Data: 2009-05-20 19:20:18 | |
Autor: corner | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w mojej pracy dyplomowej.
Bardzo ważne: ankieta jest przeznaczona tylko dla użytkowników bankowości internetowej w: 1. PKO Bank Polski: iPko lub Inteligo 2. Pekao: Pekao24 3. BRE Bank: mBank lub MultiBank 4. ING Bank Śląski: ING Bank OnLine 5. Bank Zachodni WBK: BZ WBK24 6. Bank Millennium: MilleNet 7. Bank Handlowy w Warszawie (Citi Handlowy): Citibank Online 8. Kredyt Bank: KB24 9. Raiffeisen Bank: Raiffeisen on-line 10. BGŻ: eBGŻ 11. Getin Bank: GB24 12. Fortis Bank Polska: Pl@net 13. Bank BPH: System internetowy Banku BPH 14. Nordea Bank Polska: SOLO Adres: http://tnij.org/dflj Mam nadzieję, że odpowiednie oznaczenie postu zapobiegnie zaśmiecaniu skrzynek u osób, które sobie tego nie życzą. Dziękuję! |
|
Data: 2009-05-20 20:24:20 | |
Autor: pwz | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
corner pisze:
Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w mojej pracy dyplomowej.(...) Bardzo cenne jest to, że w nagłówku ankiety pojawiają się prawie wszystkie informacje, które powinny tam być. ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"... Na tym pytaniu utknąłem i nie wypełniam dalej... pwz |
|
Data: 2009-05-20 21:04:57 | |
Autor: corner | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:gv1hsu$7ct$3inews.gazeta.pl...
No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd. banki za swoje główne. Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź nie wypełniać jej wcale. Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu. |
|
Data: 2009-05-21 00:25:34 | |
Autor: krzysztofsf | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
corner pisze:
Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:gv1hsu$7ct$3inews.gazeta.pl... Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow? Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach. Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku? Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont internetowych, niereprezentowani w ankiecie. Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako jeden z pkt. |
|
Data: 2009-05-21 01:12:34 | |
Autor: corner | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:gv200u$9p5$2news.wp.pl... Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow? To nie ma znaczenia. Chodzi po prostu, żeby określić bank, który później będzie się opisywało. Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach. To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria, że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować ;-)). Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku? Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15 największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK). Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako jeden z pkt. Ankieta jest anonimowa, naprawdę. |
|
Data: 2009-05-20 22:30:12 | |
Autor: krzysztofsf@wp.pl | |
Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
On 21 Maj, 01:12, "corner" <cornerTOJESTZBE...@interia.TOTEZpl> wrote:
Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem - naprawde. |
|
Data: 2009-05-21 14:16:11 | |
Autor: blad | |
Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl>
> Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim > Eurobanku? Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem - Dla mnie użyteczność danego banku przez www zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA! W Fortisie Polecenie Zapłaty było płatne - chodzi mi 10 takich PZ ale w innym banku a z Fortisa robię tam stały przelew (darmowy) ale bezpieczeństwo jest najważniejsze *** blad *** |
|
Data: 2009-05-21 15:34:13 | |
Autor: corner | |
Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości news:gv3gq9$d66$1atlantis.news.neostrada.pl... Dla mnie użyteczność danego banku przez www To nie do końca o to chodzi. Piszesz tak naprawdę o funkcjonalności - czyli funkcjach, które są dostępne dla klienta. Funkcje związane z bezpieczeństwem, usługami, itd. Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb. Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego stanowić. |
|
Data: 2009-05-21 19:30:24 | |
Autor: blad | |
Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Użytkownik "corner"
Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb. konto niezabezpieczone tokenem lub podpisem cyfrowym jest mało użyteczne, bo na takich kontach nie można trzymać wiele - coś symbolicznego na drobne opłaty Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego stanowić. ale logowanie w oparciu o token z kluczem cyfrowym jak w pl@net Fortisa jest prymitywnie proste - dla wygody klienta bank nie pozwolił nawet żeby hasło do tego klucza miało więcej niż 4 cyfry :-) a mogł dla leniwych pozwolić na 4 cyfry, a ostrożnym pozwolić na wprowadzenie 10 znaków alfanumerycznych - tak że np w Fortisie wg mnie bezpieczeństwo zostało ograniczone na rzecz wygody. W sumie token odbezpieczany na hasło i podający cyfry sam lub jako odpowiedz na wstukane "wezwanie" jest również wygodny i bezpieczniejszy od hasel stałych a wiele banków pozwala się zalogować i zobaczyć saldo tylko na podstawie stałych kodów/haseł a to nie jest bezpieczne *** blad *** |
|
Data: 2009-05-20 22:37:37 | |
Autor: JanKo | |
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta | |
Agent pwz nadaje:
mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli Żaden problem. Ja nie będę wypełniał więc możesz wypełnić za mnie ;-) |