 70mph to ~110km/h.
A w dodatku wszyscy przekraczaja, wiec wiec raczej 130.

Kiedy?

Albo jakis starej daty, albo wiozles w stylu Froga :-)

Nie no - normalnie. Po warszawsku;) Może zmienianie pasów zrobiło na nim takie wrażenie, bo u nich się nie zmienia na autostradach miejskich. Przyznał mi się, że raz jechał 100 mil na godzine, ale to było strasznie głupie:P

--
Shrek

Data: 2020-02-03 10:31:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e370fb8$0$554$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Uczymy jednak przepisow. Przepisy mamy skomplikowane ... i prawde mowiac zupelnie niepotrzebne.
Poza tym w ramach tego jak zdac egzamin miesci sie "jak przejechac przez miasto i nie miec wypadku".

Tak naprawdę to dowolny świeżak będzie miał mniejsze umiejętności i nawet pewnei znajomość przepisów od dowolnego co mu prawko zatrzymali.

Ale my tu o statystyce wypadkow mowimy.
Wolisz takiego, co jednak te 24h pod nadzorem instruktura jezdzil, czy takiego, co sie sam uczyl.

[...]

Dolicz te zarejestrowane, co ich nie ma, albo nie jezdza

Oni chyba masowo sobie podniesli te limity i teraz 70mph to ~110km/h.
A w dodatku wszyscy przekraczaja, wiec wiec raczej 130.
Kiedy?

Dawno temu - w 1995. Teraz kazdy stan sobie ustala

https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

P.S. "The town of Westlake, Texas, took in $42,000 per citizen over nine years for its speed traps."

[...]

U nas tez powinno byc strasznie glupie, skoro rzad dla naszego dobra pozwala tylko na 140 :-)
A i to cieszmy sie, ze nie 130, 120 czy 110 :-)

J.

Data: 2020-02-03 20:29:24
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 10:31, J.F. pisze:

[...]

Szczerze - dostajesz płytę i jedziesz. Co najwyżej na teorii jakieś smaczki (często wydumane) omówią,

Poza tym w ramach tego jak zdac egzamin miesci sie "jak przejechac przez miasto i nie miec wypadku".

I naprawdę sądzisz, że ktokolwiek po tym umie jeździć?

Ale my tu o statystyce wypadkow mowimy.
Wolisz takiego, co jednak te 24h pod nadzorem instruktura jezdzil, czy takiego, co sie sam uczyl.

Jak zdał egzamin, to wszystko jedno.

[...]

To realnie jeszcze więcej km/pojazd wyjdzie.

Dawno temu - w 1995. Teraz kazdy stan sobie ustala

No i te 70 czyli 110 to raptem w połowie stanów. Teksas ma 85 na autostradach, a w zasadzie autostradzie, a w zasadzie na kawałku autostrady - na ale mają 85mil/h w tabelce;)

U nas tez powinno byc strasznie glupie, skoro rzad dla naszego dobra pozwala tylko na 140 :-)

Strasznie to nie, ale też żaden powód do dumy.

--
Shrek

Data: 2020-02-03 21:23:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e387493$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

dostajesz i trenujesz test, ale jednak trenujesz.
Co prawda czy potem bedziesz pamietal na jakim zakrecie wolno wyprzedzac, jaka predkosc dopuszczalna jest, czy czy nalezy przepuscic pieszego ...

Poza tym w ramach tego jak zdac egzamin miesci sie "jak przejechac przez miasto i nie miec wypadku".
I naprawdę sądzisz, że ktokolwiek po tym umie jeździć?

45 minut potrafi samodzielnie po miescie przejechac.

Ale my tu o statystyce wypadkow mowimy.
Wolisz takiego, co jednak te 24h pod nadzorem instruktura jezdzil, czy takiego, co sie sam uczyl.

Jak zdał egzamin, to wszystko jedno.

Te usanskie egzaminy tez jakies inne, ale moze pokazuja, ze potrafi kawalek po miescie bez wypadku przejechac :-)

[...]

Ale statystycznie mniej, a przeciez tak licze.

Dawno temu - w 1995. Teraz kazdy stan sobie ustala
No i te 70 czyli 110 to raptem w połowie stanów.

ale przynajmniej 65 maja, a policjanci toleruja 75 ...

P.S. ten filmik mnie intryguje
https://www.youtube.com/watch?v=9N_p56mdfkM

fotomontaz, fabularny, policjant zaspal ?

U nas tez powinno byc strasznie glupie, skoro rzad dla naszego dobra pozwala tylko na 140 :-)

Strasznie to nie, ale też żaden powód do dumy.

Ze tak wolno, czy ze tak dalismy sie stlamsic, a gdzie nasze szlacheckie tradycje ? :-)

J.

Data: 2020-02-03 21:34:35
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 21:23, J.F. pisze:

Szczerze - dostajesz płytę i jedziesz. Co najwyżej na teorii jakieś smaczki (często wydumane) omówią,

dostajesz i trenujesz test, ale jednak trenujesz.

Ale nie ma w tym niczego czego nie mógłbyś zrobić bez szkoły, której rola ogranicza się do dania płyty (albo teraz nawet i tego nie, bo pewnie w necie wisi).

Poza tym w ramach tego jak zdac egzamin miesci sie "jak przejechac przez miasto i nie miec wypadku".
I naprawdę sądzisz, że ktokolwiek po tym umie jeździć?

45 minut potrafi samodzielnie po miescie przejechac.

Z elką na dachu czyli odpowiednikiem czerwonej flagi;) Daj spokój - jedyny kursant który po egzaminie umie jeżdzić to ten co za punkty albo kategorię dorabia.

[...]

Raczej czy umie do przodu i do tyłu... automatem.

Ale statystycznie mniej, a przeciez tak licze.

Pogubiłem się. Ale jak już jestesmy przy statystykach, to u nas samochoduy niezależnie od wieku osiągają raptem 200kkm;)

Ze tak wolno, czy ze tak dalismy sie stlamsic, a gdzie nasze szlacheckie tradycje ? :-)

Mamy najwyższe limity w całej europie;)

--
Shrek

Data: 2020-02-04 15:35:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3883db$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W USA test do zdania jest znacznie prostszy.

[...]

I co dalej ? Doksztalt, czy jednak po pewnym czasie usiadzie za kolkiem ... i co - wypadeczek drobny w 45 minut ?

Ale statystycznie mniej, a przeciez tak licze.
Pogubiłem się.

Wzialem liczbe zarejestrowanych pojazdow i przemnozylem przez 10kkm.
Ty mowisz - ale ludzie wiecej jezdza.
Ja mowie - ale czesc z tych zarejestrowanych pojazdow wcale nie jedzi.

No i sie efekty kompensuja, przynajmniej czesciowo.

P.S. U nich tez moga byc takie "stojaki garazowe" ...

Ze tak wolno, czy ze tak dalismy sie stlamsic, a gdzie nasze szlacheckie tradycje ? :-)
Mamy najwyższe limity w całej europie;)

Mozna i tak stwierdzic :-)

J.

Data: 2020-02-04 19:58:51
Autor: Shrek
W dniu 04.02.2020 o 15:35, J.F. pisze:

Ale nie ma w tym niczego czego nie mógłbyś zrobić bez szkoły, której rola ogranicza się do dania płyty (albo teraz nawet i tego nie, bo pewnie w necie wisi).

W USA test do zdania jest znacznie prostszy.

I ani w USA ani u nas nie zmienia sytauacji. Problemem nie jest to, że ludzie nie znają przepisów ani że nie potrafią opanować samochodu w normalnych warunkach. Przynajmniej nie wznaczącym procencie żeby coś znacząco zmienić.

[...]

Zacznie jeżdzić to się nauczy.

Ze tak wolno, czy ze tak dalismy sie stlamsic, a gdzie nasze szlacheckie tradycje ? :-)
Mamy najwyższe limity w całej europie;)

Mozna i tak stwierdzic :-)

Nawet niemcy nie mają wyższych _limitów_;)

--
Shrek

Data: 2020-02-02 22:54:08
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2020-02-02 o 18:33, Shrek pisze:

[...]

Pytanie ile w tym strachu wynikało z liczby na prędkościomierzu.
Bo amerykanie których ja wiozłem twierdzili że wszystko spoko, ale że dziwnie dla nich wygląda 100 na budziku :)

Data: 2020-02-02 23:04:37
Autor: Shrek
W dniu 02.02.2020 o 22:54, Tomasz Pyra pisze:

Pytanie ile w tym strachu wynikało z liczby na prędkościomierzu.
Bo amerykanie których ja wiozłem twierdzili że wszystko spoko, ale że dziwnie dla nich wygląda 100 na budziku :)

Że niby ponad dwie stówy leciałem? Jest to jakaś myśl;)

--
Shrek

Data: 2020-02-02 19:02:31
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 09:57:55 UTC-6 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki wypadków nawet gorsze niż w Polsce.

Ja pojezdzilem po polnocy. Mnie jako pieszego nie przepuszczali zbyt chetnie.
Reszte obserwacji mam podobna do Twoich. Chic nie powiedzial bym ze sa duzo gorsi od nas.

Data: 2020-02-03 10:15:25
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:debec0cc-fc52-4f33-974a-70bc4f1b84d5@googlegroups.com...
> [...]

Ja pojezdzilem po polnocy. Mnie jako pieszego nie przepuszczali zbyt chetnie.

A gdzie doklanie ?  A piesi tam w ogole byli ?
Bo moze nieprzyzwyczajeni do widoku pieszego,
albo zatrzymac sie to w ogole glupota - jeszcze pieszy bron wyciagnie :-)

Reszte obserwacji mam podobna do Twoich. Chic nie powiedzial bym ze sa duzo gorsi od nas.

Jakos sobie radza, choc statystyki maja polskie :-)

J.

Data: 2020-02-03 10:42:50
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 03:18:34 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>Ja pojezdzilem po polnocy. Mnie jako pieszego nie przepuszczali zbyt >chetnie.

A gdzie doklanie ?  A piesi tam w ogole byli ?

Byli byli. Sasiad zawsze mowil ze teraz najgorsza czesc dnia, przejscie przez droge z przystanku do ulicy z domkami.
Zazwyczaj to bylo 3-5 minut czekania.

Raz sie okazalo ze autobus odjechal i byla szpara i dalo sie normalnie przejsc.
To sie szczerzyl i stwierdzil ze "as good as it gets".

Rodowity Kanadyjczyk.

Ograniczenie na drodze do 50kmh.
4 pasy przez osiedle. Nie przedzielone zielenia.

Bo moze nieprzyzwyczajeni do widoku pieszego,
albo zatrzymac sie to w ogole glupota - jeszcze pieszy bron wyciagnie :-)

Nie, takie samo zachowanie jak u nas. W potoku po prostu jada. Ale jak przez osiedlowe uliczki jezdza to grzeczni. Ustepuja, zatrzymuja sie itp.

Tak jak roadguy gada:

https://www.youtube.com/watch?v=3oP-Ndwv1zw

Data: 2020-02-03 14:31:36
Autor: robot
[...]

Zanim założyłem słuchawki stwierdziłem, że po gębie wygląda na typowego idiotę.

Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.