Uwolnij rozmowy - darmowe doładowania

Data: 2014-05-20 08:33:37
Autor: Danusia
Uwolnij rozmowy - darmowe doładowania
Taki temat ma e-mail rozsyłany przez uwolnij-rozmowy@hltzkg.com
W treści dowiadujemy się że dostaniemy jedno darmowe doładowanie za 25 zł. Dokładniej (regulamin - jeżeli go przeczytasz) po wysłaniu do nadawcy dwóch sms po 25 zł każdy otrzymasz kod dostępu za pomocą którego nastąpi doładowanie komórki kwotą 25zł.. Nadawca chwali sie że już ponad 20000 takich doładowań nastąpiło.
Pytanie:
1. Czy należy to natychmiast zgłosić do prokuratora jako próba wyłudzenia nienależnych korzyści znacznej wartości (20000 x 25zł = 500.000 zł)
2. Czy raczej wystąpić do Rady Biznesu o przyznanie nagrody za wyjątkową operatywność w uzyskiwaniu zysku.

pozdr

-- -

Data: 2014-05-19 23:58:27
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do�adowania
W dniu wtorek, 20 maja 2014 08:33:37 UTC+2 użytkownik Danusia napisał:
2. Czy raczej wyst�pi� do Rady Biznesu o przyznanie nagrody za >wyj�tkow� operatywno�� w uzyskiwaniu zysku.
Marketing.
Jakby co to będzie się bronił że darmowa jest usługa doładowania.
Np. "darmowa wysyłka telewizora" nie oznacza że telewizor jest za darmo;)

Data: 2014-05-20 07:46:54
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do�adowania
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]
Jakby co to będzie się bronił że darmowa jest usługa doładowania.
Np. "darmowa wysyłka telewizora" nie oznacza że telewizor jest za

Nie marketing tylko oszustwo!
I to nie jest to samo co z telewizorem.
W przypadku TV wiadomo ze dostawa <> TV.
W przypadku doładowania przyjeło się mówic, ze płacimy za doładowanie co oznacza zarowno usługe doładowania jak i samo doładowanie (nawet zeby to wytłumaczyc to jakos nieskładnie brzmi rozbicie tego na 2 usługi)

Data: 2014-05-21 00:36:49
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do�adowania
W dniu wtorek, 20 maja 2014 09:46:54 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
W przypadku do�adowania przyje�o si� m�wic, ze p�acimy za >do�adowanie co oznacza zarowno us�uge do�adowania jak i samo do�adowanie (nawet zeby to wyt�umaczyc to jakos niesk�adnie brzmi rozbicie tego na 2 us�ugi)

Dlaczego?
Np. w kiosku który sprzedaje doładowania sprzedawca może zaproponować płatna "usługę" doładowania- czyli przepisania kodu z paragonu do telefonu klienta;)

Data: 2014-05-21 09:00:40
Autor: Budzik
[...]

No moze.
I byłaby to dośc specyficzna i niespotykana usługa.

Data: 2014-05-21 04:14:38
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do�adowania
W dniu środa, 21 maja 2014 11:00:40 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
No moze.
A no własnie
I by�aby to do�c specyficzna i niespotykana us�uga.

Usługa jak usługa. Kumpel z Indii niedawno wrócił i mówi ze w "publicznej" toalecie był facet który świadczył "usługę" podcierania tyłka.

Data: 2014-05-21 15:00:40
Autor: Budzik
[...]

Zachowujesz siej ak moja 90 letnie babcia ktora nigdy nie była nigdzie poza swoim województwem a opowiadania o bytnosci na swiecie podsumowuje:
Londyn? Miasto jak miasto?
Pamukkale - skałki jak skałki itp.

Kumpel z Indii niedawno wrócił i mówi ze w
"publicznej" toalecie był facet który świadczył "usługę" podcierania
tyłka.
Swietnie. Gratuluje.

Data: 2014-05-21 10:15:06
Autor: z
W dniu 2014-05-21 09:36, Kris pisze:
Dlaczego?
Np. w kiosku który sprzedaje doładowania sprzedawca może zaproponować płatna "usługę" doładowania- czyli przepisania kodu z paragonu do telefonu klienta;)

Nie wstyd Ci żeby na prawniczej grupie ;-) prezentować taką pogardę dla normalności, praworzadności, przyzwoitości.... i bronić oszustów i naciągaczy wszelakiej maści panoszących się wszędzie (niedługo w lodówkach)
Przecież to może przeczytać młodzież. Jaki dajesz przykład?

Data: 2014-05-21 04:12:54
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu środa, 21 maja 2014 10:15:06 UTC+2 użytkownik z napisał:

Nie wstyd Ci �eby na prawniczej grupie ;-) prezentowa� tak� pogard� >dla normalno�ci, praworzadno�ci, przyzwoito�ci.... i broni� oszust�w >i naci�gaczy wszelakiej ma�ci panosz�cych si� wsz�dzie (nied�ugo w >lod�wkach)

Przecież prawnicy żyją dzięki oszustom, dzięki temu że są tacy co pogardzają praworządnością itp.;)

Przecie� to mo�e przeczyta� m�odzie�. Jaki dajesz przyk�ad?
Niech ,właśnie młodzież czyta i się uczy. Może nie będzie miała problemów takich jak autorka wątku która zapewne myślała że "darmowe" doładowanie dostanie i zdziwiła się że nie dostała. To podobnie jak co niektórzy z sąsiedniej grupy na tzw "wiśnie" bankowe się skuszą a później jakiegoś warunku nie spełnią czy czegoś tam w terminie nie wypowiedzą i lament że bank opłaty nalicza itp.
Darowych obiadków nie ma;)

Data: 2014-05-21 15:00:39
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Nie wstyd Ci �eby na

Czy mógłbys opanowac swój czytnik?

Data: 2014-05-22 08:40:49
Autor: Danusia

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:c6615eae-c0a0-4ea0-8955-bb651c90dce8googlegroups.com...
W dniu środa, 21 maja 2014 10:15:06 UTC+2 użytkownik z napisał:

Może nie będzie miała problemów takich jak autorka
wątku która zapewne myślała że "darmowe" doładowanie
dostanie i zdziwiła się że nie dostała.

Niestety błąd, autorka wątku jest prawnikiem i w pierwszej kolejności przeczytała regulamin,  a po aferach z różnymi pobieraczkami i pseudo pobieraczkami chciała zobaczyć reakcje grupy o prawie na kolejny przypadek "biznesu" polegający na założeniu że potencjalny "głupek" nie przeczyta regulaminu i można go okraść.
Chodziło o to czy są na grupie ludzie popierający taki "biznes" i czy każde wyłudzenie po tych 25 latach 3RP jest uznawane za przejaw "biznesu" a nie za oczywiste przestępstwo. Przypominam że Pobieraczek został najpierw dwukrotnie ukarany wysoką grzywną, a w końcu jego działalność została uznana przez Sąd za przestępstwo.

-- -

Data: 2014-05-22 01:47:52
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 08:40:49 UTC+2 użytkownik Danusia napisał:
Niestety b��d, autorka wďż˝tku jest prawnikiem i w pierwszej kolejnoďż˝ci przeczytaďż˝a regulamin,  a po aferach z rďż˝nymi pobieraczkami i pseudo pobieraczkami chciaďż˝a zobaczyďż˝ reakcje grupy o prawie na kolejny >przypadek
Skoro gościu nadal funkcjonuje na rynku w branży gdzie konkurencja jest ogromna i sprzedał już 20tys doładowań to chyba jego oferta ludziom odpowiada

Chodziďż˝o o to czy sďż˝ na grupie ludzie popierajďż˝cy taki "biznes" i czy >kaďż˝de  wyďż˝udzenie po tych 25 latach 3RP jest uznawane za przejaw "biznesu" >a nie za  oczywiste przestďż˝pstwo. Wyłudzenie to by było wg mnie "nie prawnika" gdyby klienci nie dostali tego doładowania za 25zł.

Wyżej piszesz że jesteś prawnikiem a tu tak od razu jednoznacznie określasz :wyłudzenie/przestępstwo.

Data: 2014-05-22 13:46:29
Autor: Bydlę
On 2014-05-22 10:47:52 +0200, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

Wyżej piszesz że jesteś prawnikiem a tu tak od razu jednoznacznie okr
eślasz :wyłudzenie/przestępstwo.

Co więcej, można smiało puścić wodze fantazji, że wszystkie umowy są tak właśnie skonstruowane. Np. umowa, że bank kupi nam (da pieniądze na cel) mieszkanie, a my przez 30 lat zapłacimy bankowi o wiele więcej, niż jest ono warte.
Dokładnie tak, jak z tym doładowaniem...
;-)

--
Bydlę

Data: 2014-05-22 15:31:17
Autor: Danusia

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:2b435db9-9e98-4aa9-aedc-4fb9bb937c41googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 08:40:49 UTC+2 użytkownik Danusia napisał:
Niestety b��d, autorka w�tku jest prawnikiem i w pierwszej kolejno�ci
[...]

Płacąc ze nie 50 zł +VAT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wyżej piszesz że jesteś prawnikiem a tu tak od razu jednoznacznie określasz :wyłudzenie/przestępstwo.

Jeżeli ktoś pobiera 50 zł, z tego za 25 zł robi Ci doładowanie, a drugie 25 zł stanowi jego zysk, to jest to oczywiście wyłudzenie nienależnej korzyści. Wyłudzenie dlatego że w treści e-maila firma pisze o darmowym a nie odpłatnym doładowaniu.

-- -

Data: 2014-05-22 10:18:11
Autor: Bydlę
On 2014-05-22 08:40:49 +0200, "Danusia" <dan5@wp.pl> said:

[...]

Ale to dziecinna reakcja. I głupia.
Nie można UKRAŚĆ komuś jego zgody na tzw. darmowe (pułapka na chciwych, którym wtedy rozum odbiera) doładowanie za cenę wyższą, niż wartość doładowania.

Chodziło o to czy są na grupie ludzie popierający taki "biznes"

Ja popieram. Uważam, że im więcej osób w ten sposób kupi doładowanie, tym szybciej ludzie nauczą się czytania umów.
Wiem,moja postawa jest również dziecinna - wszak obecnie modne jest żądanie, żeby to jakiś urząd myślał i podejmował decyzje za obywatela, który czytać nie potrafi, nie lubi i w ogóle to on nie ma czasu, bo musi na fejsie coś napisać lub obejrzeć.
;>

Przypominam że Pobieraczek został najpierw dwukrotnie ukarany wysoką grzywną, a w końcu jego działalność została uznana przez Sąd za przestępstwo.

A mimo tego ludzie wciąż żądają, żeby jakiś dekret wydać, lub ustawę, że zakazane jest zawieranie umów korzystnych dla jednej strony (!), tylko żeby oni sami czytać i myśleć nie musieli...

--
Bydlę

Data: 2014-05-22 10:00:35
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Bydlę pan.bydle@gmail.com ...

[...]

A jak cie okradną w ciemnej ulicznce to Twoja wina, bo przeciez mogłes sztuki walki cwiczyc!
Nie myl niekorzystnych umów ze zwykłym oszustwem gdzie w reklamie/ogłoszeniu/tytule pisze sie jedno a w regulaminie małymi literkami drugie.

Data: 2014-05-22 03:23:43
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 12:00:35 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
A jak cie okradn� w ciemnej ulicznce to Twoja wina, bo przeciez mog�es sztuki walki cwiczyc!
Na kradzież wpływu nie masz z reguły a na skorzystanie z darmowego doładowania masz 100%wpływ- albo warunki Tobie odpowiadają i korzystasz albo nie.

Data: 2014-05-22 12:29:49
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

A jak cie okradnďż˝ w ciemnej ulicznce to Twoja wina, bo przeciez
mog�es sztuki walki cwiczyc!

Na kradzież wpływu nie masz z reguły a na skorzystanie z darmowego
doładowania masz 100%wpływ- albo warunki Tobie odpowiadają i
korzystasz albo nie.
Powtórze:
- przestań psuć kodowanie psujo!
- masz wpływ - mogłes opanowac sztuki walki.

A jak kupisz w sklepie masło, a po otwarciu okaze sie ze to piasek z klejem (co było napisane małym druczkiem na opakowaniu) to oczywiscie ówniez Twoja wina, bo przecież wiadomo, ze w kazdej sytuacji zawsze trzeba czytac dokładnie kazde opakowanie od A do Z!

Nie popadajmy w paranoje!

Data: 2014-05-22 05:54:45
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 14:29:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

A jak kupisz w sklepie masďż˝o, a po otwarciu okaze sie ze to piasek z klejem (co byďż˝o napisane maďż˝ym druczkiem na opakowaniu) to oczywiscie ďż˝wniez >Twoja  wina, bo przecieďż˝ wiadomo, ze w kazdej sytuacji zawsze trzeba czytac > dokďż˝adnie kazde opakowanie od A do Z!
Dokładnie tak. Popatrz zresztą na półkach ile masz produktów na których jest napisane "masło". I zawsze szukam tak żeby kupić masło a nie cos masłopodobnego.
Gdybym kupił klej z piaskiem czy jak tam napisałeś to kupiłbym raz drugi raz nie kupił i w końcu producent kleju z piaskiem w opakowaniu od masła wylatuje z rynku. I tak to ma działać.
Ludzie powinni być świadomi. Jeśli ktoś kupi "darmowe doładowanie" myśląc ze nic nie płacąc uzyska 25zł więcej na swoim koncie w tel. top jego naiwność i tyle.
Ty byś pewnie chciał żeby jakieś wyspecjalizowane komórki Państwa sprawdzały za Ciebie np. oferty na allegro żebyś przypadkiem nie kupił od gościa co ma same negatywy. A jak kupisz to winny: system, allegro, Państwo itp. ale nie Ty

Data: 2014-05-22 15:08:21
Autor: z
W dniu 2014-05-22 14:54, Kris pisze:
Ludzie powinni być świadomi.

A znasz takie słowo _UCZCIWI_?
Jak już opanujesz takie pojęcia to możemy potem podyskutować o "świadomości", "ostrożności", "przewidywaniu niebezpieczeństw"...

PS. Nie zapomnij oczywiście o definicji _oszustwa_
To takie podstawy podstaw o których uczą w podstawówkach ;-)

Data: 2014-05-22 06:41:50
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:08:21 UTC+2 użytkownik z napisał:
A znasz takie s�owo _UCZCIWI_?
A co proponujesz w tym konkretnym opisanym przypadku?
-zakazać sprzedaży doładowań w sposób jak gościu robi?
-może jakaś państwowa instytucję powołać co ustali zasady sprezedazy doładowań i będzie to kontrolować?
-może koncesje na sprzedaż doładowań ?
Zaproponuj coś jak rozwiązać "problem"

Data: 2014-05-22 16:31:31
Autor: z
W dniu 2014-05-22 15:41, Kris pisze:
[...]

Nie trzeba nic tworzyć/powoływać.
Doniesienie do prokuratury o próbie oszustwa.
"
Art. 286. Oszustwo
§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo _wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania_,
"
Napisz dlaczego opisywany tutaj czyn nie spełnia wymogów paragrafu to się pośmiejemy :-)

Data: 2014-05-22 15:12:46
Autor: Śmieć

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:baa08a1a-80a6-4d59-ae86-89d0b57938f5googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 14:29:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

A jak kupisz w sklepie mas�o, a po otwarciu okaze sie ze to piasek z klejem
> [...]
Ludzie powinni być świadomi. Jeśli ktoś kupi "darmowe doładowanie"
myśląc ze nic nie płacąc uzyska 25zł więcej na swoim koncie w tel. top

Niekoniecznie, ludzie mogą myśleć że to z dotacji z Unii Europejskiej, że firma otrzymała dotację pod warunkiem że rozpropaguje to i tamto .....

Data: 2014-05-22 06:32:05
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:12:46 UTC+2 użytkownik ďż˝mieďż˝ napisał:
Niekoniecznie, ludzie mogďż˝ myďż˝leďż˝ ďż˝e to z dotacji z Unii Europejskiej, >ďż˝e  firma otrzymaďż˝a dotacjďż˝ pod warunkiem ďż˝e rozpropaguje to i >tamto .....
Jeśli by tak napisał a tak by nie było to wtedy podejrzenie oszustwa.
A tu nie wiemy czy tak napisał. Danusia regulamin przeczytała zrozumiała, nie kupiła usługi więc chyba dość jasno zasady były tam opisane.

Data: 2014-05-22 15:22:23
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Niekoniecznie, ludzie mog� my�le� �e to z dotacji z Unii
[...]

Ale naprawde  nie rozumiesz, ze gośc liczy na tych ktorzy będa sądzili ze z jakiegos powodu dostaną bezbłatne doładowanie (nie wazne czy z powodu akcji marketingowej, promocji firmy czy czegokolwiek innego) a finalnie sporo za to zapłaca bedac nieswiadomym opłaty?
Toz to wypisz wymaluj pasuje do paragrafu podanego przez "z" i mam nadzieje, ze gośc szybko zostanie ukarany.
No chyba ze jak to oszust, zaraz okaze sie, ze nie jest tak pewny swojej uczciwosci i bedzie trudno go znaleźć.

Data: 2014-05-22 16:02:07
Autor: Śmieć

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:9e6a9e41-4ce1-4240-8495-045b976a5764googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:12:46 UTC+2 użytkownik ďż˝mieďż˝ napisał:
Niekoniecznie, ludzie mog� my�le� �e to z dotacji z Unii Europejskiej,
[...]

Jak by w reklamowych e-mailach napisano że jest to odpłatna usługa w której płacisz za doładowanie i płacisz za usługę to byłoby tak jak piszesz. Niestety napisano że otrzymasz bezpłatne doładowanie (jednoznacznie i celowo). Natomiast w regulaminie napisano że jeżeli wyślesz dwa smsy po 25zł każdy to otrzymasz doładowanie za 25zł. Regulamin całkowicie zaprzecza treści e-maila.

Data: 2014-05-22 15:22:23
Autor: Budzik
[...]

Oczywiscie.
Chciałbym zeby reklama była w miare uczciwa. Rozumiem, ze jak sie w reklamie mówi, ze ten proszek jest najlepszy to nie ma sie co czepiac.
Ale jak sie mowi, ze ten proszek jest najlepszy a po kupieniu okazuje sie ze to nie jest proszek to juz jest cos nie tak.

P.S. Jeżeli masz zamiar znowu zepsuc kodowanie to nie oczekuj mojej odpowiedzi.

Data: 2014-05-22 15:08:09
Autor: Śmieć

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:86fbea0e-5093-42d9-8ebf-9a35389f0d03googlegroups.com...
[...]

Pod warunkiem że wcześniej przeczytasz regulamin. Przecież Danusia wyraźnie to pisze. Pobieraczek funkcjonował też dokładnie na tej zasadzie że potencjalny klient nie przeczyta regulaminu, a Sąd orzekł że jest to przestępstwo wyłudzenia.

Data: 2014-05-22 06:25:32
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:08:09 UTC+2 użytkownik ďż˝mieďż˝ napisał:
Pod warunkiem ďż˝e wczeďż˝niej przeczytasz regulamin. Przecieďż˝ Danusia >wyraďż˝nie  to pisze. Pobieraczek funkcjonowaďż˝ teďż˝ dokďż˝adnie na tej zasadzie ďż˝e \
potencjalny klient nie przeczyta regulaminu, a S�d orzek� �e jest to przest�pstwo wy�udzenia.

To niech przeczyta. Skoro autorka wątku przeczytała regulamin to znaczy że był dostępny.
Domagasz się może żeby na kubkach z kawa był napis ostrzegaże jest gorąca?

Data: 2014-05-22 16:11:07
Autor: Śmieć

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:e3ccfe50-e342-40d2-85f5-e6ba99d29137googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:08:09 UTC+2 użytkownik ďż˝mieďż˝ napisał:
Pod warunkiem ďż˝e wczeďż˝niej przeczytasz regulamin. Przecieďż˝ Danusia  >wyraďż˝nie
to pisze. Pobieraczek funkcjonowa� te� dok�adnie na tej zasadzie �e \
[...]

Nie, domagam się aby tacy "biznesmeni" byli publicznie piętnowani, a ich próby wyłudzenia kasowane przez Sąd szybko i sprawnie, tak jak to robią z ludźmi co ukradli batonik.

Data: 2014-05-22 14:17:19
Autor: z
W dniu 2014-05-22 10:18, Bydlę pisze:
Ja popieram. Uważam, że im więcej osób w ten sposób kupi doładowanie,
tym szybciej ludzie nauczą się czytania umów.

Ja nie chciałbym żeby ludzie Twojego pokroju uczyli moje dzieci. W jakiej branży "robisz biznes"?
Takie poglądy to już nawet gorsze od lewactwa ;-)
"Będziemy was uczyć przez okradanie was"

Data: 2014-05-22 06:01:31
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 14:17:19 UTC+2 użytkownik z napisał:
Ja nie chcia�bym �eby ludzie Twojego pokroju uczyli moje dzieci.
Wolałbyś pewnie aby Twoje dzieci były uczone że Państwo czy inne organizacje będą o nich dbały, pilnowało żeby nie zawierały niekorzystnych umów, nie kupowały od oszustów na allegro itp. A krzywizna banana powinna być rozpisana w rozporządzeniu UE;)

Data: 2014-05-22 15:13:59
Autor: z
W dniu 2014-05-22 15:01, Kris pisze:
[...]

Wolałbym żeby moje dzieci wyrosły na porządnych uczciwych ludzi którzy mają kręgosłupy moralne wyniesione z domu i z profesjonalnej szkoły.
Państwo nie jest od tego żeby pilnować czy się nie skaleczę nożem tylko od tego żeby ścigać i karać ludzi którzy popełniają przestępstwa, kradną, oszukują. Tylko tyle i aż tyle.

W wątku jest mowa o ewidentnym oszustwie na które istnieje odpowiedni paragraf. Trzeba go tylko egzekwować.

Data: 2014-05-22 06:21:56
Autor: Kris
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
W dniu czwartek, 22 maja 2014 15:13:59 UTC+2 użytkownik z napisał:
W w�tku jest mowa o ewidentnym oszustwie na kt�re istnieje odpowiedni paragraf. Trzeba go tylko egzekwowa�.
A widzisz- paragraf jak twierdzisz jest więc co za problem aby osoba czująca się poszkodowaną zgłosiła oszustwo czy jak to się tam w paragrafach nazywa.

Data: 2014-05-22 16:16:26
Autor: Piotrek
On 2014-05-22 15:13, z wrote:
Wolałbym żeby moje dzieci wyrosły na porządnych uczciwych ludzi którzy
mają kręgosłupy moralne wyniesione z domu i z profesjonalnej szkoły.

IMHO to za mało, ażeby przeżyć w *realnym* świecie. Dodałbym do tego chociaż kilka dość oczywistych formułek w stylu "nie ma czegoś takiego jak darmowe obiady/doładowania".

[...]

W wątku jest mowa o ewidentnym oszustwie na które istnieje odpowiedni
paragraf. Trzeba go tylko egzekwować.

Z tym "ewidentnym* to bym nie przesadzał. IMHO "bijemy piankę" bez wiarygodnej znajomości treści rzeczonego emaila / strony webowej.

Ale jakoś mnie to nie dziwi ;-)

Piotrek

Data: 2014-05-22 16:42:49
Autor: z
W dniu 2014-05-22 16:16, Piotrek pisze:

IMHO to za mało, ażeby przeżyć w *realnym* świecie. Dodałbym do tego
chociaż kilka dość oczywistych formułek w stylu "nie ma czegoś takiego
jak darmowe obiady/doładowania".

Dlaczego taka formułka klajstrująca złodziejską rzeczywistość?
Jeśli napisał że darmowe a wszyscy posługujący się polskim językiem tak to rozumieją (bez wertowania drobnych druczków) to sam jest sobie winien niechlujnego poinformowania potencjalnego klienta.
Ma rozdać za darmo jak obiecał, wyrok sądu i poszedł z torbami.
Następnym razem zanim będzie chciał kogoś oszukać zastanowi się dwa razy.
Przecież naród należy uświadamiać nawet bolesnymi metodami. :-)

Z tym "ewidentnym* to bym nie przesadzał. IMHO "bijemy piankę" bez
wiarygodnej znajomości treści rzeczonego emaila / strony webowej.

Tak można wytłumaczyć całe rzesze "cfaniaków" internetowych czy smsowych którzy codziennie oszukują ludzi.
Oni ciągle to robią i to coraz bardziej bezczelnie bo my na to pozwalamy olewając istniejące już prawo.

PS. Moja żona od jakiego czasu dostaje smsy w stylu:
"Wyślij smsa bo jak nie to jutro zginiesz"
To już przestaje być śmieszne.

Data: 2014-05-22 17:41:15
Autor: Piotrek
On 2014-05-22 16:42, z wrote:
Dlaczego taka formułka klajstrująca złodziejską rzeczywistość?

Dlatego, że rozmawiamy o realnym świecie. W którym w szczególności usługi nie muszą być świadczone z Polski, a co za tym idzie nie muszą być karalne w świetle prawa lokalnego.

Już nie mówiąc o tym, że cały czas odnosisz się do jakichś kryminogennych klimatów ...

A tymczasem pierwszy lepszy przykład z brzegu: amazonowe free books dla kindla w PL kosztowały (o ile mnie pamięć nie myli) 0.99$
Oszustwo?

A wystarczy użyć mózgu i nie kupić ażeby nie zostać "oszukanym" (lub oszukanym).

Jeśli napisał że darmowe a wszyscy posługujący się polskim językiem tak
to rozumieją (bez wertowania drobnych druczków) to sam jest sobie winien
niechlujnego poinformowania potencjalnego klienta.

A jak jeden rozumie to inaczej to co wtedy? ;-)

[...]
Tak można wytłumaczyć całe rzesze "cfaniaków" internetowych czy smsowych
którzy codziennie oszukują ludzi.
Oni ciągle to robią i to coraz bardziej bezczelnie bo my na to pozwalamy
olewając istniejące już prawo.

Ale czytałeś tekst źródłowy, czy tak tylko "bijesz pianę"? ;-)

PS. Moja żona od jakiego czasu dostaje smsy w stylu:
"Wyślij smsa bo jak nie to jutro zginiesz"
To już przestaje być śmieszne.

Zgłoś stalking na policji i zdaj relację jak poszło.

P.

Data: 2014-05-22 18:35:45
Autor: z
W dniu 2014-05-22 17:41, Piotrek pisze:
Dlatego, że rozmawiamy o realnym świecie. W którym w szczególności
usługi nie muszą być świadczone z Polski, a co za tym idzie nie muszą
być karalne w świetle prawa lokalnego.

Co to za wymówka? Przecież jak sprzedaje w Polsce to musi po polsku i jeszcze przestrzegać polskiego prawa.

A jak jeden rozumie to inaczej to co wtedy? ;-)

Z pobieraczkiem był dokładnie taki sam dylemat. I co? I można.

Ale czytałeś tekst źródłowy, czy tak tylko "bijesz pianę"? ;-)

To jest szersze zjawisko. Wszyscy wiemy jak to działa. Nie ściemniaj.

Zgłoś stalking na policji i zdaj relację jak poszło.

Niestety mam małe zaufanie do polskiego wymiaru sprawiedliwości (po ostatnich kontaktach). Mała szkodliwość, drobne kwoty...
A wszystko prze takie właśnie jak Twoje miękkie podejście do tematu.

Data: 2014-05-22 19:39:43
Autor: Piotrek
On 2014-05-22 18:35, z wrote:
Niestety mam małe zaufanie do polskiego wymiaru sprawiedliwości (po
ostatnich kontaktach). Mała szkodliwość, drobne kwoty...

A widzisz Pan! Czyli jednak lepiej używać mózgu ;-)

I tym optymistycznym akcentem ...

Piotrek

Data: 2014-05-22 19:58:39
Autor: z
W dniu 2014-05-22 19:39, Piotrek pisze:

A widzisz Pan! Czyli jednak lepiej używać mózgu ;-)

Nie lepiej ale gra się tak jak przeciwnik pozwala.
Nie zmienia to faktu że "cfaniaki" w hu... lecą i że nie należałoby im przywalić w mordę :-)

Data: 2014-05-22 20:12:56
Autor: Piotrek
On 2014-05-22 19:58, z wrote:
Nie lepiej [...]

Spoko! To podobno boli tylko na początku ;-)

MSPANC

Piotrek

Data: 2014-05-22 15:14:27
Autor: Śmieć

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:537dead2$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czego od niego chcesz? Przecież PO oficjalnie propagowało hasło "Pierwszy milion trzeba ukraść".

Data: 2014-05-25 18:43:15
Autor: Bydlę
On 2014-05-22 15:14:27 +0200, "Śmieć" <jan3426@wp.pl> said:

[...]

Stanowczo prostestuję przeciwko wiązaniu mnie z jakąkolwiek partią polityczną - wszystkich polityków (bez względu na to, jak nazywa się banda, do której aktualnie należą) traktuję jak kłamców, oszustów i złodziei.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2014-05-25 18:36:07
Autor: Bydlę
On 2014-05-22 14:17:19 +0200, z <z@z.pl> said:

W dniu 2014-05-22 10:18, Bydlę pisze:
Ja popieram. Uważam, że im więcej osób w ten sposób kupi doładowanie,
tym szybciej ludzie nauczą się czytania umów.

Ja nie chciałbym żeby ludzie Twojego pokroju uczyli moje dzieci.

Czyli wolisz dzieci głupsze.
Masz prawo, choć to je krzywdzi.

 W jakiej branży "robisz biznes"?

Ojej, czyli muszę prowadzić (taki) byzness, żeby mieć zdanie na taki temat.
Jesteś pewien?
;>>>

Takie poglądy to już nawet gorsze od lewactwa ;-)

Pogląd, że naród winien być wyedukowany, a ludzie myśleć, bo to ogranicza pole manewru szustom?
Śmiała teza.

--
Bydlę

Data: 2014-05-22 15:41:18
Autor: Danusia

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:llkbs3$5sb$1cougar.axelspringer.pl...
On 2014-05-22 08:40:49 +0200, "Danusia" <dan5@wp.pl> said:

[...]

W PRL cos takiego było niemozliwe bo każdy cwaniak wiedział że za to idzie sie do paki i to szybko, bo sprawa jest oczywista od początku do końca.
W 3RP człowiek który ukradł batonik wartości niecałe 2 zł idzie do więzienia na pół roku! Dlatego bo nie jest biznesmenem. Przez te 25 lat tak zmieniono prawo że biznesmen może ukraść wyłudzić setki milionów i nic, zwykły człowiek pódzie do więzienia za kradzież bułki. W 2RP przed wojną cwaniak który chciał sprzedać kolumne Zygmunta też szedł do paki i to szybko, niestey w 3RP tak zmieniono prawo, że każdy cwaniak uważa że mu wolno prawie wszystko, zgodnie z zasadą "co nie jest zabronione jest dozwolone". I na tej grupie jak widać.........

-- -

Data: 2014-05-22 15:52:38
Autor: Piotrek
On 2014-05-22 15:41, Danusia wrote:
[...] Przez te 25 lat
tak zmieniono prawo że biznesmen może ukraść wyłudzić setki milionów i
nic, zwykły człowiek pódzie do więzienia za kradzież bułki. [...]

Jako prawnik nie powinnaś raczej mieć problemów z podaniem przykładów takich zmian ;-)

3RP tak zmieniono prawo, że każdy cwaniak uważa że
mu wolno prawie wszystko, zgodnie z zasadą "co nie jest zabronione jest
dozwolone". [...]

OMG! napisz, że żartujesz ...

Piotrek

Data: 2014-05-23 08:54:05
Autor: Danusia

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:537e0124$0$2239$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-05-22 15:41, Danusia wrote:
[...] Przez te 25 lat
[...]

Jeżeli ktoś kasuje 50 zł, z tego za 25 zł robi Ci doładowanie, a drugie 25
zł stanowi jego zysk, to jest to oczywiście wyłudzenie nienależnej korzyści.
Wyłudzenie dlatego że w treści e-maila firma pisze o darmowym a nie
odpłatnym doładowaniu.
A pisze tak bo nie jest to zabronione, czyli jest dozwolone, czyli jest dozwolone oszukiwanie ludzi, czyli jest dozwolone wyłudzanie nie naleznych korzysci itd. itd.
A jest to tak dlatego bo w 3RP zmieniono prawo, prawo które poprzednio nie dopuszczało takich działań.

-- -

Data: 2014-05-23 08:00:49
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Danusia dan5@wp.pl ...

[...]

???
Uzyskiwanie nienależnych korzysci chyba nadal jest zabronione.
Nazywa sie to jakos "doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem"

Data: 2014-05-23 09:06:09
Autor: Piotrek
On 2014-05-23 08:54, Danusia wrote:
[...]

Sorry za osobistą wycieczkę, ale jak to mawia kogutek na grupie budowlanej "trzeba było nie rzucać kamieniami w nauczyciela od logiki to by Cię z lekcji nie wygonił" ...

A jest to tak dlatego bo w 3RP zmieniono prawo, prawo które poprzednio
nie dopuszczało takich działań.

Czyli co konkretnie (ustawa, artykuł) zmieniono w prawie, że takie działania stały się możliwe.

Piotrek

Data: 2014-05-23 09:36:10
Autor: z
W dniu 2014-05-23 09:06, Piotrek pisze:
Czyli co konkretnie (ustawa, artykuł) zmieniono w prawie, że takie
działania stały się możliwe.

Zmieniło się raczej stosowanie prawa pod presją propagandy jakoby to biznesmeni/bankierzy/spekulanci byli nową solą narodu którego się nie tyka. Takie działanie jest przez wiele wypranych mózgów traktowane jako sposób na biznes, prywatna inicjatywa, branie spraw w swoje ręce...
Ale trzeba nazwać sprawy po imieniu (nie nazywać szamba perfumerią)
TO JEST PO PROSTU ZŁODZIEJSTWO!!!

Data: 2014-05-23 10:01:44
Autor: Piotrek
On 2014-05-23 09:36, z wrote:
Zmieniło się raczej stosowanie prawa pod presją propagandy jakoby to
biznesmeni/bankierzy/spekulanci byli nową solą narodu którego się nie
tyka.

O! Już lepiej!

A czy nie wydaje Ci się, że fakt czy się tyka czy nie tyka wynika raczej z atrybutów (kasa, relacje biznesowe, etc) posiadanych przez rzeczonego biznesmena/bankiera/spekulanta?

A co za tym idzie możliwości interpretacji dość skomplikowanego prawa w sposób dla nich dogodny.

I, że takie możliwości istniały *zawsze*.

[...]

Wiesz Pan, ja to jednak stoję na stanowisku, że wprawdzie słabsze strony (w obrocie gospodarczym) należy w ograniczonym zakresie chronić, ale po to zostaliśmy wyposażeni w mózg, ażeby go używać.

I tłumaczenia, w rodzaju "w życiu by mi nie przyszło do głowy, że 25+25 jest różne od zera" albo "nie przepuszczałem, że kursy walut mogą się zmieniać" są ostatnio może i trendy. Ale słabo świadczą o praktyce w używaniu tego mózgu.

Piotrek

Data: 2014-05-23 10:00:47
Autor: Budzik
[...]

Ale tak szczerze - czytasz zawsze i wszedzie kazdy regulamin?
Od A do Z?

Ostatnio była taka sprawa z gosciem ktory zbierał kase na chorego dzieciaczka - matce tego dzieciaczka dał jakies kilkaset żłotych a sam zbieral szacunkowo kilkanascie/dziesiat tysiecy miesiecznie.

Rozumiem, ze według Ciebie wszystko jest ok?

Data: 2014-05-23 12:31:40
Autor: Piotrek
On 2014-05-23 12:00, Budzik wrote:
Ale tak szczerze - czytasz zawsze i wszedzie kazdy regulamin?
Od A do Z?

Oczywiście, że nie. Ale szczególnie wnikliwie czytam te od "darmowych" usług/produktów.

Natomiast ponieważ mam już nieco więcej niż 5 latek to konsekwencje ewentualnego niezczytania "biorę na klatę", a nie obarczam nimi "onych".

Ostatnio była taka sprawa z gosciem ktory zbierał kase na chorego
dzieciaczka - matce tego dzieciaczka dał jakies kilkaset żłotych

które przepiła

a sam zbieral szacunkowo kilkanascie/dziesiat tysiecy miesiecznie.

które przeznaczył na operację i rehabilitację tegoż chorego dzieciaczka.

Mogło tak być? :-)

Rozumiem, ze według Ciebie wszystko jest ok?

Źle rozumiesz :-)

Piotrek

Data: 2014-05-23 13:27:50
Autor: Budzik
[...]

Zawsze i wszedzie?
Darmowe wejscie do parku?

Natomiast ponieważ mam już nieco więcej niż 5 latek to konsekwencje ewentualnego niezczytania "biorę na klatę", a nie obarczam nimi "onych".

cóż. Masz takie prawo usprawiedliwaic biznesmenów ktorzy mowią ze cos jest darmowe po czym pobieraja za to odpłatnosc.
Ja sie z takim podejsciem nie zgadzam.
Pomimo tego, ze postepuje podobnie do ciebie.
Ale widziałem zbyt wielu oszustów naciągajacych starsze osoby poczawszy od delikatnego naciagania po fałszowanie podpisów na koniec.

Ostatnio była taka sprawa z gosciem ktory zbierał kase na chorego
dzieciaczka - matce tego dzieciaczka dał jakies kilkaset żłotych

które przepiła

Mozesz podac jakies informacje na ten temat?
Pomijam na razie pytanie "jakie to ma znaczenie" bo rozumiem, ze sugestia jest taka, ze oszust jest ok, bo matka tez przeznaczyła pieniadze niezgodnie z celem?

a sam zbieral szacunkowo kilkanascie/dziesiat tysiecy miesiecznie.

które przeznaczył na operację i rehabilitację tegoż chorego dzieciaczka.

Mogło tak być? :-)

Przepraszam - udajesz czy nie wiesz o jaką sprawe chodzi?

Rozumiem, ze według Ciebie wszystko jest ok?

Źle rozumiesz :-)

Nie krepuj sie - wyjasnij.

Data: 2014-05-23 15:51:18
Autor: Piotrek
On 2014-05-23 15:27, Budzik wrote:
Zawsze i wszedzie?
Darmowe wejscie do parku?

No przecież odpowiedziałem w następnym zdaniu.

cóż. Masz takie prawo usprawiedliwaic biznesmenów ktorzy mowią ze cos jest
darmowe po czym pobieraja za to odpłatnosc.

A po czym poznajesz, że kogokolwiek usprawiedliwiam?

[...]
[...]

Dosypuję do pieca, żeby flejm nie wygasł ;-)

A tak na poważnie to zadziwia mnie łatwość formułowania osądów na podstawie (najczęściej) niepełnych informacji.

Co z tego wynika masz w wątku "twarde prawo ale prawo". Jeśli nie chce Ci się czytać to konkluzja jest mniej więcej taka jak w tym dowcipie o rozdawaniu zegarków w Związku Radzieckim.

Źle rozumiesz :-)

Nie krepuj sie - wyjasnij.

Ale co tu wyjaśniać? Przekaz jest bardzo prosty:
Masz mózg to go używaj. Nie licząc na to, że państwo będzie myślało za Ciebie.

Piotrek

Data: 2014-05-23 17:00:55
Autor: Budzik
[...]

Po tym, ze piszesz, iz winny jest korzystający bo nie doczytał umowy.
[...]
[...]

Akurat sprawa bulwersujaca wiec nie widze tutaj powodów do zartów.

[...]

Naprawde nie rozumiesz ze nie chodzi o mnie?
Jest grupa spoleczesntwa troche mniej ogarnieta, troche mniej inteligentna lub po prostu naiwna bo tak wychowana (ludzie starsi).
Nie zgadzam sie na to, zeby taki biznesmen strzygł ich jak popadnie.
Oferty maja byc jasne i uczciwe a nie takie ze w kazdym słowie haczyk.
SMSy ze wygrałes milion złych... punktów tez uwazam za oszustwo!

Data: 2014-05-23 19:49:32
Autor: Piotrek
On 2014-05-23 19:00, Budzik wrote:
Naprawde nie rozumiesz ze nie chodzi o mnie?
Jest grupa spoleczesntwa troche mniej ogarnieta, troche mniej inteligentna
lub po prostu naiwna bo tak wychowana (ludzie starsi).

Jesteś pewny, że to akurat ta grupa kupuje "darmowe" doładowania?

Nie zgadzam sie na to, zeby taki biznesmen strzygł ich jak popadnie.
Oferty maja byc jasne i uczciwe a nie takie ze w kazdym słowie haczyk.
SMSy ze wygrałes milion złych... punktów tez uwazam za oszustwo!

No i super! Zgadzam się z Tobą w 100%

To teraz opisz w jaki sposób państwo ma takiego człowieka obronić przed przewałką polegającą na sprowokowaniu oddzwonienia na numer +22 [...] (a bo mi się wydawało, że to Franek z Warszawy dzwonił) albo +24 [...] (Heniek z Kutna).

Jak już się z tym uporasz, następna w kolejności może być obrona przed kupowaniem usług od podmiotów działających poza PL. Dla utrudnienia przyjmijmy, że taka działalność jest legalna według prawa lokalnego (choć być może wątpliwa moralnie według naszych opinii).

Piotrek

Data: 2014-05-24 03:00:54
Autor: Budzik
[...]

Jestem pewny ze ta grupa jest podatna na niedoczytanie umowy, na wiare na słowo wszelkiej masci sprzedawcom etc.

[...]

No to pieknie.

[...]

W bardzo prosty sposób.
Jeżeli reklama w tak drastyczny sposób rożni sie z oferta to:
- przywalic ogromną kare
- w sporach cywilnych wziac strone oszukanego.

[...]

Sugerujesz, ze takiej firmy nie da sie ukarac bo nie da sie jej znaleźc?
No to trzeba działac szybko, isc za pieniadzem i przynajmniej uniemozliwiac dalszy proceder.
Zablokować konto i poczekac az biznesmen sie zglosi.

Data: 2014-05-24 11:00:02
Autor: Piotrek
On 2014-05-24 05:00, Budzik wrote:
[...]

Jaka znowu reklama? Ordynarny wałek z "puszczeniem sygnału" z CID numeru premium z Wybrzeża Kości Słoniowej / Demokratycznej Republiki Konga. Życzę powodzenia w dochodzenie swoich niewątpliwie słusznych racji w tamtejszym systemie prawnym, ale sukcesów raczej nie wróżę.

Tak więc zdecydowanie bardziej skuteczne jest użycie (zawczasu) mózgu ...

[...]

Nawet jej nie trzeba szukać bo ma komplet (prawdziwych) danych na swojej stronie webowej.

No to trzeba działac szybko, isc za pieniadzem i przynajmniej uniemozliwiac
dalszy proceder.

Jaki znowu proceder? Legalną działalność według prawa lokalnego polegającą na sprzedaży wirtualnych "szklanych paciorków" dających szczęście wszelakie?

Zablokować konto i poczekac az biznesmen sie zglosi.

Zaczyna się robić ciekawie. Kontynuujecie Kolego na temat blokowania konta bankowego *legalnie* działającej firmy. Firma znajduje się na przykład na Dominikanie.

A ja idę po orzeszki i piwo.

Piotrek

Data: 2014-05-24 12:00:41
Autor: Budzik
[...]

Czyli nie da sie? Chcesz powiedziec, ze sposobem na pierwszy milion jest zarejestrowanie TAM firmy i robienie takiego wałka na odległosc?

Data: 2014-05-24 16:29:44
Autor: Piotrek
On 2014-05-24 14:00, Budzik wrote:
Czyli nie da sie? Chcesz powiedziec, ze sposobem na pierwszy milion jest
zarejestrowanie TAM firmy i robienie takiego wałka na odległosc?

Tak świetnie dyskutujesz z własnymi tezami, że nie będę Ci chyba przeszkadzał ;-)

Miłego wieczora

Piotrek

Data: 2014-05-24 23:09:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
On Sat, 24 May 2014, Budzik wrote:

Czyli nie da sie?

  Przez państwo?
  Da się.
  Przywrócić PRL, jak chce Wiesiaczek, i nie będziesz miał technicznych
możliwości bycia oszukanym zza granicy.
  A jak je przypadkiem będziesz miał, to będziesz przestępcą, bo
naruszyłeś jakiś zakazu używania do celów osobistych albo podobnie.

<to nie do mnie, dla porządku>
Chcesz powiedziec, ze sposobem na pierwszy milion jest
zarejestrowanie TAM firmy i robienie takiego wałka na odległosc?

  Jednym ze sposobów być może jest.
  Ma tę wadę, że może niebezpiecznie być wrócić do kraju :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 10:41:34
Autor: Budzik
Uwolnij rozmowy - darmowe do?adowania
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

Czyli nie da sie?

  Przez państwo?
  Da się.
  Przywrócić PRL, jak chce Wiesiaczek, i nie będziesz miał technicznych
możliwości bycia oszukanym zza granicy.

To smutne.

  A jak je przypadkiem będziesz miał, to będziesz przestępcą, bo
naruszyłeś jakiś zakazu używania do celów osobistych albo podobnie.

:)

<to nie do mnie, dla porządku>
Chcesz powiedziec, ze sposobem na pierwszy milion jest
zarejestrowanie TAM firmy i robienie takiego wałka na odległosc?

  Jednym ze sposobów być może jest.
  Ma tę wadę, że może niebezpiecznie być wrócić do kraju :>

Ale po co?
Klimat srodziemnomorski to jest to. :)

Data: 2014-05-23 18:24:23
Autor: z
W dniu 2014-05-23 15:51, Piotrek pisze:
A tak na poważnie to zadziwia mnie łatwość formułowania osądów na
podstawie (najczęściej) niepełnych informacji.

Napisz co w omawianym tu przypadku jest niejasne i czego nie rozumiesz? To się pośmiejemy :-)

Ale co tu wyjaśniać? Przekaz jest bardzo prosty:
Masz mózg to go używaj. Nie licząc na to, że państwo będzie myślało za
Ciebie.

Jeśli opiekuńcze państwo tak o nas dba i nakłada koncesje, zezwolenia, tworzy instytucja nadzoru (amber gold) to nie dziw się że my obywatele gramy tak jak nam pastwo nakazuje.
Jeśli państwo i jego organy nie wywiązuje się ze swoich obietnic to mamy siedzieć cicho bo ktoś przez to kasy nie zarobi?
Rybki albo akwarium. Państwo nas trzyma w ryzach i doi to i niech broni przed złodziejami. Oczywiście wolałbym drugie wyjście. Jak najmniej państwa w państwie. I wtedy z pełną odpowiedzialnością i radością będziemy _brać na klatę_ wszystkie nasze złe, nieopatrzne, nieprzemyślane decyzje.

Jestem oszołomem co się byle czego czepia i szuka dziury w całym?
Niech i tak będzie ale za to nie jestem złodziejem albo tym co złodziei usprawiedliwia.

Data: 2014-05-23 09:55:58
Autor: P.B.
Dnia Fri, 23 May 2014 08:54:05 +0200, Danusia napisał(a):

[...]

A jak ktoś kupuje meble od producenta i sprzedaje Tobie trzy razy drożej to
nie jest wyłudzenie?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-05-23 13:06:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 May 2014, P.B. wrote:

[...]

  A obiecuje "darmową sprzedaż" tego mebla?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-23 13:19:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 May 2014, Danusia wrote:

[...]

  Tak właśnie.

A pisze tak bo nie jest to zabronione,

  Jak to NIE JEST?

czyli jest dozwolone, czyli jest dozwolone oszukiwanie ludzi,

  Obracasz kota ogonem.
  To co staje się problemem, to fakt, iż takie postępowanie nie jest
ścigane "z urzędu i z inicjatywy".
  Jak *ktoś* nie przyniesie dowodów "pod nos", to urzędy starają się
nie widzieć problemu. A jak już, "to musi trwać".
  Poszkodowanym nie chce się więc walczyć z oszustami i tyle.
  Druga sprawa, to działanie poprzez "podmiot zagraniczny".
  To było problemem ZAWSZE, ale w dobie internetu stało się
powszechne, prawie każdy może trafić na ofertę "firmy z <tu
dowolne miejsce gdzie akurat jest wojna>" i się naciąć.

czyli jest dozwolone wyłudzanie nie naleznych korzysci itd. itd.
A jest to tak dlatego bo w 3RP zmieniono prawo, prawo które poprzednio nie dopuszczało takich działań.

  Ktoś skreślił art.268 KK?
  Zaskoczony jestem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 18:47:44
Autor: Bydlę
On 2014-05-23 08:54:05 +0200, "Danusia" <dan5@wp.pl> said:

Jeżeli ktoś kasuje 50 zł, z tego za 25 zł robi Ci doładowanie, a drugie 25
zł stanowi jego zysk, to jest to oczywiście wyłudzenie nienależnej korzyści.
Wyłudzenie dlatego że w treści e-maila firma pisze o darmowym

Darmowe wyklucza płacenie.
Więc nikt nie skorzysta bo wie, że jakiś błąd jest w tekście.

--
Bydlę

Data: 2014-05-25 18:46:36
Autor: Bydlę

On 2014-05-22 08:40:49 +0200, "Danusia" <dan5@wp.pl> said:

[...]

Chyba się zgubiłem - regulamin zatajał istotę umowy?
Bo odnoszę wrażenie, że ktoś podawł jak na tacy jasne jej zapisy...

W 3RP człowiek który ukradł

Czyli nie na temat.

 W 2RP przed wojną cwaniak który chciał sprzedać kolumne Zygmunta też szedł do paki

I teraz też.
Ale my o usłudze: 25zł za 50 zł, co w regulaminie ujęto, więc nikt normalny nie skorzystał.

każdy cwaniak uważa że mu wolno prawie wszystko, zgodnie z zasadą "co nie jest zabronione jest dozwolone"

No bo właśnie tak jest.
Dlatego mogę sprzedać skarpetkę za 1 zł, ale równie dobrze i za milion zł.
Dalej nie zwalnia to od myślenia.

--
Bydlę

Data: 2014-05-21 01:11:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 May 2014, Kris wrote:

Jakby co to będzie się bronił że darmowa jest usługa doładowania.
Np. "darmowa wysyłka telewizora" nie oznacza że telewizor jest za darmo;)

  Żeby nie przypominać "darmowego tankowania" :) (był flejm swojego czasu)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-20 12:06:22
Autor: Piotrek
Uwolnij rozmowy - darmowe doÂładowania
On 2014-05-20 08:33, Danusia wrote:
[...]

Niewątpliwy sukces marketingowo/biznesowy jaki udało się osiągnąć sprzedając 20000 doładowań na 100% marży jest IMHO naturalną konsekwencją traktowania przez ustawodawcę konsumentów jak osób z dysfunkcją mózgu.

I później mamy "kfiatki" w rodzaju przyjmowania ofert jak ta wyżej, albo innych promocji w których 4 jogurty w zestawie są droższe niż te same jogurty kupowane osobno ...

Piotrek

Uwolnij rozmowy - darmowe doładowania