Użytek własny

Data: 2014-12-25 22:57:20
Autor: re
Użytek własny

Użytkownik "mz"

Widzę na chomiku masę książek o różnej tematyce. Wśród opisów widzę tekst,
że w Polsce można pobierać książki, filmy itd pobierać na własny użytek.
Tzn. przeczytać i później skasować. Nie wolno mi rozpowszechniać. Czy to
prawda ? Jeśli tak to jaka jest podstawa prawna ? Mogę pobrać sobie książkę
lub film przeczytać lub obejrzeć a później go skasować ?
-- -
"
Oddział 3 Dozwolony użytek chronionych utworów
Art. 23.
1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. ...

2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
Art. 77. Do programów komputerowych nie stosuje się przepisów ... art. 23, ....
"

Użytek własny