V-Breaki do błotników

Data: 2009-02-25 18:12:14
Autor: Wojtek
V-Breaki do błotników
Cześć

Błotniki do rowerów górskich są zazwyczaj szerokie, żeby pokryć całą szerokość opony. Niestety, wtedy v-breaki w trakcie hamowania zahaczają o błotnik i go ściskają. Czy widzieliście może jakieś v-ki z na tyle szerokimi ramionami, że tego nie robią ?

Wojtek

Data: 2009-02-25 20:18:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
V-Breaki do błotników
Dnia 25.02.2009 18:12 użytkownik Wojtek napisał :
[...]

To bardziej kwestia ramy niż hamulca (BTW pisze się "brake"). Niestety sam mam ten problem, dlatego jak tylko przychodzi wiosna demontuję błotniki. Jedyna nieinwazyjna rzecz, która może ewentualnie pomóc to przełożenie podkładek na trzpieniach klocków tak, by grubsze były po wewnętrznej stronie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-25 20:36:26
Autor: Marcin
V-Breaki do błotników
[...]

Nie, ale widzieliśmy błotniki z przewężeniem pod ramiona hamulców.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-02-25 21:14:35
Autor: Wojtek
V-Breaki do błotników
Marcin pisze
[...]

Hmmm, a może gdzieś w Warszawie ?

Wojtek

Data: 2009-02-25 21:21:53
Autor: Marcin
V-Breaki do błotników
Nie, ale widzieliśmy błotniki z przewężeniem pod ramiona hamulców.

Hmmm, a może gdzieś w Warszawie ?

Wojtek

To jakieś marketowe błotniki, kupiłem je kilka lat temu i zakładam tylko jak pada. Konstrukcja nie jest idealna, gdzieśtam ramię hamulca podczas hamowania opiera się o błotnik, ale przy ogólnej wiotkości konstrukcji nie stanowi to problemu...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-02-26 21:57:29
Autor: Ryszard Mikke
V-Breaki do błotników
Wojtek <wojciechkuzia@gmail.com> napisał(a):
[...]

Nie szukaj specjalnego hamulca, ani błotnika z przewężeniem.
Rozwiązaniem jest http://tnij.com/shockblade albo coś podobnego
(są podobne w Decathlonie taniej). Wkręca się w rurę sterową.

rmikke

Data: 2009-02-26 23:13:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
V-Breaki do błotników
Dnia 26.02.2009 22:57 użytkownik Ryszard Mikke napisał :
[...]

Ale to jest tylko przód i do tego nie chroni tak dobrze jak pełny.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-27 22:38:08
Autor: Ryszard Mikke
V-Breaki do błotników
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
> [...]
> Rozwiązaniem jest http://tnij.com/shockblade albo coś podobnego
> (są podobne w Decathlonie taniej). Wkręca się w rurę sterową.

Ale to jest tylko przód

Zasadniczo masz rację :)
Z tyłu mam raczej tani błotnik z Decathlona i żadnych problemów z hamulcem.
Fakt, mało używam tego hamulca i niespecjalne sprawdzałem, ale ostatnio
używałem i problemów nie było.

i do tego nie chroni tak dobrze jak pełny.

Tu tez zasadniczo masz rację, ja mam dodatkowo trzeci na dole ramy.
I i tak nie chroni, jak pełny.. ale czy wątkodawca pisał o pełnych?
Te pełne, które miałem w rękach, raczej były wąskie. Niby błotnik
obejmuje oponę (1.75"), ale te zaczepy od druta ciężko było tak
ustawić, żeby nie szorowały opony...

rmikke

Data: 2009-02-28 00:51:02
Autor: Rafał Wawrzycki
V-Breaki do błotników
Dnia 26 lut 2009 w liście [news:go7389$kqf$1inews.gazeta.pl]
Ryszard Mikke [rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl] napisał(a):
Nie szukaj specjalnego hamulca, ani błotnika z przewężeniem.
Rozwiązaniem jest http://tnij.com/shockblade albo coś podobnego
(są podobne w Decathlonie taniej). Wkręca się w rurę sterową.

Niestety mój lubi się luzować na wertepach.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-28 20:50:50
Autor: Ryszard Mikke
V-Breaki do błotników
Ryszard Mikke [rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl] napisał(a): > Nie szukaj specjalnego hamulca, ani błotnika z przewężeniem.
> Rozwiązaniem jest http://tnij.com/shockblade albo coś podobnego
> (są podobne w Decathlonie taniej). Wkręca się w rurę sterową.

Niestety mój lubi się luzować na wertepach.

A ja zmieniłem na taki, bo zwykłe masowo ginęły na chodniku
przy Trasie Łazienkowskiej (drgania...)

rmikke

Data: 2009-02-27 08:28:39
Autor: Artur
V-Breaki do błotników
środa, 25 lut, Wojtek:
[...]

Można wyciąć kawałek błotnika w miejscu v-breaków. Ja tam wszystkie błotniki
tnę żeby mi lepiej pasowały :).

Data: 2009-02-27 11:12:25
Autor: BoDro
V-Breaki do błotników
"Artur" napisał:

Można wyciąć kawałek błotnika w miejscu v-breaków...

tak to wygląda u mnie:

http://img301.imageshack.us/img301/8658/blotnik1.jpg

błotniki 55mm, v-ki Alivio.

Pewnym mankamentem tutaj jest niemożność podniesienia błotników na tyle
wysoko ( przeszkadzają linki ), by wlazł komplet kół z oponami 2,1". Te na
fotce mają 1,5" ale myślę, że 1,9" jeszcze dałoby się wcisnąć...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-02-28 00:52:36
Autor: Rafał Wawrzycki
V-Breaki do błotników
Dnia 27 lut 2009 w liście [news:go8e8s$q1r$1inews.gazeta.pl] BoDro [bolek@lolek.pl] napisał(a):

tak to wygląda u mnie:
http://img301.imageshack.us/img301/8658/blotnik1.jpg

Weź ty sobie szybkozamykacz domknij w kole, bo fikniesz kiedyś...

:)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-28 08:46:25
Autor: BoDro
V-Breaki do błotników
"Rafał Wawrzycki"

Weź ty sobie szybkozamykacz domknij w kole, bo fikniesz kiedyś...

no faktycznie - najgorzej może być podczas jazdy na wstecznym :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

V-Breaki do błotników