Data: 2009-05-26 14:36:20 | |
Autor: Brzezi | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
wto, 26 maj 2009 o 11:25 GMT, Latet napisał(a):
1. Wariant pierwszy: Zalezy jeszcze od telefonu, w niektorych GPS jest sprzezony z modulem GSM, jezeli wylaczysz modul GSM to autoamtycznie jednoczesnie wylacza sie tez GPS Wiec w takim wypadku w trybie off-line/airplane-mode GSP w ogole nie bedzie dzialal Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-05-26 16:58:57 | |
Autor: qwerty | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.h1noi4.hr7.brzezi@brzezi.chello.pl...
Zalezy jeszcze od telefonu, w niektorych GPS jest sprzezony z modulem GSM, Może rozmowa powinna zacząć się od tego, że GSM nie jest w stanie zaszkodzić systemom w samolocie. To jest wymysł liniom lotniczym, aby korzystać z ich połączeń telefonicznych, no i oczywiście ciekawe, czy telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką prędkością. :] |
|
Data: 2009-05-26 18:09:12 | |
Autor: darnok | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
qwerty pisze:
... no i oczywiście ciekawe, czy telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką prędkością. :] wysokosc i predkosc by to uniemozliwily. A co do zabraniania prze linie to zgoda. W koncu juz wymyslili stacje gsm montowane w srodku samolotow i im to nie przeszkadza - a nawet sie ciesza bo mozna kosic ludzi po horrendalnych stawkach. -- darnok "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..." |
|
Data: 2009-05-26 20:31:45 | |
Autor: J.F. | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote:
qwerty pisze: Ciekaw jestem ile w tym prawdy. Mocno powatpiewam. J. |
|
Data: 2009-05-26 20:35:23 | |
Autor: Czarek | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
W dniu 2009-05-26 20:31, J.F. napisał:
On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote: Bardzo dużo w tym prawdy. Temat ten był tu (i nie tylko tu) już kilka razy poruszany dość dogłębnie. -- Cz. |
|
Data: 2009-05-26 21:48:30 | |
Autor: darnok | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
J.F. pisze:
On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote: A masz to czym poprzec - bo ja mam :) Anteny nie sieja do góry. Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka. Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h. GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz. I co ty na to? -- darnok "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..." |
|
Data: 2009-05-26 21:08:48 | |
Autor: J.F. | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
On Tue, 26 May 2009 21:48:30 +0300, darnok wrote:
J.F. pisze: Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica. Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka. Jest tu jakis baloniarz ? :-) Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h. 800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow. Jesli szukac problemow to moze np w czasie przelaczania stacji .. J. |
|
Data: 2009-05-26 23:17:55 | |
Autor: darnok | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
J.F. pisze:
On Tue, 26 May 2009 21:48:30 +0300, darnok wrote: To jest mi ciezko udowodnic poza przedstawieniem ci jakies charakterystyki anteny GSM. pierwsza znaleziona. http://www.kathrein-scala.com/catalog/741988.pdf Niestety nie ma konkretnych liczb odnosnie charakterystyki pionowej, bo po prostu nikt nie planuje zasiegu "w pionie" :) Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h. Ciesze sie ze tym samym zaprzeczyles istnieniu telefonii komorkowej GSM na swiecie. Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99 http://www.3gpp.org/ftp/Specs/html-info/0510.htm wzialem 8.12 - punkt 6.1 w docu. "The MS carrier frequency shall be accurate to within 0.1 ppm, or accurate to within 0.1 ppm compared to signals received from the BTS, except for GSM 400 where 0.2 ppm shall apply in both case (these signals will have an apparent frequency error due to BTS frequency error and Doppler shift). In the latter case, the signals from the BTS must be averaged over sufficient time that errors due to noise or interference are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS shall use the same frequency source for both RF frequency generation and clocking the timebase." -- darnok "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..." |
|
Data: 2009-05-26 23:26:46 | |
Autor: darnok | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
darnok pisze:
Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99 Dodam jeszcze ze BTS ma spelnic jeszcze bardziej rygorystyczne warunki - punkt 5.1: "The BTS shall use a single frequency source of absolute accuracy better than 0.05 ppm for both RF frequency generation and clocking the timebase. The same source shall be used for all carriers of the BTS. For the pico BTS class the absolute accuracy requirement is relaxed to 0.1ppm." -- darnok "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..." |
|
Data: 2009-05-27 09:06:32 | |
Autor: J.F. | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
On Tue, 26 May 2009 23:26:46 +0300, darnok wrote:
darnok pisze: Zeby sie dostroic do BTS trzeba go najpierw odebrac, co jak widac jest mozliwe i przy 20-50ppm tolerancji w typowym kwarcu. Dodam jeszcze ze BTS ma spelnic jeszcze bardziej rygorystyczne warunki - punkt 5.1: No, ciekawe - ktos wie jak to robia ? kwarc w termostacie, zegar atomowy czy synchronizacja z centrala przez lacza ? J. |
|
Data: 2009-05-27 16:11:49 | |
Autor: darnok | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
J.F. pisze:
"The BTS shall use a single frequency source of absolute accuracy better than 0.05 ppm for both RF frequency generation and clocking the timebase. The same source shall be used for all carriers of the BTS. Opcji jest duzo. Typowo - synchronizacja do E1, SDH czy co tam jest na miejscu - do transmisji. Opcje zaawansowane: GPS. W nowszych typach sieci tzw IPCLOCK czyli synchronizacja do pakiecikow specjalnych IP. -- darnok "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..." |
|
Data: 2009-05-26 21:54:18 | |
Autor: ...:::WISKOLER:::... | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek),
znalazłem donos TW *darnok*, o treści cytowanej poniżej: GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz. Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzie można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się lekko z prawdą. -- Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach? http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php |
|
Data: 2009-05-26 22:21:00 | |
Autor: KuFeL | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
....:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek),no wlasnie... jestem ciekaw szczegolow, bo gdzies czytalem kiedys ze efekt dopplera pojawia sie dopiero kolo 500 km/h Pzdr, KuFeL -- gg:71218 / http://kufel.bloog.pl http://www.zachody.pl / skype:kufel78 |
|
Data: 2009-05-26 22:47:38 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
KuFeL wrote:
Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzieno wlasnie... jestem ciekaw szczegolow, bo gdzies czytalem kiedys ze efekt dopplera pojawia sie dopiero kolo 500 km/h Co szczególnie widać na zdjęciach i filmach z foto/wideoradarów w terenie zabudowanym :-) Poczytajcie sobie panowie o GSM i TDMA. M. |
|
Data: 2009-05-27 07:38:19 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
....:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek), A poruszasz sie z taka predkosci wzgledna w strone BTSa ? Zapewniam cie ze te 140km/h to teoria bo przy 200km/h dziala bez problemu podejrzem ze szybciej tez ale jednak 800 to nie 200 |
|
Data: 2009-05-27 09:01:30 | |
Autor: J.F. | |
Uzywanie telefonu z GPS w samolocie | |
On Wed, 27 May 2009 07:38:19 +0200, Jan Strybyszewski wrote:
Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzie prawdopodobne, bo je stawiali w pierwszej kolejnosci przy trasach .. Zapewniam cie ze te 140km/h to teoria bo przy 200km/h dziala bez problemu podejrzem ze szybciej tez ale jednak 800 to nie 200 Tyle ze to byly 900 a nie 1800 .. J, |
|