V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.] poprawka

Data: 2014-05-26 03:26:41
Autor: andal
V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.] poprawka
abc - popraw sie
-- -- -- -- -- -- -- --

25 maja 2014 r.

Sz贸sta Niedziela Wielkanocna

Pierwsze czytanie: Dz 8, 5-8. 14-17 Aposto艂owie wk艂adali r臋ce, a wierni otrzymywali Ducha 艢wi臋tego

Psalm responsoryjny: Ps 66 (65), 1-3a. 4-5. 6-7a. 16 i 20 (R.: por. 1)

Drugie czytanie: 1 P 3, 15-18 Znaczenie 艣mierci Chrystusa

艢piew przed Ewangeli膮: J 14, 23

Ewangelia: J 14, 15-21 B臋d臋 prosi艂 Ojca, a da wam Ducha Prawdy

On Sun, 25 May 2014 09:53:51 +0200, abc wrote:

Cz臋艣ci zmienne Mszy 艣w. na dany dzie艅  (propria missae) s膮 tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza 艢wi臋ta > V Niedziela po
Wielkanocy.

Lekcja: Jk 1,22-27

"Wprowadzajcie za艣 s艂owo w czyn, a nie b膮d藕cie tylko s艂uchaczami
oszukuj膮cymi samych siebie. Je偶eli bowiem kto艣 przys艂uchuje si臋 tylko
s艂owu,
a nie wype艂nia go, podobny jest do cz艂owieka ogl膮daj膮cego w lustrze swe
naturalne odbicie. Bo przyjrza艂 si臋 sobie, odszed艂 i zaraz zapomnia艂,
jakim by艂.

Kto za艣 pilnie rozwa偶a doskona艂e Prawo, Prawo wolno艣ci, i wytrwa w nim,
ten nie jest s艂uchaczem sk艂onnym do zapominania, ale wykonawc膮 dzie艂a;
wype艂niaj膮c je, otrzyma b艂ogos艂awie艅stwo

Je偶eli kto艣 uwa偶a si臋 za cz艂owieka religijnego, lecz 艂udz膮c serce swoje
nie pow艣ci膮ga swego j臋zyka, to pobo偶no艣膰 jego pozbawiona jest podstaw.

Religijno艣膰 czysta i bez skazy wobec Boga i Ojca wyra偶a si臋 w opiece nad
sierotami i wdowami w ich utrapieniach i w zachowaniu siebie samego
nieskalanym od wp艂yw贸w 艣wiata. "

Na III Niedziel臋 po Wielkanocy czyta nam Ko艣ci贸艂 艢wi臋ty Ewangeli臋 wed艂ug
艢wi臋tego Jana,   J 16, 23-30 )

"W owym za艣 dniu o nic Mnie nie b臋dziecie pyta膰. Zaprawd臋, zaprawd臋,
powiadam wam: O cokolwiek by艣cie prosili Ojca, da wam w imi臋 moje.

Do tej pory o nic nie prosili艣cie w imi臋 moje: Pro艣cie, a otrzymacie,
aby rado艣膰 wasza by艂a pe艂na.

M贸wi艂em wam o tych sprawach w przypowie艣ciach. Nadchodzi godzina, kiedy
ju偶 nie b臋d臋 wam m贸wi艂 w przypowie艣ciach, ale ca艂kiem otwarcie oznajmi臋
wam o Ojcu.

W owym dniu b臋dziecie prosi膰 w imi臋 moje, i nie m贸wi臋, 偶e Ja b臋d臋 musia艂
prosi膰 Ojca za wami. Albowiem Ojciec sam was mi艂uje, bo wy艣cie Mnie
umi艂owali i uwierzyli, 偶e wyszed艂em od Boga.

Wyszed艂em od Ojca i przyszed艂em na 艣wiat; znowu opuszczam 艣wiat i id臋 do
Ojca.

Rzekli uczniowie Jego: Patrz! Teraz m贸wisz otwarcie i nie opowiadasz
偶adnej przypowie艣ci. Teraz wiemy, 偶e wszystko wiesz i nie trzeba, aby
Ci臋 kto pyta艂. Dlatego wierzymy, 偶e od Boga wyszed艂e艣."

Sta艂e cz臋艣ci Mszy 艢wi臋tej s膮 tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

V Niedziela po Wielkanocy [2 kl.] poprawka