Uzywanie telefonu z GPS w samolocie

Data: 2009-05-26 10:48:27
Autor: Waldek Godel
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Dnia Tue, 26 May 2009 11:25:09 +0200, Latet napisał(a):

Witam,

1. Wariant pierwszy:
Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko odbiera.

W niektórych już nawet wolno w trybie on-line.
Ale odbiór GPS jest słabiutki, zwłaszcza nowe typy odbiorników sobie nie
radzą. Stary dobry Sirf III potrafił pracować w odległości kilkunastu cm od
okna, nowe już nawet przyłożone do okna mają problem z odbiorem.

Niektóre linie zabraniają w ogóle uzywania GPS - bo tak. A tak w ogóle to NTG.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 12:07:20
Autor: Moo
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Wolno odpalic po starcie kazde urzadzenie ktore nie emituje fal radiowych. telefon w trybie off-line nie emituje ale wowczas stewardesie trzeba pokazac, ze GSM jest off. Natomast w zaden sposob w kabinie pasazerskiej nie zlapiesz fixa. To jest niemozliwe. kapina ma tak hermetyczna budowe i powloke, ze wszelkie moje proby w B767 na trasie WAW-JFK spelzly na niczym...Siedzialem przy oknie i szukal satelit 2 godziny i nic....GPS zadziala tylko z antena zewnetrzna, wiec musialbys...zbic...szybke...i wystawic reke za okienko...-;))))

Data: 2009-05-26 11:09:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 May 2009 12:07:20 +0200, Moo napisał(a):

[...]

twierdzisz, że GPS do dzialania potrzebuje świeżego powietrza z zewnątrz?
Serio? A masz jakieś wsparcie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 14:51:41
Autor: Moo

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:9r8kae46128i.dlglepper.institute.com...
[...]

Czytac nie potrafisz. Powietrza to ty potrzebujesz aby oddychac. GPS nie dziala jak jest zasloniety np. przez sufit lub inne tlumiace przeszkody....Wlacz sobie w domu i zobacz czy dziala....

Data: 2009-05-26 14:22:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 May 2009 14:51:41 +0200, Moo napisał(a):

Czytac nie potrafisz. Powietrza to ty potrzebujesz aby oddychac. GPS nie dziala jak jest zasloniety np. przez sufit lub inne tlumiace przeszkody....Wlacz sobie w domu i zobacz czy dziala....

Działa, doskonale. Masz jeszcze jakieś inne głębokie przemyślenia?
Sugeruję się trochę douczyć, nie pamiętam w której klasie na fizyce są fale
elektromagnetyczne, ale to chyba teraz w podstawówce jest. W której klasie jesteś? Może tego jeszcze nie braliście?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 15:35:14
Autor: Moo

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:5izmn8k8eg4q.dlglepper.institute.com...
[...]

Chcesz sobie popyskowac i wykazac sie madroscia, ktorej poza teoria ci brak...
Dziala doskonale ? No to gratuluje.., ze ci dziala tak doskonale....

Data: 2009-05-26 14:51:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 May 2009 15:35:14 +0200, Moo napisał(a):

Chcesz sobie popyskowac i wykazac sie madroscia, ktorej poza teoria ci brak...

to ma jakiś związek z tematyką grupy? nie widzę, oświecisz mnie?

Dziala doskonale ? No to gratuluje.., ze ci dziala tak doskonale....

co więcej - w zasadzie każdemu działa.

Data: 2009-05-26 22:29:42
Autor: Jingiel
[...]

Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???

Jingiel

Data: 2009-05-26 21:35:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 May 2009 22:29:42 +0200, Jingiel napisał(a):

Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???

Nie mocowałem. Ale używam w pokoju telefonu komórkowego. Sprawdź sobie na jakiej częstotliwości pracuje tv-sat, a na jakiej
nadajniki GPS.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-26 22:38:26
Autor: ejek
Jingiel pisze:

[...]

Pytanie nie do mnie, ale napiszę - dawno temu zmontowałem,
oczywiście w pomieszczeniu, które ma okno "na południe"
i wszystko działało.

--
Wojtek

Data: 2009-05-26 14:58:51
Autor: darek_radom
Użytkownik "Moo" <moo@woodu.net> napisał w wiadomości news:gvgokv$o80$1inews.gazeta.pl...

[...]

To bardzo ciekawe co piszesz, bo ja akurat mam słabego Acera E310, mieszkam na 4 pietrze w bloku 4-piętrowym bez strychu (a więc dość cienki stropodach) i bez problemu AutoMapa pokazuje moją aktualną pozycję (chociaż sygnał jest dość słaby)...

Data: 2009-05-26 15:17:31
Autor: darnok
Moo pisze:
[...]

Musze poinformowac o tym moja Nokie 6210 Navi ktora wbrew twoim zakazom zlapala fixa w 737 lecac z Monachium do Athen.
A jak sam sie domyslasz w tym telefonie odbiornik GPS to nie ma najlepszych warunkow pracy (kiepska antena).

Jak nie zapomne to sprobuje w piatek wracajac samolotem zastosowac twoja teorie w praktyce - zobaczymy moze znow sie da wbrew twoim przewidywaniom bez zbijania szybki dowiedziec sie gdzie jestem.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-05-26 16:24:10
Autor: Krzysiek
Użytkownik "Moo" <moo@woodu.net> napisał w wiadomości news:gvgf0s$cau$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie pisz że to jest niemożliwe, bo akurat jest to możliwe. Osobiście sprawdzałem na HTC TyTN II i akurat nie wystawiałem za okno antenki za idiotycznymi Twoimi radami. Jeśli nie jesteś czegos pewien to wcale to nie oznacza, że tego czegoś nie ma. Możesz po prostu o tym nie wiedzieć, ale się do niewiedzy przyznać. A Ty z uporem dunrego maniaka w kolejnych postach dalej idziesz z zaparte że to nie zadziała.

Uzywanie telefonu z GPS w samolocie