Używanie karty prepaid przez dziecko ?

Data: 2011-08-16 03:28:35
Autor: Marcin
Używanie karty prepaid przez dziecko ?
Jak wygląda formalnie sprawa używania pieniądza elektronicznego (karty
przedpłaconej) przez dziecko poniżej 13 roku życia?
Może czy nie może?
Nie będą się burzyć kasjerki w sklepach jak będzie próbować płacić
samodzielnie dziecko np. 8 letnie?

Z regulaminu przykładowej karty prepaid (https://dotpass.pl/
Regulamin_BZWBK.pdf):

"...
6. Karta może zostać nabyta przez osobę o pełnej lub ograniczonej
zdolności do czynności prawnych, osoby
prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej
("Nabywca").
[...]
8. Nabywca Karty ma prawo do jej przekazania osobie trzeciej, o ile
nie dokona rejestracji w sposób określony w
punkcie 9. Wraz z Kartą Nabywca lub Posiadacz powinien przekazać
osobie trzeciej egzemplarz niniejszych
Zasad, Card-carrier oraz PIN lub kod aktywacyjny.
...."

czyli teoretycznie rodzic może taka kartę kupić i przekazać
małoletniemu dziecku do użytkowania, tak ?

Data: 2011-08-16 10:37:58
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 16 Aug 2011 03:28:35 -0700, Marcin napisał(a):

czyli teoretycznie rodzic może taka kartę kupić i przekazać małoletniemu
dziecku do uĹźytkowania, tak ?

Tak. Natomiast tak czy inaczej sprzedający powinien oceniać wiek dziecka z punktu widzenia przedmiotu zawieranej przez nie umowy -- bez względu na to w jaki sposób dokonywana jest zapłata ceny.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-08-22 01:20:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Używanie karty prepaid przez dziecko ?

"Olgierd" pan.2011.08.16.10.37.58@rudak.org

Natomiast tak czy inaczej sprzedający powinien oceniać wiek dziecka
z punktu widzenia przedmiotu zawieranej przez nie umowy -- bez
względu na to w jaki sposób dokonywana jest zapłata ceny.

Czyli zapłata za gumę do zębów tak, ale za flachę  -- niekoniecznie?
Imo -- co sprzedawcy do tego, czym płaci dziecko. Jeśli takie dziecko
może w ogóle kupować (noworodki nie kupują) niech płaci czym chce.

Rodzicom na pewno łatwiej rozliczać pociechę z bezgotówkowego płacenia...

  2013-09-11   12,34 zł   Sklep Ecstasy
  2013-09-13   13,57 zł   Apteka Amfetka
  2013-09-14    6,22 zł   Kiosk PornoSik

Data: 2011-08-22 01:29:21
Autor: bastek72
Używanie karty prepaid przez dziecko ?
> czyli teoretycznie rodzic może taka kartę kupić i przekazać małoletniemu
> dziecku do użytkowania, tak ?

kiedyś powiedziałbym że tylko jeśli dziecko ma >=13 lat

odkąd jednak kolega Macierzyński zaczął harcować wokół SKO
to ja już sam nie wiem. Może i 7-latek może płacić debetówką?

Data: 2011-08-22 08:32:34
Autor: Waldek

Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000021a.4e5194d1newsgate.onet.pl...
> [...]

odkąd jednak kolega Macierzyński zaczął harcować wokół SKO
to ja już sam nie wiem. Może i 7-latek może płacić debetówką?

W sklepiku szkolnym np. 30gr za lizaka ?
Ok, tylko ciiii... bo Eneuel sie przerzuci z sezamkow w na "kojaki
- no chyba ze bedzie wisiala tabliczka -  obsluga tylko posiadaczy KD SKO  ;)

Używanie karty prepaid przez dziecko ?