Uznanie ojcowstwa po kilku latach

Data: 2009-09-12 13:08:42
Autor: maxi
Uznanie ojcowstwa po kilku latach
Witam,
mam pytanie - czy można wnieść do sądu pozew o ojcostwo po kilku latach od urodzenia dziecka ?

Dziecko przez ojca biologicznego nie zostało uznane, w akcie urodzenia jest "ojciec nieznany"

Czy - jesli jest to mozliwe - wiąże się z koniecznością zmiany nawiska dziecku ? Dziecko jest w wieku szkolnym, nosi nazwisko matki - czy może pozostać przy obecnym, a w akcie będzie wpisany "prawdziwy" ojciec z imieniem i nazwiskiem ?
Matka i ojciec dziecka nigdy nie mieszkali razem ani nie byli małżeństwem.
proszę o wypowiedzi.
pozdr

Data: 2009-09-12 08:26:14
Autor: witek
maxi wrote:
Witam,
mam pytanie - czy można wnieść do sądu pozew o ojcostwo po kilku latach od urodzenia dziecka ?

tak, poprzez oswiadczenie zlozone w USC i potwierdzenie go przez matkę.

Dziecko przez ojca biologicznego nie zostało uznane, w akcie urodzenia jest "ojciec nieznany"

to zaraz, to jestes ojcem biologicznym czy nie?

Może masz na myśli przysposobienie, a nie uznanie.

[...]

W momencie złożenia oświadczenia można wybrać nazwisko, matki, ojca lub dwuczlonowe.

Matka i ojciec dziecka nigdy nie mieszkali razem ani nie byli małżeństwem.
proszę o wypowiedzi.

wszystkiego ze szczegółami dowiesz się w USC.
Przy okazji zapytaj jeszcze o różncię pmiędzy uznaniem a przysposobieniem.

Data: 2009-09-12 15:55:55
Autor: Roman Rumpel
witek pisze:
maxi wrote:
Witam,
mam pytanie - czy można wnieść do sądu pozew o ojcostwo po kilku latach od urodzenia dziecka ?

tak, poprzez oswiadczenie zlozone w USC i potwierdzenie go przez matkę.

Pozew do sądu przez oświadczenie w USC ???
Może zastanów się raz jeszcze nad tym, co napisałeś?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-12 09:41:16
Autor: witek
Roman Rumpel wrote:
witek pisze:
maxi wrote:
[...]

a nie pozajączkowałeś z przysposobieniem?

Art. 73.
§ 1. Uznanie ojcostwa następuje, gdy mężczyzna, od którego dziecko pochodzi,
oświadczy przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego, że jest ojcem
dziecka, a matka dziecka potwierdzi jednocześnie albo w ciągu trzech
miesięcy od dnia oświadczenia mężczyzny, że ojcem dziecka jest ten
mężczyzna.

Może zastanów się raz jeszcze nad tym, co napisałeś?

Data: 2009-09-12 08:41:12
Autor: SzalonyKapelusznik
On 12 Wrz, 16:41, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Roman Rumpel wrote:

> [...]

mężczyzna.

Może zastanów się raz jeszcze nad tym, co napisałeś?

Jak sie wnosi do sadu poze o ustalenie ojcostwa to domniemany ojciec
sam sie chyba w USC nie przyzna.

Data: 2009-09-12 11:05:24
Autor: witek
SzalonyKapelusznik wrote:

Jak sie wnosi do sadu poze o ustalenie ojcostwa to domniemany ojciec
sam sie chyba w USC nie przyzna.

aaa,
to ustalmy kto wnosi i kto pyta, bo ja zalozylem, ze ojciec.

Data: 2009-09-12 20:15:45
Autor: Roman Rumpel
witek pisze:
SzalonyKapelusznik wrote:

Jak sie wnosi do sadu poze o ustalenie ojcostwa to domniemany ojciec
sam sie chyba w USC nie przyzna.

aaa,
to ustalmy kto wnosi i kto pyta, bo ja zalozylem, ze ojciec.

Nie wiem skąd to założenie i czemu wciąż piszesz o przysposobieniu. Wątkotwórca zadał pytanie jak się wnosi pozew do sądu.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-12 20:44:34
Autor:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
SzalonyKapelusznik wrote:
> sam sie chyba w USC nie przyzna.

aaa,
to ustalmy kto wnosi i kto pyta, bo ja zalozylem, ze ojciec.

Dobrze załozyłeś.  --

Data: 2009-09-12 20:42:31
Autor: maxi
> [...]

to zaraz, to jestes ojcem biologicznym czy nie?

Może masz na myśli przysposobienie, a nie uznanie.
Jest ojcem biologicznym, ale dziecka przed laty nie chciał uznać. Teraz siedzi w ZK, to mu się przypomniało...

:(

Data: 2009-09-12 13:15:14
Autor: Smok Eustachy
Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:08:42 +0000, maxi napisał(a):

Witam,
mam pytanie - czy można wnieść do sądu pozew o ojcostwo po kilku latach
od urodzenia dziecka ?

O ile wiem to tak.
Dziecko przez ojca biologicznego nie zostało uznane, w akcie urodzenia
jest "ojciec nieznany"

Badania DNA mu zrobią i się wyda.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-12 16:10:38
Autor: Michal Jankowski
"maxi" <maxima12.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

mam pytanie - czy można wnieść do sądu pozew o ojcostwo po kilku latach od urodzenia dziecka ?

Zdecyduj sie najpierw, czy pytasz o uznanie dziecka przez ojca, czy o
sądowne ustalenie ojcostwa.

Jedno i drugie jest możliwe.

A gdy rodzice noszą różne nazwiska, to oczywiście dziecko może nosić
nazwisko matki.

  MJ

Uznanie ojcowstwa po kilku latach