V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego [2 kl.]

Data: 2011-07-17 08:40:44
Autor: abc
V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego [2 kl.]
Czę¶ci zmienne Mszy ¶w. na dany dzień  (propria missae) s± tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza ¦więta > V Niedziela po Zesłaniu
Ducha ¦więtego

Na V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego czyta nam Ko¶ciół ¦więty
Ewangelię według ¶w. Mateusza, Mt 5, 20-24 :

20 Dico enim vobis, quia nisi abundaverit justitia vestra plus quam
scribarum et pharisaorum, non intrabitis in regnum calorum. 21 Audistis quia
dictum est antiquis : Non occides : qui autem occiderit, reus erit judicio.
22 Ego autem dico vobis : quia omnis qui irascitur fratri suo, reus erit
judicio. Qui autem dixerit fratri suo, raca : reus erit concilio. Qui autem
dixerit, fatue : reus erit gehenna ignis. 23 Si ergo offers munus tuum ad
altare, et ibi recordatus fueris quia frater tuus habet aliquid adversum te
: 24 relinque ibi munus tuum ante altare, et vade prius reconciliari fratri
tuo : et tunc veniens offeres munus tuum.

a po polsku według Bibli Tysi±clecia:

20. Bo powiadam wam: Je¶li wasza sprawiedliwo¶ć nie będzie większa niż
uczonych w Pi¶mie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
21. Słyszeli¶cie, że powiedziano przodkom: Nie zabijaj; a kto by się
dopu¶cił zabójstwa, podlega s±dowi. 22. A Ja wam powiadam: Każdy, kto się
gniewa na swego brata, podlega s±dowi. A kto by rzekł swemu bratu: Raka,
podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł: Bezbożniku, podlega karze piekła
ognistego. 23. Je¶li więc przyniesiesz dar swój przed ołtarz i tam
wspomnisz, że brat twój ma co¶ przeciw tobie, 24. zostaw tam dar swój przez
ołtarzem, a najpierw idĽ i pojednaj się z bratem swoim. Potem przyjdĽ i dar
swój ofiaruj!"

Stałe czę¶ci Mszy ¦więtej s± tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny

Data: 2011-07-17 08:43:50
Autor: abc
V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego [2 kl.]
Introit na V Niedzielę po Zesłaniu Ducha ¦więtego można wysłuchać tu:
http://www.youtube.com/watch?v=tyY-1-pA2Y0

Tekst:

Exaudi, Domine, vocem meam, qua clamavi ad te : adiutor meus esto, ne
derelinquas me, neque despicias me, Deus salutaris meus.

Dominus illuminatio mea, et salus mea, quem timebo?

Gloria Patri...

Exaudi, Domine...

czyli

Usłysz, Panie, mój głos, gdy wołam do Ciebie, Ty¶ mój wspomożyciel, nie
opuszczaj mnie, ani mn± nie gardĽ, Boże, mój zbawco.

Pan ¶wiatłem i zbawieniem moim, kogóż mam się lękać?

Chwała Ojcu...

Usłysz, Panie...

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-07-17 08:55:00
Autor: A. Filip
V Niedziela po Zesłaniu Ducha Św iętego [2 kl.] (Spamuj usenet)
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Części zmienne Mszy Ĺ›w. na dany dzieĹ„  (propria missae) sÄ… tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza ĹšwiÄ™ta > V Niedziela po ZesĹ‚aniu
Ducha Świętego

Na V Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św. Mateusza, Mt 5, 20-24 :
[...]
20. Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż
uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
21. Słyszeliście, że powiedziano przodkom: Nie zabijaj; a kto by się
dopuścił zabójstwa, podlega sądowi. 22. A Ja wam powiadam: Każdy, kto się
gniewa na swego brata, podlega sądowi. A kto by rzekł swemu bratu: Raka,
podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł: Bezbożniku, podlega karze piekła
ognistego. 23. Jeśli więc przyniesiesz dar swój przed ołtarz i tam
wspomnisz, ĹĽe brat twĂłj ma coĹ› przeciw tobie, 24. zostaw tam dar swĂłj przez
ołtarzem, a najpierw idź i pojednaj się z bratem swoim. Potem przyjdź i dar
swĂłj ofiaruj!"

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

A tak z ciekawostek jest coĹ› w ewangelii na grzech spamowania? :-)

--
A. Filip : Ĺšwiat jaki jest kaĹĽdy widzi (inaczej).
Myślenie jest czymś, co następuje po trudnościach i poprzedza działanie.

Data: 2011-07-17 19:33:30
Autor: pluton
V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego [2 kl.] (Spamuj usenet)

A tak z ciekawostek jest co¶ w ewangelii na grzech spamowania? :-)

Chyba tak, bo Paweł pisal do Koryntian: " Nie wyrzucajcie tego listu to nie
jest spam ..."

Nullification

V Niedziela po Zesłaniu Ducha ¦więtego [2 kl.]