Użytkowanie wieczyste - przejęcie, jak?

Data: 2010-01-29 08:10:00
Autor: wromek
Użytkowanie wieczyste - przejęcie, jak?
Witam,
jest taka sprawa:

Moja matka dzierżawiła przez ostatnie 20+ lat od gminy działkę, na której zbudowała lokal gastronomiczny. Jak budowała to była w związku małżeńskim bez rozdzielności majątkowej.
Teraz chce przejąć tą działkę w użytkowanie wieczyste lub wykupić na własność i tutaj pytanie:
Czy gmina może oddać tą działkę w użytkowanie wieczyste lub na własność obu z nich czyli tak jakby mieli nadal wspólnotę majątkową czy może oddać ją tylko mojej mamie bo to ona figurowała na umowie dzierżawy? Rodzice są po rozwodzie już bardzo długo ale mimo to chcieliby przejąć tą dziłke wspólnie lub w ogóle oddać ją któremuś z dzieci. Jakie są drogi wyjścia z tej systuacji?

Pozdrawiam, wromek

Data: 2010-02-01 08:29:23
Autor: wromek
[...]

Ktoś się orientuje w takich sprawach? Można prosić o jakieś naprowadzenie?

Pozdrawiam, wromek

Użytkowanie wieczyste - przejęcie, jak?