Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach

Data: 2009-07-15 07:56:42
Autor:
Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach
Dzień dobry!
Mam małą zawiłostkę.
Znajomy handlujący na Allegro dostał informację od importera,
że nie może wykorzystywać zdjęć katalogowych, ani też posługiwać
się nazwą marki (i jednocześnie) firmy w opisie aukcji.

O ile zdjęcia jestem w stanie jakoś zrozumieć, chociaż nie jest
to dla mnie logiczne (powinno im zależeć na jak najlepszej prezentacji
towaru...), to nie wiem czy mają prawo zakazać mu używania w opisie aukcji
nazwy marki sprzedawanych przedmiotów (bez logo- goły tekst).

Uważam, że klient powinien otrzymać informację związaną z marką kupowanego
towaru.

Proszę o Państwa sugestię w tej sprawie :)

Data: 2009-07-15 08:13:00
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 15 Jul 2009 07:56:42 +0000,   napisał(a):

Znajomy handlujący na Allegro dostał informację od importera, że nie
może wykorzystywać zdjęć katalogowych, ani też posługiwać się nazwą
marki (i jednocześnie) firmy w opisie aukcji.

A sprzedaje ten właśnie towar? czy jakiś inny? Bo jeśli sprzedaje towar, co do którego importer się ciska, to mu jak najbardziej wolno.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

Data: 2009-07-15 10:24:28
Autor: Tomasz Pyra
mobilnikus@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

Zależeć im nie musi. W szczególności mogą chcieć budować wizerunek marki w oparciu o luksusowe salony sprzedaży danej rzeczy, a nie przez allegro. Zdjęcia są ich własnością i mogą nimi swobodnie dysponować.
Natomiast możesz zawsze zrobić własne zdjęcie ich produktu.

Uważam, że klient powinien otrzymać informację związaną z marką kupowanego
towaru.

Oczywiście.

Producent i nazwa rzeczy są jej cechami i jak najbardziej można (a nawet należy je podać).

Nie wiem co sprzedaje Twój kolega, ale nie wyobrażam sobie sytuacji jak importer jakiejś marki samochodów zakazuje używania jego nazwy w ogłoszeniach gdzie ludzie sprzedają swoje używane samochody tej właśnie marki ;)

Natomiast inna sprawa jeżeli sprzedawca oszukuje w tytule po to żeby załapać się na słowa kluczowe w wyszukiwarce.
Czyli sprzedając podobny produkt jakiejś mało znanej marki dopisuje w tytule "taki jak <BARDZO ZNANA MARKA>", albo "nie <BARDZO ZNANA MARKA>".

Data: 2009-07-15 13:41:29
Autor:
Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach
Kumpel nie sprzedaje podróbek i nie zaniża cen.
Prowadzi normalną sprzedaż.
Znak towarowy-logo zawiera nazwę firmy i jest opisane jako :
Community Trad Mark
A może problem leży w tym, że firma-importer i właściciel owego znaku
ma nazwę identyczną jak promowana marka ? Ale to chyba ich problem ;)

Data: 2009-07-15 18:21:54
Autor: januszek
  napisał(a):

[...]

To może napisz jaka to marka, podaj link do aukcji etc j.

Data: 2009-07-15 14:59:58
Autor: kuba
[...]

Art. 155 Prawa własności przemysłowej (albo coś w tych okolicach), jeśli mamy do czynienia z zarejestrowanym znakiem towarowym. Jak nie zarejestrowany, to bym bardziej rację ma Twój kolega.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-15 21:25:38
Autor: robert1
[...]

Jeśli sprzedający jest właścicielem tych rzeczy, i sprzedaż ich nie jest zakazana przez allegro, to może i umiescic zdjęcia i marke i w opisie co tylko chce, byle zgodne z prawdą.

to tak jak by sprzedawac fiata 126p i nie móc umiescic zdjecia ani marki czy modelu :D

Data: 2009-07-16 08:46:16
Autor: Henry(k)
Dnia Wed, 15 Jul 2009 21:25:38 +0200, robert1@mailinator.com napisał(a):

Jeśli sprzedający jest właścicielem tych rzeczy, i sprzedaż ich nie jest zakazana przez allegro, to może i umiescic zdjęcia i marke i w opisie co tylko chce, byle zgodne z prawdą.

Chyba nie zawsze...

Pozdrawiam,
                  Henry

Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach