Uwaga w Kaliszu na odcinkowe pomiary prędkości p omiędzy skrzyżowaniami.

Data: 2014-10-23 02:06:28
Autor: anacron
Uwaga w Kaliszu na odcinkowe pomiary prędkości p omiędzy skrzyżowaniami.
Nie wiem czy to działa, ale na skrzyżowaniach są zamontowane kamery
(jedna na każdy pas). Na CB jak o nie zapytałem wspomnieli odcinkowym
pomiarze prędkości. Nie wiem, czy to już działa.

--
anacron

Data: 2014-10-23 08:40:18
Autor: Jacek
W dniu 2014-10-23 o 02:06, anacron pisze:
Nie wiem czy to działa, ale na skrzyżowaniach są zamontowane kamery
(jedna na każdy pas). Na CB jak o nie zapytałem wspomnieli odcinkowym
pomiarze prędkości. Nie wiem, czy to już działa.
A nie jest czasem tak, że MUSI być odpowiednie oznakowanie takiego pomiaru tablicą?
U nas poprzedni komendant SM też coś takiego kupił, ale "zapomniał" o homologacji. Kamery wiszą, podobno nawet mierzą, ale bez żadnych skutków dla namierzonych. Oznakowania o pomiarze nie ma.
Jacek

Data: 2014-10-23 15:08:48
Autor: anacron
W dniu 23.10.2014 o 08:40, Jacek pisze:
[...]

Nie wiem, ale znalazłem to:

http://wkaliszu.pl/8030314/MIASTO_Sposob_na_piratow.html

--
anacron

Data: 2014-10-23 16:42:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Oct 2014, anacron wrote:

Nie wiem, ale znalazłem to:

http://wkaliszu.pl/8030314/MIASTO_Sposob_na_piratow.html

  Znowu ktoś ma problem z "trzema sekundami".
  Albo rozumieniem przepisu (czego zabrania); pani radna wyraźnie
sugeruje mandat za *zjazd na czerwonym* (a myślałby kto, że w sporej
części Polski w pierwszej fazie, na skrzyżowaniach na których
były/są "wylotowe" światła przekładano je na lewo, pewnie "po coś" ;))
  Albo jedno i drugie:
+++ cytat +++
Często na skrzyżowanie wjeżdżamy przy zielonym, a zjeżdżamy, gdy jest już
czerwone. Wyświetlacze pozwoliłyby lepiej ocenić sytuację przed wykonaniem
manewru i uniknąć przypadkowego mandatu
-- -

  Na "90" kierowca domagał się "70", ciekawe czego zażądają radni ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 10:13:08
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 października 2014 17:15:15 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]

manewru i uniknąć przypadkowego mandatu
-- -

  Na "90" kierowca domagał się "70", ciekawe czego zażądają radni ;)

tekst o wjeżdżaniu na zielonym i zjeżdżaniu na czerwonym wymyślił totalny ignorant.

Data: 2014-10-23 19:46:43
Autor: t-1
W dniu 2014-10-23 o 19:13, kogutek444@gmail.com pisze:

tekst o wjeżdżaniu na zielonym i zjeżdżaniu na czerwonym wymyślił totalny ignorant.

Zastanów się i rozwiń tezę.
Uwzględnij fakt, że nie ma ograniczenia szybkości od dołu.

Data: 2014-10-23 11:15:32
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 października 2014 19:46:25 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]

Zastanów się i rozwiń tezę.
Uwzględnij fakt, że nie ma ograniczenia szybkości od dołu.
Jeśli wjeżdżasz na zielonym to jest ono dla ciebie zapalone do momentu aż opuścisz skrzyżowanie. Nie interesuje cie że dla twojego kierunku zmieniło się bo go nie widzisz. Coś w rodzaju prawa nabytego. Dawno temu była informacja o światłach dla tych co są na skrzyżowaniu. Było powtórzenie za skrzyżowaniem. Teraz nie ma takiej informacji. Na jakimś programie typu drogówka był przypadek że ktoś wjechał na zielonym w międzyczasie światło się zmieniło i taki co oficjalnie miał zielone mu przywalił. Policjant uznał winę tego co przywalił a nie tego co wjechał na zielonym i zjeżdżał na czerwonym. Podciągnął to pod paragraf że nie wolno było temu co przywalił wjechać bo nie miał pewności że opuści. I jeszcze że ten co był miał pierwszeństwo w zjechaniu. Niby takie coś zadziałało "4. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1. wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy"

Data: 2014-10-23 18:29:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Uwaga w Kaliszu na odcinkowe pomiary prędkości pomiędzy skrzyżowaniami.

Powitanko,

Wyświetlacze pozwoliłyby lepiej ocenić sytuację przed wykonaniem
manewru i uniknąć przypadkowego mandatu

Lepsze jest to:
"Wyświetlacze czasowe można zainstalować wyłącznie w przypadku funkcjonowania sygnalizacji stałoczasowych."
Ja rozumiem, ze rzecz, ktorej wykonanie normalnie kosztuje kilkaset zl, w drogownictwie kosztuje kilkadziesiat tys., ale ze cos, co zrobi w tydzien poczatkujacy elektronik, jest absolutnie niedostepne, tego pojac nie potrafie. Ehh, wkrecic sie w taki biznes...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-10-25 01:58:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Oct 2014, Pawel "O'Pajak" wrote:

[...]

  Czekaj, czekaj.
  Ja bym nie wykluczał zupełnie innej sprawy.
  Nie napisali "nie da się zrobić".
  Proste potoczne przekręcenie tekstu "dopuszcza się instalację
wyświetlaczy stałoczasowych wyłącznie w przypadku..." i już.

jest absolutnie niedostepne,

....ale co, jeśli "da się lecz NIE WOLNO"?
(nie, nie wiem, nie szukałem przepisu, ale ostrożność procesowa nabyta
przy podatkach nakazuje wziąć tę wersję pod uwagę :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 21:18:06
Autor: anacron
W dniu 23.10.2014 o 16:42, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 23 Oct 2014, anacron wrote:

Nie wiem, ale znalazłem to:

http://wkaliszu.pl/8030314/MIASTO_Sposob_na_piratow.html

 Znowu ktoś ma problem z "trzema sekundami".

Swoją drogą, z ilu skrzyżowań chcesz zapis pokazujący, że nie ma 3
sekund, aby dotarło do Ciebie, że nie wszędzie i coraz częściej nie ma
tych 3 sekund? W Trzemesznie nie paliło się nawet sekundy czasami w 2012. :)

--
anacron

Data: 2014-10-25 01:52:26
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No to zgłaszać.
  Bo nie spełnia wymogów rozporządzenia i już.

i coraz częściej nie ma tych 3 sekund?

  Że jak?
(z tego co widzę, sygnalizacja na ogół jednak jest "podciągana"
do aktualnego stanu prawnego)

W Trzemesznie nie paliło się nawet sekundy czasami w 2012. :)

  A teraz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-27 21:56:31
Autor: anacron
W dniu 25.10.2014 o 01:52, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Zgłaszam od kilku lat wraz z zapisem video. Nic się nie zmienia. U mnie
w mieście są dwa takie na DK91.

W Trzemesznie nie paliło się nawet sekundy czasami w 2012. :)
 A teraz?

Teraz tam jest nowy program i - uwaga - nie ma już tam kolizji i
wypadków i wszystko jest tak jak być powinno.

--
anacron

Data: 2014-10-26 18:15:08
Autor: Marcin Jan
W dniu 2014-10-23 02:06, anacron pisze:
Nie wiem czy to działa, ale na skrzyżowaniach są zamontowane kamery
(jedna na każdy pas). Na CB jak o nie zapytałem wspomnieli odcinkowym
pomiarze prędkości. Nie wiem, czy to już działa.

musi być tablica informująca o takim pomiarze oraz o jego zakończeniu.
Kiedyś na 902 tj DTŚ na gĂłrnym śląsku pojawiła się tablica  świetlna "Pomiar prędkość" oczywiście nie mogło być Ĺźadnych konsekwencji.
pozdrawiam
marcin jan

Uwaga w Kaliszu na odcinkowe pomiary prędkości p omiędzy skrzyżowaniami.