Użytkowanie wieczyste...

Data: 2019-03-10 23:56:19
Autor: Michal Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły i pewnie długo nie przyjdą...

   MJ

Data: 2019-03-11 13:59:26
Autor: J.F.
Użytkowanie wieczyste...
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c859614$0$485$65785112@news.neostrada.pl...
Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły i pewnie długo nie przyjdą...

Niedawno pisalem o pisemku z mojego UM

"zgodnie z postanowieniami ustawy o przeksztalceniu prawa uzytkowania
wieczystego w prawo wlasnosci tych gruntow, przeksztalceniu z mocy
prawa podlegaja grunty ...
Zatem od 2019 zaprzestaje sie wysylania informacj przypominajacych o
wysokosci oplat rocznych.

Osoby pozostajace nadal uzytkownikami wieczystymi sa zobowiazani do
regulowania oplat rocznych z zachowaniem ustawowego terminu .."

A dalej to niestety nadal glupi jestem :-)

J.

Data: 2019-03-11 15:07:05
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-10 o 23:56, Michal Jankowski pisze:
Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły i pewnie długo nie przyjdą...

   MJ

IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

--
Pete

Data: 2019-03-11 15:38:48
Autor: pulsar
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 11-03-2019 o 15:07, Pete pisze:

IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
ustawowym terminem płatności, czyli przed
31.03.!

--
pulsar

Data: 2019-03-13 02:47:06
Autor: Bolko
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 15:39:05 UTC+1 użytkownik pulsar napisał:
> [...]

No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
ustawowym terminem płatności, czyli przed
W krakowie przyszły raz jak zmieniła mi się stawka.
Jak w tamtym roku zapomniałem zapłacić.
To przyszło mi przypomnienie za które też musiałem zapłacić.

Data: 2019-03-13 12:02:56
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-11 o 15:38, pulsar pisze:
[...]

E-e

Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

2. Jeżeli zaświadczenie potwierdzające przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu stanowiącego własność Skarbu Państwa zostało doręczone po dniu 31 grudnia 2019 r., osoby fizyczne będące właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych lub spółdzielnie mieszkaniowe zamiar wniesienia opłaty jednorazowej w 2020 r. mogą zgłosić właściwemu organowi do dnia 1 lutego 2020 r. W przypadku wniesienia przez te osoby lub spółdzielnie mieszkaniowe opłaty jednorazowej za przekształcenie w terminie do dnia 29 lutego 2020 r., przysługuje bonifikata od tej opłaty w wysokości 60%.

--
Pete

Data: 2019-03-13 20:27:07
Autor: ń
Użytkowanie wieczyste...
Prawdopodobnie z uwagi na ostatnie drastyczne nawet kilkusetprocentowe podwyżki wycen wartości m2 gruntów przez samorządy.

-- -- -
Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

Data: 2019-03-14 14:58:03
Autor: Michał Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
W dniu 13.03.2019 o 12:02, Pete pisze:

Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

Tu jest mowa o "opłacie przekształceniowej", a ja się pytam, czy mam zapłacić opłatę za użytkowanie wieczyste. Na razie nikt mnie nie zawiadomił o przekształceniu, w KW jest po staremu.

Czy z samego faktu opublikowania ustawy mam wyciągnąć wniosek, że już się za użytkowanie nie płaci?

Chyba tak, i nawet jest coraz więcej porad tego typu w sieci...

https://marciniwuc.com/przeksztalcenie-uzytkowania-wieczystego-we-wlasnosc/

Ale są też porady 'zapłacić, to się potem rozliczy'...

   MJ

Data: 2019-03-14 16:34:51
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-14 o 14:58, Michał Jankowski pisze:
[...]

W ustawie masz wymienione kogo dotyczy a kogo nie.
Dalej sobie wydedukuj czy jesteś dzierżawcą wieczystym nadal czy może już właścicielem.

--
Pete

Data: 2019-03-15 08:36:36
Autor: ń
Użytkowanie wieczyste...
Czy jest różnica w terminach płatności za 2019 pomiędzy użytkowaniem wieczystym od miasta, a od Skarbu Państwa?

-- -- -