Uzywane kombi do 20tys

Data: 2009-11-30 19:43:56
Autor: moje_przedmioty
Uzywane kombi do 20tys

Użytkownik "tomas" <tomas@nospamnomail.pl> napisał w wiadomości news:hf1223$30pa$1news.mm.pl...
Witam
Szukam uzywanego kombi do 20tys.Zastanawialem sie na oplem omegą 2 ale niestety ma napęd na tył a u nas wiadomo czasem zimą sporo lodu , pozatym troche tandetne wykonanie ma.Jedyne co za nim przemawia to duży bagażnik na czym mi w głownej mierze tez zalezy.Nie chce sie bawić w wv
mam złe doświadczenia z serwisem tego producenta.Czy w tej cenie da sie kupić jakiegoś japonczyka z duzym bagaznikiem tak zeby mozna bylo na trasie sie wyspac i zaladowac troche tabołków?Chialbym auto przerobic na gaz wiec pomyslałem o japonczyku bo maja solidne silniki i na gazie tak szybko by nie wysiadł jak to w jakis tanszych fordach cze renault.Rocznie robie z 20000-25000.Pozdrawiam

Pracuje u  mnie omega z gazem
70000 rocznie
TO już druga bo pierwsza przelatała na gazie pół miliona
a że była z 95 roku to pomyślalem że czas zmienic
a kolega dalej śmiga
Oba silniki 2.0
Mam też sedana 3.0 i tym się zdecydowanie przyjemniej jeździ.
Ale albo praca albo przyjemności.
:-)
Auta oba a nawet trzy rdzewiały
Ale za to części taniutkie jak diabli
Nie wydaje mi sie aby były szczególnie awaryjne mimo opini.
Z pierwszą miałem kilka wymian przepływomierza z powodu drugiej generacji instalacji
Obecnie mam sekwencję i nie widzę żadnych problemów.
Jedynie brakuje mi w aucie uchwytu fabrycznego na napoje ;)
Fot

Data: 2009-11-30 20:10:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Uzywane kombi do 20tys
moje_przedmioty wydusił z siebie te słowy:

Jedynie brakuje mi w aucie uchwytu fabrycznego na napoje ;)

hehe, trafiony zatopiony ;-)

ps. no i w koncu ktoś odważył sie napisac, ze omega to dobry samochód ;)

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

*przyda mi sie Twoje klikniecie* http://xracer.pl/index.php?ref=10781

Data: 2009-11-30 21:31:03
Autor: CeSaR
Uzywane kombi do 20tys
ps. no i w koncu ktoś odważył sie napisac, ze omega to dobry samochód ;)

Zawsze  tak pisałem :-)
Bo tak jest :-)
Tylko mały trochę......

Data: 2009-11-30 22:04:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Uzywane kombi do 20tys
CeSaR pisze:
ps. no i w koncu ktoś odważył sie napisac, ze omega to dobry samochód ;)

Zawsze  tak pisałem :-)
Bo tak jest :-)
Tylko mały trochę......

Dlatego nie ma to jak Granada Kombi. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-12-01 16:20:50
Autor: CeSaR
Uzywane kombi do 20tys
Dlatego nie ma to jak Granada Kombi. ;)

Nie wiem, nie miałem, nie zamierzam mieć...
:-)

Data: 2009-11-30 23:52:14
Autor: tomas
Uzywane kombi do 20tys
moje_przedmioty pisze:
[...]

Dzieki za opnie , teraz bardziej przekonuje sie do omegi.W sumie najwiecej km robie latem(wyjazd za granice).Mi ople zawsze kojarzyly
sie ze słabymi silnikami ale byc moze tak nie jest.Chyba wszystko bedzie
zalezalo od tego w jakim stanie kupie auto...
Jak sie jezdzi zimą?Ponoc to silnik od bmw?

Data: 2009-12-01 18:02:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Uzywane kombi do 20tys
tomas wydusił z siebie te słowy:

Jak sie jezdzi zimą?Ponoc to silnik od bmw?

pochodzenia BMW jest tylko 2,5td choć różni sie detalami.
Benzuniaki są oplowskie.

Jakiego silnika szukasz?
Do wyboru masz 2,0 16V 136KM (do 2000r) później 2,2 16V 144KM
2,5V6 170KM (też chyba do 2000 czy 2001r) później 2,6 V6
oraz 3.0 V6 i 3,2V6

W każdym do wyboru automat lub manual, choć w przypadku 3,0 zwykle sa automaty. 3,2 nie występował z manualem.

Spalanie różnicy między 2,0 i 2,2 nie ma - 8-12 litrów
2,5 oraz 2,6 9-14 litrów
3.0 i 3,2 10-16 litrów

Różnice w spalaniu nie są wielkie, w kosztach napraw R4 wypada lepiej niż V6 - zwlaszcza, ze w V6 zwykle przy nawet prostych zabiegach wymaga małego rozkręcania.
Osobiście preferuje V6 (dowolne, choć skoro nie widać róznicy w spalaniu to lepiej 3,0)

2,6 i 3,2 są droższe w utrzymaniu niż 2,5 i 3,0 i te ostatnie bym Ci polecał. Jest do nich zdecydowanie więcej częsci (zwłąszcza używanych) a i nowe są zdecydowanie tańsze.
Mają 2 sondy, a nie 4 itd itp.
Dobrze założony gaz sekwencyjny i bezproblemowa tania jazda.

Nie polecam 2,5td - są głośne i bardzo trudno znaleźć niezajechany i zadbany egzemplarz - w większości to wymagające pilnych napraw trupki.  Jesli diesel to ew. 2,2 DTI nie za mocny ... ale za to oszczędny. 2,0 DTI porażna - strasznie słaby i żadnych zalet. Najlepiej wypada 2,5DTI - przyzwoita dynamika, srednie spalanie w cyklu mieszanym z automatyczną skrzynią to ok 9 litrów Trudno go kupić, bo nie ma ich za wiele, ale jak już sie znajdzie dobry egzemplarz to silniczek daje rade. Wrażliwe są na jakośc paliwa - wiec pozostaje tankowanie na kilku sprawdzonych stacjach. Koniecznie trzeba zdjąć kolektor ssący i sprawdzić stan "blaszek" ktore sie w nim znajdują. Jak są poobrywane - należy wywalić całkiem, albo założyć nowe. Inaczej - narobią bałaganu.

Genralnie mialem więcej omeg niż adam granad (choć i granadą kiedyś jeździlem, ba nawet nią w portugalii bylem :D ) i lubie te samochody. Za taką cene zakupu trudno znaleźć coś w zamian.

Data: 2009-12-01 14:39:05
Autor: hamberg
Uzywane kombi do 20tys
On 1 Gru, 18:02, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
tomas wydusił z siebie te słowy:

> Jak sie jezdzi zimą?Ponoc to silnik od bmw?

pochodzenia BMW jest tylko 2,5td choć różni sie detalami.

i tu sie mylisz - to nie zaden BMW chociaz byl tam montowany tylko
Steyr.

Uzywane kombi do 20tys