V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]

Data: 2014-05-25 09:53:51
Autor: abc
V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.]
Czę¶ci zmienne Mszy ¶w. na dany dzień  (propria missae) s± tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza ¦więta > V Niedziela po
Wielkanocy.

Lekcja: Jk 1,22-27

"Wprowadzajcie za¶ słowo w czyn, a nie b±dĽcie tylko słuchaczami
oszukuj±cymi samych siebie. Jeżeli bowiem kto¶ przysłuchuje się tylko słowu,
a nie wypełnia go, podobny jest do człowieka ogl±daj±cego w lustrze swe
naturalne odbicie. Bo przyjrzał się sobie, odszedł i zaraz zapomniał, jakim
był.

Kto za¶ pilnie rozważa doskonałe Prawo, Prawo wolno¶ci, i wytrwa w nim, ten
nie jest słuchaczem skłonnym do zapominania, ale wykonawc± dzieła;
wypełniaj±c je, otrzyma błogosławieństwo

Jeżeli kto¶ uważa się za człowieka religijnego, lecz łudz±c serce swoje nie
pow¶ci±ga swego języka, to pobożno¶ć jego pozbawiona jest podstaw.

Religijno¶ć czysta i bez skazy wobec Boga i Ojca wyraża się w opiece nad
sierotami i wdowami w ich utrapieniach i w zachowaniu siebie samego
nieskalanym od wpływów ¶wiata. "

Na III Niedzielę po Wielkanocy czyta nam Ko¶ciół ¦więty Ewangelię według
¦więtego Jana,   J 16, 23-30 )

"W owym za¶ dniu o nic Mnie nie będziecie pytać. Zaprawdę, zaprawdę,
powiadam wam: O cokolwiek by¶cie prosili Ojca, da wam w imię moje.

Do tej pory o nic nie prosili¶cie w imię moje: Pro¶cie, a otrzymacie, aby
rado¶ć wasza była pełna.

Mówiłem wam o tych sprawach w przypowie¶ciach. Nadchodzi godzina, kiedy już
nie będę wam mówił w przypowie¶ciach, ale całkiem otwarcie oznajmię wam o
Ojcu.

W owym dniu będziecie prosić w imię moje, i nie mówię, że Ja będę musiał
prosić Ojca za wami. Albowiem Ojciec sam was miłuje, bo wy¶cie Mnie
umiłowali i uwierzyli, że wyszedłem od Boga.

Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na ¶wiat; znowu opuszczam ¶wiat i idę do
Ojca.

Rzekli uczniowie Jego: Patrz! Teraz mówisz otwarcie i nie opowiadasz żadnej
przypowie¶ci. Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby Cię kto
pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłe¶."

Stałe czę¶ci Mszy ¦więtej s± tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2014-05-26 03:26:41
Autor: andal
V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.] poprawka
abc - popraw sie
-- -- -- -- -- -- -- --

25 maja 2014 r.

SzĂłsta Niedziela Wielkanocna

Pierwsze czytanie: Dz 8, 5-8. 14-17 Apostołowie wkładali ręce, a wierni otrzymywali Ducha Świętego

Psalm responsoryjny: Ps 66 (65), 1-3a. 4-5. 6-7a. 16 i 20 (R.: por. 1)

Drugie czytanie: 1 P 3, 15-18 Znaczenie śmierci Chrystusa

Ĺšpiew przed EwangeliÄ…: J 14, 23

Ewangelia: J 14, 15-21 Będę prosił Ojca, a da wam Ducha Prawdy

On Sun, 25 May 2014 09:53:51 +0200, abc wrote:

Części zmienne Mszy Ĺ›w. na dany dzieĹ„  (propria missae) sÄ… tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza ĹšwiÄ™ta > V Niedziela po
Wielkanocy.

Lekcja: Jk 1,22-27

"Wprowadzajcie zaś słowo w czyn, a nie bądźcie tylko słuchaczami
oszukującymi samych siebie. Jeżeli bowiem ktoś przysłuchuje się tylko
słowu,
a nie wypełnia go, podobny jest do człowieka oglądającego w lustrze swe
naturalne odbicie. Bo przyjrzał się sobie, odszedł i zaraz zapomniał,
jakim był.

Kto zaś pilnie rozważa doskonałe Prawo, Prawo wolności, i wytrwa w nim,
ten nie jest słuchaczem skłonnym do zapominania, ale wykonawcą dzieła;
wypełniając je, otrzyma błogosławieństwo

Jeżeli ktoś uważa się za człowieka religijnego, lecz łudząc serce swoje
nie powściąga swego języka, to pobożność jego pozbawiona jest podstaw.

Religijność czysta i bez skazy wobec Boga i Ojca wyraża się w opiece nad
sierotami i wdowami w ich utrapieniach i w zachowaniu siebie samego
nieskalanym od wpływów świata. "

Na III Niedzielę po Wielkanocy czyta nam Kościół Święty Ewangelię według
ĹšwiÄ™tego Jana,   J 16, 23-30 )

"W owym zaś dniu o nic Mnie nie będziecie pytać. Zaprawdę, zaprawdę,
powiadam wam: O cokolwiek byście prosili Ojca, da wam w imię moje.

Do tej pory o nic nie prosiliście w imię moje: Proście, a otrzymacie,
aby radość wasza była pełna.

Mówiłem wam o tych sprawach w przypowieściach. Nadchodzi godzina, kiedy
już nie będę wam mówił w przypowieściach, ale całkiem otwarcie oznajmię
wam o Ojcu.

W owym dniu będziecie prosić w imię moje, i nie mówię, że Ja będę musiał
prosić Ojca za wami. Albowiem Ojciec sam was miłuje, bo wyście Mnie
umiłowali i uwierzyli, że wyszedłem od Boga.

Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do
Ojca.

Rzekli uczniowie Jego: Patrz! Teraz mĂłwisz otwarcie i nie opowiadasz
żadnej przypowieści. Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby
Cię kto pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłeś."

Stałe części Mszy Świętej są tu: