Uzywany sprzet wartosci ponizej 150 EUR, a zwolnienie.

Data: 2009-12-29 11:18:53
Autor: ąćęłńóśźż
Uzywany sprzet wartosci ponizej 150 EUR, a zwolnienie.
W sieci
www.celnicy.pl/archive/index.php/t-1861.html
znalazłem dyskusję jak poniżej, ale dotyczy sprzętu wyprodukowanego w Chinach, natomiast obecnie chodzi o sprzęt wyprodukowany z USA
(inna sprawa, że nie na firmę) - czy będzie jakaś różnica?
THX

-- -- -

Środki
Data ważności danych: 2008/01/11
Kod towaru
8471300000 - Przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie nie większej niż 10 kg, składające się co najmniej z
jednostki centralnej, klawiatury i monitora
Jednostka miary szt.
Ograniczenia
Kraj pochodzenia/przeznaczenia: ERGA OMNES - CEE
Akt prawny R2204/99
Stawka dla krajów trzecich: 0 %
Kraj pochodzenia/przeznaczenia: ERGA OMNES - CEE
Akt prawny P0535/04
Podatek od towarów i usług (VAT): 22 %
Czyli będziesz płacił 22 % VAT, bo stawka cła jest 0.
22% od wartości laptopa + od kosztów transportu
Oprócz faktury, potrzebna faktura za transport trzeba uważać by sprzęt był oznaczony europejskim znakiem bezpieczeństwa CE, bo
inaczej może być zatrzymany przez celników. :)

-- -- -

Witam
Tak szukałem w internecie informacji jak sprowadzić notebooka z USA do Polski i znalazłem wiele rozwiązań - w tym najczęściej
radzili mi ominąć cło.
Ja natomiast chciałbym sprowadzić sprzęt legalnie przez urząd celny aby został naliczony VAT i cło (przyda mi się w rozliczeni).
Mam teraz pytanie do celników - bo kto lepiej niż wy będzie sie orientował w sytuacji.
Notebook jaki chce sprowadzić to:
Lenovo IBM X61 Tablet o wartości około 6000zl wyprodukowany w Chinach.
Kupuje sprzęt na firmę.
Ponieważ wysyła mi to firma zajmująca sie sprzedażą takiego sprzętu wystawia mi fakturę.
I teraz zaczynają sie pytania:
1. Jakie dane maja znajdować sie na takiej fakturze?
2. Czy do notebooka muszą być dodane jakieś dodatkowe dokumenty?
3. Jakie cło zostanie naliczone - ile % (szukałem ale nie potrafię sie zorientować w tych kodach - a kalkulator mi nie działa)
Nie wiedziałem do kogo sie zwrócić dopóki nie znalazłem tego forum.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Uzywany sprzet wartosci ponizej 150 EUR, a zwolnienie.