Użytkowanie wieczyste

Data: 2010-05-10 10:12:28
Autor: glang
Użytkowanie wieczyste
wiem że to nie podatek ale może ktoś się orientuje
otóż chodzi o zapis który mówi że skrab państwa nie ma obowiązku wysyłania powiadomienia o należnej opłacie. niestety w tym roku nie otzymałem a właśnie przyszło wezwanie do zapłaty z odsetkami :)
oczywiście już uczciwie zapłaciłem ale tak się zastanawiam nad tym co Panie urzędniczki mi powiedziały.
co roku dostaję 8 listów /4 współwłasności z żoną/ poleconych za potwierdzeniem odbioru odnośnie podatku od nieruchomości i na to miasto stać, ale już na informacje o dzierżawie szkoda kasy bo nie ma obowiązku :)
czy wynika to z ustawy czy jest to kwestia danego samorządu
pzdr
GL

Data: 2010-05-11 15:41:04
Autor: 666
Użytkowanie wieczyste
W pierwszym akcie notarialnym zapewne jest stawka opłaty rocznej i zapis "bez wezwania".
Tyle że ten pierwszy akt to pomiędzy przykładowo np. miastem, a jakąś spółka deweloperską itp. i Ty go nie masz.
Najśmieszniejsze, że notariusz podczas twojej transakcji kupna domu/lokalu z uzytkowaniem gruntu odmówi Ci udostępnienia tamtego "pierwszego" aktu (mnie odmówił jako "nie stronie aktu" ;)).

Urząd zawiadamia użytkownika tylko w przypadku zmiany wysokości opłaty rocznej.

Mówiąc po ludzku płacisz tyle samo co w zeszłym roku, do 31 marca.

I nie doszukuj się jakiejkolwiek logiki w działaniu urzędników, to hieny z głowami baranów a nie ludzie.

-- -- -

--

Użytkowanie wieczyste