Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?

Data: 2011-09-25 10:26:16
Autor: Fantom
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Witam
Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas biegania, jezdzenia rowerem itp ?
wiem, ze istnieje taka mozliwosc, aby podpiac sie niektorymi telefonami z GPS np do Endemondo.
Jezlie ktos uzywa, to moe dac znac z jakim telefone to robi i jak to dziala w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze zgrywaniem danych itp.

Fantom
ps. wiadomo, ze duzo faniej byloby miec jakiegos Garmina Foreerunnera np ktory ma duzo wiecej funkcji (czyli np najwazniejsza : puls) ale to juz duuuuzo drozej niz telefon komorkowy.

Data: 2011-09-25 10:31:18
Autor: JoteR
"Fantom" napisał:

[...]

http://testujsmartfona.pl/ i sam sprawdź ;-)

JoteR

Data: 2011-09-30 12:57:12
Autor: Q
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
http://testujsmartfona.pl/ i sam sprawdź ;-)

....o ile chlopak planuje biegac przy grudniowo-styczniowych mrozach :)

Data: 2011-09-25 10:40:58
Autor: Kapsel
Sun, 25 Sep 2011 10:26:16 +0200, Fantom napisał(a):

[...]
 Używam kilka miesięcy z Galaxy S. Jest OK :)

Zalety:
- jedno urządzenie pod ręką,
- endo podaje dużo statystyk, wszystko sam zlicza, pokazuje na google maps
gdzie byłeś itd, do tego możesz publikować wyniki np. na facebooku, co dla
mnie jest swego rodzaju motywatorem do treningów ;)
- zgrywanie danych itd. dzieje się "samo", wystarczy odpalić wifi w
telefonie po powrocie do domu i potem już sam wszystko możesz na www
analizować
- w ogóle endo jest zajebiste i bardzo fajnie pomyślane

Wady:
- niekiedy obawiam się o stan baterii, na cały dzień to trzeba naładować do
pełna, bo inaczej może skończyć zliczać w połowie
- endo w połączeniu z GPSem, ze względu na swoją specyfikę (GPS) nie jest
super dokładne, wczoraj wg licznika miałem 111km, endo pokazał 109; stąd
raczej nie nadaje się do super profesjonalnego treningu, ale
profesjonaliści mają swoje narzędzia.

Ogółem polecam, szczególnie endo, bo aplikacja wymiata, jest prosta i robi
to co należy, a jak się jeszcze lubi "socjalizować" sportowo z innymi to
już w ogóle :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-09-25 18:11:04
Autor: m4rkiz
Kapsel wrote:
- endo w połączeniu z GPSem, ze względu na swoją specyfikę (GPS) nie jest
super dokładne, wczoraj wg licznika miałem 111km,

ale wiesz ze wskazanie licznika samochodowego moze byc do 10% wieksze
niz predkosc faktyczna?

Data: 2011-09-28 17:56:57
Autor: Kapsel
Sun, 25 Sep 2011 18:11:04 +0100, m4rkiz napisał(a):

[...]

Endo to program rejestrujący osiągi sportowe, trudno mi w samochodzie
wymyślić coś z tym zgodnego ;)

Chodziło mi natomiast o licznik rowerowy.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-09-28 13:25:53
Autor: Pszemol
"Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:dhtgocd4766s$.dlgkapselek.net...
[...]

No jak to - wyścigi samochodowe to nie rodzaj sportu?

Chodziło mi natomiast o licznik rowerowy.

Rozbieżność się chyba bierze stąd, że rowerem nie jedziesz po linii
prostej, natomiast GPS oblicza dystans przybliżając ruchy Twojego
rowera jakby odbywały się po linii prostej...

I nie mówię tu tylko o tym, że omijać mogłeś kilka kałuż po drodze
czego GPS nie zauważył i policzył jakbyś przejechał przez środek...

Wystarczy że pedałując robisz małe wahnięcia kołem i toczy się
ono po malutkiej sinusoidzie a już na przestrzeni 100km będziesz
mieć bardzo dużą odchyłke dystansu.

Data: 2011-09-29 15:38:15
Autor: Kapsel
Wed, 28 Sep 2011 13:25:53 -0500, Pszemol napisał(a):

Endo to program rejestrujący osiągi sportowe, trudno mi w samochodzie
wymyślić coś z tym zgodnego ;)

No jak to - wyścigi samochodowe to nie rodzaj sportu?

OK, na to nie wpadłem ;)
[...]

Najpewniej masz tutaj rację, co więcej właściwie zawsze licznik pokazuje mi
nieco większy dystans niż endo. Niemniej pomijając tą drobną różnicę, wszystko jest wsio i nawet się
pochwalę, że w podziękowaniu dla twórców, zanabyłem wczoraj endo pro :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-09-29 08:50:07
Autor: Pszemol
"Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:10osah8ti6qfq$.dlgkapselek.net...
[...]

Bo to taki sport trochę jak szachy - dużej aktywności fizycznej nie wymaga, lol

[...]

Tego się spodziewałem własnie że odchyłka będzie w jedną stronę.

Niemniej pomijając tą drobną różnicę, wszystko jest wsio i nawet się
pochwalę, że w podziękowaniu dla twórców, zanabyłem wczoraj endo pro :)

To jeszcze zaspokój moją ciekawość i napisz które to ficzer wersji pro
brakujące w darmowej wersji przekonało Cię do zakupu wersji pro?

Data: 2011-09-30 00:29:39
Autor: Kapsel
Thu, 29 Sep 2011 08:50:07 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Tak jak napisałem wyżej - wersję pro zakupiłem stricte w podziękowaniu dla
twórców programu :) Ona się różni jakimiś małymi szczegółami, z ciekawszych jest opcja do
oszczędzania baterii, ale ogółem całość nie jest konieczna do tego, żeby
cieszyć się użytkowaniem programu - darmowa wersja ma wszystko co trzeba.

Ja dzięki endo częściej ruszam tyłek sprzed monitora, motywator jak mało
co, stąd pozwoliłem sobie na "fanaberię" zakupu pro, ale to absolutnie nie
jest tak, że darmowa wersja to jakieś demo, czy coś. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2011-09-26 10:44:49
Autor: Pszemol
"Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:p0fwo88qct8z$.dlgkapselek.net...
- endo w połączeniu z GPSem, ze względu na swoją specyfikę (GPS) nie jest
super dokładne, wczoraj wg licznika miałem 111km, endo pokazał 109; stąd

Porównywałeś to z jakim licznikiem? I skąd pewność że to nie licznik oszukuje?
GPS w zastosowaniach komercyjnych ma dokładność rzędu paru metrów...
Nie sądzę aby dała ponad 2% błędu, spodziewałbym się tu raczej dokładniejszej
pracy.

BTW - czy ktoś używał tego programu do zjazdów na nartach?
Chodzi mi o pobijanie rekordów w szybkości zjazdu, szukanie
prędkości maksymalnej na odcinkach gdzie jest slalom, itp, itd...
Jak ktoś używał to niech się pochwali jak to działa :-)

Data: 2011-09-26 20:07:43
Autor: ALdroid
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Dnia Mon, 26 Sep 2011 10:44:49 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> naskrobał przy słoiku:
BTW - czy ktoś używał tego programu do zjazdów na nartach?

Używałem - tak sobie.
Traktuje to wyłącznie jako ciekawostka.
Na dłuższą metę niewygodne - już lepiej skorzystać ze stoku z odpowiednią infrastrukturą do pomiarów lub skorzystać z pomocy kolegi.

--
AL

Data: 2011-09-28 01:23:54
Autor: WS
On 26 Wrz, 17:44, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:

[...]

Wg mnie GPS przy takich zastosowaniach ma male szanse dzialac...
W moim przypadku - skitury - zjazd kolo lasu z predkoscia ~20km/h
pokazal max ponad 100 ;)
GPS (z zalozenia systemu ?)  ma mniejsza dokladnosc wskazywania
wysokosci, a w gorach jest problem z widocznoscia wiekszej liczby
satelitow, co chcwile jakis sie "chowa/pojawia", wiec zmienia sie dane
na ktorych liczy... powoduje to dodatkowe "skoki" pozycji ->
predkosci...

WS

Data: 2011-09-28 18:00:27
Autor: Kapsel
Mon, 26 Sep 2011 10:44:49 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Możliwe że masz rację, starałem się licznik (rowerowy) dość dokładnie z
kołem skalibrować, ale nie ręczę, te 2% błędu może być jego.

Natomiast endo potrafił po treningu pokazywać niekiedy szalone prędkości
maksymalne (np. 80km/h), kiedy wiem dobrze że nie było więcej niż 50 ani
razu. Stąd moja wątpliwość co do dokładności, która jednak - szczerze - w
ogóle mi nie przeszkadza :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-09-25 10:57:29
Autor: ToMasz
W dniu 25.09.2011 10:26, Fantom pisze:
[...]
Ty już masz ten telefon z endemondo czy nie? JAk masz to sprawdź, jak niemasz to przedewszystkim zainteresuj sie hardwarem jaki obsługuje GPS bo to jest klucz sukcesu. Programów na telefony( zależnie od systemu) jest jakieś... pomiedzy dużo a multum. Połowa z nich potrafi logować trasę. przeciętny telefon tak ot z GPSem podczas jazdy przez lasek potrafi podać maksymalną szybkosć 77km/h i trasę o 20% dłuzszą. Wszystko przez zaniki sygnału. są jednak takie telefony o których sie mówi ze mają super gps (stare to:  mio, niektóre eteny, (z sifstar3)) w których sygnał nie znika! Tak wiec 99% to telefon, 1% to soft który potrafi odfiltrować "Skoki w bok"

ToMasz

Data: 2011-09-25 11:32:20
Autor: ALdroid
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Dnia Sun, 25 Sep 2011 10:26:16 +0200, "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:
Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas
biegania,
jezdzenia rowerem itp ?

Tak, androidowy MyTracks.
Przetestowałem różne programy, ale w/w wydaje mi się najlepszy ze względu na dod. statystyki oraz mnogość szorty map.

[...]

Wspieram się outsiderem piersiowym, ale bez korelacji z mapami (tego się chyba nie da połączyć z programem na telefonie)

--
AL

Data: 2011-09-25 20:27:25
Autor: Fantom
[...]

A jaki telefon uzywasz ?

Fantom

Data: 2011-09-26 09:50:24
Autor: ALdroid
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Dnia Sun, 25 Sep 2011 20:27:25 +0200, "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:
> Tak, androidowy MyTracks.
> Przetestowałem różne programy, ale w/w wydaje mi się najlepszy ze
względu
> na dod. statystyki oraz mnogość szorty map.

A jaki telefon uzywasz ?

HTC Desire Z

Ale to będzie działać na każdym tel. z androidem

--
AL

Data: 2011-09-26 10:51:07
Autor: Pszemol
"ALdroid" <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> wrote in message news:almarsoft.8157280891117250386News.gazeta.pl...
[...]

To ciekawe, bo wersja MyTracks dla iPhone ma bardzo złe opinie
uĹźytkownikĂłw.

Data: 2011-09-26 18:49:57
Autor: AL
W dniu 2011-09-26 17:51, Pszemol pisze:
[...]

a moşe to sa róşne wersje?
a moĹźe kaĹźdy ma inne oczekiwania od aplikacji tego typu?

No i jak już mówisz, że 'złe opinie' to mógłbyś je zacytować.

Endomodo testowałem i nie potrzebuję połowy funkcjonalności tego pakietu - mam na mysli tą całą część społecznościową, nie lubię, gdy ktoś mnie śledzi i guzik mnie obchodzą kto ile przejechał/przebiegł.

Wolę aplikację niezależną, która dostarczy mi prócz śladu na mapie i mozliwości jego eksportu do różnych formatów, również statystyki ogólne oraz wykres predkosci i wysokosci w funkcji czasu.
Wystarczy mi historia trzymana na telefonie i ew. export do moich map google lub (kiedy i komu ja chce) podzelenia sie ze znajomym przesylajac mu linka do konkretnego sladu i statystyk.

Nie biegam z telefonem (bo to nie za bardzo wygodne) - a podczas jazdy na rowerze nie muszę pobijać kolejnych rekordów swoich bądź znajomych - jeżdżę turystycznie (czyli na długich dystansach a nie po torze wyścigowym :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-09-26 14:26:12
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j5qafm$bas$1inews.gazeta.pl...
To ciekawe, bo wersja MyTracks dla iPhone ma bardzo złe opinie
uĹźytkownikĂłw.

a moşe to sa róşne wersje?
a moĹźe kaĹźdy ma inne oczekiwania od aplikacji tego typu?

Może... napisałem tylko że to ciekawe że mogą być tak różne opinie i tyle.

No i jak już mówisz, że 'złe opinie' to mógłbyś je zacytować.

Nie umiem zacytować... Aplikacja "Appstore" nie umożliwia Copy/Paste
a przepisywać mi się nie chce. Jest tylko 9 opinii z czego 7 daje 1 gwiazdkę,
1 opinia daje 3 gwiazdki i 1 opinia z 5 gwiazdkami, pewnie autor aplikacji ;-)
Sumaryczna opinia z tych 9 jest 2 z 5 gwizdek.

4 opinie dotyczą ostatniej wersji 1.5.0 i jedna z nich, ostatnia, jest taka:
"App or Total Useless Joke?"

Data: 2011-09-26 21:30:43
Autor: kakmar
Dnia 26.09.2011 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:

Nie umiem zacytować... Aplikacja "Appstore" nie umożliwia Copy/Paste
a przepisywać mi się nie chce.

No niemożliwe, nie można na najlepszym telefonie zapisać śladu do pliku
w jakimś ogólnie uznanym formacie? I zrobić z nim co się tylko chce?

Ze strony autora: To share tracks, you can:

    Upload to Google Map     Upload to Google Docs
    Email as a Google My Map link
    Embed Google Map on a website
    Email as .gpx or .kml attachments
    Export as .gpx or .kml to phone SD card     Tweet your My Map link on Twitter using Twidroid Sam tego uĹźywam i jest to bardzo dobry kawałek oprogramowania, oczywiście na androidzie. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-09-26 23:58:37
Autor: Pszemol
"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message news:j5qqu3$aap$1news.onet.pl...
[...]

Jakiego "śladu"? Mówię o recenzjach programu od użytkownikach
widocznych w programie o nazwie Appstore, gdzie kupuje się lub
ładuje na telefon darmowe programy. Mogę zrobić zrzut graficzny
ekranu, ale to nie to samo.

Większość aplikacji umożliwia copy/paste - Appstore z jakiegoś
(nieznanego mi) powodu nie włącza tych opcji.

Data: 2011-09-26 22:32:03
Autor: ALdroid
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Dnia Mon, 26 Sep 2011 14:26:12 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> naskrobał przy słoiku:
> [...]

a przepisywać mi się nie chce. Jest tylko 9 opinii z czego 7 daje 1 gwiazdkę,
1 opinia daje 3 gwiazdki i 1 opinia z 5 gwiazdkami, pewnie autor
;-)
Sumaryczna opinia z tych 9 jest 2 z 5 gwizdek.

4 opinie dotyczą ostatniej wersji 1.5.0 i jedna z nich, ostatnia,
jest taka:
"App or Total Useless Joke?"

Nie do końca jestem pewien, że mówimy o tej samej aplikacji.
Moja wersja My Tracks to 1.1.9.
Ocena w markecie to 4.5/5 gwiazdek.

--
AL

Data: 2011-09-26 22:39:06
Autor: ALdroid
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:32:03 +0200, ALdroid <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> naskrobał przy słoiku:
> [...]

> "App or Total Useless Joke?"

Nie do końca jestem pewien, że mówimy o tej samej aplikacji.

Zapomniałem dodać, że liczba ocena to blisko 50tys.
Na stronie producenta nie widać wersji na iOS

 http://mytracks.appspot.com/mobile

--
AL

Data: 2011-09-26 16:17:35
Autor: Pszemol
"ALdroid" <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> wrote in message news:almarsoft.6395299521093216024News.gazeta.pl...
[...]

Chyba coś innego:
http://itunes.apple.com/us/app/mytracks-the-gps-logger/id358697908?mt=8

Widzę jeszcze coś innego o podobnej nazwie:
http://itunes.apple.com/us/app/mytrack/id288469143?mt=8

Chyba właściciel udanej aplikacji dla Androida powinien
powalczyć trochę o to aby ktoś się pod jego nazwę nie
podszywał i nie psuł mu reputacji...

Data: 2011-09-25 19:31:44
Autor: Wojtek
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
Fantom wystukał, co następuje:

[...]

Bawiłem się trochę z 'urządzeniem' od play... Dokładność względna, w lasach ciut gorzej.
Czy funkcjonalne? Dla mnie bieganie z telefonem jest dosyć niewygodne. Na rower nawet można przeżyć, bo i tak cala elektronika jest w plecaku, ale problem jest innym - jako, że to jedno urządznenie to możesz pozbawić się kontaktu w najmniej odpowiednim momencie...

Fantom
ps. wiadomo, ze duzo faniej byloby miec jakiegos Garmina Foreerunnera
np ktory ma duzo wiecej funkcji (czyli np najwazniejsza : puls) ale to
juz duuuuzo drozej niz telefon komorkowy.

Tam oj tam oj... FR305 nie jest aż taki drogi (a na pewno tańszy od jakiegokolwiek smartfona który nie będzie doprowadzal cie do kur*cy), a jest duzo wygodniejszy (ot, zegarek + ew. pasek) no i zawsze masz używalny telefon ;)

Data: 2011-09-26 21:28:32
Autor: Fantom
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
zgrywaniem danych itp.

Bawiłem się trochę z 'urządzeniem' od play... Dokładność względna, w lasach
ciut gorzej.

Jakim ?

[...]

Czasami tez dobrze miec telefon przy sobie.

[...]

FR305 to z 700 zl. Jakis zwykly telefonik z GPs ozna kupic za 300 (nawet nowy) a za 200 uzywke. Roznica w cenie wiec
jest.

Telefonow jest troche do wyboru : http://www.endomondo.com/download/

Fantom

Data: 2011-09-27 21:10:41
Autor: Wojtek
[...]

Huawei U8500

[...]

Ano dobrze, ale w moim przypadku są to raczej wyjątki więc wygodniej mi miec zapasowego samsunga e1080 i jak potrzebuje wrzucić go do kieszeni.

[...]

Tiaa, równie dobrze można trackera tańszego kupić, 'również używkę' -- nie o to chodziło ;)

(ps. nowego FR można kupić za mniej niż 600zł...)

Data: 2011-09-26 18:45:10
Autor: Marcin P.
W dniu 2011-09-25 10:26, Fantom pisze:
Witam
Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas biegania,
jezdzenia rowerem itp ?

Ja używam podczas jeżdżenia rowerem, telefon to Samsung Omnia i900 z Windows Mobile 6.1, trzymam go na kierownicy w uchwycie rowerowym. Dane są wysyłane na żywo podczas jazdy. Wszystko działa OK ale przed każdą jazdą trzeba ściągnąć dane a-gps bo inaczej czeka się kilka(naście) minut na złapanie fixa. No i bateria nie wytrzyma dłużej niż 2 godziny, trzeba na wszelki wypadek wozić ze sobą drugi telefon lub baterię w razie potrzeby kontaktu (ja wożę drugi służbowy).

--
Marcin P.

Data: 2011-09-26 18:53:33
Autor: AL
W dniu 2011-09-26 18:45, Marcin P. pisze:
[...]

No ale nie musisz miec przeciez caly czas wlaczonego ekranu.

U mnie rejestracja sladu spokojnie dziala dluzej niz 13godzin (+wykonanie dod. telefonów czy wysylania sms)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-09-26 22:19:54
Autor: Wojciech Rymer
Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości > Witam
Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas biegania, jezdzenia rowerem itp ?
<ciach>

Ja korzystam, aczkolwiek nie z aplikacji na Androida, ale na Symbiana, dokładniej trochę zapomnianego Sport Trackera. Dokładność jest ok, ale to tylko dlatego, że odbiornik GPS to zewnętrzny LD-3W, wszyty w ramiączko od plecaka. Oprócz tego pozwala na współpracę z pulsometrem po BT.
Też jest możliwość "publikowania" swoich treningów via www, i połączenia z mordoksiążką.
Czas pracy na leciwej już E90, to spokojnie kilkanaście godzin. Jako dodatek to pobieranie map via Google, dzięki czemu wiadomo gdzie się jest :)
U mnie wygląda to tak: http://www.sports-tracker.com/#/view_profile/WojciechRymer

Pozdrawiam
Wojciech

Data: 2011-09-27 09:51:58
Autor: Fantom
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
plecaka. Oprócz tego pozwala na współpracę z pulsometrem po BT.

Oooo. Jaki pulsometr mozna podpiac po BT do telefonu ?

Fantom

Data: 2011-09-27 10:36:28
Autor: Wojciech Rymer
Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?

Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości

Oooo. Jaki pulsometr mozna podpiac po BT do telefonu ?

Nokia podaje, że jest kompatybilna z czymś takim
Polar WearLinkR+ transmitter with BluetoothR

Pozdrawiam

Wojciech

Data: 2011-09-27 21:52:39
Autor: Hants
"Wojciech Rymer" <wrymer@wp.pl> wrote in message news:j5qmsc$u2s$1news.onet.pl...

U mnie wygląda to tak: http://www.sports-tracker.com/#/view_profile/WojciechRymer

No wlasnie - gdy klikne na linka, to wyrzuca mnie na strone glówna ST, a nie bezposrednio na Twoj profil.

To troche irytujace..

Poza tym - potwierdzam - bardzo fajny program, endomondo jakos mnie nie przekonal.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Hants/2v0hbsvb3k25h6uu

Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?