Używanie laptopa w domu - bateria

Data: 2012-08-20 17:21:25
Autor: Gerygard
Używanie laptopa w domu - bateria
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

Data: 2012-08-20 18:21:39
Autor: 2late
UĹĽywanie laptopa w domu - bateria
On 20/08/2012 4:21 PM, Gerygard wrote:
Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

Ja wierze w trzymanie baterii w laptopie i raz na jakis czas, np. miesiac, calkowite jej rozladowanie i naladowanie.

Data: 2012-08-20 19:25:19
Autor: Jacek
Dnia Mon, 20 Aug 2012 18:21:39 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Pozdrawiam

I np. jak obliczyłe¶ miesi±c?

Data: 2012-08-20 22:18:16
Autor: 2late
On 20/08/2012 6:25 PM, Jacek wrote:
[...]

I np. jak obliczyłeś miesiąc?

Nie licze, rozladowuje jak mi si przypomni.

Data: 2012-08-20 19:07:07
Autor: Rafal Lukawski
UÂżywanie laptopa w domu - bateria
On 2012-08-20 17:21, Gerygard wrote:
U¿ywam laptopa w domu - jest pod³±czony pod pr±d. Czy bateria siê niszczy w
ten sposob? Czy lepiej by by³o j± wyj±æ ??

Bateria się zużywa będąc podłączona jak i nie (różny jest stopień zużycia w zależności od stosowanej technologii). Bateria się na pewno niszczy, gdy nie jest podłączona - bo jaki z niej pożytek? ;)

Masz zapewnione zasilanie awaryjne w przypadku zaniku zasilania, a to imho jest warte korzystania z baterii, wymiana raz na 3 lata za 100-150 zł specjalnie nie boli, szczególnie iż równie często wymienia się notebooki.

Data: 2012-08-24 13:30:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.08.2012 19:07, Rafal Lukawski pisze:
Masz zapewnione zasilanie awaryjne w przypadku zaniku zasilania, a to imho jest warte korzystania z baterii, wymiana raz na 3 lata za 100-150 zł specjalnie nie boli, szczególnie iż równie często
wymienia siÄ™ notebooki.

Taka bateria za 100 zł wytrzymuje najwyżej rok. Niestety prze-
testowałem i od tego czasu dbam o firmową baterię. Ta w kupio-
nym ze 4 lata temu notebooku ma wciąż prawie pełną pojemność.

Co do wymieniania notebookĂłw co trzy lata to dyskusyjne co
najmniej, jeżeli nie ma się co robić z pieniędzmi to jest
jakieĹ› rozwiÄ…zanie, ale obecnie komputery prawie nie starze-
jÄ… siÄ™ "moralnie" i niezbyt mocny notebook sprzed czterech
lat wciÄ…ĹĽ jest przydatny do pracy i korzystania z Sieci.
Na pewno nie mam zamiaru go zmieniać wcześniej niż za 2-3
lata.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2012-08-20 19:24:27
Autor: PiteR
Gerygard pisze tak:

Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się
niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

Nie wyjmuj. Je¶li masz tak± opcję w laptopie to zaptasz ładowanie baterii tylko do 70%

Raz na jaki¶ czas daj baterii popracować. Odł±cz zasilacz z kontaktu.

--
Piter

Data: 2012-08-20 19:35:23
Autor: p0li
T->Dnia 2012-08-20 17:21:25 niejaki Gerygard napisał:
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

niszczy się

ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam pr±d i
:jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję
dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% pocz±tkowej pojemno¶ci

--
http://42.pl/u/y68
PójdĽże kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy.

Data: 2012-08-20 18:58:52
Autor: PK
On 2012-08-20, p0li <p0li@autko.SCHNITT.pl> wrote:
dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

Na pewno nie dzięki temu, bo to co robisz jest raczej bez sensu :).

Poza tym laptop to urządzenie, które ma być przede wszystkim wygodne
i ma ułatwiać życie, ale Ty przez 5 lat:
a) zabawiasz siÄ™ kablem co kilka godzin
b) używasz lapka w domu z odłączonym kablem, czyli pewnie w jakimś
trybie oszczędnym => pogarszającym wydajność i komfort pracy

Powiem Ci co ja myślę o tych dwóch punktach:
a) gdyby do laptopa dołączali niewolnika za ~40 zł rocznie, który
by śledził stan baterii i w idealnych momentach włączał oraz wyłączał
zasilanie, to bym się na coś takiego zdecydował

b) jeśli korzystasz z jakiegoś trybu oszczędnego, to prawie na pewno
mogłeś kupić słabszy model, który byłby na kablu szybszy niż Twój bez.
Różnica w cenie zapewne przekroczyłaby koszt zapasowej baterii (może
kilku)...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-20 21:52:52
Autor: p0li
On 2012-08-20, p0li <p0li@autko.SCHNITT.pl> wrote:
dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% pocz±tkowej pojemno¶ci

Na pewno nie dzięki temu, bo to co robisz jest raczej bez sensu :).

mówisz?

Poza tym laptop to urz±dzenie, które ma być przede wszystkim wygodne
i ma ułatwiać życie, ale Ty przez 5 lat:
a) zabawiasz się kablem co kilka godzin

nie jest to wielki problem - wtyczkę z pr±dem mam i tak przy fotelu czy
łóżku

b) używasz lapka w domu z odł±czonym kablem, czyli pewnie w jakim¶
trybie oszczędnym => pogarszaj±cym wydajno¶ć i komfort pracy

w moim laku ten tryb można sobie dokładnie skonfigurować - i jedyne w czym
jest różnica na beterii lub kablu to maxymalna asno¶ć ekranu - reszta
pozostaje bez zmian

Powiem Ci co ja my¶lę o tych dwóch punktach:
a) gdyby do laptopa doł±czali niewolnika za ~40 zł rocznie, który
by ¶ledził stan baterii i w idealnych momentach wł±czał oraz wył±czał
zasilanie, to bym się na co¶ takiego zdecydował

dla mnie laptop jest po to żeby pracował na baterii - jakbym chciał mieć go
na stałe do gniazdka podpiętego - kupiłbym "stojaka"

b) je¶li korzystasz z jakiego¶ trybu oszczędnego, to prawie na pewno
mogłe¶ kupić słabszy model, który byłby na kablu szybszy niż Twój bez.
Różnica w cenie zapewne przekroczyłaby koszt zapasowej baterii (może
kilku)...

jak pisałem wyżej - twoje domniemania s± jak kul± w płot

pozdrawiam,
PK

i ja także

Data: 2012-08-20 20:07:17
Autor: PK
On 2012-08-20, p0li <p0li@autko.SCHNITT.pl> wrote:
mĂłwisz?

PiszÄ™ :).

Zaryzykowałbym nawet tezę, że Twój sposób korzystania z laptopa zużywa
baterię bardziej niż normalne siedzenie na kablu, choć może to zależeć
od konkretnych rozwiązań w sprzęcie.

dla mnie laptop jest po to żeby pracował na baterii - jakbym chciał mieć go
na stałe do gniazdka podpiętego - kupiłbym "stojaka"

No ale co to za funkcjonalność "żeby pracował na baterii". Masz z tego
jakÄ…Ĺ› satysfakcjÄ™? :P

Kupić laptopa, żeby pracować poza domem, żeby nosić po mieszkaniu, żeby
nosić po biurze, żeby móc wynieść stanowisko z pracy - to są jakieś
argumenty. Ale sama praca na baterii...? :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-21 16:01:19
Autor: Robbo
Używanie laptopa w domu - bateria
ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam pr±d i
:jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję
dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% pocz±tkowej pojemno¶ci

W Chipie czy w PC Wordzie był artykuł na temat użytkowania baterii. Konkluzja była taka, że bateria dłużej żyje, gdy jest co chwila doładowywana, niż rozładowana do zera i znów naładowana. To o czym piszesz, czyli cykle pełnego rozładowywania i ładowania miały sens 20 lat temu, ale nie przy obecnie stosowanych ogniwach.

R.

Data: 2012-08-23 21:39:18
Autor: jg
Dnia Mon, 20 Aug 2012 19:35:23 +0200, p0li napisał(a):

ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam pr±d i
:jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję

z kumplem dostalismy ze 3-4 lata temu sluzbowe lapki, lenovo sl500
litowo-jonowe. ja ze swoim robie tak jak ty-bardzo tego pilnuje-staram sie
ponadto by lapek dlugo nie lezal z rozladowana bateria. kumpel przewaznie
trzyma ciagle kabel zasilacza wpiety. ja mam na oko z 70% baterii, on ma od
roku baterie do wyrzucenia.

--
jg

Data: 2012-08-20 22:08:10
Autor: Jawi
W dniu 2012-08-20 17:21, Gerygard pisze:
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się niszczy w
ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

bateria się zużywa w obu przypadkach a wyjęta chyba bardziej, Nowe bateria nie lubi± rozladowania. Trzymaj w lapku czy używasz czy nie i specjalnie je nie rozładowywuj

Data: 2012-08-21 08:07:52
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-08-20 22:08,  *Jawi* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie masz racji - bateriom Li-Ion najbardziej szkodzi ładowanie oraz pełne naładowanie i rozładowanie, dlatego trzymanie jej pod pr±dem cały czas szkodzi jej bardziej niż zostawienie na półce z 30-60% stanem naładowania.
Jeszcze bardziej szkodzi takim bateriom cykl pełne (prawie) rozładowanie i ładowanie. Nagrzewaj±ca się wtedy bateria powoduje powstawanie mostków miedziowych, a przez to spada jej pojemno¶ć, dlatego najlepiej (je¶li już siedzi w laptopie) jest j± często doładowywać o niewielki % - niektóre laptopy (moje niestety nie) maj± tak± opcje w BIOS.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-08-23 00:50:26
Autor: Krystek
W dniu 2012-08-21 08:07, Mirek Ptak pisze:
[...]

Tak, tylko wtedy spada jej nominalna pojemno¶ć. W moim  netbooku (SAMSUNG) jest taka opcja, ale w instrukcji wyraĽnie zaznaczono, że po wł±czeniu tego sposobu ładowania baterii (zakładaj±c, że komputer z bateri± jest cały czas podł±czony do zasilacza) pojemno¶ć baterii 80% tego, co jest. Mnie się często zdarza pracować na netbooku z zasilaczem, lecz wtedy odł±czam baterię.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-08-21 06:55:17
Autor: qwerty
Używanie laptopa w domu - bateria
Użytkownik "Gerygard"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k0tkm4$cn2$1@inews.gazeta.pl...
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

Masz na my¶li t± podtrzymuj±c± ustawienia?

Data: 2012-08-22 16:44:23
Autor: Kernel Panic
Używanie laptopa w domu - bateria
W dniu 2012-08-20 17:21, Gerygard pisze:
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się niszczy w
ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

Z pewno¶ci± warto wyjmować wtedy, gdy komputer się mocno nagrzewa, czyli gry, obliczenia, itp.
Je¶li planujesz j± trzymać wyci±gnięt±, to i tak warto co jaki¶ czas podpi±ć j± do komputera i podładować - rozładowanie do zera jest dla baterii szkodliwe. Nawet jak leży nie używana, ulega powolnemu rozładowaniu.

Pozdrawiam!

Data: 2012-08-23 21:45:59
Autor: Irokez
Używanie laptopa w domu - bateria
Użytkownik "Gerygard" <NOSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k0tkm4$cn2$1inews.gazeta.pl...
Używam laptopa w domu - jest podł±czony pod pr±d. Czy bateria się
niszczy w  ten sposob? Czy lepiej by było j± wyj±ć ??

Procesor w baterii liczy ilo¶ć cykli ładowanie-rozładowanie i po zaprogramowanej ich ilo¶ci daje sygnał że bateria jest "kaput" mimo że jest całkiem zdrowa.
Tak więc zabawy podł±czona/odł±czona niewiele daj± i tak. Trzeba kombinować potem z ponownym programowaniem czipa baterii.

--
Irokez

Data: 2012-08-24 13:26:54
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.08.2012 17:21, Gerygard pisze:
U¿ywam laptopa w domu - jest pod³±czony pod pr±d. Czy bateria siê niszczy w
ten sposob? Czy lepiej by by³o j± wyj±æ ??

1) Skonfiguruj polskie znaki, bo wysyłasz śmieci.

2) Dokładne wyjaśnienie jest dostępne pod adresem:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

Data: 2012-08-24 14:07:56
Autor: Mirek Ptak
UĹĽywanie laptopa w domu - bateria
Dnia 2012-08-24 13:26,  *RadosĹ‚aw Sokół* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:
2) Dokładne wyjaśnienie jest dostępne pod adresem:

http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

Wszystko ładnie z jednym zasadniczym wyjątkiem - efekt pamięciowy to był w akumulatorkach niklowo kadmowych i trochę mniejszy w niklowo wodorkowych - nie występuje w akumulatorach litowych.

"With nickel-based batteries, the so-called rock content is often the result of crystalline formation, also known as “memory,” and a full discharge can sometimes restore the battery. The aging process of lithium-ion is cell oxidation, a process that occurs naturally as part of usage and aging and cannot be reversed. "

http://batteryuniversity.com/learn/article/Nickel_based_batteries
http://batteryuniversity.com/learn/article/lithium_based_batteries

No i
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries