Data: 2010-10-24 17:18:40 | |
Autor: furi | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Witam
Jak nazlezy uzytkowac samochod z turbo zeby go nie zepsuc, konkretnie Volvo S40 T4 2.0T 200 Km Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy tez olej grzeje sie szybciej? Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego silnika zanim mozna go pilowac pod czerwone pole obrotomierza? Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza? Ile kilometrow przed domem nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic silnik od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy? pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-24 10:06:28 | |
Autor: Tatanka | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 24 Paź, 18:18, furi <usuntofurifur...@gmail.com> wrote:
Witam Tak wg mnie, mam TDI: but do podlogi gdy wskaznik temp juz w pozycji ostatecznej (90 st chyba) plus jeszcze z jeden km z 500 m przed domem przestaje pilowac, jesli to robilem (a daje w pedzel ok raz na tydzien tylko) jesli parkuje pod domem dluzej niz 2 minuty to po zaparkowaniu gasze silnik jesli krocej to czekam jedną minutę na postoju na wolnych obrotach turbotimer - nieglupi pomysl |
|
Data: 2010-10-24 16:57:13 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Sun, 24 Oct 2010 17:18:40 +0100, furi
<usuntofurifurius@gmail.com> wrote: Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy tez olej grzeje sie szybciej? Olej nagrzewa się wolniej i jak chcesz chodzić pełną łychą, to po nagrzaniu oliwy do temperatury pracy. To dotyczy każdego silnika, ale oczywiście takiego obowiązku nie ma. Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza? Ile kilometrow przed domem nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic silnik od razu. Jak przejechałeś ostatnie parę km po stronie podciśnień, to możesz od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy? Kupić turbotimer i mieć spokój. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-24 18:53:13 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
WitamTak jak o kaĹźdy wĂłz. Turbo daje 30 do 50 koni wiÄcej pod maskÄ . DziÄki temu jeĹşdzi siÄ tym wozem bez zbÄdnego wysiĹku silnika i bez zblizania siÄ do czerwonego pola na obrotomierzu. OczywiĹcie w porĂłwnaniu do silnika o zblizonej pojemnoĹci bez turbo. JeĹźeli jest potrzeba jazdy samochodem z silnikiem wyposaĹźonym w turbosprÄĹźarkÄ z jeszcze wiekszymi osiÄ gami- doradzam zmianÄ samochodu. Najlepiej na F1 :-) S. |
|
Data: 2010-10-24 19:02:21 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 18:53, Sylwester Ĺazar pisze:
WitamTak jak o kaĹźdy wĂłz. Aha, powiedz to silnikom, ktĂłre seryjnie majÄ okoĹo 135KM a z turbo 215KM (fabryczne) nie wspominam tu o rzeĹşbie do ponad 270KM z tych samych silnikĂłw. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 19:40:37 | |
Autor: Olek | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-24 18:53, Sylwester Łazar wrote:
Tak jak o każdy wóz. no to bardzo wykańczające auto z T podejście :) Turbo daje 30 do 50 koni więcej pod maską. bardziej by tu pasowało 30-50% więcej mocy :) |
|
Data: 2010-10-24 21:18:03 | |
Autor: nalesnik | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Sylwester Ĺazar wrote:
JeĹźeli jest potrzeba jazdy samochodem z silnikiem wyposaĹźonym w F1 nie majÄ turbo. -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2010-10-24 21:20:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 21:18, nalesnik pisze:
Sylwester Ĺazar wrote: KiedyĹ miaĹy. Za czasĂłw kiedy Senna ĹcigaĹ siÄ z Prostem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-10-24 21:37:45 | |
Autor: nalesnik | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-10-24 21:18, nalesnik pisze: DokĹadnie w `89r zabronili. Obecnie sÄ 2.4L V8 (90°), ponoÄ przymierzajÄ siÄ do rzÄdowych czwĂłrek 1.5L z twin turbo;) http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2010-10-24 21:40:07 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 21:37, nalesnik pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Downsizig w F1. Dobre, naprawdÄ dobre. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-10-24 19:56:29 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Sun, 24 Oct 2010 21:40:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
<eikcinek@34xob.lp> wrote: http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines BMW M12/13 r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-25 00:04:43 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Sun, 24 Oct 2010 21:40:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Dokładnie w `89r zabronili. Jak przeczytasz to downsizing juz raz byl. 1.5 litrowa V12, alez to musialo miec tloczki i cylinderki .. w hamulcach byly wieksze :-) J. |
|
Data: 2010-10-25 00:07:12 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-25 00:04, J.F. pisze:
1.5 litrowa V12, alez to musialo miec tloczki i cylinderki .. w http://allegro.pl/tlok-wsk-125cc-kpl-i1289511225.html mniej wiecej takie? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-25 12:07:47 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Mon, 25 Oct 2010 00:07:12 +0200, DoQ wrote:
W dniu 2010-10-25 00:04, J.F. pisze: No fakt, nawet nie takie male, ech co ta matematyka wyprawia, szescian ma wielka moc :-) J. |
|
Data: 2010-10-25 13:08:01 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-25 12:07, J.F. pisze:
http://allegro.pl/tlok-wsk-125cc-kpl-i1289511225.html mniej wiecej takie?No fakt, nawet nie takie male, ech co ta matematyka wyprawia, szescian A moze montowali w tych F1 nasze tĹoki z WSKi?;) Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-24 19:05:35 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 18:18, furi pisze:
Witam KupiÄ wskaĹşnik temp oleju o ile komp tego nie podaje i zanim olej nie przekroczy 80C lepiej nie krÄciÄ. Przed zgaszeniem kilka km 3-5 na spokojnie i moĹźna gasiÄ praktycznie od razu. Jak siÄ krÄciĹo ciÄ gle mocno to zanim siÄ zgasi ze 2-3min zaczekaÄ na wolnych. A najlepsze rozwiÄ zanie jak juĹź kolega niĹźej/wyĹźej wspomniaĹ Turbo Timer. PilnowaÄ poziomu oleju w silniku! -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 19:31:45 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 19:05, Lewis pisze:
PilnowaÄ poziomu oleju w silniku! ATSD naprawiles silnik? Co bylo? Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-24 22:18:17 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 19:31, DoQ pisze:
W dniu 2010-10-24 19:05, Lewis pisze: Tak poprzedni wĹaĹciciel wspominaĹ o tym Ĺźe mu turbo padaĹo i braĹ olej, turbo wstawiĹ nowe ale o tym Ĺźe przytarĹ silnik (turbina wypompowaĹa olej) nie wspomniaĹ, prawdÄ mĂłwiÄ c mĂłgĹ nie wiedzieÄ. Na chwilÄ obecnÄ jest wszystko OK. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 22:40:30 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 22:18, Lewis pisze:
Tak poprzedni wĹaĹciciel wspominaĹ o tym Ĺźe mu turbo padaĹo i braĹ olej, Czyli co wymieniles? Totalny remont? Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-24 23:05:32 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 22:40, DoQ pisze:
W dniu 2010-10-24 22:18, Lewis pisze: WymieniĹem dóŠsilnika. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 23:08:18 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 23:05, Lewis pisze:
W dniu 2010-10-24 22:40, DoQ pisze: W sumie to caĹy, ale gĂłrÄ mam na zapas caĹÄ sprawnÄ . -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 23:17:29 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 23:08, Lewis pisze:
WymieniĹem dóŠsilnika.W sumie to caĹy, ale gĂłrÄ mam na zapas caĹÄ sprawnÄ . Czyli ucho mnie raczej nie zawiodlo ;-) Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-24 23:47:28 | |
Autor: Lewis | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 23:17, DoQ pisze:
W dniu 2010-10-24 23:08, Lewis pisze: No wĹaĹnie, niestety. :P -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-24 19:14:03 | |
Autor: Robert Wicik | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "furi" <usuntofurifurius@gmail.com> napisał w wiadomości news:ia1m91$sua$1news.onet.pl...
Witam W Toyocie piszą, że nawet 2 minuty, gdy stajemy bezpośrednio po forsownej jeździe. |
|
Data: 2010-10-24 19:37:52 | |
Autor: megrims | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 18:18, furi pisze:
Witam peĹen laczek od razu :D |
|
Data: 2010-10-24 19:44:26 | |
Autor: megrims | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 19:37, megrims pisze:
W dniu 2010-10-24 18:18, furi pisze: A tak serio, to jak siÄ rozgrzeje do koĹca. Benzyny Turbo nigdy nie miaĹem, tylko parÄ diesli. MiaĹem takÄ praktykÄ, Ĺźe po mieĹcie to w zasadzie nie ma co za bardzo studziÄ, bo i tak nie paĹujesz silnika zbyt mocno. Ale jak w trasie tankuje, to nie gaszÄ silnika. Jak muszÄ zgasiÄ i wiem o tym chwile wczeĹniej, to daje ogrzewanie i dmuchawÄ na maxa (trochÄ ostudzi to czynnik chĹodzÄ cy) i tak z dobre 5 minut przed zgaszeniem. NajwaĹźniejsze: jak masz dobrze rozgrzanÄ turbinÄ trasÄ (np. jedziesz dystans wiÄkszy niĹź 30 km na 80% prÄdkoĹci maksymalnej) to zgaszenie silnika z takÄ rozgrzanÄ turbinÄ , moĹźe spowodowaÄ jej zniszczenie. Olej, ktĂłry smaruje turbinÄ usmaĹźy siÄ i zmieni w 'asfalt' i przez przypadek turbo nastÄpnym razem moĹźe nie ruszyÄ. pozdro c63 |
|
Data: 2010-10-24 21:24:54 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-24 19:44, megrims wrote:
Olej, ktĂłry smaruje turbinÄ usmaĹźy siÄ WpadĹ juĹź ktoĹ na to zeby pompa oleju byĹa elektryczna? |
|
Data: 2010-10-24 22:07:16 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 21:24, Sebastian BiaĹy pisze:
On 2010-10-24 19:44, megrims wrote: Kolejne obciÄ Ĺźenie dla alternatora, a wiÄc odebranie czÄĹci mocy silnikowi. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-10-24 22:23:47 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-24 22:07, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
WpadĹ juĹź ktoĹ na to zeby pompa oleju byĹa elektryczna?Kolejne obciÄ Ĺźenie dla alternatora, a wiÄc odebranie czÄĹci mocy silnikowi. A pompa mechaniczna niby tej mocy nie odbiera silnikowi ? Co szkodzi wstawiÄ nieco wiekszy alternator. Ponadto ile mocy jest potrzebne zeby przepompowac olej? |
|
Data: 2010-10-25 09:23:13 | |
Autor: news-gazeta | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-24 22:07, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Renault Safrane Biturbo. Jest pompa wodna - elektryczna, ktĂłra po zgaszeniu silnika pracuje przez 12 minut. Jakby nie byĹo - chĹodzi. Jest wpiÄta seryjnie w ukĹad chĹodzenia. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2010-10-25 14:27:30 | |
Autor: Mario | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-25 09:23, news-gazeta pisze:
On 2010-10-24 22:07, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Nic nowego, masa autek z tym jeździ, nie tylko powyższe Safrane. http://www.summitracing.com/parts/PRO-66225B/ pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-24 23:25:51 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 21:24, Sebastian Biały pisze:
On 2010-10-24 19:44, megrims wrote: No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie po zgaszeniu zapłonu. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-10-25 00:02:40 | |
Autor: DoQ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 23:25, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Te silniki mają mieć takie rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo Troche bezsensowne rozwiazanie, ktore niepotrzebnie komplikuje konstrukcje. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-25 06:56:36 | |
Autor: Myjk | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
> > Olej, który smaruje turbinę usmaży się Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu. Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie. Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta maks. o 100-200 zł. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-25 15:58:37 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ia39n4$fvg$1news.onet.pl...
2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK] Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm zamiast 250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm), ale jak doskonale wiemy produkcja nowych części, samochodów i w ogóle wszystkiego jest dla środowiska obojętna... Pozdr |
|
Data: 2010-10-26 10:07:28 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Mon, 25 Oct 2010 15:58:37 +0200, Przembo <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote:
Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownieWpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki TSD, to moja zrobiła conajmniej 450Mm i chodzi bez najmniejszego problemu. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-10-26 10:38:07 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości news:op.vk6biqcia6rut4koder...
On Mon, 25 Oct 2010 15:58:37 +0200, Przembo <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> wrote: A moja jakies ~100kkm temu (przy przebiegu ~150kkm?) ASO zakwalifikowało jako szrot do natychmiastowej wymiany. Więc niestety ten element silnika jest niesamowicie awaryjny... czy wspomniałem już że zalecenia ASO nie posłuchałem? Turbo nie leje i kręci się nadal, choć powątpiewam czy dotrwa do 450kkm jak u Ciebie :) Pozdr |
|
Data: 2010-10-26 11:01:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-26 10:07, Mariusz Chwalba pisze:
Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego wiÄcej to wszak zbrodnia Ĺťe chodzi (krÄci siÄ i nie puszcza oleju), to nic. Pytanie - czy ciĹnienie jakie daje mieĹci siÄ w normie? -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-10-26 14:32:39 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Tue, 26 Oct 2010 11:01:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp> wrote:
Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia A wiesz, nie mierzyłem. Ale czuja efekt jest spodziewany - jak zaczyna gwizdać, to auto wyrywa się do przodu. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-10-26 21:51:04 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-26 14:32, Mariusz Chwalba pisze:
On Tue, 26 Oct 2010 11:01:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak Czyli doĹÄ późno zaczyna sensownie ĹadowaÄ? :> Ĺmiem twierdziÄ, Ĺźe po jej porzÄ dnej regeneracji, nie poznaĹbyĹ auta. Jak siÄ dĹugo uĹźywa czegoĹ, czego degradacja jest powolna, to siÄ jej po prostu nie zauwaĹźa, bo siÄ czĹowiek przyzwyczaja. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-10-25 17:09:08 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Mon, 25 Oct 2010 06:56:36 +0000 (UTC), Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> wrote: Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu. Akurat wirnik osiąga takie prędkości obrotowe, że wybieg trwa dobre parę chwil. Problem zaś jest nie w smarowaniu wirnika, tylko w koksowaniu się oleju, jeśli nie ma przepływu oleju. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-25 17:27:54 | |
Autor: Myjk | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Robert Rędziak napisal:
tylko w koksowaniu się oleju Na trzpieniu, który w momencie wyłączenia silnika przestaje się smarować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-25 10:44:26 | |
Autor: kamil | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"Sebastian BiaĹy" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:ia216b$uq8$1news.onet.pl... On 2010-10-24 19:44, megrims wrote: Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-25 14:37:50 | |
Autor: Mario | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-25 11:44, kamil pisze:
Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć o elektrycznym wspomaganiu kierownicy, zaśniedzieje kostka i wypadek gotowy ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-25 14:03:13 | |
Autor: kamil | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:ia3tif$bih$1news.onet.pl...
Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało. Bez wspomagania akurat da sie jezdzic, zwlaszcza ze przywiekszych predkosciach to nie ma znaczenia. :) Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-25 15:54:15 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało. Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) - nieprzyjemna sprawa. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-25 15:00:34 | |
Autor: kamil | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnicb2ui.8br.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote: Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-25 16:16:29 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno zauważonym :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-26 10:10:22 | |
Autor: Robert_J | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno Tzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-))) |
|
Data: 2010-10-26 10:40:42 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości
news:ia62di$ikp$1news.onet.pl... Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. MocnoTzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-))) Jak się jedzie aktualnie bez gazu to poza zaświceniem się kontrolek na desce nie zauważysz, że Ci silnik zgasł :) Pozdr |
|
Data: 2010-10-26 12:00:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-26, Robert_J <dzidekszcz@onet.pl> wrote:
Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno Uwierz na słowo, że wyłączające się wspomaganie łatwiej zauważyć :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-26 16:44:36 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Uwierz na słowo, że wyłączające się wspomaganie łatwiej zauważyć :)Jadąc prosto - można nie zauważyć. S. |
|
Data: 2010-10-26 17:17:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-26, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
Uwierz na słowo, że wyłączające się wspomaganie łatwiej zauważyć :)Jadąc prosto - można nie zauważyć. Kontekst Ci uciekł. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-28 12:39:52 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25 16:16, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-10-25, kamil<kamil@spam.com> wrote: To jechałeś z wysprzęglonym silnikiem ? Ciekawa technika... :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-28 14:55:05 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4cc952f8$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
On 2010-10-25 16:16, Krzysiek Kielczewski wrote: Coś wspomniałeś o rajdówce, masz czy też jeździsz? HINT rozpędź sie choćby do 50-60kph, puść gaz i wyłącz zapłon (bez wyjmowania kluczycka - wole uprzedzić...) jedzie się tak samo jak z włączonym silnikiem, hamulce działąją jak zawsze, tylko deska świeci na czerwono i wspomagania kierownicy brak... Po eksperymencie możesz przekręcić kluczyk w pozycje zapłon i silnik ruszy bez rozrusznika - niezauważalnie i bez szarpnięć. Ot magia każdego niemal auta... :) Pozdr |
|
Data: 2010-10-28 16:57:28 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-28 14:55, Przembo wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości > news:4cc952f8$0$22794$65785112news.neostrada.pl... >> On 2010-10-25 16:16, Krzysiek Kielczewski wrote: >>> On 2010-10-25, kamil<kamil@spam.com> wrote: >>>>>> Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale >>>>>> samochodu zadnej marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej >>>>>> nikt by nie kupil. ;) >>>>> Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło >>>>> :) - >>>>> nieprzyjemna sprawa. >>>> Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :) >>> Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno >>> zauważonym :) >> To jechałeś z wysprzęglonym silnikiem ? Ciekawa technika... :-) > > Coś wspomniałeś o rajdówce, masz czy też jeździsz? Masz i jeździsz :-) > HINT rozpędź sie choćby do 50-60kph, puść gaz i wyłącz zapłon (bez > wyjmowania kluczycka - wole uprzedzić...) jedzie się tak samo jak z > włączonym silnikiem, hamulce działąją jak zawsze, tylko deska świeci na > czerwono i wspomagania kierownicy brak... Po eksperymencie możesz > przekręcić kluczyk w pozycje zapłon i silnik ruszy bez rozrusznika - > niezauważalnie i bez szarpnięć. U mnie (jak i w większości) pompa wspomagania i alternator napędzane są przez silnik więc dopók jest zasprzęglony to wspomaganie dziala, ładowanie akumulatora również... aż do czasu spadku obrotów do prędkości poniżej biegu jałowego. No chyba, że ktoś sprytny po zgaśnieciu silnika wysprzęgla go :-) Jedyne co może (ale nie musi) wysiąść od razu to wspomaganie hamulców ponieważ nie ma podciśnienia w dolocie - chyba że mamy niezależna pompę próżniową jak w TD lub TB napędzana przez silnik. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-28 17:51:10 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4cc98f58$0$27043$65785112news.neostrada.pl...
Masz i jeździsz :-)To jechałeś z wysprzęglonym silnikiem ? Ciekawa technika... :-)Coś wspomniałeś o rajdówce, masz czy też jeździsz? Coraz więcej rajdowców na PMS, dobra tendencja :) U mnie (jak i w większości) pompa wspomagania i alternator napędzane są przez silnik więc dopók jest zasprzęglony to wspomaganie dziala, ładowanie akumulatora również... aż do czasu spadku obrotów do prędkości poniżej biegu jałowego. No chyba, że ktoś sprytny po zgaśnieciu silnika wysprzęgla go :-) Kurcze, chyba przyznam Ci racje, sorki ;) Ostatnio taki numer miałem z autem z ASB (alarm po wielu latach uzanł mnie za rabusia) i faktycznie odbywa się to troche inaczej. W przypadku manuala jest jak piszesz ;) Jedyne co może (ale nie musi) wysiąść od razu to wspomaganie hamulców ponieważ nie ma podciśnienia w dolocie - chyba że mamy niezależna pompę próżniową jak w TD lub TB napędzana przez silnik. Jeśli wspomaganie jest sprawne to raczej wystarczy na minimum jedno dobre hamowanie, niestety testowałem już to. Pozdr |
|
Data: 2010-10-28 20:49:25 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-28 17:51, Przembo wrote:
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości Ja to narazie lama jestem :-) Ale zmierzam we właściwym kierunku :-) Załuje, że BMW Challange tak daleko na północy :-( U mnie (jak i w większości) pompa wspomagania i alternator napędzane Niestety nie wiem jak się zachowa w wypadku ASB, ale chętnie się dowiem :-) Jedyne co może (ale nie musi) wysiąść od razu to wspomaganie hamulców Co ciekawe, u mnie w rajdówce nie ma specjalnej różnicy we wspomaganiu hamulców ... nawet wysprzęglony, ze zgaszonym silnikiem hamuje tak samo. Właśnie sprawdziłem - na przewodzie podciśnienia jest zawór zwrotny. Zatem skuteczność hamulców napewno niezależna jest od pracy silnika -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-28 22:15:26 | |
Autor: Przembo | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4cc9c5b6$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
Kurcze, chyba przyznam Ci racje, sorki ;) Ostatnio taki numer miałem zNiestety nie wiem jak się zachowa w wypadku ASB, ale chętnie się dowiem Sterownik skrzyni AG4 (AFAIR AG4-01N) po prostu wysprzęgla w przypadku wyłączenia silnika, silnik przestaje się kręcić, osprzętu nic nie napędza ;) Co ciekawe, u mnie w rajdówce nie ma specjalnej różnicy we wspomaganiu hamulców ...Jedyne co może (ale nie musi) wysiąść od razu to wspomaganie hamulcówJeśli wspomaganie jest sprawne to raczej wystarczy na minimum jedno Jakoś podciśnienie trzeba jednak wytworzyć, więc bez silnika na dłuższą mete może być problem :) Pozdr |
|
Data: 2010-10-25 17:58:29 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25 11:44, kamil wrote:
WpadĹ juĹź ktoĹ na to zeby pompa oleju byĹa elektryczna?Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku? WpadĹeĹ na to Ĺźe jeden paproch w smarowaniu i po turbinie? Silnik to cholernie zĹozony i przekombinowany ukĹad mechaniczny. Tam moĹźe siÄ popsuÄ o wiele wiÄcej. Dlaczego zakĹadasz Ĺźe akurat kostka (i po co kostka) siÄ popsuje? |
|
Data: 2010-10-25 21:05:58 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Silnik to cholernie zĹozony i przekombinowany ukĹad mechaniczny. TamBez przesady. Prostota bije po oczach. moĹźe siÄ popsuÄ o wiele wiÄcej. Dlaczego zakĹadasz Ĺźe akurat kostka (iZapewne z doĹwiadczenia. Kostki (w zamyĹle autora pewnie zĹÄ czki) elektryczne to zmora samochodĂłw. Powinny byÄ zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz sÄ zĹÄ czki. ĹÄ cznie z ĹźarĂłwkami. W zwiÄ zku z powyĹźszym - zgadzam siÄ, Ĺźe pompa elektryczna to dobre rozwiÄ zanie, ale pod warunkiem, Ĺźe bezstykowa i bezszczotkowa. S. |
|
Data: 2010-10-25 21:06:52 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Mon, 25 Oct 2010 21:05:58 +0200, Sylwester Łazar wrote:
Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. TamBez przesady. Prostota bije po oczach. Tak jest. Ile kolega widzial padnietych silnikow, a ile padnietych kostek :-) Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów. Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka. W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre No to wtedy masz falownik, ktory moze pasc na wiele roznych sposobow :-( J. |
|
Data: 2010-10-25 22:16:38 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.Są różne lutowania. http://www.forum.martel.pl/files/thumbs/t_prawidowe_lutowanie_108.jpg Co tu pęknie od wibracji? S. |
|
Data: 2010-10-25 22:27:37 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Mon, 25 Oct 2010 22:16:38 +0200, Sylwester Łazar wrote:
Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.Są różne lutowania. Zalezy od sytuacji, ale moze sie zaczac odkrecac. Daj lepiej za przyklad R-105 albo telewizor Junost J. |
|
Data: 2010-10-26 16:39:45 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
>http://www.forum.martel.pl/files/thumbs/t_prawidowe_lutowanie_108.jpg Styk straci wcześniej niż złącze? Jeśli nawet zacznie się obkręcać, co jest bardzo małoprawdopodobne, to i tak styk elektryczny będzie istnieć. W związku z tym lutowanie złączenia mechanicznego dwóch przewodów, to wyższy poziom niż styk.Coś dodatkowego. W szczególności można zalutować istniejące styki w złączce bez ich obcinania. I wtedy połączenie będzie lepsze niż styk. Niestety pozostają połączenia kabel-styk, które zresztą też można zalutować. Tylko po co pozostawiać coś co jest do niczego niepotrzebne? Nie można porównywać dwóch rzeczy, gdzie wyraźnie widać, która ma dużo lepsze cechy elektryczne, podając wadę lepszego rozwiązania. Gorsze rozwiązanie ma więcej wad. Poza tym, ja jestem praktykiem i bazuję na FAKTACH, a nie opiniach. Od kilku lat sukcesywnie odcinam złącza w samochodach i je zalutowuję. Robię to przy każdej nadarzającej się okazji. W związku z powyższym wyrzuciłem już małe wiaderko złączy (też hermetyczne AMP) W samochodach, które testuję pod tym względem mam złącza i połączenia zalutowane. FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami. Problemy ze złączkami wszelkiej maści - były WIELOKROTNE. Oczywiście nie każdego stać na takie badania, gdyż należy przełamać swój styl myślenia i "zniszczyć" swój samochód wyrzucając z niego zbędne kilkogramy bezużytecznych śmieci. Dyskusja z osobami które nie stosowały lutowania w miejsce złączy, może być prowadzona, ale to tak jakby kobieta, która nigdy nie rodziła, zapewniała że to okropne uczucie i to gorsze niż nierodzenie w ogóle :-) S. |
|
Data: 2010-10-28 20:56:04 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-26 16:39, Sylwester Łazar wrote:
Poza tym, ja jestem praktykiem i bazuję na FAKTACH, a nie opiniach. Moje doświadczenia są identyczne! :-) Jedyną wadą lutowania jest trudność w demontowaniu (rozlutowanie lub przecinanie) nic pozatym :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-28 21:17:37 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
> FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami.Dzięki. Witam w Klubie Sympatyków Lutowania. Do dziś jest nas tylko dwóch na Polskę :-) S. |
|
Data: 2010-10-28 21:30:05 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-28 21:17, Sylwester Łazar wrote:
>FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami. Dzięki. Witam w Klubie Sympatyków Lutowania. LOL :-) Ale od razu sie przyznam, lutowane pozostawiam te części których prawdopodobieństwo konieczności demontażu jest niewielkie. Natomiast pełna zgoda co do faktu, iż połączenie lutowane ma bardzo dużą trwałość - napewno większą niż zaciskane. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-30 00:24:16 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Tue, 26 Oct 2010 16:39:45 +0200, Sylwester Łazar wrote:
>http://www.forum.martel.pl/files/thumbs/t_prawidowe_lutowanie_108.jpg I to mozliwe. Jeśli nawet zacznie się obkręcać, co jest bardzo małoprawdopodobne, To wlasnie zalezy od sytuacji :-) Poza tym, ja jestem praktykiem i bazuję na FAKTACH, a nie opiniach. Pewnie masz fiata albo Lade. Bo juz taka sierra .. wtyki, wtyki .. no na pewno miala, tylko gdzie. Skad mam wiedziec gdzie, skoro nigdy nie sprawialy klopotu :-) O, widzisz - wtyczka przy alternatorze, jaki to piekny wynalazek :-) FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami. A ja w scierce nigdy z niezalutowanymi. Problem mialem z alternatorem :-) J. |
|
Data: 2010-10-25 22:20:02 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Tak jest. Ile kolega widzial padnietych silnikow, a ile padnietychJarku! To pytanie przypomina mi takie, na które należy odpowiedzieć tylko TAK lub NIE: Czy często bijesz swoją żonę? :-) S. |
|
Data: 2010-10-25 23:29:22 | |
Autor: megrims | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-25 22:20, Sylwester Łazar pisze:
Czy często bijesz swoją żonę? To jest akurat presupozycja. Obojętnie jaka będzie odpowiedź przekaz jest jasny: pytany ma żonę i ją bije. Typowy chwyt dla języka reklamy i manipulacji. Moja odpowiedź brzmi: NIE :D |
|
Data: 2010-10-28 20:53:03 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25 21:06, J.F. wrote:
Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów. Zagniecione i zlutowanie to chyba najpewniejsze możliwe połączenie - MZ nie ma szans aby pękło. Wiele takich połączeń jest w kilku moich samochodach i nigdy z jakimkolwiek nie miałem problemów - z samymi lutowanymi w zasadzie również. Samo zagniatanie jest po prostu tanie. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-25 23:26:02 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-25 21:05, Sylwester Ĺazar wrote:
Silnik to cholernie zĹozony i przekombinowany ukĹad mechaniczny. TamBez przesady. Prostota bije po oczach. IloĹÄ elementow trÄ cych o siebie i mogÄ cych uszkodziÄ silnik jest imponujÄ ca. A tu potrzebujesz dwa kabelki w miarÄ rozsÄ dnie poĹÄ czyÄ z innymi dwoma kabelkami. MyĹlisz Ĺźe ludzkoĹÄ nie da rady rozwiÄ zaÄ tego problemu wspĂłĹczesna technologiÄ ? Myslisz Ĺźe kiedyĹ moĹźe wylÄ dujemy na ksiÄĹźycu jak juĹź bedziemy to potrafili? moĹźe siÄ popsuÄ o wiele wiÄcej. Dlaczego zakĹadasz Ĺźe akurat kostka (iZapewne z doĹwiadczenia. Ze zĹymi kostkami. Ogolnie w samochodzie znajdziesz poĹaczenia robione byle jak (np. kostki do ĹwiateĹ mijania w Seicento) jak i cholerne dobre (okolice silnika w wiÄkszoĹci samochodĂłw, po 20 latach zero problemĂłw ze stykiem, hermetycznoĹÄ zachowana, dziaĹa). Powinny byÄ zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz sÄ Powinny byÄ *zaciĹniÄte* gazoszczelnie jesli juĹź boisz siÄ kostek. W zwiÄ zku z powyĹźszym - zgadzam siÄ, Ĺźe pompa elektryczna to dobre Ten warunek mocno utrudnia implementacjÄ sterowania. O caĹe 100zĹ za falownik w hurcie ... OgĂłlnie moĹźna zauwazyÄ fobie przed elektrykÄ w samochodach, szczegĂłlnie jak dotyka siÄ ĹwiÄtoĹci czyli elementĂłw napÄdzanych dotychczas mechanicznie. A ja z ciekawoĹciÄ powitaĹbym rozrzÄ d elektryczny. KtoĹ takie robi? |
|
Data: 2010-10-26 16:17:22 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
... cholerne dobre.... Powinny byÄ *zaciĹniÄte* gazoszczelnie jesli juĹź boisz siÄ kostek.Kostek to ja siÄ nie boje. RobiÄ to samo co z wrogami :-) Odcinam i wyrzucam do Ĺmieci, bo tam jesty ich miejsce, a nie w samochodzie. Mam pytanie o hermetycznoĹÄ i gazoszczelnoĹÄ. Czy wedĹug kolegi, mam rozumieÄ, Ĺźe przy wtyczkach hermetycznoĹÄ oznacza oddzielenie objÄtoĹci "chronionej" wokuĹ miejsca, gdzie dwie blachy siÄ dotykajÄ od atmosfery zewnÄtrznej? JeĹli tak, to mam drugie pytanie: Co siÄ znajduje w objÄtoĹci "chronionej": 1) próşnia 2) powietrze o wilgotnoĹci 40% 3) powietrze o wilgotnoĹci 60% 4) argon pod ciĹnieniem JeĹli odpowiedĹş to 1) to zwracam honor jeĹli dowolna z pozostaĹych proponujÄ zmianÄ definicji "hermetycznoĹÄ" uĹźywanej przez kolegÄ na: "bryzgoszczelnoĹÄ" S. |
|
Data: 2010-10-26 16:19:18 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"wokĂłĹ"
oczywiĹcie. Przepraszam. |
|
Data: 2010-10-26 22:45:05 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-26 16:17, Sylwester Ĺazar wrote:
Mam pytanie o hermetycznoĹÄ i gazoszczelnoĹÄ. To Ĺwietnie bo to 2 róşne rzeczy. Czy wedĹug kolegi, mam rozumieÄ, Ĺźe przy wtyczkach hermetycznoĹÄ oznacza Nie. Oznacza tylko znaczne utrudnienie przenikania wilgoci. Co ciekawe - w obie strony. Sterwonik zamka centralnego w Lanosie potrafil po paru latach zassaÄ kieliszek wody przez uszczelnienie. ByĹo za hermetyczne. jeĹli dowolna z pozostaĹych proponujÄ zmianÄ definicji "hermetycznoĹÄ" SĹusznie. Dalej jednak nie ma to zwiÄ zku z gazoszczelnoĹciÄ *poĹÄ czenia* drutĂłw. Gdyby kostki stanowiĹy jakikolwiek praktyczny problem nie byly by stosowane w samochodach. Pod maskÄ mam pewno ze 40 sztuk. NiektĂłre przenoszÄ znaczne prÄ dy. DziaĹa. |
|
Data: 2010-10-27 15:44:37 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Tue, 26 Oct 2010 16:17:22 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Kostek to ja się nie boje. Rozumiem, że jak chcesz potem wymienić jakiś element i musisz do tego rozebrać kilka wiązek (po to, żeby je potem pospinać), to spędzasz dzionek z lutownicą w aucie? ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-27 21:19:46 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
> Kostek to ja się nie boje.samochodzie.
Wiedziałem, że taki argument padnie! Ja tam spędzam z lutownicą ostatnie 30 lat życia, więc dla mnie to by raczej były minuty. Niemniej jednak, jeśli ktoś chciałby to robić sam, to pierwszy raz kilka godzin mu to zabierze. Samo dojechanie do Tesco po lutownicę to już godzina i 20 zł :-) S. |
|
Data: 2010-10-27 19:31:58 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Wed, 27 Oct 2010 21:19:46 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Wiedziałem, że taki argument padnie! Bomba. Zrób jeszcze uprawnienia spawacza i będziesz mógł sobie przyspawać parę elementów do siebie. Np głowicę do bloku. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-28 08:36:14 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Bomba. Zrób jeszcze uprawnienia spawacza i będziesz mógł sobiePomysł nie jest zły, tylko że technologia nie ta. Oczywistym jest, że musi być zmieniony sposób aby głowica i cylinder były w całości, lub łączone w inny sposób niż uszczelką. Poza tym co dają uprawnienia? Zazwyczaj panuje reguła, że im więcej papierów, tym gość mniej umie. Kolega miał zapewne na myśli naukę spawania, a nie papier jak sądzę. Uszczelka pod głowicą to też zmora samochodów, z którą przez 100 lat producenci nie mogą sobie poradzić. Dobrze Pan kombinuje. Przynajmniej zauważa, że są miejsca w samochodzie, które są jego piętami Achillesa. Tylko czemu człowiek ma dwie pięty, a samochód tak ze 20 :-) S. |
|
Data: 2010-10-28 16:02:57 | |
Autor: kamil | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> wrote in message news:iab5fn$ngo$1mx1.internetia.pl...
Bomba. Zrób jeszcze uprawnienia spawacza i będziesz mógł sobiePomysł nie jest zły, tylko że technologia nie ta. Dokladnie, ja tam tym lakarzom z papierkami nie ufam, we wsi mamy takiego doktura co leczy nakladaniem rak, a jak nie pomoze to babe zielarke. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-28 17:02:31 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Thu, 28 Oct 2010 08:36:14 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Pomysł nie jest zły, tylko że technologia nie ta. Och, wynalazłeś cylinder ,,ślepak''. Rozwiązanie znane od grubych kilkudziesięciu lat i bardzo rzadko stosowane (nie wiem, czy Steyr jeszcze produkuje swój monoblock), bo bardzo komplikuje produkcję (odlew i obróbka tego, ograniczenie do jednego materiału na blok i głowicę), a wręcz uniemożliwia wykonanie pewnych konfiguracji silnika (np. komór daszkowych/sferycznych z zaworami rozchylonymi o pewien kąt). Uszczelka pod głowicą to też zmora samochodów, z którą przez 100 lat A co? Szlag je trafia co pięć kilometrów? Dobrze Pan kombinuje. Za to Pan Szanowny już dawno przekombinował. Można zbudować ,,prom ko(s)miczny'' do użytku domowego, tylko mało kto będzie chciał zań zapłacić. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-28 19:25:08 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Za to Pan Szanowny już dawno przekombinował. Można zbudować"Wedle ogólnego zdania moich wspólników, powinienem utrzymywać przedsiębiorstwo mniej więcej w takim stanie, w jakim było dotychczas, włożyć nasze fundusze w piękny budynek zarządu, starać się o układy z konkurentami, którzy wydawali się być zbyt czynni, robić od czasu do czasu nowy model dla zaspokojenia upodobań społeczności i w ogóle zająć stanowisko spokojnego, poważnego obywatela ze spokojnym, przyzwoitym biznesem" Kto to napisał? Wariat czy geniusz? S. |
|
Data: 2010-10-28 19:32:27 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Thu, 28 Oct 2010 19:25:08 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: "Wedle ogólnego zdania moich wspólników, powinienem utrzymywać Facet, który przez 19 lat motoryzował Amerykę, zbudował swą potęgę zdobywając prymat w kategorii sprzedawanych samochodów, po czym rozmienił to na drobne, a współpracowników, który śmieli mu sugerować, że już czas na nowy model, bo nikt już nie chce kupować prostych blaszanek, wywalał na zbity pysk. Wariat czy geniusz? Najnormalniejszy Henio nie był. Nawet jego syn nie miał odwagi mu powiedzieć, że czas już zakończyć dziewiętnastoletnią przygodę. A teraz wróćmy do ślepaka. Wymyśliłeś już sposób na daszkową komorę spalania z zaworami rozchylonymi powiedzmy o kilkadziesiąt stopni? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-29 15:13:25 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Facet, który przez 19 lat motoryzował Amerykę, zbudował swą19 lat? Kolega zjadł jedynkę czy co? 119 lat to by było o.k. http://manager.money.pl/news/artykul/usa;sprzedaz;forda;lekko;w;gore,120,0,3 01176.html "Producent samochodów sprzedał w listopadzie w Stanach prawie 183 tys. aut. Minimalnie więcej niż przed rokiem. Taki wynik udało się uzyskać pomimo tego, że sprzedaż aut osobowych spadła o 2 proc. W górę poszła za to sprzedaż dużych samochodów - Forda Escape i Forda Edge." A propos ludzi do których niedorastamy do pięt. On rozpoczął. Życzę wszystkim zbudować samochód w wieku 40 lat, rozwinąć sprzedaż aż do 60-siątki, sprzedając 15,5 miliona sztuk. Henio powiadacie... S. |
|
Data: 2010-10-29 16:12:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Fri, 29 Oct 2010 15:13:25 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: 19 lat? Przez 119 lat produkowali Tin Lizzie? Zejdź na ziemię. http://manager.money.pl/news/artykul/usa;sprzedaz;forda;lekko;w;gore,120,0,3 Oj daruj sobie opowiastki rodem z taniego podręcznika dla MBA z Górnej Wólki. Ten sam Ford jeszcze niedawno miał poważne problemy finansowe. Życzę wszystkim zbudować samochód w wieku 40 lat, Popełnił też jeszcze parę innych ruchów, między innymi odbierając firmę udziałowcom. I przez te 19 lat budował prostą blaszankę, która na początku zmotoryzowała kraj, a potem została wyprzedzona przez konkurencję. Bo nagle okazało się, że można produkować równie tanie pojazdy popularne, nie muszą one być wyłącznie czarne i nie muszą razić polotem przeciętnego młotu kowalskiego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-29 20:58:45 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Przez 119 lat produkowali Tin Lizzie? Zejdź na ziemię.Model "T" "tylko" 19 lat, ale Fordy są do dzisiaj produkowane. Zdaje się, że najważniejsze funkcje pełni od 1999 roku Bill Ford - prawnuk Henrego Forda. Oj daruj sobie opowiastki rodem z taniego podręcznika dla MBA z"In 2000, Ford was cited to be worth around $28 billion considering the companies high stock price" Daruj Pan sobie opowiastki o poważnych problemach przy 28 miliardach $. Każdy z nas je miewa, ale firma jest potężna. O wnuku - Billu Fordzie: "Ford was noted for valuing people and tradition" Myślę, że sobie dobrze radzi. Popełnił też jeszcze parę innych ruchów, między innymi Jak odebrał? Po prostu jego syn odkupił akcje od zachłannych wspólników. Nikt ich nie zmuszał. Zapłacił, za każdą akcję, która była warta 100$ po 12500 $ ! czyli 125 razy więcej od ceny za jaką ją zapewne kupili. Razem zapłacił 75 milionów w 1919. Zdaje Pan sobie sprawę ile to jest milion dolarów, przy ówczesnej cenie samochodu ok. 500$? "In 1919 my son Edsel purchased the remaining 41-1/2 per cent of the stock because certain of the minority stockholders disagreed with my policies. For these shares he paid at the rate of $12,500 for each $100 par and in all paid about seventy-five millions." Ja tam wolę fakty niż bzdury powielane przez zawistnych ludzi. Może Pan nie lubić Forda, ale po co kopiować bzdurne mity. Banda durnych ludzi co jakiś czas klepie równie idiotyczne hasło: "Ford g..o wort" nie analizując nawet sukcesu. Ale to już OFF Topic. S. |
|
Data: 2010-10-29 22:22:53 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Fri, 29 Oct 2010 20:58:45 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Oj daruj sobie opowiastki rodem z taniego podręcznika dla MBA z"In 2000, Ford was cited to be worth around $28 billion considering the A co było między 2006, a 2010? Przypomnieć? -- 8<-- In December 2006, the company raised its borrowing capacity to about $25 billion, placing substantially all corporate assets as collateral to secure the line of credit.[21] Chairman Bill Ford has stated that "bankruptcy is not an option".[22] In order to control its skyrocketing labor costs (the most expensive in the world), the company and the United Auto Workers, representing approximately 46,000 hourly workers in North America, agreed to a historic contract settlement in November 2007 giving the company a substantial break in terms of its ongoing retiree health care costs and other economic issues. The agreement includes the establishment of a company-funded, independently run Voluntary Employee Beneficiary Association (VEBA) trust to shift the burden of retiree health care from the company's books, thereby improving its balance sheet. This arrangement took effect on January 1, 2010. As a sign of its currently strong cash position, Ford contributed its entire current liability (estimated at approximately US$5.5 Billion as of December 31, 2009) to the VEBA in cash, and also pre-paid US$500 Million of its future liabilities to the fund. The agreement also gives hourly workers the job security they were seeking by having the company commit to substantial investments in most of its factories. The automaker reported the largest annual loss in company history in 2006 of $12.7 billion,[23] and estimated that it would not return to profitability until 2009.[24] However, Ford surprised Wall Street in the second quarter of 2007 by posting a $750 million profit. Despite the gains, the company finished the year with a $2.7 billion loss, largely attributed to finance restructuring at Volvo.[25] On June 2, 2008, Ford sold its Jaguar and Land Rover operations to Tata Motors for $2.3 billion. -- 8<-- Na plus można tylko zauważyć, że w końcu Ford nie skorzystał z bailoutu. Ale musiał się pozbyć paru marek: Volvo, Jaguara i Land Rovera. Daruj Pan sobie opowiastki o poważnych problemach przy 28 miliardach $. Ależ one nie były poważne. One tylko były gotowe zgnieść całą Wielką Trójkę jak robaka. Ot drobiazg. O wnuku - Billu Fordzie: Owszem radzi sobie. Wyprzedając ,,klejnoty rodowe'' Chińczykom i Hindusom. Po prostu jego syn odkupił akcje od zachłannych wspólników. A czy ja pisałem, że przystawił im lufy do głów? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-29 23:17:10 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 20:58:45 +0200, Sylwester Łazar na pl.misc.samochody
napisał(a): Oj daruj sobie opowiastki rodem z taniego podręcznika dla MBA z "In 2000, Ford was cited to be worth around $28 billion considering the Daruj Pan sobie opowiastki o poważnych problemach przy 28 miliardach $. Ale potrafisz rozróżnić firmę o wartości 28 mld. ( z wszystkimi gruntami, budynkami, maszynami, patentami, znakami handlowymi ) która ma kłopoty z płynnością finansową, bo nie ma gotówki, od takiej która jest warta mniej, ale cash-flow ma jak najbardziej poprawny ;) ? -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Każdy człowiek jest skłonny szukać winnego własnych niepowodzeń. Zofia Kossak - Dziedzictwo" |
|
Data: 2010-10-29 21:21:10 | |
Autor: masti | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Dnia piÄknego Fri, 29 Oct 2010 23:17:10 +0200 osobnik zwany Marcin
Stankiewicz wystukaĹ: Dnia Fri, 29 Oct 2010 20:58:45 +0200, Sylwester Ĺazar na tak przy okazji wartoĹc gieĹdowa z tymi gruntami itp nie ma nic wspĂłlnego. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-10-29 22:15:03 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Fri, 29 Oct 2010 23:17:10 +0200, Marcin Stankiewicz
<e-mail@w.sigu.invalid> wrote: Ale potrafisz rozróżnić firmę o wartości 28 mld. ( z wszystkimi gruntami, Ciekawe, czy do tej wartości wlicza się też haracz dla UAW? ;)) [1] r. [1] -- dla tych, którym powaga nadepnęła na stopę: łacha sobie drę. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-28 19:39:04 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Użytkownik Sylwester Łazar <info@alpro.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:iacbgb$mj0$1@mx1.internetia.pl... > Za to Pan Szanowny już dawno przekombinował. Można zbudowaćdla zaspokojenia upodobań społecznościDla ułatwienia w oryginale: "If I had followed the general opinion of my associates I should have kept the business about as it was, put our funds into a fine administration building, tried to make bargains with such competitors as seemed too active, made new designs from time to time to catch the fancy of the public, and generally have passed on into the position of a quiet, respectable citizen with a quiet, respectable business." S. |
|
Data: 2010-10-28 19:53:00 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Och, wynalazłeś cylinder ,,ślepak''. Rozwiązanie znane od.... wręcz __uniemożliwia__Szanowny Kolego! 50 lat temu był rok 1960. Maszyny CNC które BEZ TRUDU wykonają te zadania są dostępne od jakiś 30 lat. Dzisiaj to może Pan sobie wybrać maszynę, która wykona to szybciej. Ten jednolity materiał - no to już nie wiem, czy to przeszkoda. Na tym polu brak mi doświadczeń, ale argumentacji przeciw pewnie jest masa. Mnie bardziej interesują za: 1) Szybszy czas montażu, 2) brak problemów z uszczelkami pracującymi w najbardziej ekstremalnych temperaturach i ciśnieniach w silniku. 3) zmniejszenie liczby postów na p.m.s w sprawie uszczelek głowicy :-) Mimo, że często mamy odmienne zdanie, to cenię Pana za doświadczenie. Z doświadczenia jednak powinien wynikać rozwój. W przeciwnym razie zbieramy doświadczenie przez całe życie, aby zatrzymywać rozwój. Paradox. S. |
|
Data: 2010-10-28 19:32:07 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Thu, 28 Oct 2010 19:53:00 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Och, wynalazłeś cylinder ,,ślepak''. Rozwiązanie znane od... Ślepaki były znane nawet przed wojną. Maszyny CNC które BEZ TRUDU wykonają te zadania Maszyny CNC wcisną gniazda pod kątem i włożą potem zawory o długich trzonkach i dużych grzybkach? Maszyny CNC obrobią skomplikowane przestrzenie płaszcza wodnego? Dzisiaj to może Pan sobie wybrać maszynę, która wykona to szybciej. Zegnie trzonki zaworów na okoliczność ich wkładania, a potem je wyprostuje w prowadnicach? Ten jednolity materiał - no to już nie wiem, czy to przeszkoda. Oznacza albo żeliwny zestaw blok-cylinder (monoblock Steyra tak miał) albo stopy lekkie i kombinowanie z powłokami nakładanymi na gładź. Wciskanie tulei od dupy strony raczej odpada, bo oznacza możliwość powstawania szkodliwych objętości w komorze spalania (zwiększona emisja HC) i możliwość wyciskania tulei przez gazy spalinowe. Na tym polu brak mi doświadczeń, ale argumentacji przeciw pewnie jest masa. Możesz jeszcze pomyśleć o rozrządach suwakowych i czymś zamiast mechanizmu korbowego. A potem iść do biblioteki i dowiedzieć się, że to już było i się nie przyjęło z przeróżnych powodów. Mnie bardziej interesują za: Krótszy czas montażu pod warunkiem, że montażyści przejdą przeszkolenie ginekologiczne? 2) brak problemów z uszczelkami pracującymi w najbardziej Na świecie są silniki zasilane ładunkiem o ciśnieniu 4-5bar i działają pomimo posiadania uszczelki. Uszczelka może być np. miedziana lub stalowa, wielowarstwowa. 3) zmniejszenie liczby postów na p.m.s w sprawie uszczelek głowicy :-) Nad rozwojem silnika spalinowego myślą tysiące facetów, przy których jesteśmy obaj nikim. I nieprzypadkowo wybierają takie, a nie inne ścieżki jego rozwoju. Bo nawet jeśli coś się da uruchomić w labie, nie znaczy że wdrożenie tego do wielkoseryjnej produkcji ma sens. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-29 09:50:45 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
> Dzisiaj to może Pan sobie wybrać maszynę, która wykona to szybciej.Podobno było wielu sceptyków złożenia osi alternatora z dwóch części. Skręcenie/zestawienie zaworu z dwóch to pewnie zostałoby wyśmiane. Ja jednak nie widziałem daszkowych gniazd w głowicy, gdzie zawory są pod większym kątem jak 30 stopni. Ale zwolennikiem klasycznych zaworów też nie jestem. Już bardziej widzę sens w tych wirujących. Jakoś turbiny napędzane spalinami się przyjęły, ale wirujące tłoki mają kłopoty ze smarowaniem itp. Czy te 200-300 stopni robi tak wielką różnicę? S. |
|
Data: 2010-10-29 16:11:11 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Fri, 29 Oct 2010 09:50:45 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Podobno było wielu sceptyków złożenia osi alternatora z dwóch części. Podobno marchewka i banan to to samo. Oba są pochodzenia roślinnego i oba mają podłużny kształt. Skręcenie/zestawienie zaworu z dwóch to pewnie zostałoby wyśmiane. Biorąc pod uwagę warunki, w jakich pracują zawory, szczególnie wydechowe, wyśmiane to mało powiedziane. Zwłaszcza że ewentualne urwanie grzybka oznacza rzadkie wylać-gęste wyrzucić (grzybkom zdarza się urwać w zaworach litych i zgrzewanych). To dopiero usprawnienie. Ja jednak nie widziałem daszkowych gniazd w głowicy, gdzie zawory są pod Choćby 4A-GE Toyoty -- 35-45 stopni w zależności od wersji. A hemisferyczne? Ale zwolennikiem klasycznych zaworów też nie jestem. Tak, ten temat też już przerabialiśmy. Jakoś turbiny napędzane spalinami się przyjęły, Łopatki turbiny (które stykają się bezpośrednio z gorącymi gazami) nie współpracują ciernie z inną powierzchnią. Suwaki tak. ale wirujące tłoki mają kłopoty ze smarowaniem itp. Biorąc pod uwagę, że temperatury zapłonu środków smarnych ledwie przekraczają 200 stopni z niedużym hakiem, to tak. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-29 20:18:06 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Choćby 4A-GE Toyoty -- 35-45 stopni w zależności od wersji. A "Toyota designed the engine for performance; the valve angle was a relatively wide 50 degrees, which at the time was believed to be ideal for high power production. Today, it should be noted that more modern high-revving engines have decreased the valve angle to 20 to 25 degrees, which is now believed to be ideal for high-revving engines with high power per litre." Czyli to był tez pomysł, który zmarł... Czyli podsumujmy fakty: Większość silników ma małe kąty zaworów, ale Toyota ma modele silników, które lepiej wykonać z uszczelką pod głowicą. Czyli monoblock da się zastosować do większości i nie ma problemu z montażem, ze względu na to, że zawór da się włożyć od dołu i grzybek nie ociera się o tuleję cylindra podczas tego procesu. Eliminujemy możliwość uszkodzenia uszczelki pod głowica , bo jej po prostu nie ma. No to temat mnie zaciekawił. A gdzie można poczytać o tym Steyrze? S. |
|
Data: 2010-10-29 21:57:16 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Fri, 29 Oct 2010 20:18:06 +0200, Sylwester Łazar
<info@alpro.pl> wrote: Eliminujemy możliwość uszkodzenia uszczelki pod głowica , bo jej po prostu I tylko spisek producentów uszczelek powstrzymuje nas przed zalewem ślepaków. No to temat mnie zaciekawił. W Internecie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-26 10:26:05 | |
Autor: Robert_J | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Kostki (w zamyĹle autora pewnie zĹÄ czki) elektryczne to zmora samochodĂłw. Chyba ZaporoĹźcĂłw ;-))). Bo w normalnie uĹźytkowanym aucie usterki kostek elektrycznych nie sÄ dzÄ Ĺźeby przekraczaĹy 1% wszystkich usterek ;-))). Ja od ponad 20 lat jeĹźdĹźenia autami naprawiaĹem tylko jednÄ kostkÄ: przy reflektorze w poprzednim aucie, przegrzaĹa siÄ :-). A i to dlatego, Ĺźe prawdopodobnie przy wczeĹniejszej wymianie ĹźarĂłwki rozgiÄ Ĺem niechcÄ cy nasuwkÄ... Nawet w perszingu 126p nic siÄ z kostkami nie dziaĹo (fakt, raz siÄ stopiĹo gniazdo jednego bezpiecznika, bo byĹ za luĹşny). Problemy z kostkami zaczynajÄ siÄ w momencie, gdy domoroĹli mechanicy zaczynajÄ bawiÄ siÄ w domorosĹych elektrykĂłw samochodowych :-). I grzebiÄ w instalacji nie posiadajÄ c ku temu wiedzy i narzÄdzi. ZaciskajÄ zĹÄ cza obcÄgami, nasuwki kombinerkami itd... Powinny byÄ zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz sÄ WspĂłĹczujÄ wtedy wymiany ĹźarĂłwki ;-))) |
|
Data: 2010-10-26 18:56:09 | |
Autor: Sylwester Ĺazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
usterki kostek elektrycznych nie sÄ dzÄ Ĺźeby przekraczaĹy 1%NIE SÄDZÄ to opinia mocno nieobiektywna. Ja od ponad 20 lat jeĹźdĹźeniaWĹaĹnie o to chodzi. Dlaczego siÄ przegrzaĹa? Z pewnoĹciÄ z powodu wzrostu rezystancji na zĹÄ czu. Gdyby zĹÄ cza nie byĹo - co by siÄ staĹo? Najprawdopodobniej 4 lata później spaliĹaby siÄ tylko ĹźarĂłwka. A i to dlatego, ĹźePrawdopodobnie. ZnĂłw opinia, a nie fakt. Kolejna wada zĹÄ cza. Gdyby nie byĹo nasuwki? Czy nawet nie domorosĹy elektryk byĹby w stanie popsuÄ to co nie istnieje? Nawet w perszingu 126p nic siÄ zCzyli jednak coĹ siÄ staĹo ze stykami. W maluchu to sprÄĹźystoĹÄ tych mocowaĹ traciĹa z czasem swojÄ siĹÄ. Do tego wilgoÄ i nieszczelna pokrywka lub jej brak, bo byĹa zdejmowana. A co by siÄ staĹo, jeĹli by zalutowaÄ te bezpieczniki? Akurat w tej skrzynce w maluchu byĹo to wyjÄ tkowo proste. Problemy z kostkami zaczynajÄ siÄ w momencie, gdy domoroĹli Kolega ciÄ gle wini przypadkowych ludzi ĹÄ cznie ze sobÄ , w swej pokorze i szacunku do producentĂłw bezuĹźytecznych gadĹźetĂłw sprzed 100 lat. ProszÄ wziÄ Ä pod uwagÄ przynajmniej to, Ĺźe styki byÄ moĹźe w koĹcu przejdÄ w nieĹaskÄ producentĂłw samochodĂłw. I tego im ĹźyczÄ. > Powinny byÄ zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach,DziÄkujÄ. Czekam na ten problem z wymiana ĹźarĂłwki. MuszÄ wtedy podĹÄ czyÄ na 5 minut lutownicÄ, a wczeĹniej nowy styk w ĹźarĂłwce H4 owinÄ Ä 3 razy srebrzankÄ przez tÄ dziurkÄ, i dolutowaÄ przewĂłd. bo niestety styk w H4 trudno oblutowaÄ. Kilka lat temu tak zrobiĹem i to, jak na razie, byĹo najtrudniejsze: razem 20 minut pracy i kilka lat spokoju. WczeĹniej wymieniaĹem dwukrotnie zĹÄ cze ĹźarĂłwki , a ĹźarĂłwke raz. Przez to zĹÄ cze pĹynie prÄ d o natÄĹźeniu ok. 4 Amper. Przez przewĂłd wspĂłlny moĹźe byÄ i 8 Amper. To juĹź duĹźy prÄ d psujÄ cy styki. Z wymianÄ ĹźarĂłwki okazaĹo siÄ, Ĺźe problem pojawiĹ siÄ w nowszych samochodach nie z powodu trudnego lutowania, a uciÄ Ĺźliwych utrudnieĹ mechanicznych celowo wprowadzonych, przez producentĂłw. A tak przy okazji: Jak wyglÄ da sprawa wymiany ĹźarĂłwek w Fordach? WĹaĹnie czytam ksiÄ ĹźkÄ Henry Forda, ktĂłry uwaĹźaĹ, Ĺźe produkt powinien byÄ dopracowany. Jestem ciekaw, czy jego prawnuk ma jeszcze wpĹyw na to co Ford produkuje. S. |
|
Data: 2010-10-26 22:20:17 | |
Autor: J.F. | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On Tue, 26 Oct 2010 18:56:09 +0200, Sylwester Łazar wrote:
Ja od ponad 20 lat jeżdżeniaWłaśnie o to chodzi. Dlaczego się przegrzała? No i co bys wtedy zrobil ? Pojechal do specjalisty przygrzac nowa do starych kabli ? Producenci w zasadzie cie popieraja - da sie krotkie kable to po trzech zarowkach przyjdzie samochod wymienic :-) Proszę wziąć pod uwagę przynajmniej to, że styki być może w końcu przejdą Zartujesz. I jak beda montowali samochody ? Musza byc wtyki. J. |
|
Data: 2010-10-27 08:44:18 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Musza byc wtyki.No skoro muszą to muszą. Żeby to zrozumieć to zatrudnię się w u producenta złączy. Po praniu mózgów już bedę wiedział, że w 2010 złącza są tak doskonałe, że nic ich nie pokona. Nie są co prawda jeszcze hermetyczne, ale już są lekko gazoszczelne. Tylko zdaje się popyt na pracę przy złączach jest już tylko na przedstawicieli handlowych... S. |
|
Data: 2010-10-28 16:04:16 | |
Autor: kamil | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:6qdec69v1d93hnq9gc24957lb209hig5974ax.com... Proszę wziąć pod uwagę przynajmniej to, że styki być może w końcu przejdą Wiesz, on chcialby przeszkolic cala linie montazowa z lutowania i placic 50% wiecej za samochod, bo montaz zajmuje trzy tygodnie.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-28 18:35:58 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Wiesz, on chcialby przeszkolic cala linie montazowa z lutowania i placic50% wiecej za samochod, bo montaz zajmuje trzy tygodnie..Matematyka się kłania. Gdzieś tak pierwsza klasa podstawówki. No chyba że kolega ma tylko papier z ukończenia 6 klas SP. cena złącza<cena cyny ? 1,5*(czas montażu samochodu+czas produkcji wiązki) < czas montażu samochodu z lutowaniem czujników ? Cynik. S. |
|
Data: 2010-10-28 21:03:07 | |
Autor: Yans van Horn | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-26 10:26, Robert_J wrote:
Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów. Ale to wcale nie jest odosobniony przypadek. Zeby nie szukać daleko, to Ojcu dzięki tej kostce przy żarówce stopiła się cała kostka i kawałek obudowy reflektora - szajsowa złączki to i efekt taki.. Nawet w perszingu 126p nic się z kostkami nie działo (fakt, Tak naprawdę, to rozbija się również o to, że są złączki złączki... Te prawidłowo wykonane przetrwają latami... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-10-25 17:23:19 | |
Autor: Brzezi | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
nie, 24 paź 2010 o 19:44 GMT, megrims napisał(a):
zbyt mocno. Ale jak w trasie tankuje, to nie gaszę silnika. Jak muszę Jezeli masz sprawny uklad chlodzenia i sprawny termostat, to jest to zupelnie nie potrzebne, poza tym nie zwiazane z turbina Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-10-25 23:22:24 | |
Autor: megrims | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
(ciach)
poza tym nie zwiazane z turbina Wydaje mi się, że jeśli auto jest MEGA_rozgrzane to włączenie ogrzewania i dmuchawy na maxa jednak schłodzi czynnik chłodzący. Miałem tak kiedyś dawno temu w CIVIC 1.5 z 1992 roku. Do tego stopnia, ze wskazówka temperatury opadała, jak się ogrzewanie na maxa włączyło. Rozumiem - na pewno było coś popsute. I dlaczego jak jechałem dłuższy odcinek z prędkością powiedzmy powyżej 200 km/h to we większości nowych aut, jakie miałem temperatura rosła. Pomimo czystych chłodnic i dobrej wymianie powietrza? A czy nie związane z turbiną? Jednak ogólny spadek temp. środka chłodzącego przekłada się trochę na temp. oleju, a IMO turbina chłodzona jest głównie przez olej. Chyba, że zupełnie nie ogarniam o co lata. Ale to dyskusja czysto akademicka. Pewnie w różnych autach to różnie wygląda. Auta robione do krajów arabskich mają większe chłodnice i tam też to inaczej wszytko działa. IMO możemy ją zakończyć. |
|
Data: 2010-10-24 19:38:52 | |
Autor: Olek | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
On 2010-10-24 18:18, furi wrote:
oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy gdzieś wyczytałem, że olej grzeje się 4 razy wolniej niż płyn... Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego skoro j.w. jest prawdą to musisz odczekać (przejechać) jeszcze 3 krotnie dany odcinek drogi po nagrzaniu płynu. Wtedy temp. oleju osiągnie swój odpowiedni poziom. Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie musisz chwilę postać z włączonym silnikiem po skończonej jeździe, wtedy turbina ma szansę się ostudzić... Ile kilometrow przed domem a to już doświadczeni turbodoładowani Ci poradzą |
|
Data: 2010-10-25 11:41:58 | |
Autor: krzysiek82 | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
W dniu 2010-10-24 18:18, furi pisze:
Witam tak jak kaĹźdy inny z tÄ róşnicÄ , Ĺźe po ostrej jeĹşdzie zanim wyĹÄ czysz silnik odczekaj ok 1-2minut. Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to jechaÄ z normalnÄ prÄdkoĹciÄ i nie wkrÄcaÄ silnika na wysokie obroty. Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czy tez olej grzeje sie szybciej? olej nabiera temperatury wolniej niĹź pĹyn chĹodniczy Ile km nalezy zrobic po odpaleniu zimnego silnika zanim mozna go pilowac pod czerwone pole obrotomierza? wskazĂłwka w poĹowie skali (zwykle poĹowa skali to optymalna temperatura) Jak jest przy konczeniu jazdy, wiem ze turbina musi ostygnac zanim sie oznacza to tyle, Ĺźe jeĹli wyĹÄ czysz silnik a turbo pracowaĹo intensywnie to odetniesz smarowanie a resztki oleju siÄ zwÄglÄ . Ile kilometrow przed domem nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic tego siÄ tak nie okreĹla Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy? 1-2minuty powinno wystarczyÄ -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-25 12:09:21 | |
Autor: MZ | |
Uzytkowanie auta z turbo | |
Wiem ze nalezy rozgrzac silnik zanim zacznie sie go cisnac, ale co to oznacza? Nalezy czekac az wskaznik temp plynu zacznie sie podnosic, czyCiepły to ciepły, jak masz wskaźnik temp oleju to poczekaj aż drgnie, jak nie, bezpieczniej jest poczekać aż wskaźnik temperatury coś pokaże, wskaźnik pokazuje temperaturę płynu w bloku więc pośrednio temperaturę całego silnika (w dużym przybliżeniu to też temp. oleju). wylaczy silnik, ale co to dokladnie oznacza? Ile kilometrow przed domem nalezy jechac spokojnie (powiedzmy max 3k rpm) zeby mozna bylo zgasic silnik od razu. Z drugiej strony ile minut nalezy zostawic go wlaczonego jesli sie uzywalo gornego zakresu obrotow do samego konca jazdy?U mnie to jakieś 500m osiedlówką + czas potrzebny na otwarcie bramy i garażu - nawet po najgorszym pałowaniu :) A co do trasy, to trzeba uważać po "przelotach" autostradowych z V zbliżoną do VMax. Po prostu jak wiesz ,że się będziesz zatrzymywał przejedź ostatnie 2-3km trochę spokojniej, bez Vmax i czerwonego pola. Wszystkie bebechy same się wystudzą powietrzem, które dookoła przelatuje i jak już zajedziesz to będzie w sam raz do odpstryknięcia.... Generalnie, nie daj się zwariować, jakby te turboautka musiały mieć 3 stronicową instrukcję wyłączania to nikt by nimi nie jeździł :) MZ |