Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta

[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta

Data: 2009-05-20 19:20:18
Autor: corner
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w mojej pracy dyplomowej.

Bardzo ważne: ankieta jest przeznaczona tylko dla użytkowników bankowości internetowej w:

1. PKO Bank Polski: iPko lub Inteligo
2. Pekao: Pekao24
3. BRE Bank: mBank lub MultiBank
4. ING Bank Śląski: ING Bank OnLine
5. Bank Zachodni WBK: BZ WBK24
6. Bank Millennium: MilleNet
7. Bank Handlowy w Warszawie (Citi Handlowy): Citibank Online
8. Kredyt Bank: KB24
9. Raiffeisen Bank: Raiffeisen on-line
10. BGŻ: eBGŻ
11. Getin Bank: GB24
12. Fortis Bank Polska: Pl@net
13. Bank BPH: System internetowy Banku BPH
14. Nordea Bank Polska: SOLO

Adres: http://tnij.org/dflj

Mam nadzieję, że odpowiednie oznaczenie postu zapobiegnie zaśmiecaniu skrzynek u osób, które sobie tego nie życzą.

Dziękuję!

Data: 2009-05-20 20:24:20
Autor: pwz
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
corner pisze:
Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w mojej pracy dyplomowej.
(...)

Bardzo cenne jest to, że w nagłówku ankiety pojawiają się prawie wszystkie informacje, które powinny tam być. ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"... Na tym pytaniu utknąłem i nie wypełniam dalej...
pwz

Data: 2009-05-20 21:04:57
Autor: corner
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta

Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:gv1hsu$7ct$3inews.gazeta.pl...

ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"...

No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd. banki za swoje główne.

Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź nie wypełniać jej wcale.

Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.

Data: 2009-05-21 00:25:34
Autor: krzysztofsf
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
corner pisze:
Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:gv1hsu$7ct$3inews.gazeta.pl...
ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"...

No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd. banki za swoje główne.

Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź nie wypełniać jej wcale.

Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.

Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?

Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku

Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont internetowych, niereprezentowani w ankiecie.



Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako jeden z pkt.

Data: 2009-05-21 01:12:34
Autor: corner
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:gv200u$9p5$2news.wp.pl...
 Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?

To nie ma znaczenia. Chodzi po prostu, żeby określić bank, który później będzie się opisywało.

Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku

To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria, że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować ;-)).

Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont internetowych, niereprezentowani w ankiecie.

Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15 największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).

Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako jeden z pkt.

Ankieta jest anonimowa, naprawdę.

Data: 2009-05-20 22:30:12
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Użyteczność stron bankowych - ankieta
On 21 Maj, 01:12, "corner" <cornerTOJESTZBE...@interia.TOTEZpl> wrote:



To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski
serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach
klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria,
że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie
indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować
;-)).

> Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
> Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
> internetowych, niereprezentowani w ankiecie.

Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).


Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
naprawde.

Data: 2009-05-21 14:16:11
Autor: blad
Użyteczność stron bankowych - ankieta
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl>
> Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim > Eurobanku?
> Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele > kont
> internetowych, niereprezentowani w ankiecie.

Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).

Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
naprawde.

Dla mnie użyteczność danego banku przez www
zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!

W Fortisie Polecenie Zapłaty było płatne - chodzi mi 10 takich PZ
ale w innym banku a z Fortisa robię tam stały przelew (darmowy)
ale bezpieczeństwo jest najważniejsze
*** blad ***

Data: 2009-05-21 15:34:13
Autor: corner
Użyteczność stron bankowych - ankieta

Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości news:gv3gq9$d66$1atlantis.news.neostrada.pl...
 Dla mnie użyteczność danego banku przez www
zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!

To nie do końca o to chodzi. Piszesz tak naprawdę o funkcjonalności - czyli funkcjach, które są dostępne dla klienta. Funkcje związane z bezpieczeństwem, usługami, itd.

Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.

Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego stanowić.

Data: 2009-05-21 19:30:24
Autor: blad
Użyteczność stron bankowych - ankieta
Użytkownik "corner"
Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.

konto niezabezpieczone tokenem lub podpisem cyfrowym
jest mało użyteczne, bo na takich kontach nie można trzymać wiele - coś symbolicznego
na drobne opłaty

Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego stanowić.

ale logowanie w oparciu o token z kluczem cyfrowym jak w pl@net Fortisa
jest prymitywnie proste - dla wygody klienta bank nie pozwolił nawet
żeby hasło do tego klucza miało więcej niż 4 cyfry :-)
a mogł dla leniwych pozwolić na 4 cyfry,
a ostrożnym pozwolić na wprowadzenie 10 znaków alfanumerycznych
- tak że np w Fortisie wg mnie bezpieczeństwo zostało ograniczone na rzecz wygody.

W sumie token odbezpieczany na hasło i podający cyfry sam lub jako odpowiedz
na wstukane "wezwanie" jest również wygodny i bezpieczniejszy od hasel stałych
a wiele banków pozwala się zalogować i zobaczyć saldo tylko na podstawie
stałych kodów/haseł a to nie jest bezpieczne
*** blad ***

Data: 2009-05-20 22:37:37
Autor: JanKo
[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Agent pwz nadaje:

mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli
jednym z wymienionych banków?

Żaden problem. Ja nie będę wypełniał więc możesz wypełnić za mnie ;-)

[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona