Używany dla kobiety, maks. 700 zł

Data: 2017-06-21 14:24:20
Autor: Maciek
Używany dla kobiety, maks. 700 zł

Szukam roweru typu treking/MTB dla żony, która ma 160 cm w kapeluszu.
Wymagania (poza rozmiarem "S") to przynajmniej trochę obniżona rama,
przyzwoity osprzęt (żeby nie trzeba było wiecznie regulować) i szerokie
obręcze (na polne i leśne drogi plus błoto). Amortyzacja mile widziana,
aczkolwiek niekonieczna.

W co używanego celować do 700 zl?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-21 13:16:48
Autor: Dominik Mirowski
W dniu środa, 21 czerwca 2017 14:24:03 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

W co używanego celować do 700 zl?

W 700 raczej nie da rady - ale w 1050-1200 tak - kupujesz używany rower w rozmiarze 23-24" (koła 26") na kompletnej deorce / deore XT za 700-750 zł (da się) i za 300 zł nową 16" ramę na allegro (doliczam stery ew. sztycę).

pozdrawiam
Dominik Mirowski
http://light-test.info/

Data: 2017-06-21 22:26:08
Autor: Maciek
Dnia Wed, 21 Jun 2017 13:16:48 -0700 (PDT), Dominik Mirowski napisał(a):

[...]

Półka niżej od deore też nie da rady?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-21 22:35:14
Autor: ToMasz
W dniu 21.06.2017 o 22:26, Maciek pisze:
[...]

da radę. ale trudno będzie odpowiedzialnie polecić. Poprostu nie wiadomo w jakim stanie technicznym znajdziesz coś używanego. Druga rzecz, jak dla kobiety to dużo za mało napisałeś o tym jak ma wyglądać. trzecia.... ja widziałem dobrze dobrane i działające przerzutki ty18. sam bym nie chciał roweru który ma wolnobieg. a kolega wyzej poleca kompletne deore. trudno wyczuć jak i co przypasuje Twojej żonie. a jaki rejon polski?

ToMasz

Data: 2017-06-21 23:07:51
Autor: Maciek
Dnia Wed, 21 Jun 2017 22:35:14 +0200, ToMasz napisał(a):

Poprostu nie wiadomo w jakim stanie technicznym znajdziesz coś używanego.

To wiadomo, ryzyko jest zawsze.

Druga rzecz, jak dla kobiety to dużo za mało napisałeś o tym jak ma wyglądać.

Hehe, po dwudziestu latach małżeństwa już wiem, że po prostu muszę ją
przekonać, że taki właśnie chciała ;)

trzecia.... ja widziałem dobrze dobrane i działające przerzutki ty18. sam bym nie chciał roweru który ma wolnobieg.

Szczerze wątpię, żeby poczuła róznicę.

a jaki rejon polski?

Północne okolice Krakowa.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-22 10:06:31
Autor: ąćęłńóśźż
Używany dla kobiety, maks. 700 zł
Jesteś pewien, że ma być treking/mtb (pochylona pozycja), a nie jakiś np. hybryd (wyprostowana pozycja)?
Za 700 zł na lepszym osprzęcie (nawet Alivio) to trzeba mieć duży fart i to zwykle po sezonie.
Poza tym treking i mtb to są różne rowery (np. wielkość tarcz napędu przedniego); choć akurat przy małej ramie S to mniejsze tarcze z przodu by lepiej pasowały, ale z kolei zwykle nie mają osłony (kobietom to polecami i osłony tarcz, i plastikowe - a nie metalowe - platformy pedałów).
Mamy dwie damki "ten sam" model ale na zupełnie różnym osprzęcie i różnica w kulturze jazdy jest olbrzymia (mnie najbardziej wkurzają w jednym toporne jak cepy klamkomanetki 'Shimano 7 speed').

-- -- -
już wiem, że po prostu muszę ją przekonać

Data: 2017-06-22 10:55:03
Autor: Maciek
Dnia Thu, 22 Jun 2017 10:06:31 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Jesteś pewien, że ma być treking/mtb (pochylona pozycja), a nie jakiś np. hybryd (wyprostowana pozycja)?

Nie za bardzo wiem, co to jest hybryd. Po asfalcie nie jeździmy wiele,
raczej las, pola, wertepy. Ja w swoim rowerze wsadziłem regulowany mostek,
żeby mi kręgokolumna nie wysiadała.

Za 700 zł na lepszym osprzęcie (nawet Alivio) to trzeba mieć duży fart i to zwykle po sezonie.

Ja mam chyba na altusach i szczerze mówiąc, czasem mnie wkurzają.

> [...]
>(kobietom to polecami i osłony tarcz, i plastikowe - a nie metalowe - platformy pedałów).

W sumie to dobry (=wolny) pierwszy bieg jest tu dla nas ważny. Reszta chyba
mniej - tak mi sie wydaje.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-22 13:13:42
Autor: ąćęłńóśźż
Używany dla kobiety, maks. 700 zł
A co konkretnie?
IMHO poza klamkami/manetkami i przednim napędem to prawie nie do odróżnienia.
Oczywiście "prawie" też robi różnicę, tyle że zwykle za 20% różnicy płaci się 40% więcej.

-- -- -
Ja mam chyba na altusach i szczerze mówiąc, czasem mnie wkurzają.

Data: 2017-06-22 13:45:22
Autor: Maciek
Używany dla kobiety, maks. 700 zł
Dnia Thu, 22 Jun 2017 13:13:42 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

A co konkretnie?

Kultura pracy - czasem trzeba docisnąć, żeby łańcuch przeskoczył na większy
tryb. Za często się tez rozregulowują na mój gust, mimo że wszystkie
elementy są sprawne.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-22 17:18:26
Autor: ąćęłńóśźż
Używany dla kobiety, maks. 700 zł
Przód czy tył?
Możesz mieć problem z pancerzami linek (np. źle przycięte/osadzone końce).

-- -- -
czasem trzeba docisnąć, żeby łańcuch przeskoczył na większy tryb

Data: 2017-06-22 19:52:13
Autor: Maciek
Dnia Thu, 22 Jun 2017 17:18:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Przód czy tył?
Możesz mieć problem z pancerzami linek (np. źle przycięte/osadzone końce).

Przód. Z tyłu łańcuch lubi się z kolei przyhamować w momencie zmiany biegu.
Tył jest opisany jako altus, a przód nie, a rower to rockrider chyba 5.1
sprzed kilku lat.
 --
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-23 08:56:12
Autor: ToMasz
W dniu 22.06.2017 o 19:52, Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Jun 2017 17:18:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Przód czy tył?
Możesz mieć problem z pancerzami linek (np. źle przycięte/osadzone końce).

może z czymś innym, ale napewno ma. wszystkie przerzutki shimano (może te wyżej niż ty18) mogą działać idealnie, jeśli są dobrze poskładane i _nie deptasz_ na pedały przy zmianie biegów. a altus alivio acera - to już jak w zegarku  szwajcarskim. Twoje problemy są do wyeliminowania w dobrym serwisie. dopiero jak zaczniesz jeździć na czas, będziesz musiał (chciał) zmieniać biegi pod obciążeniem, docenisz wyższe grupy.

Przód. Z tyłu łańcuch lubi się z kolei przyhamować w momencie zmiany biegu.
Tył jest opisany jako altus, a przód nie, a rower to rockrider chyba 5.1

decathlon? To by wiele wyjaśniało.

ToMasz

Data: 2017-06-23 16:52:29
Autor: Maciek
Dnia Fri, 23 Jun 2017 08:56:12 +0200, ToMasz napisał(a):

Przód. Z tyłu łańcuch lubi się z kolei przyhamować w momencie zmiany biegu.
Tył jest opisany jako altus, a przód nie, a rower to rockrider chyba 5.1

decathlon? To by wiele wyjaśniało.

Podejrzewasz, że nakleili nalepkę "altus" na tourneyu? ;)
Rower pochodzi z decathlona, ale wyjechał z niego już dość dawno :)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-23 17:25:21
Autor: ToMasz
W dniu 23.06.2017 o 16:52, Maciek pisze:
[...]

nie. podejrzewam że przygotowywał go do sprzedaży człowiek który ma zbyt małą wiedzę na temat mechaniki rowerowej. Jak coś spieprzy, to kolega naprawi, bo hw gdzie będzie pracował za rok.
ToMasz

Data: 2017-06-23 18:14:07
Autor: Maciek
Dnia Fri, 23 Jun 2017 17:25:21 +0200, ToMasz napisał(a):

nie. podejrzewam że przygotowywał go do sprzedaży człowiek który ma zbyt małą wiedzę na temat mechaniki rowerowej. Jak coś spieprzy, to kolega naprawi, bo hw gdzie będzie pracował za rok.

Tak mogło być, ale rower był od tamtej pory w serwisie regulowany iks razy.
Co mogliby spieprzyć przy montażu, żeby się ciągnęło przez lata? A, no i ja
go kupiłem z drugiej ręki.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-23 17:39:13
Autor: Szuwarek
[OT]Re: Używany dla kobiety, maks. 700 zł
ToMasz pisze:
[...]

Możesz przybliżyć problem zmiany pod obciążeniem i możliwości wykonania tego w wyższych grupach - czy chodzi o sztywność samych przerzutek, czy o profilowanie zębów kasety i korby. Ew. jakieś odnośniki do materiałów do czytania.
Pozdrawiam

Data: 2017-06-23 22:54:49
Autor: PeJot
W dniu 2017-06-23 o 17:39, Szuwarek pisze:

[...]

Się nie zgodzę z przedprzedmówcą. Niskie grupy sprzętowe są projektowane z priorytetem niskiej ceny. Za tym stoją tanie materiały ( np. plastiki ), w związku z czym żywotność takiego osprzętu jest taka sobie, a przede wszystkim jakość pracy, w tym np. przerzucania pod obciążeniem drastycznie spada z przejechanymi kilometrami. Wyższe grupy są zwyczajnie trwalsze. 10, czy 15 letnie manetki XT działają równie dobrze jak nowe Alivio. Jakość pracy dla *nowego* szpeju jest mniej więcej taka sama, choć tańsze klamoty zwykle wymagają więcej czasu na poprawne wyregulowanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-23 10:38:31
Autor: rmikke
On Thursday, 22 June 2017 19:51:53 UTC+2, Maciek  wrote:
> [...]

Tył jest opisany jako altus, a przód nie, a rower to rockrider chyba 5.1

No to przednia pewnie nie jest altus, tylko jakieś coś (dobrze, jeśli od Shimano w ogóle) - bardzo częsta praktyka w sklepach,
że jedynym elementem osprzętu jakiejś klasy jest tylna przerzutka,
a reszta została wykopana pod krzakiem.

Używany dla kobiety, maks. 700 zł