Uznanie autorstwa kontra własność intelektualna

Data: 2012-01-27 12:37:08
Autor: Bogdan Idzikowski
Uznanie autorstwa kontra własność intelektualna

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:jftvn9$lb1$3inews.gazeta.pl...
Uznanie czyjegoś autorstwa jest potrzebne ale nie ma nic wspólnego z dzisiejszą rozbuchaną "własnością intelektualną".
Zaprzeczanie odkryciom Einsteina byłoby oszczerstwem.
Z drugiej strony nie można zabronić tego by napisać podręcznik do fizyki w którym przestawiona byłaby teoria Einsteina i brać za to pieniądze.

I jeśli ktoś skopiuje tenże podręcznik i udostępni jego kopię wszystkim zainteresowanym, postępuje nieuczciwie w równym stopniu, jak ci, którzy posługują się tą kopią, a nie oryginalnym podręcznikiem. Zostaje okradziony autor podręcznika.

Data: 2012-01-27 12:39:37
Autor: zdumiony
[...]

W jaki sposób okradziony?

Data: 2012-01-27 12:46:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:jfu2dm$lu2$2inews.gazeta.pl...
[...]

Naprawdę nie wiesz, czy rżniesz głupa?

Data: 2012-01-27 12:55:59
Autor: zdumiony
Uznanie autorstwa kontra własność intelek tualna
Naprawdę nie wiesz, czy rżniesz głupa?

Jeżeli zamiast kupić książkę pójdę do biblioteki ją przeczytać, czy mu coś ubywa? Albo kupię książkę i dam poczytać znajomym?

Data: 2012-01-27 13:49:49
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:jfu3cc$p1e$2inews.gazeta.pl...
Naprawdę nie wiesz, czy rżniesz głupa?

Jeżeli zamiast kupić książkę pójdę do biblioteki ją przeczytać, czy mu coś ubywa? Albo kupię książkę i dam poczytać znajomym?

Ale cały czas masz do czynienia z oryginałem, za który zapłacono autorowi.
Polecam zapoznanie się z Ustawą "Prawo Autorskie" Rozdział 14. Odpowiedzialność karna.

I w tym temacie mam tyle do powiedzenia.

Data: 2012-01-27 15:39:29
Autor: zdumiony
[...]

"1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

Zwielokrotnia utwór? Czyli usłyszałem w radio, gwiżdżę tę melodię podczas golenia przez co dopuszczam się piracenia :)

Data: 2012-01-27 18:12:45
Autor: pluton
Uznanie autorstwa kontra w³asno¶æ intelektualna
> I je¶li kto¶ skopiuje ten¿e podrêcznik i udostêpni jego kopiê wszystkim
> zainteresowanym, postêpuje nieuczciwie w równym stopniu, jak ci, którzy
> pos³uguj± siê t± kopi±, a nie oryginalnym podrêcznikiem. Zostaje
> okradziony autor podrêcznika.

W jaki sposób okradziony?

w sposob zlodziejski.

Nullification

Uznanie autorstwa kontra własność intelektualna