V-Break nie pasuje na Cantilever

Data: 2009-08-11 01:55:19
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever
sprawa wyglada tak
najtanszym kosztem chcialem wyrzucic cantilever i dostalem od kumpla
klamke i szczeki v-break, jednak szczeki mi nie pasuja na tylne osadzenie
(pivot tak to sie chyba nazywa)
moge je tam wcisnac ale nie pracuja i nie odbijaja szybko mimo mocnego skrecenia sprezyny
w kazdym badz razie nie tak jak te stare ktore lezaly idealnie i odbijaly bez zadnych oporow
te v-breaki to Promax, wiem jedno, ze srednica otworow jest minimalnie inna
wymienic tego srodka sie nie da, co teraz? kupic ze sklepu nowe czy te probowac rozwiercic?
czy nowe bede szersze i bede elegancko pracowac?
nie wiem gdzie szukac przyczyny, jutro chcialbym tzn dzis miec te hemulce i jezdzic

help

Data: 2009-08-11 00:23:32
Autor: jakuboff
Andrzej wrote:
klamke i szczeki v-break, jednak szczeki mi nie pasuja na tylne osadzenie
(pivot tak to sie chyba nazywa)

v-brake!

Ja kiedyś miałem z czymś podobnym do czynienia i spiłowałem piwoty pilnikiem, psiknąłem water displacementem, formuła czterdziesta ;) i chodziło jak po maśle. Może po prostu są uwalone od rdzy albo syfu? Spróbuj papierem ściernym je przelecieć.

Data: 2009-08-11 09:56:33
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever

Użytkownik "jakuboff" <jakuboff@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5qrqa$4ub$1news.onet.pl...
Andrzej wrote:
klamke i szczeki v-break, jednak szczeki mi nie pasuja na tylne osadzenie
(pivot tak to sie chyba nazywa)

v-brake!

Ja kiedy¶ miałem z czym¶ podobnym do czynienia i spiłowałem piwoty pilnikiem, psikn±łem water displacementem, formuła czterdziesta ;) i chodziło jak po ma¶le. Może po prostu s± uwalone od rdzy albo syfu? Spróbuj papierem ¶ciernym je przelecieć.

spryskiwalem roznymy wd i itp i nic
to raczej kwestia wielkosci otworu a roznica jest niewielka
dzis pomierze to suwmiarka bo bateria mi w niej zdechla
obstawiam na jakies 0,4 max

Data: 2009-08-11 10:46:43
Autor: Tomasz Minkiewicz
V-Break nie pasuje na Cantilever
On Tue, 11 Aug 2009 09:56:33 +0200
"Andrzej" <brakadresu@wp.pl> wrote:

U¿ytkownik "jakuboff" <jakuboff@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5qrqa$4ub$1news.onet.pl...

> v-brake!
>
> Ja kiedy¶ mia³em z czym¶ podobnym do czynienia i spi³owa³em piwoty > pilnikiem, psikn±³em water displacementem, formu³a czterdziesta ;) i > chodzi³o jak po ma¶le. Mo¿e po prostu s± uwalone od rdzy albo syfu? > Spróbuj papierem ¶ciernym je przelecieæ.

spryskiwalem roznymy wd i itp i nic
to raczej kwestia wielkosci otworu a roznica jest niewielka

Ramiona fałek nie obracają się na piwotach, tylko na własnych tulejach,
które wchodzą na piwoty. Stan piwota nie powinien mieć wielkiego
znaczenia dla pracy hamulca.

dzis pomierze to suwmiarka bo bateria mi w niej zdechla
obstawiam na jakies 0,4 max

Ramiona nie odbijają dopiero po dokręceniu śrubą, czy w ogóle?
Jeśli to pierwsze, sprawdziłbym, czy śruba mocująca nie dociska nasady
ramienia hamulca, utrudniajÄ…c mu ruch.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-11 11:30:52
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:20090811104643.3d61416asultan...

Ramiona fałek nie obracaj± się na piwotach, tylko na własnych tulejach,
które wchodz± na piwoty. Stan piwota nie powinien mieć wielkiego
znaczenia dla pracy hamulca.

no nie za bardzo
wewnatrzna tuleja w starcy hamulcach ma 8,30mm a z vbreakow 8,10 mm
w vbreak ramie pracuje razem z tyleja podczas zaciskania
nie wiem czy dobrze sie rozumiemy
ramie hamulca gdzie jest klocek ktore nakladam na pivota tak
jest za waskie i slabo sie obraca

dzis pomierze to suwmiarka bo bateria mi w niej zdechla
obstawiam na jakies 0,4 max

Ramiona nie odbijaj± dopiero po dokręceniu ¶rub±, czy w ogóle?
Je¶li to pierwsze, sprawdziłbym, czy ¶ruba mocuj±ca nie dociska nasady
ramienia hamulca, utrudniaj±c mu ruch.

to wszytsko fajnie pracuje jak nie zaloze tego do samego konca
i trzymajac w dloni, jak zaloze gdzie trzeba to wciskac juz opory sa za duze
by skorygowac to srubka tak by odbijalo

Data: 2009-08-11 13:14:03
Autor: Tomasz Minkiewicz
V-Break nie pasuje na Cantilever
On Tue, 11 Aug 2009 11:30:52 +0200
"Andrzej" <andrzej001@wp.pl> wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:20090811104643.3d61416asultan...

> [...]

wewnatrzna tuleja w starcy hamulcach ma 8,30mm a z vbreakow 8,10 mm
w vbreak ramie pracuje razem z tyleja podczas zaciskania

No właśnie nie. A w każdym razie nie powinno. Jak się nasadzi ramię
hamulca na piwot, to ono się obraca wokół tej tulei, ale ona sama
pozostaje mniej-więcej nieruchoma (nic jej nie trzyma, więc ruszać się
może, ale to nie jest krytyczne) względem piwota, więc stan i do
pewnego stopnia rozmiar piwota nie powinny wpływać na pracę hamulca.

nie wiem czy dobrze sie rozumiemy
ramie hamulca gdzie jest klocek ktore nakladam na pivota tak
jest za waskie i slabo sie obraca

Może różnica jest na tyle duża, że piwot trochę rozpycha tuleję i to
wystarcza, żeby upośledzić działanie?
A wsadź okrągły pilnik w miejsce piwota i pokręć nim trochę (IMHO tak
lepiej niż piłować samą ramę).

> [...]

to wszytsko fajnie pracuje jak nie zaloze tego do samego konca
i trzymajac w dloni, jak zaloze gdzie trzeba to wciskac juz opory sa za duze

A gdzie wtykasz taki krĂłtki drut wystajÄ…cy z nasady ramienia? Masz przy
piwocie jedną dziurkę (nie tą na śrubę, tylko taką małą, przy nasadzie),
czy więcej? Jeśli więcej, spróbuj wsadzić ten drut w najniższą (jeśli
ramię nie odbija bo jest „na stałe odbite”) albo w najwyższą (jeśli
ramię się może ruszać, ale sprężyna nie odpycha go wystarczająco
daleko).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-11 14:09:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 11.08.2009 11:30 użytkownik Andrzej napisał :
[...]

Już napisano - ramiona V-brake'ów (nie V-breaków!) nie obracaj± się na piwotach. W ramieniu jest tuleja (rzadko łożysko kulkowe) i to na nim powinno się obracać. Je¶li jest inaczej to co¶ masz zepsute.
Mam też pro¶bę aby¶ postarał się staranniej pisać i przede wszystkim używać znaków interpunkcyjnych, nie ukrywam, że trudno zrozumieć o co chodzi w Twoich postach.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-11 08:17:38
Autor: Henio
V-Break nie pasuje na Cantilever
Czasem podczas wymiany, dokręcania mocno ¶rub można wygi±ć piewoty
wystarczy je wyprostować.

Data: 2009-08-20 00:20:30
Autor: szaman
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
Tomasz Minkiewicz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Ramiona nie odbijają dopiero po dokręceniu śrubą, czy w ogóle?
Jeśli to pierwsze, sprawdziłbym, czy śruba mocująca nie dociska nasady
ramienia hamulca, utrudniajÄ…c mu ruch.

Koniec świata się zbliża... elektroniczne suwmiarki... zgroza!

Brrr:P

pozdrawaim,
szaman

Data: 2009-08-20 10:50:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
On Thu, 20 Aug 2009 00:20:30 +0200
szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]

> ramienia hamulca, utrudniajÄ…c mu ruch.
> Koniec świata się zbliża... elektroniczne suwmiarki... zgroza!

Ale ossochozi? Czemu z tym do mnie? Ja mam najzwyklejszÄ… suwmiarkÄ™
z noniuszem do jednej dziesiątej i z wylecianą śrubką mocującą suwadło.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-20 11:33:46
Autor: Andrzej
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h6htrf$n2f$1news.onet.pl...
Koniec ¶wiata się zbliża... elektroniczne suwmiarki... zgroza!

koniec swiata sie juz dawno pojawil
zwlaszcza przy dalmierzach laserowych ktore ulatwija poamiary i projektowanie
wewnatrz budynkow, a po co komus linijka i zwijana metrowka ktora sie rwie i rozciaga
no naprawde koniec swiata

Data: 2009-08-16 23:38:45
Autor: chester
Andrzej pisze:
dzis pomierze to suwmiarka bo bateria mi w niej zdechla

Koniec ¶wiata blisko... baterie w suwmiarkach.
I nie da się 'ręcznie' odczytać wyniku z podziałki?

chester

Data: 2009-08-18 02:23:38
Autor: Andrzej
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever

Użytkownik "chester" <chesteroni@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h69u95$mhd$1inews.gazeta.pl...
Koniec ¶wiata blisko... baterie w suwmiarkach.
I nie da się 'ręcznie' odczytać wyniku z podziałki?

da sie a po co skoro mozna miec wynik podany na tacy?

trzeba isc z postepem:)

a nie uzywac zegara slonecznego:P

Data: 2009-08-18 11:42:38
Autor: Coaster
Andrzej wrote:
[...]

W domu do wbijania wozdzi uzywasz oczywiscie mlotka pneumatycznego, nie recznego. Chleb kroisz elektryczna krajarka a kartki w czytanej ksiazce przewracasz wieloprzegubowym zdalnie sterowanym wysiegnikiem hydraulicznym...
Wszak idziesz z postepem, nieprawdaz?
:-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-18 12:06:17
Autor: Andrzej
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:h6dt8c$moo$1news.supermedia.pl...
[...]

W domu uzywasz noza a nie rwiesz chleba jak chlop z koziej wolki
pozatym sa krajalnice do chleba, albo kupuje sie juz krojony, kto jak woli
do wbijania gwozdzi juz stalowych nie drewnianych uzywasz metalowego mlotka a nie drewanianego
wogole to dobrze ze wymyslono gwozdzie bo tak to bys kombinowal
kartki w ksiazce czytasz dzieki czcionce i maszynie do pisania ktora wymyslil Guteneberg
gdyby nie ksero i inne metody druku bys siedzial teraz na poddaszu i przepisywal piorem wiecznym rekopisy
dzieki elektrycznosci nie siedzisz przy swietle, a postepowi masz teraz kompa i palisz glupa madrujac
sie tutaj :)
wszedzie idziesz z postepem prawda? ale gdzies sie cofasz...

Data: 2009-08-18 12:41:49
Autor: Coaster
Andrzej wrote:
[...]

Zwrocilem Ci delikatnie uwage, iz przesadzasz z hura-postepem ;-)
Czasem zbytnia komplikacja urzadzenia do uzytku domowego jest pozornym postepem.

Mam od lat bardzo dobra, precyzyjana suwmiarke klasyczna i za nic nie zamianil bym jej na 'nowowczesna'. Precyjzja pomiaru jest az nadto wystarczajaca (zawsze moge uzyc mikrometru). Jak najbardziej korzystam z tzw. 'postepu' ale nie daje sie zwariowaqc, nie zachlystuje sie kazda nowinka tylko swiadomie wybieram produkty. Nie zawsze 'nowe' narzedzie znaczy lepsze czesto jest po prostu tansze w produkcji czy tez posiada handicap w postaci potrzebnego zrodla zasilania.

Wszak taniej wyprodukowac elektroniczna tandete niz klasyczna przecyzyjna suwmiarke.
;-)

Data: 2009-08-18 13:14:19
Autor: Andrzej
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:h6e0na$ob0$1news.supermedia.pl...
Zwrocilem Ci delikatnie uwage, iz przesadzasz z hura-postepem ;-)
Czasem zbytnia komplikacja urzadzenia do uzytku domowego jest pozornym postepem.

no tu sie zgodze
ale zauwaz ze suwmiarka w wyswietlaczem skraca czas pomiaru w trudnych warunkach
oswietleniowych, niekiedy nie wymaga okularow, a co najwazniejsze unikniesz bledow
a to najczesciej spotykany czynnik ludzki ktory zawodzi

[...]

tradycyjnie czasem jest lepsze
bo nie wymaga do dzialania wielu czynnikow cywilizacyjnych jak bateri
dlatego wole trabanta ktorego silnik mozna rozebrac na biurku
wymienic co trzeba i zawsze pojechac dalej :P
ale z nowymi autami to sami wiecie, zapali sie lampka i laweta :)

Data: 2009-08-18 12:45:13
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.08.2009 12:06 użytkownik Andrzej napisał :
[...]

Pamiętam, jak nam dr wy¶miał ten tzw. "postęp". Polewał z ludzi kupuj±cych pirometry "laserowe", że się ciesz± jak głupi, że maj± super nowoczesny sprzęt, a tak naprawdę to laserowy to w nich jest tylko wskaĽnik punktu pomiaru, a najlepsze jest to, że jak mierzone ciało jest odpowiednio rozgrzane do czerwono¶ci, to punkciku wcale nie widać i dupa z dokładnego pomiaru. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-18 03:32:18
Autor: __Maciek
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
Sun, 16 Aug 2009 23:38:45 +0200 chester <chesteroni@poczta.gazeta.pl>
napisał:

Koniec ¶wiata blisko... baterie w suwmiarkach.
I nie da się 'ręcznie' odczytać wyniku z podziałki?

Jak ma baterie to zwykle się nie da, bo nie ma podziałki, jest tylko
pokryta czarn± farb± płytka z wytrawionymi ¶cieżkami które stanowi±
podziałkę dla układu elektronicznego znajduj±cego się w czę¶ci
ruchomej.

Data: 2009-08-18 10:50:49
Autor: Andrzej
[OT] Re: V-Break nie pasuje na Cantilever
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomo¶ci news:bt0k8557pglgofu0njcln1uimr1pbot66v4ax.com...
napisał:

[...]

co widocznie widac tutaj
http://allegro.pl/item707946448_metalowa_elektroniczna_suwmiarka_150mm_promocja.html

Data: 2009-08-20 21:54:09
Autor: __Maciek
Tue, 18 Aug 2009 10:50:49 +0200 "Andrzej" <andrzej001@wp.pl> napisał:

co widocznie widac tutaj
http://allegro.pl/item707946448_metalowa_elektroniczna_suwmiarka_150mm_promocja.html

No dobra, to przyjmijmy że s± takie i takie. Moja (Vis Optimum) ma tak
jak ja napisałem. Kolega ma elektroniczn± suwmiarkę Vis z połowy lat
osiemdziesi±tych (elektronika, tak jak i w obecnych suwmiarkach Visu,
jest firmy Sylvac) i ona też jest w tym miejscu po prostu czarna.

Data: 2009-08-11 07:42:33
Autor: kenubi
Andrzej wrote:

klamke i szczeki v-break, jednak szczeki mi nie pasuja na tylne osadzenie
te v-breaki to Promax, wiem jedno, ze srednica otworow jest minimalnie

help

v-break? ..mog± nie pasować :)

Data: 2009-08-11 09:55:12
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever

Użytkownik "kenubi" <devnull@none.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5r11d$74a$1nemesis.news.neostrada.pl...
Andrzej wrote:

klamke i szczeki v-break, jednak szczeki mi nie pasuja na tylne osadzenie
te v-breaki to Promax, wiem jedno, ze srednica otworow jest minimalnie

help

v-break? ..mog± nie pasować :)

to juz wiemy co dalej

Data: 2009-08-11 10:54:15
Autor: KuFeL
Andrzej pisze:
[...]

a piwoty przypadkiem nie sa wykrecane? moglbys te co masz wymienic na wlasciwe i pozamiatane.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-11 11:33:44
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever
Uzytkownik "KuFeL" <kufel@o2.pl> napisal w wiadomosci news:h5rbjk$g6s$1inews.gazeta.pl...

a piwoty przypadkiem nie sa wykrecane? moglbys te co masz wymienic na wlasciwe i pozamiatane.

piwoty to co jest w ramieniu hamulcagdzie sie reguluje odbicie srubka?
ta tuleja nie da sie jej zdemontowac i to ona stawia opor
przy ciasnym spasowaniu

Data: 2009-08-11 13:24:29
Autor: reme.k
> [...]

piwoty to co jest w ramieniu hamulcagdzie sie reguluje odbicie srubka?
ta tuleja nie da sie jej zdemontowac i to ona stawia opor

Nie, to s± tuleje na których hamulec się obraca.
To jest element wkręcony w gniazdo w widełkach ramy lub widelca przedniego.
I jak da się do odkręcić to możesz kupić nowe takie jakie maj± być. (bo rozumiem
że dostałe¶ tylko same hamulce a kolega zamontował nowe u siebie i piwoty mu
zostały?)
Tylko jak rama jest aluminiowa to może być problem z wykręceniem. --

Data: 2009-08-11 21:33:57
Autor: Andrzej
V-Break nie pasuje na Cantilever
no sprawa sie wyjasnila pojechalem do zuchlinskiego zmierzylismy vbreki i bylu roznegeneralnie wszytskie mialy jakies blizej 8,0- 8,1 ale znalazly sie tez 8.3 shimano zalozylem i jak ta lala, zeby bylo smieszniej tamte ktore nie pasowaly zalozylem na przod:) i mam wszedzie hehe teraz sie martwie co obrecz nie pojdzie na mial
jednak srednica wewnetrznej tuleji miala znaczenie

Data: 2009-08-11 21:39:13
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
V-Break nie pasuje na Cantilever

no sprawa sie wyjasnila pojechalem do zuchlinskiego zmierzylismy vbreki i

V-BRAKE!

BRAKE - hamować

Zrozum!

zyga