Używany kratkowóz na firmę i vat

Data: 2012-07-02 19:59:26
Autor: Cavallino
Używany kratkowóz na firmę i vat
Swego czasu były cyrki z robieniem przeglądów zakupionemu samochodowi, jeśli chciało się odliczyć pełny vat.
Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy Panda z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?

Data: 2012-07-02 18:19:57
Autor: to
Używany kratkowóz na firmę i vat
begin Cavallino
[...]

Dlaczego chcesz zaśmiecić Polskę złomem Seicento?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-02 20:42:36
Autor: DoQ
W dniu 02-07-2012 20:19, to pisze:
wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
Dlaczego chcesz zaśmiecić Polskę złomem Seicento?

Też jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej - jego miejsce jest na złomowisku.

--
Pozdr.

Data: 2012-07-02 21:21:10
Autor: Lukasz
W dniu 2012-07-02 20:42, DoQ pisze:
[...]

bo 911 w tej chwili nie podpada pod odliczenie waty

Też jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej -
jego miejsce jest na złomowisku.

według ustawodawcy takie seicento jest lepsze niż cokolwiek innego >2 osobowego (pomijając fakt że z twoim Euro10 to w tej cenie nic nie kupisz) . Z resztą sam bym taki kupił jakbym miał wolne środki - oczywiście 2 osobowy, z vat-1, z tyłu z klatką i silnikiem 1,2 od punto albo 1,4 od Stilo ;)

Lukasz

Data: 2012-07-02 21:28:15
Autor: DoQ
W dniu 02-07-2012 21:21, Lukasz pisze:
[...]

Czyli stary, używany, smrodzący złom z przeszczepionym silnikiem?
I co mnie obchodzi że cię nie stać na nic lepszego? Nie masz kasy jeździj komunikacją zbiorową.

--
Pozdr.

Data: 2012-07-03 12:32:50
Autor: Lukasz
W dniu 2012-07-02 21:28, DoQ pisze:

Czyli stary, używany, smrodzący złom z przeszczepionym silnikiem?
I co mnie obchodzi że cię nie stać na nic lepszego? Nie masz kasy
jeździj komunikacją zbiorową.

skoro się czepiasz jest to dopuszczony do ruchu pojazd silnikowy więc i spełniający wszystkie obowiązujące go normy.
Poza tym stare auto (nie mówię akurat o seicento) często jest lepsze i wbrew pozorom bardziej eko niż to nowe. Bo co ekologicznego jest w aucie które (mimo że spełnia euro ileśtam) w przepustnicy powietrza ma plastikowe tryby i trzeba ją bez powodu wymienić a starą wyrzucić na 'śmietnik', lub też co ekologicznego jest w lutowaniu bezołowiowym jeśli po dużo krótszym czasie te luty się utlenią i trzeba będzie wymienić całą płytkę elektroniki (tu akurat nie o aucie mówię, ale wiem jak wygląda teraz elektronika). Zdzieranie kasy i tyle...

Lukasz

Data: 2012-07-03 22:27:06
Autor: Cavallino

Użytkownik "Lukasz" <wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ff2ca53$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Szkoda klawiatury na wstrząsającego powietrze kapelusza, w każdym razie moje auta mają się dobrze, nie zamierzam się ich pozbywać, a kolejne nie jest dla mnie.

Data: 2012-07-02 22:43:41
Autor: Cavallino
[...]

Co to jest vat-1?

, z tyłu z klatką i silnikiem 1,2 od punto
albo 1,4 od Stilo ;)

Akurat nastawiam się głównie na Pandę Multijet...

Data: 2012-07-04 10:02:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Jul 2012, Cavallino wrote:

[...]

"Klasa podatkowa" pojazdu podawana w zaświadczeniu, są VAT-1 do VAT-4:
http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/czy-dla-uzyskania-prawa-do-odliczenia-vat-z-tytulu-posiadania-samochodu-ciezarowego-wystarczy-informacja-zawarta-w-dowodzie-rejestracyjnym-pojazdu
+++
Po przeprowadzonym badania na okręgowej stacji diagnostycznej
podatnik  otrzymuje zaœwiadczenie wydane przez tę stację,
iż samochód spełnia  warunki ustawy.
  Zaœwiadczenie przedstawia się w urzędzie skarbowym oraz wydziale komunikacji.
  Na podstawie zaœwiadczenia wydział komunikacji wpisuje do dowodu
rejestracyjnego samochodu odpowiedniš adnotację: VAT-1, VAT-2, VAT-3 lub VAT-4.
-- -

kpzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-04 10:22:29
Autor: Cavallino
Używany kratkowóz na firmę i vat

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

 Na podstawie zaowiadczenia wydział komunikacji wpisuje do dowodu
rejestracyjnego samochodu odpowiedniš adnotację: VAT-1, VAT-2, VAT-3 lub VAT-4.

Czy jak to jest wpisane do dowodu, to kolejny właściciel nadal musi się bujać na kolejny przegląd, żeby odliczyć vat?

Data: 2012-07-06 00:13:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Jul 2012, Cavallino wrote:

[...]

  W którymś opisie widziałem, że doradcy podatkowi polecają otrzymanie
takiego papieru *na siebie*.
  W Polsce nie ma prawa precedensu :[
  Na pytanie czy "musi" odpowiedzi nie znam.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-02 21:31:54
Autor: to
Używany kratkowóz na firmę i vat
begin DoQ
TeĹź jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej -
jego miejsce jest na złomowisku.

No cóż, oprócz tego ma starą Kię już dawno po gwarancji i bodaj 20-letnią Lancię. Kilkunastoletnie Seicento będzie doskonale pasowało do tego parku maszyn!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-02 21:24:08
Autor: Lukasz
W dniu 2012-07-02 19:59, Cavallino pisze:
[...]

za moich czasów (ostatnio kupowałem kratkowóz chyba ponad 2 lata temu) księgowa chciała żebym pojechał na stację diagnostyczną (mimo że w DR było VAT-1) i odebrał zaświadczenie że spełnia wymogi ustawy o wacie (chyba jakieś 50zł, sprawdzają tylko czy faktycznie 2-osobowy)

Lukasz

Data: 2012-07-02 21:27:15
Autor: megrims
[...]

Proponuje kupić to:
http://otomoto.pl/pozostale-52-T3093742.html

Na 100% będzie chlało jak pojebane i jest na benzynę.
Niech się tu spikną wszyscy, którzy chcą odpisywać VAT
od paliwa. Wybiorą jedną ofiarę. Wszyscy niech biorą
faktury na tą ofiarę, a ta ofiara będzie innym sprzedawać
usługi transportowe, gdzie będzie VAT 23% do odliczenia
w całości. Aby nie było, że ofiara na tym nie zarabia,
to niech dolicza sobie 2% marży. I tak będzie się opłacało.
Ofiara musi do wpisu do ewidencji wpisać usługi transportowe.
Ofiara musi podpisać umowę - zlecenie z kierowcą z uprawnieniami
na takie coś, np. na 100 PLN miesięcznie.

:D

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-02 21:30:52
Autor: to
Używany kratkowóz na firmę i vat
begin megrims
Proponuje kupić to:
http://otomoto.pl/pozostale-52-T3093742.html

Fajne autko, można by wziąć na pakę wszystkich PMS-owych trolli!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-03 10:46:04
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4ff1e17a$0$1298$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakiś czas temu orientowałem się wstępnie w tym temacie i dowiedziałem się, że wystarczy wpis VAT-1 w dowodzie.

Weź jednak pod uwagę, że co Urząd Skarbowy to inny zwyczaj. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Używany kratkowóz na firmę i vat